H Uber δείχνει έναν δρόμο για τα προβλήματα στους δρόμους

Μιλήσαμε με τον Έλληνα General Manager της πιο πολυσυζητημένης παγκόσμιας εταιρείας της εποχής μας.
SHARES

Όποιος αναγνώστης δεν έχει ταλαιπωρηθεί από τη χρήση ταξί στους ελληνικούς δρόμους, δεν τον έχουν πάει Πειραιά μέσω Παλλήνης κινούμενοι με ρυθμούς τραυματισμένης χελώνας, δεν έχει στριμωχτεί με -κατά τ’ άλλα συμπαθέστατους- αγνώστους ‘που είναι στο δρόμο μας’ ή δεν έχει κινδυνεύσει οδηγώντας, από έναν κίτρινο κινούμενο Χάρο που σταματά ή αλλάζει κατεύθυνση απροειδοποίητα, μπορεί να σταματήσει την ανάγνωση εδώ.

Υποθέτω παραμένετε όλοι κοντά μας. Συνεχίζουμε, λοιπόν. Παρότι πρέπει να παραδεχθώ πως η νέα γενιά οδηγών ταξί δεν κουβαλά όλα τα στραβά της παλιάς, αυτός ο τρόπος μετακίνησης είναι τόσο προβληματικός που πολλοί ανάμεσά μας, προτιμούν να περπατήσουν, να πάρουν μέσα συγκοινωνίας, να περιμένουν ακόμα και την ανακάλυψη του διακτινισμού αντί να μπουν σε ταξί. Η λύση στο πρόβλημα της μετακίνησής τους, έρχεται μέσω εφαρμογών όπως αυτή της Uber.

Όλοι την έχετε ακούσει, κάποιοι τη χρησιμοποιείτε πλέον φανατικά, πολλοί ακόμα δεν έχετε ξεκάθαρη εικόνα περί τίνος πρόκειται. Η Uber λοιπόν ιδρύθηκε πριν από επτά χρόνια στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής, ξεκίνησε παρέχοντας πολυτελείς ιδιωτικές μετακινήσεις και πλέον έχει επεκταθεί στις διαμοιρασμένες διαδρομές μεταξύ χρηστών. Σε όλο τον κόσμο. Κοινώς, εγώ και εσείς είτε ως εργαζόμενοι σε εταιρία που παρέχει υπηρεσίες ενοικίασης αυτοκινήτου με οδηγό είτε ως νέοι επιχειρηματίες με βάση το ίδιο νομοθετικό πλαίσιο, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τη δημοφιλή υπηρεσία UberX και να προσφέρουμε υπηρεσίες μετακίνησης στους χρήστες της. Ή αντίστοιχα, κατεβάζοντας την εφαρμογή στο κινητό μας, μπορούμε, ως επιβάτες, να εξασφαλίσουμε άμεση και οικονομική μετακίνηση στον προορισμό μας.

Με αφορμή το συνέδριο ‘Game Changer in Digital Growth’ που διοργανώνεται από την 24 Media και στο οποίο θα είναι ομιλητής, ο νέος General Manager της Uber στην Ελλάδα Μανόλης Μανασσάκης, μας μίλησε για όσα προσφέρει/αντιμετωπίζει η εταιρεία σε αυτό το μεγαλείο που ονομάζεται Ελλάς.

«Σε κάθε χώρα, η Uber φυσικά δραστηριοποιείται με βάση την εθνική νομοθεσία. Στην Ελλάδα, το μοντέλο λειτουργίας μας βασίζεται σε νόμο του 2012. Για την ακρίβεια, ο νόμος αφορά στους οδηγούς-συνεργάτες μας που χρησιμοποιούν την πλατφόρμα της Uber. Η αλήθεια είναι ότι το σημερινό νομοθετικό πλαίσιο δεν είναι το πλέον ευνοϊκό για την ανάπτυξη υπηρεσιών όπως αυτές της Uber.

Ελπίζουμε ότι θα έχουμε την ευκαιρία να προχωρήσουμε σε έναν εποικοδομητικό διάλογο με τους αρμόδιους φορείς πάνω σε αυτά τα ζητήματα καθώς οι νέες τεχνολογίες που παρέχουμε μπορούν να συνεισφέρουν θετικά όχι μόνο στην καθημερινότητα των κατοίκων των πόλεων, αλλά και στη δημιουργία ευκαιριών απασχόλησης και στην ενίσχυση τοπικών οικονομιών. Ήδη πολλές Ευρωπαϊκές χώρες εκσυγχρονίζουν το νομικό πλαίσιο σχετικά με τις νέες τεχνολογίες και τις ψηφιακές πλατφόρμες, με την Πορτογαλία, την Εσθονία και τη Λιθουανία να αποτελούν τα πιο πρόσφατα παραδείγματα.

Με πρόσφατη οδηγία της, η Κομισιόν αναγνώρισε την ανάγκη να νομοθετηθεί από τα κράτη-μέλη ένα πλαίσιο λειτουργίας για τεχνολογικά μέσα όπως η πλατφόρμα της Uber. Πιστεύουμε ότι αυτή η οδηγία είναι προς τη σωστή κατεύθυνση. Η Ευρώπη προσπαθεί να χαράξει ένα πλαίσιο για τη λειτουργία των παρόχων καινοτόμων υπηρεσιών, οι οποίες αναβαθμίζουν την ποιότητα ζωής των πολιτών της Ευρώπης. Η Ελλάδα δεν πρέπει να μείνει πίσω».

Πάντα έλεγα πως όσα στραβά συμβαίνουν στους δρόμους μας, αποτελούν μία αντανάκλαση της κοινωνίας μας. Η Ελλάδα δεν πρέπει να μείνει πίσω γενικότερα. Κι επειδή τον πόλεμο τον κερδίζεις επικρατώντας πρώτα σε μικρές μάχες, τέτοια θέματα της καθημερινότητά μας, πρέπει να βρίσκουν λύσεις… χθες. Όμως όσο κι αν προσπαθήσουμε να γίνουμε πραγματικά ‘Ευρωπαίοι’ έστω σε αυτό, είναι ξεκάθαρο πως κάθε αγορά έχει τις ιδιαιτερότητές της.

«Πράγματι, κάθε αγορά έχει τα χαρακτηριστικά της. Αποστολή της Uber σε κάθε πόλη που δραστηριοποιείται είναι να προσφέρει οικονομική, ποιοτική και ασφαλή μετακίνηση μέσα στην πόλη. Θέλουμε να προσφέρουμε τα μέγιστα δυνατά οφέλη τόσο στους κατοίκους όσο και στους επισκέπτες της. Να κάνουμε τη ζωή τους ευκολότερη. Το ίδιο ισχύει και για την Αθήνα. Αυτό που μας κάνει πολύ χαρούμενους ειδικά στην Ελλάδα είναι ότι χάρη στην εφαρμογή μας, μπορούν να δημιουργηθούν χιλιάδες νέες ευκαιρίες απασχόλησης, σε μια περίοδο μάλιστα που η χώρα μας βρίσκεται σε κρίση και η ανεργία, ιδιαίτερα στους νέους, είναι σε τρομακτικά επίπεδα.

Σε ό,τι αφορά το είδος των υπηρεσιών μας, αυτές πράγματι επιλέγονται ανάλογα με τις ανάγκες κάθε χώρας και της αντίστοιχης νομοθεσίας. Στην Ελλάδα, έχουμε εισάγει την υπηρεσία UberX. Πιστεύουμε ότι υπό τις παρούσες συνθήκες είναι η καταλληλότερη για την ελληνική αγορά. Το ίδιο πιστεύουν και οι χιλιάδες άνθρωποι που κάνουν καθημερινά χρήση της υπηρεσίας. Μέσω της εφαρμογής, απολαμβάνουν ποιοτική και οικονομική μετακίνηση μέσα στην πόλη, καλώντας γρήγορα και αξιόπιστα τον προσωπικό τους οδηγό. Παράλληλα, η πλατφόρμα της Uber παρέχει και την υπηρεσία UberTAXI, προσφέροντας υψηλής ποιότητας μετακίνηση με ταξί», μας λέει ο κύριος Μανασσάκης.

Μέχρι στιγμής οι όποιες αναφορές αφορούν μόνο στην Αθήνα. Όμως η Uber δεν σκοπεύει να περιοριστεί στην πρωτεύουσα. Δεν θα μπορούσε άλλωστε, σε μία χώρα που αποτελεί τουριστικό προορισμό για πολίτες όλου κόσμου. Ποιο είναι λοιπόν το πλάνο της για την υπόλοιπη Ελλάδα;

«Μπορώ να σας πω ότι η εφαρμογή της Uber εξυπηρετεί χιλιάδες κατοίκους και επισκέπτες της Αθήνας και ότι αποτελεί τη βασική επιλογή των επισκεπτών της χώρας από το εξωτερικό. Μάλιστα, έχουμε παρατηρήσει ότι πολλοί από αυτούς ανοίγουν την εφαρμογή μας στα ελληνικά νησιά. Φυσικά, δεν υπάρχει ακόμα διαθέσιμη υπηρεσία στις αντίστοιχες περιοχές, αλλά το γεγονός είναι ενδεικτικό της συνεισφοράς που μπορεί να έχει η Uber στην ανάπτυξη του ελληνικού τουριστικού προϊόντος. Αυτή τη στιγμή λειτουργούμε μόνο στην Αθήνα, ωστόσο, απόφαση της Uber ήταν να εστιάσει γενικά στην ελληνική αγορά, όχι μόνο γιατί παρουσιάζει ενδιαφέρον για εμάς, αλλά γιατί η Ελλάδα είναι μία χώρα που διψά για αυτού του είδους υπηρεσίες. Αναζητά τρόπους που κάνουν την καθημερινότητά μας ευκολότερη και μειώνουν το κόστος ζωής, ειδικά σε μία πολύ δύσκολη εποχή.

Πιστεύουμε ότι υπάρχουν τεράστια περιθώρια βελτίωσης, σε δύο επίπεδα. Πρώτον, υπάρχει τεράστιο περιθώριο οι Έλληνες να ενημερωθούν καλύτερα και να αντιληφθούν ότι μπορούν πλέον να χρησιμοποιούν καινοτόμες υπηρεσίες που αφορούν καθημερινές δραστηριότητές τους, κερδίζοντας σε ποιότητα ζωής, χρόνο αλλά και χρήμα. Σε πολλές χώρες του εξωτερικού, αυτό είναι ήδη ξεκάθαρο. Υπάρχουν πολλά παραδείγματα ευρωπαϊκών πόλεων, όπως το Παρίσι, στις οποίες η Uber βελτίωσε εντυπωσιακά τους χρόνους και το κόστος μετακίνησης μέσα στην πόλη και βοήθησε αποτελεσματικά στη μείωση της κίνησης, ειδικά σε ώρες αιχμής. Στην Ελλάδα, νομίζω ότι υπάρχει ακόμα μεγάλο περιθώριο ενημέρωσης των πολιτών σε θέματα χρήσης καινοτόμων ψηφιακών υπηρεσιών.

O δεύτερος πυλώνας αφορά συνολικότερα στις δυνατότητες ενίσχυσης της ανάπτυξης και της ανταγωνιστικότητας που μπορούν να παρέχουν ψηφιακές υπηρεσίες και πλατφόρμες όπως αυτή της Uber. Η τεχνολογία δείχνει τον τρόπο με τον οποίο αναπτύσσονται οι σύγχρονες οικονομίες. Κι εμείς στην Ελλάδα διαθέτουμε και την υποδομή και τους ανθρώπους για να ακολουθήσουμε με επιτυχία αυτό το δρόμο».

Νέα εταιρεία, νέο πεδίο δράσης, νέος σε ηλικία General Manager, περιλαμβάνει και μόνο νέους ανθρώπους το πελατολόγιο της Uber; Ο Μανόλης Μανασσάκης σημειώνει: «Παρατηρούμε ότι όλες οι ηλικίες χρησιμοποιούν την εφαρμογή της Uber. Προφανώς, ανταποκρίνονται περισσότερο εκείνοι που είναι γενικότερα εξοικειωμένοι με τη χρήση ηλεκτρονικών εφαρμογών, αλλά δε θα έλεγα ότι η υπηρεσία αφορά συγκεκριμένες ηλικιακές ομάδες. Η δυνατότητα οικονομικής, ασφαλούς και εύκολης μετακίνησης αφορά σε όλες τις ηλικίες. Και στην περίπτωση της δικής μας εφαρμογής, αρκεί ένα κλικ για να έρθεις άμεσα σε επαφή με τον οδηγό, να δεις το αυτοκίνητο και φυσικά στο τέλος να αξιολογήσεις την εμπειρία σου».

Όποιος αναζητά επιπλέον εισόδημα για να καλύψει τις τρύπες στο ‘πορτοφόλι’ του που θυμίζουν ελβετικό τυρί, δηλαδή όλοι μας, σίγουρα μπαίνει σε σκέψεις από όλα τα παραπάνω. Πως μπορώ κι εγώ να συμμετέχω σε αυτή τη σύγχρονη εποχή μετακινήσεων στην πόλη; Υπάρχουν συγκεκριμένα κριτήρια βάσει των οποίων επιλέγονται από την Uber οι συνεργαζόμενοι οδηγοί;

«Θα ήθελα κατ’ αρχάς να ξεκαθαρίσω ότι η Uber δεν απασχολεί οδηγούς. Με βάση την ισχύουσα νομοθεσία, αδειοδοτημένες ελληνικές επιχειρήσεις και οι οδηγοί που αυτές απασχολούν κάνουν χρήση της πλατφόρμας μας. Στο πλαίσιο αυτό, η Uber δίνει την ευκαιρία να δημιουργηθούν χιλιάδες ευκαιρίες απασχόλησης, σε μία περίοδο που η ανεργία στην Ελλάδα παραμένει σε δυσθεώρητα ύψη. Τα κριτήρια τα οποία πρέπει να πληροί ένας οδηγός αλλά και ένα αδειοδοτημένο όχημα είναι αυστηρά, καθορίζονται αναλυτικά από τη νομοθεσία και εξασφαλίζουν την ποιότητα και την ασφάλεια της μετακίνησης», τονίζει ο κύριος Μανασσάκης.

Κοινώς, μία εφαρμογή που στοχεύει στο να βελτιώσει τις καθημερινές μας μετακινήσεις σε κάθε τομέα, πρέπει να κάνει σωστά όλα όσα γίνονται λάθος τόσα χρόνια. Από τα οχήματα-ερείπια, τους οδηγούς με το τσιγάρο στο χέρι, τις διπλοτριπλοκούρσες, τους άσκοπους κύκλους, τις υπέρ-χρεώσεις και πολλά, πολλά άλλα.

Ναι, καμία αλλαγή δεν έρχεται εύκολα και ήταν αναμενόμενο πως ειδικά στην Ελλάδα, θα υπήρχαν αντιδράσεις από τους οδηγούς ταξί. Ακόμα υπάρχουν. Ο Μανόλης Μανασσάκης τοποθετείται σχετικά με αυτόν τον άτυπο «πόλεμο», δείχνοντας μάλιστα το φως στο βάθος του τούνελ.

«Μην ξεχνάτε ότι η πλατφόρμα της Uber παρέχει στην Ελλάδα την υπηρεσία UberTAXI, η οποία βοηθάει τους οδηγούς ταξί στη δουλειά τους. Δεν είναι τυχαίο ότι βλέπουμε πολύ μεγάλο και συνεχώς αυξανόμενο ενδιαφέρον από οδηγούς ταξί να συνεργαστούν με την πλατφόρμα. Από την πλευρά μας, όχι απλώς τους υποδεχόμαστε, αλλά προσκαλούμε όλους τους οδηγούς ταξί που ενδιαφέρονται να συμμετάσχουν στο μετασχηματισμό της σύγχρονης μετακίνησης, να συνεργαστούν με την εφαρμογή μας».

«Πιστεύω ότι ορισμένες αντιδράσεις προέρχονται από το θεμιτό φόβο κάθε επαγγελματία να ακολουθήσει τις εξελίξεις. Όταν μία καινοτόμος υπηρεσία αλλάζει συνήθειες χρόνων, αυτό ενδεχομένως προκαλεί αντιδράσεις. Το ζήτημα όμως είναι να αξιοποιήσουμε την καινοτομία, αντί να μας φοβίζει. Να αντιληφθούμε ότι μέσω της τεχνολογίας ο κόσμος γύρω μας αλλάζει. Και στη συγκεκριμένη περίπτωση, αλλάζει προς το καλύτερο, σε κάθε επίπεδο».

Το συνέδριο Game Changer in Digital Growth εξερευνά πως οι επιχειρήσεις μπορούν να οδηγηθούν στην επιτυχία, σε μία περίοδο που όλα τα ψηφιακά ‘όπλα’ που έχουν στη διάθεσή τους αλλάζουν. Κορυφαίες προσωπικότητες του επιχειρηματικού και του οικονομικού χώρου θα βρεθούν σε ρόλο ομιλητών, εστιάζοντας σε τομείς όπως η στρατηγική, η εκμετάλλευση ταλέντων και οι νέες τεχνολογίες.

Το Game Changer in Digital Growth που διοργανώνεται από την 24 Media, διεξάγεται στις 28 Μαρτίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. Διαβάστε περισσότερα εδώ.

Share
Follow
 

Τα καλύτερά μας

Best of Network

Δημόσιος καυγάς για Πικέ - Σακίρα

Ζεράρ Πικέ και Σακίρα καυγάδισαν δημόσια και μπροστά στους γιους τους, "φουντώνοντας" τις φήμες που τους θέλουν να βρίσκονται πολύ κοντά στον χωρισμό.

 
PROMO
Social Man
Newsletter

Το ΟΝΕΜΑΝ επιλέγει και σου στέλνει τα καλύτερα θέματα στο email σου.