
Πότε αποσύρονται τα τρόλεϊ από τους δρόμους της Αθήνας
- 28 ΑΥΓ 2025
Μέχρι σήμερα, γράφαμε νοσταλγικά για το παλιό τραμ που έφτανε στα Πατήσια και ο κόσμος επιβιβαζόταν με ένα σάλτο όσο εκείνο ήταν εν κινήσει – σε λίγα χρόνια, με τον ίδιο τόνο θα αναφερόμαστε στα τρόλεϊ με τις «κεραίες» και τα εναέρια σύρματα που απλώνονταν από κολώνα σε κολώνα, σαν ιστός πάνω από την πόλη. Με άλλα λόγια, δεν θα αργήσει ο καιρός που τα θρυλικά οχήματα θα αποσυρθούν απ’ τους δρόμους της πρωτεύουσας, όπως ανακοινώθηκε αυτό το καλοκαίρι από το αρμόδιο υπουργείο.
Σε διευκρινίσεις επί του θέματος προχώρησε σε νεότερη τοποθέτησή του ο υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης. Όπως επεσήμανε το πρωί της Πέμπτης 28/8 σε ενημερωτική εκπομπή στον ΣΚΑΪ, το πλάνο μετασχηματισμού του δικτύου των τρόλεϊ περιλαμβάνει δύο φάσεις: Α. το ξήλωμα των καλωδίων και στύλων σε Αθήνα-Πειραιά και Β. την αγορά νέων ηλεκτρικών λεωφορείων τα οποία θα αντικαταστήσουν τα τρόλεϊ.
Ωστόσο, δεν υπήρξε ούτε αυτή τη φορά ξεκάθαρη τοποθέτηση για το χρονοδιάγραμμα.
Σε πρόσφατο ρεπορτάζ του News247, βέβαια, το Υπουργείο είχε τονίσει ότι «αποκλείεται να προχωρήσουν σε οποιαδήποτε απόσυρση μέσα στο 2025». Και ότι δεν πρόκειται να αποσυρθούν όλα τα τρόλεϊ ανεξαιρέτως (τουλάχιστον, όχι άμεσα), αλλά μόνο εκείνα που είναι παλαιότερης χρονολογίας και κρίνεται προτιμότερο –από οικονομική και περιβαλλοντική άποψη– να δώσουν τη θέση τους σε νέα, ηλεκτροκίνητα λεωφορεία. Π.χ. στις γραμμές της Συγγρού, της Αλεξάνδρας και της Πειραιώς, όπου το εναέριο δίκτυο είναι καινούργιο, όχι μόνο δεν θα αφαιρεθούν τα τρόλεϊ αλλά θα πυκνώσουν.
Αυτά επιβεβαίωσε και στην πρόσφατη τοποθέτησή του ο κ. Κυρανάκης, στρέφοντας το βλέμμα στο 2026.
Γιατί να αποσυρθούν τα τρόλεϊ από την Αθήνα
Νοσταλγία εναντίον εκσυγχρονισμού αστικής κινητικότητας, σημειώσατε διπλό.
Στο πλαίσιο της σύνταξης ενός ευρύτερου στρατηγικού σχεδίου για την ανανέωση των δημόσιων συγκοινωνιών (πράγμα πάνω από απαραίτητο σε μια εποχή που η επιβατική κίνηση παραμένει 21% πιο χαμηλά απ’ τα επίπεδα προ πανδημίας κι η κίνηση στους δρόμους μεγαλώνει), ο ΟΑΣΑ επανεξετάζει και τα τρόλεϊ – είναι χρήσιμα και λειτουργικά, αλήθεια, για το δίκτυο της πρωτεύουσας;
Τα τρόλεϊ εισήχθησαν στο δίκτυο της πρωτεύουσας τη δεκαετία του 1950, ως συνέχεια στο ηλεκτροκίνητο τραμ. Πλέον, πολλά από τα οχήματα είναι άνω των 30 ετών, έχοντας υψηλό κόστος συντήρησης, ενώ όλο το δίκτυο από εναέρια καλώδια το οποίο χρειάζονται για να λειτουργήσουν, παραμένει ένα αγκάθι για την οπτική ταυτότητα της πόλης.
Όπως έχουν αναφέρει δημοσιεύματα, πριν το καλοκαίρι ο ΟΑΣΑ είχε εγκρίνει πίστωση ύψους 30.000 € για μελέτη για τον «μετασχηματισμό του δικτύου των τρόλεϊ της Αθήνας». Η μελέτη περιλαμβάνει σενάρια όπως η εισαγωγή νέων τεχνολογιών και η ενίσχυση του στόλου των ηλεκτρικών λεωφορείων.
Ταυτόχρονα, έγινε γνωστό ότι έχει παγώσει διαγωνισμός σχετικός με την παραλαβή νέων τρόλεϊ, αλλά χωρίς να υπάρχουν επίσημες ανακοινώσεις από τον ΟΑΣΑ για την πρόοδο της παραπάνω έρευνας και το ποια θα είναι τελικά επόμενη ημέρα για τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ της πρωτεύουσας.
Σε ποιο συμπέρασμα οδηγούμαστε; Στο ότι πάντα τα τρόλεϊ θα δείχνουν πόσο μεγάλη αξία έχει η υπομονή.
Ακολουθήστε το OneMan στο Google News και μάθετε τις σημαντικότερες ειδήσεις.