
Το Ballerina δεν ξεκινά ως John Wick, αλλά ευτυχώς γίνεται ακριβώς αυτό
- 6 ΙΟΥΝ 2025
Το διαρκώς επεκτεινόμενο franchise του John Wick βασίζεται στην αναστολή της δυσπιστίας μας. Η πρώτη ταινία του 2014 είχε πείσει το κοινό ότι ο δολοφόνος του Keanu Reeves θα διαλυόταν για ένα κουτάβι.
Βαθιά μέσα στη δράση του θρίλερ Ballerina του Len Wiseman, υπάρχει μία στιγμή που τοποθετεί ξεκάθαρα την ταινία στο canon των ταινιών John Wick. Η πρωταγωνίστρια, η Eve (Ana de Armas), κρυφακούει όταν η μεντόρισσά της (η Anjelica Huston ως The Director) συναντά τον John Wick, ο οποίος αναζητά άσυλο, σε μία σεκάνς του John Wick: Chapter 3 – Parabellum που βλέπουμε από τη δική του οπτική γωνία. «Όλα αυτά, και για ποιο λόγο; Εξαιτίας ενός κουταβιού”, λέει η Director. «Δεν ήταν απλώς ένα κουτάβι», της απαντάει.
Η Eve Macarro, μία ορφανή γυναίκα που είδε τον πατέρα της να δολοφονείται και τώρα έχει εμμονή με την εκδίκηση. Εισήχθη λοιπόν στους Ruska Roma, μία φατρία της οποίας η σχολή μπαλέτου είναι βιτρίνα για ένα κέντρο εκπαίδευσης εκτελεστών, οπότε η Eve εξασκείται στις πιρουέτες και στις γροθιές με τον ίδιο ενθουσιασμό. Το σώμα της είναι ματωμένο και η αποφασιστικότητά της αμείωτη.
Δεν είναι ακριβώς δολοφόνος. Αν μη τι άλλο είναι αντι-δολοφόνος, εκπαιδευμένη να προστατεύει αθώους στόχους από κακοποιούς, μπράβους και μισθωμένους εκτελεστές που φαίνεται να αποτελούν το 98% των πολιτών στο Wickverse. Το Ballerina βέβαια δεν στηρίζεται αρκετά στην ιδέα των kikimora όπως ονομάζονται οι γυναίκες της σχολής της – μυθολογικά είναι ένα σλαβικό πνεύμα – αλλά η ιδέα μίας ολόκληρης άλλης σκιώδους οργάνωσης αντι-δολοφόνων που εκτιμούν τη ζωή φέρνει κάτι νέο σε αυτό το franchise προσθέτει επίσης ψυχή και ευαλωτότητα στην Eve. Δεν έχει τη στωικότητα του John Wick ή τον αέρα εξοργισμένης κούρασής του. Όταν εκείνος μάχεται στις ταινίες του, προσπαθεί να επιβιώσει. Όταν μάχεται η Eve, προσπαθεί να επιβιώσει και να αποδείξει στον εαυτό της και στους εκπαιδευτές της ότι δεν είναι μία αποτυχημένη.
Ο χαρακτήρας της ωστόσο δεν έχει χιούμορ και η δίψα της για αίμα δεν έχει πιστευτή συναισθηματική υπόσταση. Αυτό αποδεικνύεται πρόβλημα για την οικοδόμηση του κόσμου γύρω της – εκεί που η αποστολή του John Wick τον έκανε φυσικό ξεναγό στον υπόκοσμο, η Eve Maccaro φέρνει περισσότερο σε τουρίστας σε αυτόν, και έτσι ρίχνουμε μία ματιά στις εσωτερικές λειτουργίες της Rusko Roma χωρίς να έχουμε πραγματικά ουσιαστική αίσθηση του τόπου.
Σχεδόν όλα αυτά ειπώνονται στο πρώτο, ανιαρό μέρος του Ballerina. Το δεύτερο, ευτυχώς, κάνει απόσβεση.
Αν και σκηνοθετεί ο Len Wiseman, οι αναφορές για εκτεταμένα reshoots ώθησαν τον παραγωγό Chad Stahelski, τον σκηνοθέτη των αρχικών ταινιών John Wick, να υποβαθμίσει σε συνέντευξη το πόσο πολύ κατέληξε να αναλάβει τα ηνία. Σε περίπτωση πάντως που οι φήμες έχουν δόση υπερβολής, τότε το Ballerina αποδεικνύει πως το αποτύπωμα του Stahelski στο franchise είναι αρκετά ισχυρό ώστε ακόμη και ένας λιγότερο ικανός σκηνοθέτης όπως ο Wiseman να μπορεί να το αναπαράγει αρκετά καλά ώστε να κρατήσει ζωντανό το πνεύμα του.
Λίγο περισσότερο από μία δεκαετία πίσω, οι ηθοποιοί σε τέτοιου είδους ταινίες ήταν δέσμιες του ρόλου της κορασίδας σε κίνδυνο. Το Χόλιγουντ άρχισε να τους επιτρέπει να μάχονται αρκεί να είναι απέναντι από άλλες γυναίκες, εισάγοντας βολικά κάποιο κακό κορίτσι για κάθε ηρωίδα. Αυτό το στάδιο είναι επίσης πλέον πασέ, ακόμα όμως και με τα σημερινά δεδομένα, είναι εντυπωσιακό το πόσο συχνά οι άντρες της ταινίας κλωτσούν την De Armas στα νεφρά.
Το κορμί της δέχεται τεράστια χτυπήματα καθώς τα κτήνη τη χτυπούν σε τραπέζια και τοίχους, και σε μία ξεσηκωτική στιγμή από τις πολλές, αυτή και η αντίπαλός της αρπάζουν και σπάνε άπληστα το ένα πιάτο μετά το άλλο στα κεφάλια τους. Δεν κατέγραψα το body count της Eve, ο αριθμός των πτωμάτων της όμως φαίνεται να είναι περίπου όσο και του Wick. Και δεν αναγκάστηκε καν να το κάνει με τακούνια.
Ειδικά όταν φτάνει σε μία αλά Stepford Wives πόλη με σαλέ, όπου κάθε σύζυγος, γυναίκα και παιδί έχει εκπαιδευτεί στη μάχη, οι λήψεις γίνονται μεγαλύτερες, οι χορογραφίες πιο δημιουργικές και η βασική διαμόρφωση της δράσης πιο προσεγμένη.
Εκεί, στα χιόνια, της ανατίθεται να αιωρεί ατσάλινα άγκιστρα σε ολισθηρά πατώματα και να χειρίζεται τα παγοπέδιλα σα μαχαίρι. Δεν φανταζόμουν πως εκείνη η σεκάνς μπορούσε να ξεπεραστεί, στη συνέχεια όμως αυτή και ένας μπράβος εμπλέκονται σε μία μονομαχία φλογοβόλων που πρέπει να δεις για να πιστέψεις.
Η τρίτη πράξη του Ballerina βρίσκει την Eve να βιώνει τόσο πρόθυμα τον κόσμο γύρω της, που αντισταθμίζει την αποτυχία του πρώτου μέρος της ταινίας να την παρουσιάσει με την ίδια όρεξη. Δεν ξέρω ποιος φταίει για αυτό, ή ποιος πρέπει να πιστωθεί την ευπρόσδεκτη στροφή της ταινίας, πάντως ακόμα και αν δεν ξεκινάει ως John Wick το Ballerina τελειώνει ως τέτοιο.
Το Ballerina: Από τον Κόσμο του John Wick κυκλοφορεί τώρα στις αίθουσες.
Ακολουθήστε το OneMan στο Google News και μάθετε τις σημαντικότερες ειδήσεις.