WOMEN

Η Μαρία Ναυπλιώτου συνεχίζει να μας ανάβει τη φλόγα

Στα 43 της, η πάλαι ποτέ πρωθιερέα της τελετής αφής της Ολυμπιακής φλόγας εντυπωσιάζει στο Cabaret. Μια χαρά αφορμή για να την εντάξουμε με δόξα και τιμή στο Hall of Femme μας.

Γυναίκες και ταλέντα σαν την Μαρία Ναυπλιώτου γεννιούνται μια φορά στα 20 χρόνια. Αυτό το παραδέχονται όλοι. Ακόμη και εκείνες που την φθονούν θανάσιμα. Εκτός και αν θυμάστε κάποια άλλη Ελληνίδα που να είναι ταυτόχρονα αψεγάδιαστη ως ηθοποιός, χορεύτρια και ροκ τραγουδίστρια μαζί.

 

Αυτή έχει δηλώσει σε διάφορες συνεντεύξεις της η Μαρία ότι αποτελεί την κομβική στιγμή στη ζωή της. Τότε που το κορίτσι από το Παλαιό Φάληρο ανακάλυψε το πραγματικό πάθος της (σ.σ. μικρή ήθελε επίσης να γίνει αρχαιολόγος ή νηπιαγωγός), παρακολουθώντας μαζί με τις φίλες της βιντεοκασέτες με τους μεγάλους Ρώσους χορευτές και περιμένοντας να έρθει το καλοκαίρι για να ‘στήσει αντίσκηνο’ έξω από το Ηρώδειο παρακολουθώντας  τα Μπολσόι, τον Μπεζάρ και όλα τα είδωλα της.

 

Η συνέχεια ήταν προδιαγεγραμμένη. Αποφοίτησε από τη σχολή της Ραλλούς Μάνου, αφιερώθηκε στον σύγχρονο χορό (‘το σώμα μου ήταν περισσότερο προς τα εκεί’) και, μέχρι τα 24 της, έγινε μια από τις πιο περιζήτητες χορεύτριες στην Ελλάδα.

Μόνο που οι επαγγελματίες χορευτές έχουν, ως γνωστόν, πολύ σύντομη ημερομηνία λήξης. Οπότε στα 25 της η Ναυπλιώτου αποφασίζει να τα παρατήσει όλα και να πάει σε δραματική σχολή.  Εκεί που για πρώτη φορά στη ζωή της μπαίνει στην εξίσωση και η συγκλονιστική, εντελώς αρχαιοελληνική, ομορφιά της.

 

Την πιστεύω όταν δηλώνει ότι, μέχρι τότε, δεν είχε καταλάβει αν είναι όμορφη ή άσχημη. Όπως και για το σοκ που έφαγε όταν όλοι άρχισαν να μιλούν για την ομορφιά της, καθώς είχε μάθει να δουλεύει από μέσα προς τα έξω στον χορό, όχι το αντίστροφο.

Άλλωστε η Ναυπλιώτου εκπέμπει μια τέτοια ποιότητα ως άνθρωπος που δεν της επιτρέπει  να πάρει το credit για κάτι που, όπως έχει πει, οφείλεται στους γονείς της και τα καλά γονίδια που αυτοί της κληρονόμησαν.

 

Γιατί εκείνη ποτέ δεν την ενδιάφερε να γίνει αναγνωρίσιμη, να βγάλει χρήματα ή να ασχοληθεί με την κοσμική πλευρά του επαγγέλματος. Στόχος ήταν πάντοτε η ουσία και όχι η επιφάνεια.

 

Το ευρύ κοινό είχε την ευκαιρία να την πρωτοδεί στην Αίθουσα του Θρόνου, μια δουλειά που έκανε πριν βγει ακόμη στο θέατρο.   Γιατί μετά έγινε μόνιμη θαμώνας του Εθνικού Θεάτρου και, κάθε καλοκαίρι, του αρχαίου θεάτρου της Επιδαύρου κερδίζοντας την αποθέωση του θεατρόφιλου κοινού με τις ερμηνείες της σε δεκάδες παραστάσεις και τις συνεργασίες της με κορυφαίους σκηνοθέτες (μεταξύ των οποίων τους  Goran Bregović στο Ημερολόγια μιας Θλιμμένης βασίλισσας  και  Robert Wilson στην Οδύσσεια  που παρουσιάστηκε στην Ελλάδα και την Ιταλία).

 

Κινηματογραφικά μας έμεινε αξέχαστη στο Η ψυχή στο στόμα του Γιάννη Οικονομίδη, ενώ έχει επίσης υπάρξει πρωθιέρεια στην Τελετή Αφής της Ολυμπιακής Φλόγας για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του Πεκίνου και για τους χειμερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες του Βανκούβερ και, από το 2012, frontwoman στο ροκ συγκρότημα Tricky Pony.

Ναι, είναι εξωφρενικό πόσο καλή μοιάζει να είναι η Ναυπλιώτου με οτιδήποτε αποφασίσει να καταπιαστεί.  Όπως π.χ. με το Cabaret, με το κοινό να παραμιλάει βγαίνοντας από την αίθουσα με αυτό που έχει δει.

Εκτός φυσικά από τις δημόσιες σχέσεις. Ένας τομέας στο οποίο η Μαρία είναι -εντελώς συνειδητοποιημένα- παντελώς ατάλαντη.

Προφανώς είναι κάτι που δεν της χρειάζεται. Γιατί το πραγματικό ταλέντο –και η πραγματική κλάση γυναίκας- δεν χρειάζονται κανένα λούστρο για να λάμψουν.