2000, AP Photo/Pat Sullivan
LOGOΔΙΑΡΡΟΙΑ

Το πρόβλημα με την οπτική ταυτότητα των Houston Rockets

Ο graphic designer-art director Κωνσταντίνος Μίαρης έχει μανία με τα λογότυπα και αποφάσισε να μας εξηγήσει τι πήγε λάθος στο Χιούστον.
Όταν ο Neill Armstrong πάτησε το πόδι του στη σελήνη η πρώτη λέξη που ακούστηκε στο διάστημα ήταν το «Χιούστον». Φυσικά όταν το έλεγε αυτό δεν είχε στο μυαλό του τη Γουίτνεϊ αν και η μοίρα τους επιφύλαξε να γίνουν αστρόσκονη το 2012, με διαφορά λίγων μηνών.

Το γεγονός ότι ο διαστημικός σταθμός Corpus Christi βρίσκεται στην πολιτεία του Τέξας κάνει την ονοματοδοσία ‘’Rockets’’ να φαίνεται εύστοχη αν και η ιστορία περιπλέκεται αφού αρχικά η ομάδα ιδρύθηκε στο Σαν Ντιέγκο της Καλιφόρνια.


Αριστερά: To πρώτο λογότυπο των Rockets πριν τη
μετακόμιση τους στο Houston το 1972. Στο κέντρο: To λογότυπο
της διετίας 1971-72. Δεξιά: To λογότυπο
της περιόδου 1972 – 1995

Δε θα εξετάσουμε τον σχεδιασμό της εποχής των 70s μιας και οι συνθήκες και τα trends της εποχής ήταν πολύ διαφορετικά από τα σημερινά. Κρατάμε μόνο την «άμπαλη» σχεδιαστικά μπάλα που έμελε να είναι και προάγγελος αυτών που έρχονται στο κομμάτι της οπτικής ταυτότητας.

Μετά την back-to-back κατάκτηση των πρωταθλημάτων του 1994 και του 1995 η διοίκηση των πυραύλων αποφάσισε να εκτοξεύσει τη δημιουργικότητα της και τόσο στο κομμάτι του επανασχεδιασμού του λογότυπου όσο και των εμφανίσεων της ομάδας.


To λογότυπο της
περιόδου 1995-2003

Και κάπου εδώ η φράση του Armstrong ‘’Houston, we have a problem…’’ αρχίζει και πάλι να αντηχεί στα αυτιά μας.

Η κάθετη ρίγα – κάγκελο στις λευκές εμφανίσεις και ο πύραυλος με το πρόσωπο καρχαρία κάνουν τον Charles Barkley να θυμίζει παγωτατζή της ΑΓΝΟ ενώ η τοποθέτηση των γραμμάτων και των αριθμών πάνω στις κάθετες γραμμές – στυλ από «της φυλακής τα σίδερα»…δημιουργεί οπτική ασφυξία, κλειστοφοβία και ένα σωρό άλλες παθήσεις ψυχολογικής και νευρολογικής φύσης.

Για τον λόγο αυτό το 2003 η εμπνευσμένη διοίκηση πρωτοπορεί ακόμα μια φορά και αποφασίζει την απλοποίηση της συνολικής εικόνας. Το τελικό αποτέλεσμα μοιάζει να σχεδιάστηκε μετά από μονάκι του Joey DeMaio και του Eric Adams των Manowar στα Σεπόλια λίγο πριν τα live τους στο Αγκάθι της Λεωφόρου Κηφισού.


Kάποιοι σε αυτό το λογότυπο βλέπουν έναν πύραυλο, άλλοι ένα h και ένα R. Eγώ δε βλέπω την ώρα που θα αντικατασταθεί. Mε κάτι ακόμα πιο εμπνευσμένο.

BONUS

Fan video με τoν Tracy McGrady (T Mac) των Rockets υπό τους ήχους του Νumber 1 των Manowar.

Exit mobile version