ORIGINALS

13 καθημερινά πράγματα που συμβαίνουν μόνο σε ταινίες

Το εύκολο παρκάρισμα, τα μηνύματα στον τηλεφωνητή και πολλές ακόμη απλές καταστάσεις που θα δεις να συμβαίνουν μόνο στο σινεμά.

Κάποιοι λένε ότι η τέχνη αντιγράφει τη ζωή. Άλλοι, ότι η ζωή αντιγράφει την τέχνη. Ορισμένοι τρίτοι, πως όσα βλέπουμε στην μεγάλη οθόνη είναι βγαλμένα απ’ τη ζωή.

Όχι παιδιά, διαφωνώ. Μερικά πράγματα συμβαίνουν μόνο στα σενάρια κινηματογραφικών ταινιών. Στην αληθινή ζωή, δεν τα συναντάς ποτέ. Πρόσεξε, δεν μιλάω ούτε για εισβολές εξωγήινων, ούτε για επίθεση Γκοτζίλα, ούτε για μοχθηρά πνεύματα που στοιχειώνουν σπίτια και ανθρώπους.

Αυτά, ποτέ δεν ξέρεις, μπορεί και κάποια στιγμή να γίνουν. Ορισμένα πιο απλά και καθημερινά πράγματα όμως, που τα συναντάμε σε όλες τις ταινίες σαν δεδομένα, είναι 100 φορές περισσότερο επιστημονική φαντασία από οποιοδήποτε ταξίδι στο χρόνο.

Όλοι οι ήρωες βρίσκουν αμέσως ταξί

 

Η πλοκή: Ο πρωταγωνιστής μάς ολοκληρώνει ένα επείγον ραντεβού και συνειδητοποιεί ότι πρέπει σε 25 λεπτά να βρίσκεται στην άλλη άκρη της πόλης. Εναλλακτικά, ένα ζευγάρι τσακώνεται κι η κοπέλα τρέχει έξαλλη έξω απ’ το εστιατόριο, βγαίνοντας στον ερημικό δρόμο. Και στα δύο σενάρια, οι ήρωες αρκεί να σηκώσουν το χέρι τους, κι αμέσως ένα ταξί θα σταματήσει μπροστά τους, πρόθυμο να τους πάει άμεσα στον προορισμό τους, κόβοντας και δρόμο μέσα από στενά σοκάκια αν χρειαστεί.

Η ανατροπή: Ο πρωταγωνιστής δεν βρίσκει ταξί μόνο αν αυτό εξυπηρετεί το σενάριο, δηλαδή τον κυνηγάνε και η μη εύρεση οχήματος εντείνει την αγωνία. Σ’ αυτή την περίπτωση, είναι σαν να ψάχνει στο κέντρο της Αθήνας σε ημέρα απεργίας.

Στην αληθινή ζωή: Αν τσακωθείς με την κοπέλα σου και βγεις σ’ έναν τυχαίο δρόμο να ψάξεις για ταξί, το πιθανότερο είναι πως θα περάσεις μισή ώρα μέσα στο κρύο και μετά θα τα βρεις μαζί της απλά για σε γυρίσει στο σπίτι.

Κανείς δεν λέει γεια όταν κλείνει το τηλέφωνο

 

Η πλοκή: Ο πρωταγωνιστής καλεί κάποιον στο τηλέφωνο, παίρνει όλες τις πληροφορίες που επιθυμεί και μετά απλά το κλείνει. Ούτε ένα “γεια”, “τα λέμε”, “να προσέχεις”, έστω ένα “μη χάνεσαι” βρε παιδί μου. Απότομο, αγενές, στυγνό κλείσιμο του τηλεφώνου στα μούτρα του συνομιλητή του, σαν να πρόκειται για το πιο φυσιολογικό πράγμα στον κόσμο.

Η ανατροπή: Το κλείσιμο του τηλεφώνου φτάνει στο άλλο άκρο, όταν πρόκειται για φρέσκο ζευγάρι που είναι υπέρ-ερωτευμένο. Σ’ αυτή την περίπτωση, όχι απλά δεν το κλείνουν απότομα, αντίθετα η όλη διαδικασία αποχαιρετισμού είναι γεμάτη γλυκόλογα και κρατάει τουλάχιστον 2 λεπτά.

Στην αληθινή ζωή: Όποιος σου κλείσει το τηλέφωνο χωρίς έστω ένα γεια, είναι είτε τσακωμένος μαζί σου, είτε αγενής, είτε ο πατέρας μου.

Όλοι αφήνουν τα κλειδιά του σπιτιού τους κάτω απ’ το χαλάκι ή κάπου κοντά στην πόρτα

 

Η πλοκή: Κάποιος επιθυμεί να εισβάλλει σε σπίτι υπόπτου, χωρίς να αφήσει πίσω του ίχνη. Κανένα πρόβλημα. Κοιτάει κάτω απ’ το χαλάκι, σε κάποια γλάστρα ή πάνω στην κάσα της πόρτας, βρίσκει τα κλειδιά, ξεκλειδώνει και μπαίνει σαν κύριος. Άσε που αρκετές φορές είναι και ξεκλείδωτα κι η πόρτα ανοίγει απ’ έξω.

Η ανατροπή: Πρόκειται για το σπίτι του πρωταγωνιστή και ο κακός δεν πρέπει να μπει. Σ’ αυτή την περίπτωση, πιο εύκολα εισβάλλεις στο Πεντάγωνο παρά στην παλιά ξύλινη πόρτα του ήρωά μας.

Στην αληθινή ζωή: Σε προκαλώ να αφήσεις για 1 εβδομάδα ξεκλείδωτα ή να αφήσεις το κλειδί κάτω απ’ το χαλάκι σου. Αν δεν σε διαρρήξουν, σε κερνάω φαγητό.

Αφήνουν μηνύματα στον τηλεφωνητή κι ο άλλος όντως τα ακούει(!)

 

Η πλοκή: Κάποιος ψάχνει τον κεντρικό μας ήρωα, αλλά αυτός είναι εξαφανισμένος. Κανένα πρόβλημα. Του αφήνει ένα μακροσκελές μήνυμα στον τηλεφωνητή του κι αυτός μόλις μπορεί το ακούει μέχρι τέλους. Σε αρκετές ταινίες μάλιστα, χρησιμοποιούν ακόμα τηλεφωνητές σπιτιού με ηχογραφημένο μήνυμα, λες και είμαστε στο 1998.

Η ανατροπή: Κάποιος αφήνει δεκάδες μηνύματα στον πρωταγωνιστή αλλά εκείνος δεν τα ακούει ποτέ ΓΙΑΤΙ ΕΧΕΙ ΠΕΘΑΝΕΙ. Ακόμα και τότε όμως, πιθανότατα θα το ακούσει η αστυνομία. Στο σινεμά, κανένα φωνητικό μήνυμα δεν πάει χαμένο.

Στην αληθινή ζωή: Δεν σκέφτεσαι καν να αφήσεις μήνυμα κι είτε στέλνεις γραπτό μήνυμα, είτε ξαναπαίρνεις αργότερα. Φυσικά, όταν σου έρχεται γραπτό μήνυμα ότι έχεις ένα νέο φωνητικό μήνυμα, το αγνοείς επιδεικτικά.

Το παρκάρισμα είναι το πιο εύκολο πράγμα στον κόσμο, ακόμα και στην καρδιά της πόλης

 

Η πλοκή: Ο πρωταγωνιστής έχει ραντεβού στο κέντρο της πόλης, μέρα μεσημέρι. Πηγαίνει με το αμάξι και φυσικά παρκάρει αμέσως, χωρίς να χρειαστεί όχι απλά να κάνει κύκλο για να ψάξει, αλλά ούτε καν μανούβρα για να το βάλει. Φυσικά, το ενδεχόμενο να φάει κλήση δεν υπάρχει ποτέ και πουθενά.

Η ανατροπή: Ο ήρωας δεν βρίσκει με τίποτα να παρκάρει. Κάνει κύκλους. Απομακρύνεται. Γίνεται έκρηξη που εξαφανίζει όλο το οικοδομικό τετράγωνο. Τη γλιτώνει.

Στην αληθινή ζωή: Για πήγαινε μέχρι το Παγκράτι μια οποιαδήποτε μέρα και ώρα με το αμάξι σου και τα ξαναλέμε.

Τα Χριστούγεννα πάντα θα χιονίζει

 

Η πλοκή: Είναι ημέρες γιορτών, κι όλη η οικογένεια έχει μαζευτεί στο πατρικό, ξεκινώντας από διάφορες γωνιές της χώρας. Οι τσακωμοί δεν λείπουν, όμως μόλις σερβιριστεί η γαλοπούλα, τα πάντα ξεχνιούνται και η αγάπη κερδίζει. Έξω, ΠΑΝΤΑ χιονίζει, διότι ως γνωστόν το χιόνι είναι ένα φαινόμενο που επαναλαμβάνεται κάθε χρόνο με μαθηματική ακρίβεια.

Η ανατροπή: Σε περίπτωση που δεν χιονίσει, όλη η ταινία θα περιστρέφεται γύρω απ’ την σπάνια αυτή αναποδιά που απειλεί να καταστρέψει το γιορτινό κλίμα, διότι ως γνωστόν, χωρίς χιόνι δεν είναι καν Χριστούγεννα.

Στην αληθινή ζωή: Αν χιονίσει τις ημέρες των γιορτών, θα είναι το πρώτο θέμα στις ειδήσεις και οι περισσότεροι θα βρίζουν αφού θα εγκλωβιστούν στα σπίτια τους.

Η τηλεόραση ανοίγει αμέσως στο κανάλι που παίζει αυτό που σε ενδιαφέρει

 

Η πλοκή: Ο πρωταγωνιστής μας έχει μπλέξει. Μπορεί να τον κυνηγάει η αστυνομία, μπορεί να βρίσκεται στη μέση ενός οικονομικού ή πολιτικού σκανδάλου. Πάντως η υπόθεση έχει πάρει δημοσιότητα κι εκείνος κρύβεται. Ανοίγει την τηλεόραση κι αμέσως, συντονίζεται σε κανάλι που έχει ειδήσεις και το θέμα που σχολιάζεται εκείνη ΑΚΡΙΒΩΣ τη στιγμή, είναι η δική του υπόθεση.

Η ανατροπή: Το κανάλι που θα ανοίξει δεν θα ασχολείται με τη δική του υπόθεση, μόνο αν δεν πρέπει να μάθει ότι έχει μπλέξει. Σ’ αυτή την περίπτωση, το πιθανότερο είναι πως δεν θα δουλεύει η τηλεόραση.

Στην αληθινή ζωή: Για να πετύχεις αυτό που θες, θα κάνεις ζάπινγκ για ώρα και θα αναγκαστείς να δεις ένα μάτσο βλακείες κι άσχετα θέματα, μέχρι να φτάσεις σ’ αυτό που σε ενδιαφέρει.

Όταν χτυπήσεις κάποιον στο κεφάλι, πέφτει αμέσως αναίσθητος

 

Η πλοκή: Κοίτα να δεις, ο πρωταγωνιστής μας πάλι έμπλεξε. Αυτή τη φορά, σε καυγά, ή κάποιος έχει μπει σπίτι του και τον κυνηγάει. Κανένα πρόβλημα. Παίρνει ένα σκληρό αντικείμενο ανά χείρας, τον κοπανάει στο κεφάλι, κι εκείνος αμέσως πέφτει λιπόθυμος, ακόμη κι αν ο ήρωας τον χτύπησε με λίγη δύναμη και ξώφαλτσα.

Η ανατροπή: Αν πάλι χτυπηθεί ο πρωταγωνιστής μας, ενδέχεται να σφίξει τα δόντια και να σηκωθεί με μοναδική συνέπεια μια μικρή γρατζουνιά που διορθώνεται με γάζα.

Στην αληθινή ζωή: Έχω δει αρκετό κόσμο να χτυπάει στο κεφάλι και σίγουρα δεν έπεσαν όλοι αμέσως κάτω ξεροί.

Τα πάρτι έκπληξη πάντα πετυχαίνουν

 

Η πλοκή: Η παρέα του πρωταγωνιστή κανονίζει πάρτι έκπληξη κι αυτός δεν παίρνει χαμπάρι το παραμικρό. Μόλις μπει στο σπίτι του, όλα είναι κανονισμένα στην εντέλεια, οι φίλοι του φωνάζουν χαρωποί “έκπληξη” κι αυτός όντως τρομάζει λίγο, ξαφνιάζεται και μετά βρίζει τον κολλητό του ή την κοπέλα του που το κανόνισε.

Η ανατροπή: Το πάρτι έκπληξη δεν θα πετύχει μόνο όταν ο πρωταγωνιστής θα γυρίσει σπίτι του με παράνομη σχέση.

Στην αληθινή ζωή: Για την απάτη των πάρτι έκπληξη, τα έχουμε γράψει αναλυτικά.

Δεν γίνεται ποτέ της μουρλής στο μετρό

 

Η πλοκή: Έχουμε δει αμέτρητες σκηνές στις οποίες ο πρωταγωνιστής μας χρησιμοποιεί το μετρό για να πάει κάπου, τις περισσότερες φορές βιαστικά. Ακόμη κι αν στις στάσεις έχει πολύ κόσμο, μέσα στα βαγόνια δεν γίνεται ποτέ το αδιαχώρητο, ακόμη κι αν πρόκειται για ώρα αιχμής. Ίσα-ίσα, που συνήθως ο ήρωας θα βρει μέχρι και να καθίσει.

Η ανατροπή: Στο βαγόνι θα γίνεται της μουρλής μόνο όταν ο πρωταγωνιστής θέλει να κρυφτεί και θα χρησιμοποιήσει τον κόσμο για να ελιχθεί.

Στην αληθινή ζωή: Αν βρεθείς στο μετρό σε ώρα αιχμής, λογικά θα περιμένεις να περάσουν πρώτα 1-2 βαγόνια μέχρι να βρεις το θάρρος να μπεις μέσα σε τόσο κόσμο.

Ο μπάρμαν είναι πάντα διατεθειμένος να ακούσει τα προβλήματά σου

 

Η πλοκή: Ο πρωταγωνιστής έχει μόλις χωρίσει/απολυθεί/χάσει το σκύλο του και πάει στο κλασικό μπαρ-στέκι του για να πνίξει τον πόνο του. Εκεί, θα βρίσκεται πάντα ο μπάρμαν, πρόθυμος όχι μόνο ακούσει κάθε με λεπτομέρεια τα βάσανά του αλλά κι έτοιμος ανά πάσα στιγμή να προτείνει λύσεις.

Η ανατροπή: Θέλεις ο μπάρμαν να σου δώσει πληροφορίες για κάτι. Εκεί, δεν θα ανοίξει το στόμα του ούτε για να χασμουρηθεί.

Στην αληθινή ζωή: Οι περισσότεροι μπάρμεν δεν έχουν καμία απολύτως όρεξη να ακούσουν τα προβλήματα του κάθε θαμώνα.

Ο πρωταγωνιστής τρέχει μέχρι το αεροδρόμιο για να προλάβει την πτήση της αγαπημένης του

 

Η πλοκή: Ένα ζευγάρι τσακώνεται κι η κοπέλα αποφασίζει να συνεχίσει τη ζωή της σε άλλη πόλη/χώρα/ήπειρο. Ο πρωταγωνιστής όμως τη θέλει ακόμα. Αφού συμβουλευτεί τους φίλους του, θα μπει στο αμάξι και θα τρέξει να την προλάβει ελάχιστα δευτερόλεπτα πριν επιβιβαστεί.

Η ανατροπή: Η κοπέλα το μετάνιωσε και δεν έφτασε ποτέ μέχρι το αεροδρόμιο.

Στην αληθινή ζωή: Λες στο κορίτσι σου ότι δεν θες να φύγει αρκετές μέρες πριν, κι αν για κάποιο λόγο αυτό δεν γίνεται, τότε την παίρνεις τηλέφωνο και δεν ρισκάρεις μέχρι το τελευταίο δευτερόλεπτο να φύγει για την άλλη άκρη του κόσμου.

Όλες οι γυναίκες που είναι μόνες, έχουν τουλάχιστον μια γάτα

 

Η πλοκή: Η πρωταγωνίστρια γυρίζει σπίτι μετά από μια κουραστική μέρα στη δουλειά και το πρώτο πράγμα που κάνει είναι να φωνάξει τις γάτες της για να τις χαϊδέψει, να τους βάλει να φάνε και να παίξει μαζί τους, πριν φάει ένα μεγάλο παγωτό βλέποντας ρομαντικές ταινίες στην τηλεόραση.

Η ανατροπή: Αν η γυναίκα έχει σκύλο, προφανώς είναι μια δυναμική κατάσκοπος ή αστυνομικός.

Στην αληθινή ζωή: Υπάρχουν και άνδρες, αλλά και ευτυχισμένα ζευγάρια κι οικογένειες που έχουν γάτα και κυρίως, πολλές ελεύθερες και μόνες γυναίκες που δεν έχουν.