Formula E: Αγώνες ταχύτητας χωρίς φασαρία, μωρέ;

Κόντρα στα προγνωστικά, το παγκόσμιο πρωτάθλημα με ηλεκτρικά μονοθέσια αποδεικνύει εμφατικά πως το αύριο των αγώνων μπορεί κάλλιστα να είναι αθόρυβο. Το ONEMAN εξηγεί.
SHARES

Από τη Superleague Formula όπου τα μονοθέσια ήταν βαμμένα στα χρώματα ποδοσφαιρικών ομάδων και ο Ολυμπιακός έκανε την καλύτερη έως τώρα εκτός συνόρων πορεία του (σ.σ. αυτοτρολάρισμα ενός άρρωστου γαύρου), μέχρι το A1GP όπου ουσιαστικά μάχονταν εθνικές ομάδες, κάθε νέο παγκόσμιο πρωτάθλημα μονοθεσίων αποδεικνυόταν φωτοβολίδα. Μεγαλεπήβολα σχέδια, συνεντεύξεις Τύπου, όνειρα, επενδύσεις, όλα κατέληγαν σε ένα μεγάλο κουβά. Αυτή η σταθερά φαίνεται πως έχει πλέον αποκτήσει λαμπρή εξαίρεση και το όνομά της είναι Formula E!

Πρόκειται για ένα θεσμό όπου ηλεκτρικά μονοθέσια μάχονται σε σιρκουί πόλης, με τη σεζόν να είναι ποδοσφαιρικού τύπου καθώς απλώνεται από Οκτώβριο μέχρι Ιούνιο. Ήδη διανύουμε τη δεύτερη και δεδομένου πως αντί να αντιμετωπίζουν προβλήματα, οι υπεύθυνοι του σπορ ετοιμάζουν πλάνα με πολυετή ορίζοντα, είναι μία καλή στιγμή για να κάνουμε ταμείο σχετικά με όσα έχει πετύχει έως τώρα η επαναστατική Formula E.

Το εύκολο θα ήταν να γράψω πως το είχα δει, πως το έμπειρο μάτι μου το είχε προβλέψει, πως το είχα σιγουράκι αλλά #not. Διαβάζοντας γι’ αυτό το πρωτάθλημα, η ατάκα που γυρόφερνε στο μυαλό μου, ήταν αυτή του τίτλου: "Γίνονται αγώνες χωρίς φασαρία μωρέ"; Ειδικά βλέποντας πόσο 'πληγώθηκε' η Formula 1 από τη μείωση του θορύβου όταν από τους V8 κινητήρες, περάσαμε στους V6 Turbo. Εκατό fans της F1 να ρωτήσεις, οι 99 για τον ήχο θα σου πουν.

Κακά τα ψέματα, αν έχεις μεγαλώσει βλέποντας Grand Prix με τους V12 να ωρύονται, μετέπειτα τους V10 να ουρλιάζουν κι πρόσφατα τους V8 να απαιτούν έστω ωτοασπίδες, οι low profile V6 Turbo αποτέλεσαν ξενέρωμα. Μεγάλο.

 

Εισπράττοντας λοιπόν την απογοήτευση του κοινού από τη μείωση των ντεσιμπέλ στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού, θεωρούσα πως η 'σιωπή' των ηλεκτροκινητήρων θα αποτελούσε βαρίδι που θα οδηγούσε τη Formula E στο βυθό της δημοτικότητας.

Ακούστε τον ήχο στο παρακάτω video για να καταλάβετε τι εννοώ…

 

Όλα αυτά με μονοθέσια σχεδιασμένα από την ιταλική Dallara, το βάρος των οποίων παρέμενε χαμηλό λόγω εκτεταμένης χρήσης ανθρακονημάτων και αλουμινίου στο σασί. Τις μονάδες ισχύος και τα ηλεκτρονικά τα παρείχε η McLaren ενώ τις μπαταρίες η Williams Advanced Engineering. Μιλώντας με αριθμούς, τα μονοθέσια είχαν ισχύ διακοσίων κιλοβάτ που είναι το ισοδύναμο περίπου 270 αλόγων. Αυτή περνούσε στους τροχούς μέσω κιβωτίου 5 σχέσεων της Hewland, ενώ οι αλλαγές γίνονταν με ειδικά 'αυτάκια' πίσω από το τιμόνι.

Αν ακόμα δεν σας κούρασαν οι αριθμοί, έχουμε μερικούς ακόμα καθώς τα 0-100 έρχονταν σε μόλις 3 δευτερόλεπτα ενώ τέρμα γκάζι, τα μονοθέσια που πατούσαν πάνω σε 18 ιντσών τροχούς με ελαστικά της Michelin, έπιαναν τα 225 km/h. Φυσικά με την όλη αγωνιστική φιλοσοφία του θεσμού να αφορά στην εξοικονόμηση ενέργειας. Κοινώς ήταν ένα πρωτάθλημα ενιαίου, με όλους τους οδηγούς να έχουν θεωρητικά τα ίδια όπλα στη φαρέτρα τους. Κι αυτό ήταν ένα από τα μυστικά της επιτυχίας. Ας ψάξουμε και τα υπόλοιπα…

Ο άνθρωπος που βρίσκεται πίσω από τη Formula E λέγεται Alejandro Agag, κατάγεται από τα Μαδρίτη και στα 45 του έχει κάνει όσα άλλοι δεν προλαβαίνουν να κάνουν σε δύο ζωές. Έχοντας προκαλέσει αίσθηση στον χώρο της πολιτικής παρά το νεαρό της ηλικίας του, προτίμησε να στραφεί στην επιχειρηματικότητα. Έφτιαξε δική του ομάδα στο GP2 Series, διετέλεσε πρόεδρος στην βρετανική ποδοσφαιρική ομάδα Queens Park Rangers και εισχώρησε βαθιά σε κάθε τομέα της αθλητικής, οικονομικής και πολιτιστικής ζωής – σε παγκόσμιο επίπεδο. Με τα παραπάνω ως προίκα, 'γέννησε' την ιδέα της Formula E που μπορεί να είχε το μειονέκτημα του αγώνα τύπου 'βουβού κινηματογράφου', αλλά το ισοστάθμισε με μία σειρά από εξαιρετικές ιδέες.

Ο Nelson Piquet Jr, γιος του τρεις φορές παγκόσμιου πρωταθλητή της F1, κατέκτησε τον τίτλο της σεζόν 2014-2015.

Η μορφή ενιαίου στην παρθενική σεζόν του σπορ, εξασφάλιζε μάχες, κόντρες και θέαμα. Πάμε παρακάτω. Ανάμεσα σε ποιους; Το μοιραίο λάθος σε αντίστοιχα εγχειρήματα, ήταν πως επένδυσαν σε νέα ταλέντα. Κουραφέξαλα. Η Formula E μάζεψε όσους οδηγούς είχαν για χ ή ψ λόγους μείνει εκτός Formula 1. Οδηγούς με μεγάλα fan clubs και εθνικούς ήρωες, ονόματα με tα οποία το κοινό μπορούσε να ταυτιστεί: Prost, Senna, Piquet, Trulli, Heidfeld, Vergne, Alguersuari, di Grassi κ.ά.

Έβαλε το κοινό στο παιχνίδι, δίνοντας αξία στην εμπλοκή του μέσω online ψηφοφοριών που χαρίζουν περισσότερη ενέργεια στα μονοθέσια των οδηγών που το κοινό επιλέγει!

Αντιλαμβανόμενος πως αν τα ePrix γίνονταν σε πίστες όπου άλλοι θεσμοί τρέχουν και σείεται ο τόπος, θα προσέφερε υποδεέστερο θέαμα σε όσους θα βρίσκονταν στην κερκίδα, ο Agag έστησε τους αγώνες εντός πόλεων! Τα σιρκουί με τους τοίχους σε απόσταση αναπνοής προσφέρουν πιο έντονες συγκινήσεις αλλά και ανατροπές, αφού τα λάθη είναι ασυγχώρητα. Ταυτόχρονα, άνοιγε την πόρτα σε τοπικές αρχές από κάθε άκρη του πλανήτη, που θέλουν διακαώς να φιλοξενήσουν αγώνα ώστε να προβληθούν παγκοσμίως. Και τέλος, ως ικανός Business Man, είδε μπροστά. Στο μέλλον. Σε μία εποχή που η Formula 1 στράφηκε σε υβριδικές μηχανές για να κρατήσει τους μεγάλους κατασκευαστές, αυτός επένδυσε σε καθαρά ηλεκτρική τεχνολογία βλέποντας την τάση της αγοράς.

Καθώς λοιπόν τα Plug-in οχήματα κερδίζουν όλο και περισσότερο έδαφος, βλέπουμε εταιρείες κολοσσούς να μπαίνουν στο παιχνίδι.

 

Γεύση από την αγωνιστική δράση με τα highlights του ePrix του Μπουένος Άιρες!

Μετά τη Renault, ακολούθησε η Virgin του δαιμόνιου Richard Branson, που για τη δεύτερη σεζόν της Formula E προχώρησε μάλιστα σε συνεργασία με το πολυτελές παρακλάδι της Citroen, τη DS. Ενεργή εμπλοκή έχει η Audi, ο ασιατικός κολοσσός της Mahinda ενώ από την επόμενη σεζόν μπαίνει στην αρένα η Jaguar, που επιστρέφει στους αγώνες μετά από μία δεκαετία! Παρόντες είναι και μεγάλοι χορηγοί ενώ μπορεί η BMW να μη συμμετέχει με αγωνιστική ομάδα αλλά χρησιμοποιεί τη γκάμα 'i' ως υποστηρικτικά οχήματα, με το i8 να έχει το ρόλο του safety car. Κινήσεις ρουά ματ, καλάθια από τη σέντρα, γκολ στις καθυστερήσεις, όπως θέλετε πείτε το.

O Βιδιάνος Ρούσσος περιγράφει τα ePrix για λογαριασμό του OTE TV. Οι γνώμες μας δεν διαφέρουν καθώς είπε στο Oneman:

"Η τάση των ημερών, για καθαρότερο περιβάλλον και μείωση του φαινομένου του θερμοκηπίου, οδήγησαν στη δημιουργία αυτής της νέας σειράς αγώνων με ηλεκτρικά μονοθέσια. Η αλήθεια είναι ότι στην αρχή το αντιμετώπισα με καχυποψία και ως μια ακόμη προσπάθεια κάποιων να ανταγωνιστούν τη Formula 1. Αλλά δεν είναι έτσι γιατί η σειρά είναι βασισμένη σε πολυετή σχεδιασμό, με τους ιθύνοντες να την φέρνουν στην επιφάνεια τη στιγμή που ήταν απόλυτα έτοιμοι. Πέραν τούτου, η επιτυχία έγκειται στο γεγονός ότι οι αγώνες γίνονται μέσα στις πόλεις, με προφανή σκοπό να αποδειχτεί το 'πράσινο' του εγχειρήματος. Προσέλκυσαν ομάδες όπως η Venturi, που σπάει τα ρεκόρ ταχύτητας πάνω στη γη με τα ηλεκτρικά της υπερηχητικά. Οι 45λεπτοι αγώνες έχουν τρομερό θέαμα, με αλλεπάλληλα προσπεράσματα, τόσα που πολλές φορές ο σκηνοθέτης έχει χάσει αρκετά ή και εγώ δεν προλαβαίνω να σπικάρω. Τέλος,  έχουν κάνει αίτηση πάνω από 180 πόλεις για να διοργανώσουν έναν αγώνα της Formula E. Αυτό από μόνο του κάτι λέει".

Όχι κάτι, πολλά! Είναι σίγουρο πως όλα τα παραπάνω, έχουν εξασφαλίσει όχι μόνο βιωσιμότητα αλλά λαμπρό μέλλον στη Formula E! Που πατώντας εκείνη με τη σειρά της πάνω στη 'βιωσιμότητα' και τις φιλικές προς το περιβάλλον τεχνολογίες, έχει εξασφαλίσει τη στήριξη της παγκόσμιας ομοσπονδίας αλλά και του Leonardo di Caprio.

Ο Αμερικανός ηθοποιός προεδρεύει πλέον στην 'Επιτροπή Βιωσιμότητας' της Formula E, που συστάθηκε πρόσφατα και σκοπεύει στο να προωθήσει παγκοσμίως τη χρήση ηλεκτρικών οχημάτων –ειδικά σε αστικό τοπίο. Ο λόγος του 41χρονου έχοντας μόλις κατακτήσει το πρώτο του Όσκαρ ήταν χαρακτηριστικός των προθέσεών του. Κι ας ξέρει κι ο ίδιος, πως σε αυτή τη μάχη με τα συμφέροντα παγκόσμιων κολοσσών, είναι σαν να παλεύει με τις αρκούδες. Και μετά από αυτόν τον –ορκίζομαι- τυχαίο παραλληλισμό με το συμπαθές ζώο που με καμία συμπάθεια τον ρημάζει στην 'Επιστροφή', θα σταθώ σε ένα ακόμα στοιχείο που θεωρώ πως κάνει τη διαφορά.

Παρούσα και η Lindsay Lohan!

Σε έναν κόσμο όπου το φαίνεσθαι και το lifestyle κυριαρχούν, σε μία κοινωνία όπου το αν ξύστηκε μία Kardashian (ούτε καν η Kim) έχει μεγαλύτερη σημασία από το ποιοι πήραν φέτος Βραβείο Νόμπελ, ο Agag φροντίζει να χαρίζει κλικ που μπορούν να μπουν σε κάθε website και περιοδικό. Έτσι σε κάθε αγώνα, εκτός από καλλίπυγες παρουσίες στο ρόλο των grid girls, φροντίζει να έχει στη guest list ονόματα για πρωτοσέλιδα.

Από την αμφιβόλου… γενικά αμφιβόλου, Lindsay Lohan και τον άλλοτε 'πιανίστα' κι άλλοτε 'κομάντο' Adrien Brody, έως τον δημιουργικό will.i.am των Black Eyed Peas. Όλοι τους έχουν κάνει περάσματα από τα paddock της Formula E που σε κάθε ePrix έχει κι έναν celebrity ως VIP θεατή.

Αν και από αυτή τη λίστα, εντελώς αντικειμενικά σκεπτόμενος, ξεχωρίζω την Alessandra Ambrosio. Όχι για την ομορφιά της, προς Θεού ούτε για το κορμί της αλλά για τις οδηγικές της ικανότητες που ξεδιπλώνει στο παρακάτω video.

 

Για τη σεζόν που διανύουμε και που αυτές τις ημέρες επισκέπτεται την Πόλη του Μεξικό, η Formula E πήγε ένα βήμα πιο πέρα. 'Ενηλικιώθηκε' και επέτρεψε στις ομάδες να κατασκευάζουν μόνες τους τις υβριδικές μηχανές (και όχι μόνο), αυξάνοντας τη μεταξύ τους μάχη στην αναζήτηση της τελειότητας. Κι όπως φαίνεται, κάθε χρόνο το σπορ αυτό θα δυναμώνει.

Η ηλεκτρική Formula πατάει γκάζι και παρότι η stealth λειτουργία των μονοθεσίων της, προσφέρει εκκωφαντική σιωπή, το αντίκτυπο που έχει παγκοσμίως κάνει όλο και μεγαλύτερο κρότο!

 
Share
Follow
comments powered by Disqus
PROMO
Social Man
Newsletter

Το ΟΝΕΜΑΝ επιλέγει και σου στέλνει τα καλύτερα θέματα στο email σου.