Photo by TheStewartofNY/FilmMagic
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

Οι γυναίκες του Sirens μάς μιλούν για τη μαύρη κωμωδία του Netflix

Η δημιουργός και οι πρωταγωνίστριες του Sirens για τα σκοτεινά όρια μεταξύ ήρωα και villain και τη σημασία της ελληνικής μυθολογίας στη σειρά.

Hey hey! Βάλε τα παστέλ σου και διάγραψε όλα τα ενοχοποιητικά σου μηνύματα. Η νέα μαύρη κωμική σειρά της Molly Smith Metzler του The Maid, το Sirens, φιγουράρει εδώ και δύο εβδομάδες στο παγκόσμιο Top 10 του Netflix και έχει κάτι να πει για τον πλούτο, την πραγματική εξουσία και τις σύγχρονες αιρέσεις.

Διασκευασμένο από το θεατρικό έργο της Metzler Elemeno Pea του 2011, το Sirens ακολουθεί την Devon (Meghann Fahy), μία αιχμηρή, εργατική Νεοϋορκέζα που επισκέπτεται την αδελφή της Simone (Milly Alcock) στο αριστοκρατικό κτήμα στο Nantucket που ανήκει στο λαμπερό αφεντικό της Simone, τη Michaela (Julianne Moore), ή αλλιώς Kiki όπως την αποκαλεί η Simone με το ειδικό της προνόμιο.

Παρότι η Devon επισκέπτεται το νησί της Michaela με σκοπό να κατηγορήσει τη Simone που την άφησε μόνη της να φροντίζει τον ηλικιωμένο πατέρα τους, υποψιάζεται γρήγορα πως η αδερφή της έχει πέσει θύμα ενός cult. Θα προσπαθήσει τότε να αποκαλύψει την αλήθεια για όσα συμβαίνουν στο Cliff House και το γιατί η αδερφή της είναι τόσο προσκολλημένη στο μυστηριώδες αφεντικό της.

Κατά τη διάρκεια του καραμελένιου Σαββατοκύριακου που θα ακολουθήσει, η Devon θα ξεθάψει το μυστηριώδες παρελθόν της Michaela και του συζύγου της, Peter (Kevin Bacon) και θα κοιτάξει να απελευθερώσει την αδελφή της από τα νύχια τους πριν της γίνει πλύση εγκεφάλου και ενταχθεί για πάντα στην ελίτ της ακτής.

Εμείς βρεθήκαμε στο press conference των Χρυσών Σφαιρών για το Sirens, όπου η Smith-Metzler, η Moore, η Alcock και η Fahy μάς μίλησαν για τα σκοτεινά όρια μεταξύ ηρωίδων και villains, την εξουσία των χρημάτων, τη σημασία της ελληνικής μυθολογίας για τη σειρά και το ποιος χαρακτήρας είναι η πραγματική Σειρήνα του show.

Φωτογραφίες: Cr. Macall Polay/Netflix © 2025

Molly, πόσο καιρό σχεδίαζες να μεταφέρεις αυτή τη σειρά στην οθόνη και ποιες ήταν οι κύριες προκλήσεις, εάν υπήρχαν;

Molly: Ήταν αρχικά ένα θεατρικό έργο που έγραψα πριν από 15 χρόνια. Δεν ήξερα ότι θα γινόταν τηλεοπτική σειρά μέχρι πολύ πρόσφατα. Είχαμε μόλις τελειώσει με το Maid, που ήταν υπέροχο, αλλά και στενάχωρο. Προσπαθούσαμε να σκεφτούμε με το Netflix τι θα μπορούσαμε να κάνουμε που θα ήταν πιο διασκεδαστικό, και η ομάδα είχε διαβάσει αυτό το έργο πριν από καιρό και έτσι σκεφτήκαμε πως αν μπορούσαμε να βρούμε την κατάλληλη δημιουργική ομάδα και το σωστό καστ, ίσως αυτή να ήταν μια μεγάλη ευκαιρία να το κάνουμε. Στη συνέχεια, το πρώτο βήμα ήταν η προσαρμογή ενός 90λεπτου θεατρικού έργου με πέντε χαρακτήρες σε μια πεντάωρη μίνι σειρά με ρόλους αντάξιους ενός υπέροχου καστ. Το γράψιμο χρειάστηκε περίπου ένα χρόνο.

Είναι αξιοσημείωτο πράγμα να πηγαίνεις από ένα θεατρικό έργο με πέντε χαρακτήρες σε μια σειρά πέντε επεισοδίων.

Molly: Η μεταφορά είναι μεγάλη υπόθεση, συνιστώ όμως να διασκευάζει κανείς τα δικά του έργα γιατί είναι τόσο απελευθερωτικό. Όταν έκανα το Maid είχα βασιστεί σε βραβευμένα απομνημονεύματα και έτσι ένιωθα ότι έπρεπε να είμαι πιστή σε αυτά και να τιμήσω κάθε λέξη τους. Όταν διασκευάζεις το δικό σου έργο όμως, παίρνεις ό,τι θέλεις από αυτό. Πήρα τους πέντε υπέροχους χαρακτήρες μου, αλλά μετά θα δημιουργούσαμε τον Peter Kell που δεν υπάρχει στο έργο. Η δημιουργία του με τον Kevin Bacon ήταν τόσο διασκεδαστική. Έπειτα στο θεατρικό ακούς για τα Lush Greens αλλά τώρα τα βλέπουμε.

Η μυθολογία είναι προφανώς μία εξαιρετικά σημαντική πτυχή των Sirens. Μπορείς να εξηγήσεις πώς πιστεύεις ότι εκδηλώνεται στις προσωπικότητες και τα ταξίδια αυτών των χαρακτήρων;

Molly: Οι Σειρήνες δεν υπάρχουν στο θεατρικό. Η ελληνική μυθολογία είναι μια εντελώς νέα ιδέα. Η 12χρονη κόρη μου έχει εμμονή με την ελληνική μυθολογία και ο Colin, ο σύζυγός μου, κι εγώ προσπαθούσαμε να βρούμε το πώς θα διασκευάζαμε το έργο. Έτσι, η κόρη μας μάς ρωτούσε για τις σειρήνες. Ποιο είναι το πρόβλημά τους; Γιατί σκοτώνουν τους πάντες; Ό,τι ξέρουμε για τις Σειρήνες, το μαθαίνουμε από τους ναυτικούς. Βρίσκονται στην ιστορία κάποιου άλλου. Δεν έχουν τη δική τους ιστορία. Χάρη στην κόρη μου, αυτό ξεκλείδωσε κάτι για μένα. Νομίζω ότι είναι μια ευκαιρία για να ρωτήσουμε ποιες είναι, τι σημαίνει να είσαι σειρήνα, τι σημαίνει να είσαι τέρας; Γιατί είναι αυτές οι γυναίκες οι κακοί της υπόθεσης; Ίσως είναι απλά έξυπνες. Ίσως ζητούν βοήθεια. Ίσως το τραγούδι τους δεν προσπαθεί να σε σκοτώσει. Ελπίζω να έθεσα αυτό το ερώτημα στο κοινό – γιατί τις θεωρούμε τέρατα και τι σημαίνει να είσαι τέρας;

Julianne: Και σε ποιον ανήκει καν αυτή η άποψη; Θέλω να πω, σκέφτηκα ότι ήταν πραγματικά συναρπαστικό το γεγονός ότι ακούς τόσο συχνά σε ιστορίες για το πώς ένας άνδρας λέει για τη γυναίκα ότι “με έκανε να καταστρέψω τη ζωή μου”. “Άφησα την ευτυχισμένη οικογενειακή μου ζωή για αυτή τη γυναίκα που με κατέστρεψε”. Και σκέφτεσαι, περίμενε ένα λεπτό, νομίζω ότι ίσως είχες επιλογή εδώ. Πότε δηλαδή μετράνε οι πράξεις σου; Τόσες γυναίκες είναι κολλημένες σε μία θέση που λέει ότι αυτές φταίνε αλλά όταν εξετάζεις τα γεγονότα, αναρωτιέσαι ποιος είναι τελικά ο ενεργός σύντροφος;

Στο κόκκινο χαλί με ρωτούσαν, ποια είναι η πραγματική σειρήνα της σειράς; Απαντούσα πως είναι ο Peter Kell. Είναι ο δισεκατομμυριούχος που έχει τη δύναμη. Αυτός ελέγχει την ιστορία.

Ο χαιρετισμός “hey-hey” πώς προέκυψε και ποια σημασία έχει στην αφήγηση του Sirens;

Molly: Όταν ήμουν 22 ετών, είχα βρει δουλειά σε ένα αποκλειστικό yacht club στην περιοχή Martha’s Vineyard. Πήρα όλες τις λεπτομέρειες αυτού του κόσμου, που ήταν τόσο συγκεκριμένες. Τα περιδέραια με τα καλάθια είναι μία από αυτές, ή τα παστέλ χρώματα. Αλλά το παρατήρησα και στη γλώσσα που χρησιμοποιούσαν. Όταν η queen bee της παρέας θα έλεγε κάτι, θα το άκουγες μετά να διαχέεται στα υπόλοιπα τραπέζια. Έτσι φαντάστηκα έναν κόσμο όπου οτιδήποτε έλεγε η Michaela θα μπορούσε να γίνει το hashtag τους. Μου άρεσε το “hey-hey” επειδή είναι απαλό και ευγενικό, κι όμως γίνεται τρομακτικό. Ειδικά όταν αρχίσαμε να δουλεύουμε με την Julianne, μου άρεσε ο τρόπος που το έλεγε. Είναι τόσο επιβλητικό, θεωρητικά μη απειλητικό, που όμως γινόταν κάπως απειλητικό. Ακούγεται εύκολο και γλυκό, αλλά δεν είναι.

Julianne, εσύ έχεις γίνει γνωστή κυρίως για τη δουλειά σου στον κινηματογράφο, αλλά τι έχει αυτή η σειρά που σε τράβηξε πίσω στην τηλεόραση;

Julianne: Δεν ξέρω αν με ελκύει ιδιαίτερα κάποιο συγκεκριμένο είδος μέσου. Κοιτάζω την ιστορία και τους χαρακτήρες. Η Molly δημιούργησε αυτόν τον πραγματικά υπέροχο, εξαιρετικά σκοτεινά κωμικό κόσμο με σπουδαίους χαρακτήρες. Σπουδαίους γυναικείους χαρακτήρες. Αυτό είναι που με έφερε εδώ. Είναι πάντοτε το γράψιμο. Ψάχνω μία ιστορία για ανθρώπους. Δεν ψάχνω για πλοκή. Δεν ψάχνω για πράγματα όπως το πώς θα φτάσει κανείς στην κορυφή του βουνού για να υψώσει τη σημαία. Ψάχνω ιστορίες για τις σχέσεις και αυτή εδώ το είχε αυτό σε μεγάλο βαθμό.

Η σχέση μεταξύ του χαρακτήρα σου και του χαρακτήρα της Milly Alcock, τη Simone, είναι έντονη και πολύ οικεία. Είναι σχεδόν σαν η Michaela να την έχει μαγέψει. Τι είδους προετοιμασία κάνατε οι δύο σας και πώς αυτή η κεντρική σχέση δίνει τον τόνο για ολόκληρη τη σειρά;

Julianne: Η Molly και εγώ μιλήσαμε για το ποιες ήταν οι ανάγκες της Michaela. Γιατί είχε αυτή τη βοηθό με την οποία ήταν τόσο κοντά; Τι την τράβηξε σε αυτό το πολύ, πολύ νεαρό, αδιαμόρφωτο άτομο; Μιλήσαμε για την αίσθηση της απομόνωσης και της μοναξιάς της. Η σχέση είναι κάπως ακατάλληλη. Μιλάμε για μία γυναίκα που ζει αυτή τη μεγάλη ζωή, αλλά η καλύτερη φίλη της είναι η πολύ νεαρή βοηθός της. Η συνεργασία με τη Milly ήταν ένα όνειρο. Είναι τόσο ταλαντούχα και διαθέσιμη. Έχει τόση ζωή και συναίσθημα, οπότε ήταν εύκολο. Ειλικρινά, ήταν πολύ, πολύ εύκολο για μένα να συνδεθώ μαζί της και με τη Meghann επίσης. Νομίζω ότι για τη Michaela, είναι η απομόνωσή της που δημιουργεί αυτή την ένταση στη σχέση.

Milly: Η πρώτη μου μέρα με την Julianne ήταν η σκηνή με την τσίχλα, η οποία υπάρχει στο τρέιλερ. Τρομακτικό! Έλεγα, “θεέ μου, αυτή είναι η Julianne Moore”. Ήταν ξεκαρδιστικό. Νομίζω ότι επειδή είναι τόσο επαγγελματίας, τόσο πολύ έμπειρη ηθοποιός και εγώ όχι, υπήρχε οργανικά αυτή η δυναμική. Δουλεύω γι’ αυτήν στη σειρά, οπότε δεν χρειάστηκε να κάνω πολλά. Ο τρόπος που έπαιξε τη Michaela ήταν διαφωτιστικός. Σα γυάλινη σφαίρα.

Και ο δικός σου χαρακτήρας έχει, μέσα σε πέντε επεισόδια, ένα πολύ καθαρό αφηγηματικό τόξο.

Milly: Συναντάμε τη Simone με ένα φούξια σύνολο αλλά στη συνέχεια, μέχρι το τέλος της σειράς, φοράει μία πολύ διαφορετική εμφάνιση. Νομίζω ότι ο τρόπος με τον οποίο χρησιμοποιήθηκαν τα ρούχα – και όχι μόνο τα είδη των ρούχων, αλλά και τα υλικά που χρησιμοποιήσαμε – αντικατοπτρίζουν κατά κάποιο τρόπο το ταξίδι της.

Τη βλέπουμε να πηγαίνει από αυτό το κομψό και σωστό, πολύ σφιγμένο άτομο, να καταρρέει σιγά-σιγά, και τα ρούχα της γίνονται πιο σιωπηλά, πιο καθημερινά, πιο προσγειωμένα. Υπάρχει επίσης ένα φόρεμα που είναι πολύ αρχαιοελληνικό, που παραπέμπει στις Σειρήνες, αλλά δεν είναι δικό της. Τα ρούχα βοήθησαν πραγματικά στο να τονιστεί το ταξίδι της Simone και στο να γίνει ένα εντελώς διαφορετικό άτομο μέσα σε λίγες μέρες.

Meghann, μετά το White Lotus και το Perfect Couple, συμμετείχες σε δύο τηλεοπτικές σειρές μυστηρίου με στοιχεία σκοτεινής κωμωδίας. Τι σου αρέσει στο είδος και ειδικά σε αυτή τη σειρά σε σύγκριση με τα προηγούμενα;

Meghann: Κάποιος μου έθεσε πρόσφατα υπόψη ότι έχω μία σειρά από γυρίσματα σε κάποιο πολύ πλούσιο νησί κάπου, όπου συνήθως πεθαίνει τουλάχιστον ένας άνθρωπος. Και έτσι αυτό είναι σίγουρα ένα προαπαιτούμενο για μένα όταν σκέφτομαι τι θέλω να κάνω [γέλια] Αστειεύομαι! Στην πραγματικότητα δεν το είχα σκεφτεί καν αυτό μέχρι πρόσφατα. Αλλά απλά ερωτεύτηκα τον χαρακτήρα της Devon στον πιλότο. Με τράβηξε τόσο πολύ το γεγονός ότι είναι τόσο αδυσώπητα ο εαυτός της, σε κάθε περιβάλλον στο οποίο βρίσκεται. Η άλλη πλευρά αυτού του νομίσματος είναι ότι το χρησιμοποιεί ως μέσο για να εμποδίσει τους ανθρώπους να τη γνωρίσουν πραγματικά. Οπότε αυτή η διττότητα του να παίζεις έναν χαρακτήρα σαν αυτήν είναι τόσο διασκεδαστική και τη βιώνεις σαν απελευθέρωση κατά κάποιο τρόπο, επειδή είναι τόσο έκδηλο σε αυτή. Υπάρχει τόση ευαλωτότητα σε αυτό.

Σε έναν κόσμο όπου οι γυναίκες κρίνονται διαρκώς από το πώς γίνονται αντιληπτές, το Sirens μοιάζει με επανάσταση. Άλλαξε τον τρόπο με τον οποίο βλέπεις τη φωνή σου; Ποια κομμάτια του εαυτού σου έγιναν πιο δυνατά ή πιο ήσυχα κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων;

Meghann: Ήταν ένα πολύ συνεργατικό περιβάλλον. Δεν ήταν καθόλου δύσκολο να έχω φωνή, ή άποψη, και να τη χρησιμοποιώ στο σετ. Τα κανάλια επικοινωνίας λειτουργούσαν με πολύ ελεύθερο τρόπο. Νομίζω ότι αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στο ποιους είχαμε γύρω μας. Προφανώς η Molly ήταν εκεί κάθε μέρα, και είναι τόσο ανοιχτόμυαλη και χαρούμενη να ασχοληθεί με οτιδήποτε αισθανόμασταν ότι έπρεπε να βελτιωθεί. Μπορούσαμε να μιλήσουμε για κάποια διαφορετική επιλογή και ήταν πάντα πολύ πρόθυμη γι’ αυτό. Είναι ένα τεράστιο, τεράστιο κομμάτι του παζλ, νομίζω για μένα, γενικά σε ένα πλατό.

Φωτογραφίες: Cr. Macall Polay/Netflix © 2025

Julianne, βάσισες τον χαρακτήρα της Michaela σε κάποια; Και επίσης, ποια εξέλιξη της πλοκής σου κίνησε περισσότερο την περιέργεια;

Julianne: Δεν βάσισα τον χαρακτήρα σε κάποια, ήταν προφανές το ποια ήταν μέσα από τη γραφή της Molly. Με ενδιέφερε το γεγονός ότι η οπτική μας αλλάζει καθώς εξελίσσεται μια σειρά, όσο μαθαίνουμε περισσότερα για τη Michaela. Υπάρχει μία οπτική γωνία στην αρχή, όπου τη βλέπεις σχεδόν από απόσταση και υπάρχει κάτι πραγματικά κωμικό σε πολλές από τις πράξεις της. Στη συνέχεια, καθώς προχωράει η ιστορία, βλέπεις ποιο είναι το πραγματικό της δίλημμα. Αυτή η ιδέα ότι ακολούθησε αυτή τη σχέση και αποδυναμώθηκε. Αυτό ήταν κάτι που με ενδιέφερε και είναι κάτι που μπορεί εύκολα να συμβεί στους ανθρώπους. Σκέφτεσαι, αν θέλω αυτό το πράγμα και μου ζητούν να το εγκαταλείψω κάτι άλλο για να το αποκτήσω, μάλλον θα το κάνω. Βλέπεις την έλλειψη αυτονομίας της και αυτό τελικά οδηγεί στην αφαίρεση των δικαιωμάτων της. Αυτό ήταν το πιο ενδιαφέρον για μένα σχετικά με τη Michaela.

Ο χαρακτήρας σου δεν υψώνει ποτέ τη φωνή του, αλλά ελέγχει το δωμάτιο. Ποιο ήταν το κλειδί για σένα στο να υποδυθείς αυτό το είδος της σιωπηλής κυριαρχίας;

Julianne: Νομίζω ότι τα χρήματα σου δίνουν δύναμη. Η Michaela είναι κάποια που κάνει πολύ, πολύ λίγα πράγματα αλλά είναι σε θέση να κερδίζει την προσοχή επειδή όλη η δομή του κόσμου τους είναι δική τους. Είναι δικό τους δημιούργημα. Δεν χρειάζεται να κάνει τίποτα για να κερδίσει την προσοχή, απλά να είναι εκεί. Είναι η δεύτερη στην ιεραρχία, αλλά αυτό που μαθαίνουμε γι’ αυτήν αργότερα είναι πως είναι ανίσχυρη τελικά. Νομίζω ότι είναι τα χρήματα, ο καπιταλισμός.

Τι πιστεύεις ότι το να παίζεις έναν χαρακτήρα όπως η Michaela αποκαλύπτει για το πώς η κοινωνία αντιλαμβάνεται τις ισχυρές γυναίκες, ειδικά εκείνες που αμφισβητούν τις συμβατικές προσδοκίες;

Julianne: Δεν ξέρω αν η Michaela αμφισβητεί τις συμβατικές προσδοκίες. Νομίζω ότι αυτό είναι που βλέπει η Devon όταν έρχεται. Βλέπει αυτό που περιμένει. Βλέπει αυτό που νομίζει ότι είναι επικίνδυνο, ισχυρό, χειριστικό και ίσως culty, μαγικό και όλα αυτά. Μαθαίνεις όμως ότι η αλήθεια είναι πιο περίπλοκη από αυτό και ότι η δύναμη της Michaela είναι επισφαλής, δεν είναι δική της. Για άλλη μια φορά, μιλάμε για τη δύναμη του καπιταλισμού, τη δύναμη του χρήματος, το είδος της ιεραρχίας που δημιουργούμε στην κοινωνία μας, όπου το λεγόμενο 1% ελέγχει κατά κάποιο τρόπο τόσο μεγάλο μέρος του ΑΕΠ. Νομίζω επίσης ότι τείνουμε να αντιμετωπίζουμε τις γυναίκες που βρίσκονται σε θέσεις εξουσίας, ή σε θέσεις που θεωρούνται εξουσίας, ως τους κακούς της υπόθεσης, και αυτό είναι αποτέλεσμα της πατριαρχίας.

Ακολουθήστε το OneMan στο Google News και μάθετε τις σημαντικότερες ειδήσεις.