Ποια είναι η καλύτερη ώρα της μέρας για να πας γυμναστήριο

Πρωί ή βράδυ; Ή μήπως εξαρτάται από το είδος της προπόνησής σου; Εδώ είμαστε για να λύσουμε απορίες.
SHARES

Ένα από τα μεγαλύτερα ερωτήματα στο χώρο του fitness είναι το εξής: "Ποια είναι η ιδανική ώρα για να γυμναστώ;”. Σε αυτό το ερώτημα δεν υπάρχει συγκεκριμένη απάντηση. Πολλές έρευνες υποστηρίζουν ότι αν γυμναστείς το πρωί, πριν ακόμα φας πρωινό τότε θα κάψεις πιο πολύ λίπος. Εν μέρει είναι σωστή αυτή η άποψη, με τη σημαντική υποσημείωση, όμως, ότι το πρωί ο οργανισμός ακόμα δεν έχει ξυπνήσει. Αν ξυπνάς κατά τις 6.00 και γυμνάζεσαι κατά τις 10.00, τότε όντως είναι μια καλή ώρα. Αν, όμως, με το που ξυπνάς πας αμέσως για γυμναστική, επειδή πρέπει να προλάβεις να πας γραφείο μετά, να ξέρεις ότι το σώμα δεν θα μπορέσει να φτάσει εύκολα το μέγιστο της απόδοσης του. Θα νιώσεις ότι δεν μπορείς να τρέξεις πολυ άνετα ή να σηκώσεις τα κιλά που πρέπει. Οι έρευνες έχουν δείξει ότι οι μύες μας αποδίδουν καλύτερα έξι ώρες περίπου αφού έχουμε ξυπνήσει .

Επομένως η πρωινή γυμναστική δεν είναι αναγκαστικά και η πιο αποτελεσματική. Τις περισσότερες φορές, το να επισκεφτείς ένα γυμναστήριο έξι ώρες αφού έχεις ξυπνήσει είναι πρακτικά αδύνατο, λόγω εργασίας. Συνεπώς, η 'ιδανική' ώρα είναι διαφορετική για τον καθένα κι έχει να κάνει με τον τρόπο ζωής του. Αν, πχ, βάλεις ένα μπάρμαν να γυμναστεί το πρωί θα σέρνεται, ενώ το βράδυ θα είναι στο πικ του. Ένας ιδιωτικός υπάλληλος είναι πολύ δύσκολο να πάει το μεσημέρι γυμναστήριο, οπότε θα αναγκαστεί να το επισκεφτεί πολύ πρωί η βραδινές ώρες, όταν θα είναι ήδη κουρασμένος.

Υπάρχει, όμως, κι ένα άλλο δεδομένο: ο ανθρώπινος οργανισμός είναι σαν ένας υπολογιστής που τον χτίζεις σιγά σιγά με προγράμματα. Αυτό σημαίνει ότι μπορείς να 'εκπαιδεύσεις' το σώμα του στην ώρα που εσύ θέλεις. Με τον καιρό και τις προπονήσεις, το κορμί σου θα συνηθίσει το ωράριο και θα μάθει να αποδίδει εκείνες τις ώρες που γυμνάζεσαι. Αν τώρα έχεις πρόβλημα με τα ωράρια σου και δεν βρίσκεις κάποιο γυμναστήριο που να σε καλύπτει, τα γυμναστήρια Yava σου έχουν λύσει στο πρόβλημα. Λειτουργούν 24 ώρες το 24ωρο και καλύπτουν πάρα πολλές περιοχές, οπότε πλέον δεν έχεις δικαιολογίες τύπου “Δεν βρίσκω ένα γυμναστήριο που να είναι ανοιχτό στις 6.00 το πρωί” ή “Εγώ μπορώ μόνο μετά τις 12 το βράδυ και όλα τα γυμναστήρια κλείνουν.” . Επιλογές έχεις πολλές - το μόνο που πρέπει να κάνεις είναι να μπεις σε πρόγραμμα.

Παρακάτω, προτείνουμε μερικές ιδέες για προπόνηση, προσαρμοσμένες στα δεδομένα του εργασιακού σου ωραρίου.

Κατηγορία # 1: Το κλασικό οκτάωρο

Φωτογραφίες: Action Images / Markos Chouzouris

Σ' αυτήν υπάγονται οι εργαζόμενοι που έχουν σταθερό πρωινό ωράριο. Γι' αυτούς, υπάρχουν δύο επιλογές: είτε το πρωί, πριν τη δουλειά, είτε αργά το απόγευμα μετά τη δουλειά. Το πλεονέκτημα στην πρώτη περίπτωση είναι ότι ξεκινάς την ημέρα σου με ευεξία και ίσως θα έχεις καλύτερη επίδοση στη δουλειά σου. Το αρνητικό είναι ότι το σώμα σου δεν είναι ακόμα έτοιμο να δεχθεί υψηλή ένταση.

Προτεινόμενα προπονητικά προγράμματα: μεσαίας έντασης αερόβια προπόνηση, TRX, yoga, pilates, βάρη στο 50-60%. Στο Yava της περιοχής σου θα τα βρεις όλα και σίγουρα σε κάποια ώρα που θα σε βολέψει.

Κατηγορία #2: Τα παιδιά της νύχτας

Όσοι εργάζονται νύχτα, καλό θα είναι να επισκέπτονται το γυμναστήριο 4-6 ώρες αφότου έχουν σηκωθεί από το κρεβάτι. Το μεγάλο πλεονέκτημα που θα έχουν εκείνη την ώρα, είναι ότι το σώμα τους θα μπορεί να δεχτεί μεγάλη επιβάρυνση. Προτεινόμενα προπονητικά προγράμματα: Cross training, αερόβια υψηλής έντασης, βάρη στο maximum, spinning.

Κατηγορία #3: Το 'σπαστό' ωράριο

Για τους εργαζόμενους στα εμπορικά καταστήματα υπάρχουν δύο επιλογές: Το μεσημέρι, στο κενό τους, ή αργά το βράδυ. Το μεσημέρι οι περισσότεροι προτιμούν να εκμεταλλευτούν το διάλειμμα για να φάνε το γεύμα τους, οπότε η πιο πιθανή επιλογή είναι αργά το βράδυ. Δυστυχώς, εκείνη την ώρα, το σώμα είναι ήδη αρκετά κουρασμένο. Αν είσαι αρκετά προπονημένος, μπορείς να ακολουθήσεις προγράμματα υψηλής έντασης , όπως γρήγορο διαλειμματικό τρέξιμο, spinning , cross training και βάρη. Αν, όμως, νιώθεις έντονη κόπωση από τη δουλειά, τότε προτίμησε χαλαρό τρέξιμο, yoga, pilates κι ένα καλό stretching program.

Κατηγορία #4: Οι φοιτητές

Οι περισσότεροι φοιτητές έχουν τη δυνατότητα να πάνε γυμναστήριο νωρίς το απόγευμα - την ιδανιή, ίσως, ώρα μέσα στη μέρα ώστε για μια υψηλής έντασης προπόνηση. Μπορούν να ακολουθήσουν προπονητικά προγράμματα όπως cross training, spinning και, φυσικά, απαιτητική προπόνηση με βάρη. Είναι νέοι, με αντοχές, και πρέπει να το εκμεταλλευτούν. Μπορούν, επίσης, να εκμεταλλευτούν και τις προσφορές των γυμναστηρίων Yava. Σχεδόν κάθε μήνα ανακοινώνονται νέα, οικονομικά, προγράμματα.

Επιπλέον (κι αυτό ισχύει για όλους ανεξαιρέτως), από τις αρχές Νοεμβρίου, Τα Yava πρωτοπορούν με τη νέα υπηρεσία 'Πρόγραμμα επιβράβευσης μελών με επιστροφή μετρητών'! Με κάθε νέα συνδρομή , απόκτηση πακέτου extra υπηρεσιών ή ακόμη και σύσταση νέου μέλους ή ομαδικής εγγραφής θα δημιουργείται ένας προσωπικός λογαριασμός όπου τα ενεργά μέλη των Yava Fitness Centers θα αμείβονται με πόντους (1 πόντος = 1€) οι οποίοι θα εξαργυρώνονται με αγορά συνδρομής ή πακέτου extra υπηρεσιών ή ακόμα και με επιστροφή μετρητών. Μάθετε περισσότερα εδώ.

Share
Follow
 

Τα καλύτερά μας

Κουίζ

Πόσο Βενγκέρ είσαι;

Όταν το πιο γοητευτικό στοιχείο του Αρσέν είναι πια το 'Αλσατός' που τον συνοδεύει, έχουμε ιερό χρέος να τεστάρουμε πόσο του μοιάζεις.

Best of Network

'Ναι' της κυβέρνησης στα ανοιχτά καταστήματα την Κυριακή

Αλλά υπό προϋποθέσεις, σε συγκεκριμένες περιοχές και κατά τη διάρκεια της τουριστικής περιόδου, αναφέρει το οικονομικό επιτελείο για το νέο αίτημα του ΔΝΤ αναφορικά με την απελευθέρωση του ωραρίου καταστημάτων τις Κυριακές. Επιμένει το ΔΝΤ, παρά τις μελέτες που δείχνουν πως το μέτρο δεν προσφέρει τίποτα στην πολυπόθητη ανάπτυξη

Καμικάζι vs Απάτσι

Σαφέστατα επηρεασμένο από το τηλεοπτικό trend αυτής της σεζόν, το Atalent Show σας παρουσιάζει το Crossfit, μέσω στίβου μάχης που στήσαμε στο Workout Hall του Αλίμου. Δώδεκα ανθρώποι της 24Media διεκδικούν το (υπερ)έπαθλο φαγητού. Δες το video και.... κλάψε!

 
comments powered by Disqus
PROMO
Social Man
Newsletter

Το ΟΝΕΜΑΝ επιλέγει και σου στέλνει τα καλύτερα θέματα στο email σου.