Photograph by Macall Polay/HBO
ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ

Περισσότερο από το 90% των σειρών στο streaming δημιουργείται από λευκά άτομα, σύμφωνα με έρευνα

Η ετήσια μελέτη του UCLA διαπιστώνει μείωση της πολιτισμικής ποικιλότητας πίσω και μπροστά από την κάμερα σε σχέση με πέρσι.
Σύμφωνα με τη νέα μελέτη του UCLA σχετικά με την ποικιλότητα στην ψυχαγωγία, οι δημοφιλείς σειρές σεναρίου στις υπηρεσίες streaming έδειξαν αξιοσημείωτη μείωση στην πολιτισμική ποικιλότητα τόσο πίσω, όσο και μπροστά από την κάμερα πέρσι, καθώς τα προγράμματα συμπερίληψης του Χόλιγουντ μειώθηκαν.

Η τελευταία έκδοση της έκθεσης για την Ποικιλότητα του Χόλιγουντ του Πανεπιστημίου που δημοσιεύθηκε την Τρίτη, διαπίστωσε ότι από τις 250 κορυφαίες σειρές με σενάριο με τις περισσότερες προβολές το 2024 στο streaming, περισσότερες από το 91,7% δημιουργήθηκαν από λευκό άτομο, με τους λευκούς άνδρες να αντιπροσωπεύουν το 79% όλων των δημιουργών σειρών. Η ποικιλότητα μειώθηκε επίσης και για τους ηθοποιούς, με τους λευκούς ηθοποιούς να επιλέγονται στο 80% όλων των ρόλων.

Αντίθετα, σχεδόν όλες οι άλλες φυλές και εθνικότητες υποεκπροσωπήθηκαν ως πρωταγωνιστές σε κορυφαίες σειρές ή ως δημιουργοί σειρών: μεταξύ των 222 σεναριογραφημένων σειρών που συμμετείχαν στην έρευνα, μόνο 49 δημιουργήθηκαν από γυναίκες, με τους μη λευκούς δημιουργούς να αντιπροσωπεύουν μονάχα το 8%.

Η έκθεση διαπίστωσε συνολικά μειωμένες ευκαιρίες για γυναίκες ηθοποιούς και μη λευκούς ανθρώπους μπροστά από την κάμερα, παρά το γεγονός ότι τα νοικοκυριά μειονοτήτων και το γυναικείο κοινό αυξάνουν την τηλεθέαση για τις κορυφαίες σειρές.

Οι προσπάθειες συμπερίληψης τα προηγούμενα χρόνια έχουν σε μεγάλο βαθμό εγκαταλειφθεί μετά την επανεκλογή του Donald Trump και τις νομικές προσπάθειες της κυβέρνησής του να τιμωρήσει τα λεγόμενα προγράμματα DEI (Diversity, Equity, Inclusion/Ποικιλότητα, Ισότητα, Συμπερίληψη). Η Disney, η Amazon, η Paramount και η Warner Bros ήταν μεταξύ των εταιρειών που διέκοψαν τα μακροχρόνια DEI προγράμματά τους τον περασμένο χρόνο.

«Δυστυχώς, αυτό δεν ήταν απροσδόκητο, ειδικά με τα αποτελέσματα των εκλογών του 2024», γράφει στην έκθεση ο Darnell Hunt, εκτελεστικός αντιπρύτανης και κοσμήτορας στο UCLA.

Ο Hunt που συνίδρυσε τη μελέτη, πρόσθεσε: «Όταν κλείνεις την πόρτα στην ποικιλότητα, αποκλείεις ευκαιρίες για περισσότερες προοπτικές, συνεργασία, εξερεύνηση και ανάπτυξη. Χωρίς επαγρύπνηση και πίεση, η βιομηχανία θα συνεχίσει να επενδύει όλο και λιγότερο σε αυτούς τους δημιουργούς και τις ιστορίες, εις βάρος των κερδών της».

Ωστόσο, παρά τη συνεχιζόμενη ολίσθηση στην ποικιλότητα πίσω από την κάμερα, η μελέτη διαπίστωσε πως οι υποεκπροσωπούμενες ιστορίες στο streaming – ανεξάρτητα από το φύλο του εκάστοτε πρωταγωνιστικού χαρακτήρα – αυξήθηκαν το 2024. Ανέφερε πολλές σειρές με επικεφαλής άνδρες όπως το Ted Lasso της Apple και το The Penguin του HBO, που αφιέρωσαν πλούσιες δευτερεύουσες ιστορίες σε γυναικείους χαρακτήρες.

«Ακόμα και όταν η ποικιλότητα μειώνεται συνολικά, διαπιστώνουμε πως οι ιστορίες εξακολουθούν να υπάρχουν», δήλωσε ο συν-συγγραφέας της έκθεσης Nico Garcia, υποψήφιος διδάκτορας στον κινηματογράφο και τις σπουδές μέσων ενημέρωσης. «Όταν υπάρχουν καλές και επίκαιρες ιστορίες, οι άνθρωποι παρακολουθούν ανεξάρτητα από το ποιος παίζει τον πρωταγωνιστικό ρόλο».

Η μελέτη σημειώνει επίσης πως τέτοιες ιστορίες, ιδιαίτερα μεταξύ των γυναικών, οδήγησαν σε υψηλότερη αλληλεπίδραση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με τα House of the Dragon του HBO και Bridgerton του Netflix να αναφέρονται ως εξέχοντα παραδείγματα.

«Εάν μία σειρά περιλαμβάνει κάποιο είδος υποεκπροσωπούμενης ιστορίας, όπως μια ιστορία με επίκεντρο τις γυναίκες, ο μέσος όρος των συνολικών αλληλεπιδράσεων για αυτές τις σειρές συζητήθηκε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης περισσότερες από πέντε φορές παραπάνω από ό,τι για τις σειρές χωρίς αυτές», δήλωσε ο συν-συγγραφέας Michael Tran, κοινωνιολόγος.

Ακολουθήστε το OneMan στο Google News και μάθετε τις σημαντικότερες ειδήσεις.

Exit mobile version