
Στο Shein, εκτός από ρούχα μπορούσες να βρεις και sex dolls που μοιάζουν με παιδιά
- 4 ΝΟΕ 2025
Η ασιατική εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορίου Shein έχει βρεθεί ουκ ολίγες φορές στο στόχαστρο. Πίσω από τις εξωφρενικά χαμηλές τιμές των προϊόντων που μπορεί να βρει κανείς, δεν υπάρχει μόνο η «ευκαιρία» αλλά και ένα σύστημα που βασίζεται στη σκληρή πραγματικότητα της εκμετάλλευσης.
Τελευταία «περιπέτεια» για τον κινεζικό κολοσσό fast fashion είναι η σοκαριστική καταγγελία στη Γαλλική Γενική Διεύθυνση Πολιτικής Ανταγωνισμού, Καταναλωτικών Υποθέσεων και Ελέγχου της Απάτης σύμφωνα με την οποία, στο γαλλικό Shein, ανάμεσα σε μπλούζες, παντελόνια και φορέματα, πωλούνταν κούκλες με ρεαλιστικά χαρακτηριστικά μικρού κοριτσιού ως «σεξουαλικά παιχνίδια».
Επρόκειτο για μια κούκλα με τα χαρακτηριστικά και το σώμα ενός μικρού κοριτσιού. Στην αγκαλιά του, κρατούσε ένα αρκουδάκι. Δίπλα υπήρχε η περιγραφή: «Κούκλα του σεξ (…) αντρικό παιχνίδι με ρεαλιστικό σώμα». Το προϊόν πωλούνταν για 186,94 ευρώ.
Η αντίδραση της εταιρείας ήταν άμεση, με τη Shein να προχωρά στην πλήρη απαγόρευση της διάθεσης όλων των sex dolls στην πλατφόρμα της σε παγκόσμιο επίπεδο, διαγράφοντας παράλληλα όλες τις καταχωρήσεις και τις εικόνες που σχετίζονται με αυτά.
Παράλληλα, η εταιρεία ανακοίνωσε χθες, Δευτέρα (03/11) ότι έχει απαγορεύσει μόνιμα «όλους τους λογαριασμούς πωλητών που συνδέονται με παράνομα ή μη συμμορφούμενα προϊόντα σεξουαλικών κούκλων» και θα ενισχύσει τους ελέγχους σε όλη την παγκόσμια πλατφόρμα της.
Την ίδια στιγμή, ο εκπρόσωπος της Shein στη Γαλλία, Quentin Ruffat δήλωσε σε συνέντευξή του στο ραδιόφωνο RMC ότι θα «συνεργαστούμε πλήρως με τις δικαστικές αρχές», προσθέτοντας μάλιστα ότι η εταιρεία είναι έτοιμη να αποκαλύψει τα ονόματα όσων αγόρασαν τέτοιες κούκλες. «Θα είμαστε απολύτως διαφανείς απέναντι στις αρχές. Αν μας το ζητήσουν, θα συμμορφωθούμε», πρόσθεσε.
Από την πλευρά του ο διευθύνων σύμβουλος της Shein, Donald Tang, δήλωσε: «Αυτές οι δημοσιεύσεις προήλθαν από τρίτους προμηθευτές, αλλά αναλαμβάνω προσωπικά την ευθύνη».
Μπορεί τα sex toys να έχουν πάψει να αποτελούν ταμπού εδώ και πολλά χρόνια, με τα ποσοστά όσων κατέχουν ένα να προκαλούν έκπληξη, ωστόσο δεν χρειάζεται να εξηγήσουμε γιατί είναι αρρωστημένο το γεγονός ότι μπορεί κανείς να βρει μια sex doll ανάμεσα σε ρούχα, παπούτσια και καλλυντικά. Πόσο μάλλον όταν αυτή μοιάζει με μικρό κοριτσάκι.
Για να μιλήσουμε με νούμερα, η παγκόσμια αγορά κούκλων του σεξ εκτιμήθηκε σε 6,08 δισεκατομμύρια δολάρια το 2024 και αναμένεται να φτάσει τα 13,39 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2033, με ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης (CAGR) 9,25% από το 2025 έως το 2033.
Ενδεικτικά, η αγορά sex dolls στη Βόρεια Αμερική κατείχε το μεγαλύτερο μερίδιο παγκόσμιων εσόδων, φτάνοντας το 34,52% το 2024, ενώ όσον αφορά τον τύπο, το τμήμα των κούκλων από TPE (θερμοπλαστικό ελαστομερές) κατείχε το μεγαλύτερο μερίδιο εσόδων το 2024.
Βασικοί παράγοντες που ενισχύουν την ανάπτυξη της αγοράς είναι από τη μία η εξελισσόμενη αντίληψη για τα προϊόντα σεξουαλικής ευημερίας και από την άλλη η αυξανόμενη διαθεσιμότητα αυτών. Όταν μία γυναίκα ή ένας άντρας μπορεί να αγοράσει ένα σεξουαλικό βοήθημα χωρίς να χρειάζεται να επισκεφθεί ένα sex shop και να έρθει στο σπίτι της/του με το πάτημα ενός κουμπιού, λέει πολλά.
Την τελευταία δεκαετία, τα σεξουαλικά βοηθήματα έχουν αρχίσει να εμφανίζονται σε όλο και περισσότερα μέρη, με αλυσίδες λιανικής – κολοσσούς, όπως η Amazon και η Walmart να διαθέτουν προϊόντα για ενήλικες στους ιστότοπούς τους.
Επίσης, η αλλαγή στην αντίληψη των καταναλωτών σχετικά με τις κούκλες του σεξ αναμένεται να αποτελέσει καθοριστικό παράγοντα στην ανάπτυξη του κλάδου. Καθώς οι κοινωνικές αντιλήψεις απέναντι στη σεξουαλικότητα εξελίσσονται και το στίγμα γύρω από τα προϊόντα σεξουαλικής ευημερίας μειώνεται, η αποδοχή και η ζήτηση για sex dolls αυξάνονται παγκοσμίως.
Αυτή η αλλαγή στην αντίληψη μπορεί να αποδοθεί σε διάφορους παράγοντες, όπως η αυξανόμενη ευαισθητοποίηση για τη σεξουαλική ευημερία, η επιρροή της ποπ κουλτούρας και το αυξανόμενο ενδιαφέρον για τη σεξουαλική υγεία, ιδιαίτερα μεταξύ των εφήβων και των νέων ενηλίκων.
Ο τομέας του ηλεκτρονικού εμπορίου αναμένεται να σημειώσει σημαντική αύξηση στις πωλήσεις κούκλων του σεξ, λόγω της αυξανόμενης χρήσης smartphones και της επιφυλακτικότητας των καταναλωτών να αγοράσουν αυτά τα προϊόντα σε φυσικά καταστήματα. Η διαθεσιμότητα διαφόρων σεξουαλικών κούκλων στις διαδικτυακές πλατφόρμες έχει οδηγήσει σε αύξηση της ζήτησης, καθώς οι πελάτες μπορούν να συγκρίνουν μάρκες και να επιλέξουν τα προϊόντα που ταιριάζουν στις ανάγκες και τις επιθυμίες τους.
Αυτό έχει εντείνει τον ανταγωνισμό μεταξύ των εταιρειών, οι οποίες προσφέρουν ποιοτικά προϊόντα που πληρούν τα βιομηχανικά πρότυπα. Η πανδημία COVID-19 ενίσχυσε τις διαδικτυακές πωλήσεις προϊόντων σεξουαλικής ευημερίας λόγω των περιορισμών στις μετακινήσεις και της ανησυχίας για τη μετάδοση του ιού. Λόγω της αυξημένης ζήτησης για προϊόντα μέσω διαδικτύου, μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ προσθέτουν αυτά τα προϊόντα στις διαδικτυακές τους αγορές.
Ακολουθήστε το OneMan στο Google News και μάθετε τις σημαντικότερες ειδήσεις.