Toyota
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Ιάπωνες έφτιαξαν αναπηρικό αμαξίδιο που ξεπερνά κάθε ελληνική ασέβεια

Η ρομποτική καρέκλα που σχεδίασαν Ιάπωνες έχει πόδια που κινούνται σαν ζωντανά άκρα. Δεν χάνει την ισορροπία της και πάει παντού.

Θα συμφωνήσεις πως η Ελλάδα δεν είναι ιδιαίτερα φιλόξενη χώρα για ανθρώπους που δεν ανταποκρίνονται στο -ας μου επιτρέψεις- σωρό (μέσο όρο ύψους, βάρους, ψυχικής ή σωματικής υγείας). Αν διαφωνείς, θα ήθελα να περπατήσουμε μαζί σε όποια κεντρική πλατεία πόλης θες, Σάββατο μεσημέρι, με μια φίλη μου που είναι 2 μέτρα. Ή με έναν άνθρωπο που είναι σε αναπηρικό αμαξίδιο.

Δεν υπάρχει αμφιβολία πως οι νεότερες γενιές συντονίζονται περισσότερο ή καλύτερα, πιο ουσιαστικά με την πραγματικότητα και δεν συνεχίζουν το θεαθήναι των παλαιότερων που ενώ είναι (σε μεγάλο βαθμό) πιο συντηρητικοί από τον συντηρητισμό, το παίζουν ο θρίαμβος του progressive.

Υποθέτω, διαφορετικά δεν θα με ρωτούσαν ΑΚΟΜΑ γιατί δεν έχω παιδιά, άνθρωποι που μόλις έχω γνωρίσει, ενώ είμαι ώρες μακριά από τη συμπλήρωση 50 χρόνων επιτυχίας και δεν θα κλείδωναν περισσότερο από όσο ο Ρούνι (ο σκύλος μου) όταν βλέπει γάτα, σε ανθρώπους που δεν φορούν ό,τι όλοι οι άλλοι, δεν έχουν μαλλιά ή εν πάση περιπτώσει δεν είναι όπως οι περισσότεροι άλλοι.

Ας αποδεχθούμε πως θέλουμε δουλίτσα στην πραγματική υιοθέτηση του inclusivity και του σεβασμού και σε αυτό το πλαίσιο έρχεται να βοηθήσει μια από τις πιο γνωστές αυτοκινητοβιομηχανίες του πλανήτη.

Πριν πέντε ημέρες παρουσιάστηκε στο Μobility Show της Ιαπωνίας προϊόν της Toyota που επαναπροσδιορίζει την υποβοηθητική κίνηση, αλλάζοντας το παιχνίδι των αναπηρικών αμαξιδίων, μαζί με τη ζωή των χρηστών τους.

Όποιος βλέπει για πρώτη φορά τη Walk Me, βλέπει κάτι που παραπέμπει σε φουτουριστική καρέκλα.

Μετά, τίθεται σε λειτουργία και ξετυλίγονται τέσσερα ρομποτικά πόδια (αντικαθιστούν τους τροχούς) που σχεδιάστηκαν για να κινούνται σαν ζωντανά άκρα, συνδυάζοντας ρομποτική, τεχνητή νοημοσύνη και προσεγμένη εργονομία.

Το Teche Blog έγραψε πως οι μηχανικοί σχεδίαζαν το αμαξίδιο για να προσαρμόζεται στο 100% στο σώμα του χρήστη.

Η καμπύλη πλάτη στηρίζει τη σπονδυλική στήλη, ενώ οι μικρές πλαϊνές λαβές επιτρέπουν το χειροκίνητο σύστημα διεύθυνσης. Οι χρήστες μπορούν να περιστρέψουν τις λαβές για να στρίψουν ή να πατήσουν ενσωματωμένα κουμπιά για έλεγχο κατεύθυνσης. Για λειτουργία χωρίς χέρια, απλά χρησιμοποιούν φωνητικές εντολές

Την έμπνευση για τα πόδια την έδωσε ο τρόπος που κινούνται οι κατσίκες και τα καβούρια, σε ανώμαλο έδαφος. «Αυτός ο βιομιμητικός σχεδιασμός επιτρέπει στην καρέκλα να γλιστράει ομαλά σε επίπεδες επιφάνειες, διατηρώντας παράλληλα την ισορροπία και την προσαρμοστικότητα σε πλαγιές, σκάλες και χαλικόστρωτα μονοπάτια».

Κατά την άνοδο σκαλοπατιών, τα μπροστινά πόδια δοκιμάζουν πρώτα το ύψος και τραβούν την καρέκλα προς τα πάνω, ενώ τα πίσω πόδια σπρώχνουν το βάρος τους προς τα πάνω.

Κάθε πόδι (όλα είναι καλυμμένα με μαλακά υλικά, ώστε να προστατεύονται οι εσωτερικοί μηχανισμοί και οι αισθητήρες) είναι πλήρως μηχανοκίνητο και μπορεί να κάμπτεται, να σηκώνεται και να ρυθμίζεται, ανεξάρτητα. Αυτό επιτρέπει στη Walk Me να κινείται ομαλά σε επιφάνειες, στις οποίες τα παραδοσιακά αναπηρικά αμαξίδια δυσκολεύονται.

Το Walk Me συνδυάζει όλες οι τελευταίες τεχνολογίες


Τoyota

Το αυτόνομο αναπηρικό αμαξίδιο χρησιμοποιεί έξυπνους αισθητήρες που σαρώνουν διαρκώς το περιβάλλον και αλγόριθμους, ώστε να διατηρεί την ισορροπία και τον έλεγχο.

Οι αισθητήρες βάρους διασφαλίζουν πως ο χρήστης παραμένει στο κέντρο, πριν την όποια σημαντική κίνηση.

Τα ραντάρ σύγκρουσης σταματούν την καρέκλα εάν ένα άτομο ή αντικείμενο διασχίσει την πορεία της. Ακόμα και σε περίπτωση ανισορροπίας, προσαρμόζεται αυτόματα στη βάση και την κλίση που εγγυάται τη σταθερότητα.

Μια μικρή οθόνη στο υποβραχιόνιο εμφανίζει ζωτικές πληροφορίες, όπως η διάρκεια ζωής της μπαταρίας και η διανυθείσα απόσταση.

Ολόκληρη η καρέκλα λειτουργεί με μια συμπαγή μπαταρία κρυμμένη πίσω από το κάθισμα, η οποία φέρεται να παρέχει αρκετή ενέργεια για μια ολόκληρη ημέρα δραστηριότητας. Η φόρτιση είναι τόσο απλή όσο η σύνδεσή της σε μια πρίζα κατά τη διάρκεια της νύχτας

Η Walk Me μπορεί να ανεβάσει τους χρήστες έως το ύψος του αυτοκινήτου του ή μιας ψηλότερης πλατφόρμας, μετά να διπλωθεί και να χωρέσει στο όχημα – ή σε άλλον μικρό χώρο.

Φαίνεται πως οι μηχανικοί της Toyota κατάφεραν να υλοποιήσουν τον στόχο της ενίσχυσης της ανεξαρτησίας των ατόμων με μειωμένη κινητικότητα.

Ακολουθήστε το OneMan στο Google News και μάθετε τις σημαντικότερες ειδήσεις.

Exit mobile version