PUBLI

Oι Ελληνίδες call girls που έχουν γράψει ιστορία

Εξηγούμαστε για να μην παρεξηγούμαστε. Μιλάμε πάντα για τηλεόραση, κινηματογράφο και θέατρο. Τα υπόλοιπα, δυστυχώς, δεν γράφονται.

Πάνε 14 μήνες από τότε που ασχοληθήκαμε με τον ‘ευγενή’ αυτό κλάδο εργαζομένων. Δίνοντας έμφαση στα call girls του εξωτερικού. Αυτή τη φορά το focus πέφτει στα δικά μας κορίτσια. Γιατί, όπως λέει και ο σοφός λαός, ιερόδουλη/call girl/escort από τον τόπο σου κι ας είναι μπαλωμένη. Και όχι, δεν υπάρχει λόγος να συνδέσετε το timing με ότι σήμερα είναι η επόμενη μέρα των εκλογών.

Η πιο διάσημη Ελληνίδα πόρνη

Στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο δεν υπήρχαν call girls, παρά μόνο πόρνες. Συνήθως από την Τρούμπα. ‘Βασίλισσα’ ανάμεσά τους δεν ήταν άλλη από την Ίλια της Μελίνας Μερκούρη στο Ποτέ την Κυριακή (1960). Βραβευμένη δικαίως με βραβείο πρώτου γυναικείου ρόλου στις Κάννες και με μια υποψηφιότητα για Όσκαρ. Αξέχαστη, αξεπέραστη, αντισυμβατική διαχρονική.

Αν και εδώ, παρότι ποτέ δεν έκανε διεθνή καριέρα, θα τολμούσα -με τον κίνδυνο να με πουν ιερόσυλο- να προσθέσω και την εκπληκτική Σπεράντζα Βρανά του Κάλπικη Λίρα. Και μάλιστα μόνο και μόνο για την απάντηση που δίνει στον Φωτόπουλο όταν την ρωτάει τι θα έκανε αν είχε πολλά λεφτά (στο 5,12 του παρακάτω βίντεο)

 

Ενώ δεν θα ήταν ‘πρέπον’ να μην μιλήσουμε και για την -βραβευμένη με βραβείο Α’ γυναικείου ρόλου- σπαρακτική Έλλη Φωτίου της Επιστροφής. Εκεί που ο πιλότος Αλεξανδράκης γυρίζει στην Ελλάδα μετά την απελευθέρωση και βρίσκει τη γυναίκα που παραλίγο να παντρευτεί να έχει γίνει πόρνη.

Τα ‘κορίτσια’ από τα Κόκκινα Φανάρια

Τζένη Καρέζη, Μαίρη Χρονοπούλου, Ελένη Ανουσάκη, Κατερίνα Χέλμη και, στον ρόλο της τσατσάς, η Δέσπω Διαμαντίδου (που μάλλον κατέχει το ανεπίσημο ‘ρεκόρ’ σε τέτοιους ρόλους. Μια θρυλική ταινία για ένα μπορντέλο στην Τρούμπα των 60ς που βρέθηκε επίσης υποψήφια για Όσκαρ καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας. Επίκαιρο όσο ποτέ για την εικόνα της ρημαγμένης και χωρίς υποδομές Ελλάδας που παρουσιάζει. Όσον αφορά τα ‘κορίτσια’, υπάρχει κυριολεκτικά μια για κάθε γούστο.

Επίσης, καθεμιά τους είχε ήδη παίξει ή έπαιξε στη συνέχεια την πόρνη και σε άλλες ταινίες της εποχής. Ξεκινώντας από την Κατερίνα Χέλμη, εξαιρετική και σπαρακτική στα Κόκκινα Φανάρια, που έχει επίσης αφήσει εποχή ως η ιερόδουλη ‘Νόμος 4000’.

Συνεχίζοντας με την Τζένη Καρέζη, κατά κάποιους υπερβολικά κλασάτη για να παίζει ρόλους κατεστραμμένων γυναικών, η οποία υποδύθηκε μια γυναίκα ‘ελευθέρων ηθών’ και στο Λόλα.

Και ολοκληρώνοντας με την Ελένη Ανουσάκη η οποία υποδύθηκε, τρία χρόνια αργότερα, το πορνίδιο ονόματι Λόλα και στο Zorba the Greek.

Ειδική μνεία στην Ευγενία Δημητροπούλου του Νησιού που έπαιξε -εντελώς απρόσμενα και με μεγάλη επιτυχία- τον πρωταγωνιστικό ρόλο στο ομώνυμο μιούζικαλ του Κωνσταντίνου Ρήγου που ανέβηκε στο θέατρο Rex.

Η ‘τριλογία’ της Ζωής Λάσκαρη

Ίλιγγος, Στεφανία, Αστερισμός του Παρθένου. Συνήθως έφταιγαν οι πατριοί της (σε δυο από τις 3 περιπτώσεις). Και μετά το κακό της το κεφάλι. Σημασία έχει ότι ο κακός ο δρόμος και η Λάσκαρη υπήρξαν, κινηματογραφικά, δυο έννοιες συνυφασμένες. Και μπορεί κάποιες άλλες να υποδύθηκαν αντίστοιχους ρόλους καλύτερα, αλλά καμία δεν υπήρξε ποτέ πιο σέξι από εκείνη.

Οι ‘ανάλαφρες’ πόρνες

Η Αλίκη Βουγιουκλάκη από το Δόλωμα, εκείνη που βρίσκουν στην Τρούμπα οι Αλεξανδράκης και Ηλιόπουλος και την εκπαιδεύουν προκειμένου να τους βοηθήσει στις απάτες τους, είναι η πρώτη που έρχεται νομοτελειακά στο μυαλό.

Και η Νόρα Βαλσάμη από το ‘Οι βάσεις και η Βασούλα’ η δεύτερη. Αν και, προφανώς, το ‘ανάλαφρη’ εδώ αναφέρεται στο πως ξεκινάει η ταινία και όχι στο πως κλιμακώνεται.

Οι καλύτερες από τις υπόλοιπες

Η λίστα με ιερόδουλες από την εποχή του παλιού ελληνικού κινηματογράφου είναι υπερβολικά μεγάλη για να την αναλύσουμε όλη με πρωταγωνίστριες όπως τις Μαίρη Χρονοπούλου, Ζέτα Αποστόλου, Γκέλλυ Μαυροπούλου (Ο δρόμος με τα κόκκινα φώτα), Ελένη Χατζηαργύρη (Η Αγνή του λιμανιού), Ξένια Καλογεροπούλου (Το κορίτσι της Κυριακής) και Άννα Φόνσου (Πιο Θερμή και από τον Ήλιο-η παντρεμένη που γίνεται πόρνη), να δίνουν τον καλύτερο εαυτό τους.

Πάντα με ειδική μνεία στη Μαρία Βασιλείου της Ευδοκίας, μια -κατά γενική ομολογία- από τις καλύτερες ελληνικές ταινίες όλων των εποχών και ιδανικό ρέκβιεμ σε αυτό το ρετρό section του άρθρου.

Η Βάνα Μπάρμπα και οι ‘μαθήτριές’ της

Έχουν περάσει 23 χρόνια από τότε που η Βάνα Μπάρμπα έκανε το Χόλιγουντ να την προσέξει (άσχετα αν εκείνη όντως δεν ανταπέδωσε το ‘φλερτ’) ως λαχταριστή ‘νησιώτικη’ πόρνη του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου στο Mediteraneo. Και δεν έχει βρεθεί καμία Ελληνίδα που να μπορεί να την πλησιάσει όσον αφορά την πειστικότητα στο συγκεκριμένο είδος ρόλου.

Αν αναγκαζόμαστε να ονομάσουμε ‘διάδοχο’ αυτή θα ήταν η ακαταμάχητη τηλεοπτική Ματσούκα στο Ξεχασέ Με. Ένα call girl που ποτέ δεν θα ξεχάσουμε, όσους ποιοτικούς ρόλους και αν επιλέξει να παίξει η Δήμητρα στο εν τω μεταξύ.

 

Ειδικά όταν η σειρά συνοδευόταν με promo φωτογραφήσεις όπως αυτή που έκανε εκείνη την εποχή στο Nitro (βλέπε κεντρική εικόνα).

Και, από εκεί και πέρα, το χάος. Άντε με την εξαίρεση της Μαρίσσα Τριανταφυλλίδου στο Δέκα την οποία, το ομολογώ, δεν πολυθυμάμαι.

Κινηματογραφικά αυτή που θυμάμαι, χωρίς να μιλάμε για κάτι ιδιαίτερο, είναι η -πόρνη με τη χρυσή καρδιά- Εβελίνα Παπούλια στο Εφάπαξ. Εκεί που το focus πέφτει στην εξαίσια πίσω πλευρά της καθώς μπαίνει στην παραλία. Ένα ρόλο, αυτού του call girl, στον οποίο επίσης επέστρεψε και στο Μπρούσκο ως η γυναίκα του Διαμαντή με το σκοτεινό παρελθόν.

Ενώ θεατρικά εντυπωσιακή ήταν, εντελώς απρόσμενα, η Νάντια Μπουλέ στο άκρως επιτυχημένο Cabaret.

Τα κορμιά που κάνουν την διαφορά

Η Γωγώ Μαστροκώστα δεν είναι ηθοποιός. Αλλά δεν υπάρχει κανείς που να αμφιβάλει ότι διαθέτει τα σωματικά προσόντα για να υποδυθεί άκρως πειστικά ένα high class escort girl όπως αυτό που έπαιξε κάποια στιγμή στο Κόκκινο Δωμάτιο.

 

Η Ντορέττα Παπαδημητρίου, από την άλλη, είναι ηθοποιός. Αλλά επίσης διαθέτει -πέρα από τα υποκριτικά- και τα σωματικά προσόντα για να μας πείσει ως καυτό call girl στο Hangover IV.

Για το τέλος αφήνουμε τη Σμαράγδα Καρύδη του Για Σένα. Μια ξεχασμένη τηλεοπτική σειρά από το μακρινό 1998 στην οποία υποδύεται μια πόρνη πολυτελείας που μπλέκει με ένα χωρισμένο δικηγόρο.