ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Μπες μες το καμπριολέ!

Άνοιξε την οροφή και 'πάμε για κανά καφέ' παρέα με τα ομορφότερα roadster της αυτοκίνησης! Που τραβούν, τραβάνε και θα τραβάνε τις καλλίπυγες παρουσίες όπως το μέλι τις μέλισσες.

Το σενάριο ήταν απλό: κλαρινογραμπρός με ντύσιμο α λα Sony Crockett από τους original Σκληρούς του Μαϊάμι, ετών… κοντά στα τρίτα «άντα», παρέα με πιτσιρικαρία που ελλείψει οροφής στο αυτοκίνητο ξεχνάει τις διαφορές ηλικίας και φεύγει τσάρκα με τον θείο και το βλέμμα ψηλά στον ουρανό.

 

Είκοσι-δύο χρόνια μετά η ιστορία του ελληνικού πενταγράμμου (λέμε τώρα) επαναλήφθηκε με εκσυγχρονισμένους ήχους, πρωταγωνιστές μπολιασμένους με κιτς χαρακτηριστικά, γκόμενες με… δραστήρια οπίσθια και tattoo, λαϊκή φωνή για το ρεφρέν και μοναδικό πραγματικά κοινό χαρακτηριστικό να είναι το καμπριολέ.

 

Όπως λοιπόν μας διδάσκει η ποιοτική ελληνική μουσική σκηνή και με αναγκαίο κακό την παράθεση των παραπάνω video clip για να δροσιστούμε λίγο με τις πισίνες και τα μαγιό, περνάμε στην ουσία του θέματος. Βλέπετε ο γραφών δεν είναι κριτής ενός ακόμα music talent show, για αυτοκίνητα αρέσκεται να φαμφαρολογεί. Αλλά τι να κάνουμε; Τα cabrio στη χώρα μας αποτελούν πονεμένη ιστορία αφού συνήθως είτε είναι ανοιχτά με τη θερμοκρασία στους -5 στο δρόμο για τον Παρνασσό, είτε έχουν τα ηχεία στα 800 ντεσιμπέλ μέσα σε ασφυκτικά αστικό τοπίο, ώστε να νιώθουμε όλοι στα σωθικά μας τα μουσικά γούστα του οδηγού.

Αφήνοντας λοιπόν στην άκρη κάθε ελληνικό στραβό που τα συνοδεύει, κάνουμε ένα ταξίδι με τη μηχανή αναζήτησης να απλώνεται σε διαφορετικές εποχές, απαιτήσεις και πορτοφόλια, χρώματα, στιλ και ιπποδυνάμεις, με μοναδική κοινή συνισταμένη την απουσία οροφής πάνω από το κεφάλι!

Τα θρυλικά

Alfa Romeo Spider 1600

 

Ένα μοντέλο που συνδέθηκε με τη θρυλική ταινία «Ο Πρωτάρης», με πρωταγωνιστή και οδηγό της, τον νεαρό το 1967 Dustin Hoffman . Σχεδιάστηκε από τον Pininfarina και παραγόταν επί τρεις δεκαετίες, με μικρές μόνο σχεδιαστικές αλλαγές, ενδεικτικό της απήχησης που είχε παγκοσμίως.

BMW 507

 

Μπορεί να μην ήταν από τα οχήματα που σημάδεψαν την αυτοκίνηση αλλά ήταν μοντέλο που παράχθηκε σε λίγα κομμάτια και ένα από αυτά ανήκε στον βασιλιά Elvis! Αυτό από μόνο του αρκεί για να τη βάλει στη λίστα μας! Ειδικά η εικονιζόμενη με αριθμό πλαισίου 70079, ανακατασκευάστηκε πλήρως από το τμήμα κλασικών αυτοκίνητων της βαυαρικής εταιρείας και αναμένεται να κλέψει την παράσταση στο Concours d’ Elegance του Pebble Beach.

O Elvis αγόρασε το αυτοκίνητο αυτό κατά την περίοδο της στρατιωτικής του θητείας στη Γερμανία. Ήταν αρχικά λευκό αλλά καθώς οι θαυμάστριες έγραφαν πάνω του αριθμούς τηλεφώνων και μηνύματα αγάπης (!), ο Elvis το έδωσε πίσω στη BMW για να του το βάψουν κόκκινο, αναβαθμίζοντας τον κινητήρα σε V8 3.2lt.

Mercedes Benz 300SL Roadster

 

Είναι αλήθεια πως σε αυτή τη λίστα μπορούν να ενταχθούν δεκάδες διαφορετικά μοντέλα. Όμως στον… αφρό, εμείς θα βάλουμε και την 300άρα SL του 1957 που μπορεί στην coupe εκδοχή της να έγραψε ιστορία με τις πόρτες τύπου «gullwing» που άνοιγαν προς τα πάνω και την υψηλότερη τελική ταχύτητα της εποχής, αλλά έχει μείνει χαραγμένη στις μνήμες κυρίως με την roadster εκδοχή της.

Παράχθηκε σε 1858 κομμάτια και είναι αναμφίβολα «κλασικό» μοντέλο με όλη τη σημασία της λέξης, που κοσμεί σήμερα τη συλλογή του οδηγού της Formula 1, Nico Rosberg.

Για άντρες

Mazda MX-5 Roadster

 

Από το 1990 μέχρι σήμερα έχει παραχθεί σε περισσότερα από ένα εκατομμύρια κομμάτια, αριθμός ενδεικτικός της επιτυχίας που σημείωσε παγκοσμίως. Toy for boys, αποτελούσε την πιο προσιτή επιλογή για ένα πισωκίνητο καλοκαιρινό αυτοκίνητο που υποσχόταν ατελείωτες στιγμές οδηγικής απόλαυσης. Ιδιαίτερα δημοφιλές στην Ελλάδα, κυκλοφορεί και οπλοφορεί ακόμα γύρω μας – παρότι η ιαπωνική μάρκα δεν εκπροσωπείται πια στα μέρη μας. Κρίμα κι άδικο, γιατί η νέα του γενιά (φωτό) είναι τούμπανο!

Honda S2000

 

Αντίπαλο δέος στo τέλος της προηγούμενης χιλιετίας και κυρίως στα 00s. Κατά την ταπεινή άποψη του συντάκτη, σαφώς ομορφότερο και χωρίς τίποτα να ζηλέψει, δημιουργήθηκε για να εορταστεί ο μισός αιώνας ζωής της Honda και σε κάτι τέτοια οι Ιάπωνες δεν παίζουν.

Αυστηρά για δύο, με το πλάι κι όπου πάει, με μαλακή οροφή για όταν έβρεχε και 237 άλογα από τον δίλιτρο κινητήρα, για όταν σε γαργαλούσε η δεξιά πατούσα.

BMW Z4

 

H αντικαταστάτρια της Z3 ανέβασε το 2003 τον πήχη, αποτελώντας ίσως το απόλυτο παιχνιδιάρικο γερμανικό παιχνίδι. Μεγαλύτερη, ταχύτερη, με πιο άκαμπτο πλαίσιο, πιο επιθετικό σχεδιασμό (όπου υπήρχε καμπύλη, έβαλαν μπακλαβά γωνία) και πληθώρα κινητήρων, η Z4 ήταν η «βασίλισσα πισωκούνα» και η πέρασή της συνεχιζόταν μέχρι πρόσφατα, με την παραγωγή της δεύτερης γενιάς της να ολοκληρώνεται μόλις πριν από δύο μήνες!

Τα supercars

Lamborghini Huracan LP610-4 Spyder

 

Παρουσιάστηκε πέρυσι στη Φρανκφούρτη και το όνομά της μαρτυρά δύο βασικά στοιχεία της: τα 610 άλογα που βγάζει ο V10 κινητήρας χωρητικότητας 5.2 λίτρων που κρύβει στα σωθικά της και την ύπαρξη του ιταλικού συστήματος μόνιμης τετρακίνησης. Όμορφη, άγρια αλλά το κυριότερο, τρομακτικά γρήγορη, η Huracan Roadster κάνει τα 0-100 σε 3.4 δευτερόλεπτα και τελικιάζει στα 324 km/h! Αν και στη Σαντ’ Άγκατα μας τα χάλασαν τοποθετώντας πλέον σε αυτό το καθαρόαιμο τέρας σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων και «Stop Start» για οικονομία! Θου κύριε!

Ferrari LaFerrari Aperta

 

Η επίσημη πρώτη της Roadster εκδοχής της επιβεβαιώθηκε πριν από μερικούς μόνο μήνες και η επίσημη παρουσίαση της θα πραγματοποιηθεί τον Σεπτέμβριο στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού. Έτσι δεν έχουμε ακόμα τεχνικά χαρακτηριστικά ενώ και το όνομα είναι… προσωρινό αν και όσο υπάρχει μέσα το «LaFerrari» δεν σώζεται το πράγμα. Πάντως η ανοιχτή έκδοση θα παίρνει ώθηση από το ίδιο υβριδικό σύστημα όπου τα 963 άλογα έρχονται από την αρμονική συνεργασία του V12 βενζινοκινητήρα και ενός ηλεκτροκινητήρα.

 

Αξίζει να τονιστεί πως η Ferrari έχει ήδη πουλήσει όσα μοντέλα θα κατασκευάσει και την πάνε στα δικαστήρια γι’ αυτό! Συγκεκριμένα ο Αμερικανός συλλέκτης Preston Henn, που έστειλε επιταγή ενός εκατομμυρίου δολαρίων για να καπαρώσει μία Aperta αλλά του την έστειλαν πίσω συστημένη, μαζί με μία επιστολή πως δεν είχε μείνει ούτε… προφυλακτήρας απούλητος! Έχοντας ήδη στην κατοχή του μία ντουζίνα τέκνα του Μαρανέλο, προφανώς δεν χάρηκε με αυτή την εξέλιξη.

Porsche Boxster Spyder

 

Όταν έχουμε να κάνουμε με μία τέτοια κούκλα, είναι δύσκολο να βρεις μία εξίσου εντυπωσιακή παρουσία για να την προμοτάρει. Οι Γερμανοί επέλεξαν την Maria Sharapova αλλά όπως αποδείχθηκε, το… ντοπάρισμα το γουστάρουμε μόνο όταν είναι σε μηχανικά μέρη. Έχοντας σβήσει πλέον το πρόσωπο της διάσημης τενίστριας από κάθε διαφήμιση, η Porsche διαφημίζει πλέον μόνο τις φυσικές αρετές της Boxster Spyder. Δεν είναι και λίγες!

Ο 6κύλινδρος boxer κινητήρας χωρητικότητας 3.8 lt, προσφέρει 375 PS που συνεπάγονται 0-100 σε 4.5 δευτερόλεπτα. Η ισχύς περνά στο δρόμο αποκλειστικά με μηχανικό κιβώτιο ενώ το εντυπωσιακό μοντέλο της μάρκας από τη Στουτγάρδη εφοδιάζεται με σπορ ανάρτηση που χαμηλώνει κατά 20 mm το αμάξωμα. Πύραυλος εδάφους-εδάφους!

Το στοίχημα

Fiat 124 Spider

 

Το πλέον πολυαναμενόμενο μοντέλο που εκτιμάται πως θα στοιχειώσει τα καλοκαίρια που έρχονται. Η Fiat αναβιώνει τον θρύλο του παρελθόντος με ένα μοντέλο που αναμένεται να γράψει τη δική του ιστορία, έχοντας κινητήρα τοποθετημένο εμπρός πάνω στο διαμήκη άξονα, βάρος μόλις στα 1050 κιλά, δύο θέσεις, θέα στα άστρα και 1400άρη κινητήρα 140 αλόγων που ταιριάζει γάντι ακόμα και στα δύσκολα ελληνικά οικονομικά/φορολογικά δεδομένα. Κατανομή βάρους στο 50/50, τελική 215 km/h, 0-100 σε 7.5 δευτερόλεπτα και πληθώρα ηλεκτρονικών συστημάτων συνθέτουν το παζλ ενός μοντέλου που αναμένεται να παίξει καθοριστικό ρόλο στην πορεία της ιταλικής μάρκας. Πατάει στην ίδια πλατφόρμα με το νέο MX-5 αλλά αφού η Mazda στα μέρη μας έχει προ πολλού τελειώσει, όσοι έχετε όρεξη για παιχνίδια πίσω από το τιμόνι, ζεστό χρήμα στην τσέπη (30.670 ευρώπουλα) και εμπιστοσύνη στους Ιταλούς, έχετε μία ξεκάθαρη επιλογή μπροστά σας.

To αγαπημένο μου

Jaguar F-Type Roadster

 

Εξηγούμαι για να μην παρεξηγούμαι. Η αμφιβόλου αισθητικής εισαγωγή, έγινε για τις ανάγκες του άρθρου και το προσωπικό γούστο του αρθρογράφου ουδεμία σχέση έχει με αυτή! Και για να κρατήσουμε και τις απαραίτητες αποστάσεις, πάμε στο… καμπριολέ που θα διάλεγα αν είχα γεμάτο πορτοφόλι, συνοδευόμενο από το soundtrack που θα έπαιζε σε κάθε μου βόλτα.

Jaguar F-Type Roadster λοιπόν, με τη σαγηνευτική Lana del Rey να πρωταγωνιστεί στο launch film του βρετανικού μοντέλου που κυκλοφορεί με 3λιτρο V6 supercharged κινητήρα απόδοσης 340 και 380 PS – κι αν αυτά δεν είναι αρκετά να έχει και hardcore έκδοση με 495 PS να βγαίνουν από έναν 5λιτρο V8. Πατάς το κουμπί ενεργοποίησης του κινητήρα, δυναμώνεις τον ήχο και με το πρώτα λόγια από την αλανιάρα φωνή της Lana, πατάς γκάζι και αρχίζεις το «ταξίδι»….