7 λόγοι για να ξεκινήσεις αμέσως το τρέξιμο

Όλοι λένε ότι είναι κάτι σαν μόδα. Στην ουσία, όμως, είναι τρόπος ζωής. Το τρέξιμο είναι, ίσως, η πιο εθιστική δραστηριότητα.
SHARES

Αυτές τις μέρες, αν ρίξεις μια πιο προσεκτική ματιά έξω στο δρόμο,  αποκλείεται να μην προσέξεις κάποιον που τρέχει προκειμένου να βρει την καλή του φυσική κατάσταση μετά το καλοκαίρι. Και είναι λογικό - είμαστε μια χώρα με ιδανικό καιρό για τρέξιμο. Είναι κρίμα να κλεινόμαστε συνεχώς στο γυμναστήριο και να τρέχουμε σε διαδρόμους ενώ μπορούμε να κάνουμε το ίδιο, ακόμα πιο αποτελεσματικά, έξω. Δοκίμασέ το άμεσα: Βάλε τα καινούρια Reebok ZPump Fusion 2.5, ακολούθησε τις συμβουλές μας και προσπάθησε να ξεπεράσεις τον εαυτό σου. Όπως θα αντιληφθείς, το τρέξιμο είναι για όλους.

“Δεν έχει σημασία ούτε η ηλικία ούτε η φυσική κατάσταση. Ακόμα κι αν το σώμα σου έχει 'ξεχάσει' να τρέχει, μπορεί να προσαρμοστεί πολύ γρήγορα. Αρκεί να το πάρεις απόφαση και να ξεκινήσεις!”, εξηγεί ο fitness expert Δημήτρης Μώρος.

Σίγουρα γνωρίζεις ότι με το τρέξιμο προπονείς την καρδιά και το σώμα σου, μεγαλώνεις τον όγκο πρόσληψης οξυγόνου και γενικά αποκτάς καλή υγεία και ευεξία. Υπάρχουν, όμως, και άλλοι σημαντικοί ευεργετικοί λόγοι για να ξεκινήσεις να τρέχεις.

> Σου ανεβάζει την ψυχολογία. Δοκίμασε κάτι απλό: για 10 μέρες ξύπνα λίγο νωρίτερα και κανε το πρωί 20 λεπτά χαλαρό τρέξιμο. Θα αρχίζεις να πηγαίνεις στη δουλειά με άλλη όρεξη και η εργασιακή απόδοσή θα αυξηθεί.

> Συνεισφέρει στη φυσική αντιγήρανση: Το τακτικό τρέξιμο μπορεί να ελαττώσει τα σημάδια της γήρανσης. Η αυξημένη κυκλοφορία του αίματος μεταφέρει αποτελεσματικότερα το οξυγόνο και τα θρεπτικά συστατικά στα κύτταρα του δέρματος, ενώ απομακρύνει καθοριστικά τις βλαβερές τοξίνες.

> Σε οδηγεί σε μέρη που δεν ήξερες καν ότι υπάρχουν. Το τρέξιμο εκτός από εξαιρετική προπόνηση, αποτελεί και ιδανική αφορμή για εξερεύνηση. Κάθε φορά που 'κατακτάς' μια απόσταση και αποφασίζεις να επεκτείνεις την εμβέλειά σου, έχεις μια καλή αφορμή να το κάνεις αναζητώντας μια νέα διαδρομή. Για να μη βαριέσαι και για να αλλάζεις το τερέν και το επίπεδο δυσκολίας της προπόνησής σου. Δεν έχεις ιδέα πόσα γοητευτικά μέρη θα ανακαλύψεις μέσα απ' αυτές τις διαδρομές.

> Μειώνει το σωματικό λίπος. Αν δοκιμάσεις να τρέχεις για αρχή 15 λεπτά, 5 φορές την εβδομάδα, θα δεις μέσα σε ένα μήνα το σώμα σου να αλλάζει και το λίπος από περιοχές όπως την κοιλιά και τα πόδια να μειώνεται.

> Μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης οστεοπόρωσης κατά 40%.

> Η πίεση σου διατηρείται σε φυσιολογικά επίπεδα. Ιδιαίτερα το διαλειμματικό τρέξιμο (αλλαγή έντασης ,γρήγορα-αργά ανά τακτά χρονικά διαστήματα) έχει αποδειχθεί ότι διατηρεί την αρτηριακή πίεση σε φυσιολογικά επίπεδα.

> Σε βάζει στο επίκεντρο μιας νέας, πολύ δυναμικής κουλτούρας. Το τρέξιμο μοιάζει αλλά δεν είναι μια μοναχική υπόθεση. Αυτή τη στιγμή το δρομικό κίνημα γνωρίζει παγκοσμίως μια ανεπανάληπτη ανάπτυξη, με events που υπερβαίνουν κατά πολύ τα στενά όρια μιας συμβατικής αθλητικής διοργάνωσης. Πριν φτάσεις να δηλώσεις συμμετοχή σε κάποια διαδρομή, θα διαπιστώσεις το μέγεθος, τη ζωντάνια και τη δυναμική της δρομικής κοινότητας στο πρώτο πάρκο ή στο πρώτο γήπεδο που θα επιλέξεις για την προπόνησή σου. Θα εκπλαγείς ευχάριστα με το ποιους θα συναντήσεις εκεί.

"Το τρέξιμο είναι αναπόσπαστο κομμάτι της προπόνησης μου", αναφέρει ο Δημήτρης. "Εκτός του ότι με βοηθάει να διατηρώ και να βελτιώνω τη φυσική μου κατάσταση, λειτουργεί ως μια μορφή anti-stress, ενώ παράλληλα είναι κι ένας τρόπος να ανακαλύπτω νέες γωνιές της Αθήνας. Προσωπικά, προτιμώ να τρέχω κυρίως το βράδυ, μόνος. Είναι ένας τρόπος για να οργανώσω καλύτερα τη σκέψη μου, να γνωρίσω καλύτερα τον εαυτό μου".

(Ο fitness expert Δημήτης Μώρος)

Ένα επιπλέον και πολύ σημαντικό πλεονέκτημα του τρεξίματος είναι ότι ως προπόνηση μπορεί να πραγματοποιηθεί παντού, οποιαδήποτε στιγμή της μέρας και χωρίς εξοπλισμό. Στην πραγματικότητα, το μόνο που χρειάζεσαι για να ξεκινήσεις, είναι ένα ποιοτικό ζευγάρι αθλητικά παπούτσια. Ιδανικά, προτίμησε παπούτσια σχεδιασμένα ειδικά για τρέξιμο, που θα βοηθήσουν τις επιδόσεις σου, θα απορροφήσουν τους κραδασμούς και θα σε προστατεύσουν αποτελεσματικά. Το Zpump Fusion 2.5 εφαρμόζει μοναδικά σε κάθε πόδι, παίρνοντας το σχήμα του, για μια εμπειρία τρεξίματος, διαφορετική για κάθε δρομέα, κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες. Η τεχνολογία Pump επιτρέπει στον αέρα να φουσκώνει ανάλογα με τον κάθε τύπο ποδιού, για την τέλεια εφαρμογή, ενώ το ελαφρύ PowerFrame εξασφαλίζει ότι το καλούπι που δημιουργείται από το θάλαμο αέρα, θα παραμένει εφαρμοσμένο κοντά στο πόδι. Το τρέξιμο απογειώνεται με την αναβαθμισμένη σόλα από Carbonated Foam, για ελαφρύ και μαλακό πάτημα που διευκολύνει την οποιαδήποτε διαδρομή.

“Τα σωστά running παπούτσια είναι απαραίτητα για το τρέξιμο μου. Επιλέγω το ζευγάρι εκείνο που θα υποστηρίξει σωστά το κάθε πάτημα μου, με τεχνολογία που θα επιτρέψει στα πόδια μου να αναπνέουν με ευκολία, για κάθε περιβάλλον τρεξίματος, είτε είναι ο στίβος, είτε το γυμναστήριο, είτε ο δρόμος”, εξηγεί ο Δημήτρης Μώρος.

Το επόμενο βήμα είναι να κάνεις καλές διατάσεις. Προτίμησε να κάνεις τις διατάσεις σου μετά το τρέξιμο. Στην αρχή, λίγες δυναμικές διατάσεις κι ένας χαλαρός ρυθμός είναι ό,τι χρειάζεσαι.

Μην αμελείς ποτέ τη σωστή ενυδάτωση. Υπολογίζουμε τις απώλειες υγρών μετρώντας το βάρος μας πριν και μετά το τρέξιμο. Για κάθε ένα κιλό που έχουμε χάσει πρέπει να πίνουμε περίπου 200ml νερό. Μια καλή ιδέα είναι να πίνεις 150-200 ml νερό 50 λεπτά πριν ξεκινήσεις μια γερή προπόνηση. Αν προετοιμάζεσαι για κάποια πολύ μεγάλη απόσταση ή για κάποιον αγώνα, καλό θα ήταν να αποφύγεις τις υπερβολικές ποσότητες υγρών την ημέρα του αγώνα και να φροντίσεις να έχεις καταναλώσει πολλά υγρά (κυρίως νερό) την προηγούμενη μέρα.

Για να γίνεις ακόμα καλύτερος και να βελτιώσεις την αντοχή σου, προσπάθησε να βρίσκεις διαδρομές με ανηφόρες. Με αυτό τον τρόπο ανεβάζεις το βαθμό δυσκολίας και ουσιαστικά δημιουργείς ένα είδος διαλειμματικής προπόνησης με αυξομειώσεις της έντασης. Όσο πιο δύσκολη είναι η διαδρομή τόσο πιο πολύ θα νιώθεις τα πόδια σου να καίνε και την καρδιά σου να χτυπάει δυνατά.

Με ένα σωστό πρόγραμμα θα σου γίνει και εσένα τρόπος ζωής και με τον σωστό εξοπλισμό όπως τα καινούργια Reebok ZPump Fusion 2.5 θα νοιώσεις πολύ άνετα να τρέξεις τις αποστάσεις που επιθυμείς. Να είσαι σίγουρος ότι μετά από λίγο  η επιβράβευσή θα είναι η αλλαγή στο σώμα - ψυχολογία και θα γίνεις και εσύ ένας από αυτούς που βλέπουμε από το παράθυρο του αυτοκινήτου να ιδρώνουν τρέχοντας στους δρόμους της πόλης.

Τιp: Μάθε περισσότερα για το νέο ZPump Fusion 2.5 στο Reebokgreece.com.

 
Share
Follow
comments powered by Disqus
PROMO
Social Man
Newsletter

Το ΟΝΕΜΑΝ επιλέγει και σου στέλνει τα καλύτερα θέματα στο email σου.