ORIGINALS

Στις πόσες διαφημίσεις τηλεμάρκετινγκ αρχίζεις να σπας;

Λίγο μετά τον 31ο Διεθνή Κλασικό Μαραθώνιο Αθηνών, ένας συντάκτης έτρεξε τον δικό του μαραθώνιο βλέποντας αυτές τις διαφημίσεις.

Τις βλέπουμε. Είναι παντού κι ας κάνουμε ότι δεν τις βλέπουμε. Το ‘Pretty Bra’ ήταν η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι. Δεν ξέρω αν οι διαφημίσεις του τηλεμάρκετινγκ είναι μια τηλεοπτική μάστιγα (όταν τίποτα άλλο δεν είναι πια μάστιγα στην τηλεόραση), αλλά αναμφίβολα χρήζουν ανάλυσης και προσεκτικής αντιμετώπισης.

Αυτό που βλέπουμε με την εξάπλωση του ‘Pretty Bra’ και των υπο-διαφημίσεων του είναι ότι στη μουνταμάρα του είδους έρχεται πια να προστεθεί το σενάριο. Η μαρτυρία. Ο άνθρωπος που είχε ένα πρόβλημα και το πρόβλημα που λύθηκε με το προϊόν.

Πάνε οι εποχές που κάτι σφίχτες ίδρωναν σε πλατφόρμες γυμναστικής και το τηλεμάρκετινγκ ήταν απλά ωμές και αδιάφορες διαφημίσεις. Ο κλάδος (μαζί με τη χώρα, για να μην ξεχνιόμαστε) γνωρίζει την ανάπτυξη.

Σε ένα παράλληλο σύμπαν με τον σωστό και αντρίκειο μαραθώνιο, το ΟΝΕΜΑΝ, σε έναν σχεδόν ανθυγιεινό αντι-μαραθώνιο, αναλύει διαλύει 10 ‘παιδιά’ του σύγχρονου τηλεμάρκετινγκ στα εξ ων συνετέθησαν.

Αυτή με τις μεσήλικες μαρτυρίες για το ‘Pretty Bra’

 

Το μότο: “Οι γυναίκες δεν λένε πλέον σουτιέν, λένε pretty bra”

Τι έρχεται να μας δείξει το ‘Pretty Bra’ με την τελευταία του διαφήμιση; Ότι είναι για όλες τις γυναίκες. Εκεί λοιπόν που άρχισες ως γνωστός εξυπνάκιας τα κλισέ τύπου “σιγά, πόσες γυναίκες είναι σαν την ξανθιά που το δοκιμάζει στην αρχή της διαφήμισης;”, έρχεται το νέο σποτ να σου κλείσει το στόμα.

Το ‘Pretty Bra’ είναι για όλες. Και μιλάμε με ονόματα. Είναι και για την κυρία Ταγαρά, αλλά και για τη συγγραφέα Αλεξάνδρα Φερεντίδου. Το ‘Pretty Bra’ δεν είναι μόνο για κοριτσάκια.

 

(Μόνο αγάπη για τη Θεσσαλονίκη)

 

Αυτή με το τέλος σεζόν για την Έξυπνη Σήτα

 

Το μότο: “Κοιτάξτε πόσο έξυπνη και βολική είναι. Ανοίγει με λίγη πίεση και ξανακλείνει μόνη της”

Αυτό που η διαφήμιση ξεκινά με δυο πρόσχαρους νέους οι οποίοι αναλύουν πόσο αποτελεσματική είναι η σήτα και καταλήγει στα κρούσματα του ιού του Δυτικού Νείλου στην Ελλάδα (μέσα 35 δευτερόλεπτα) είναι καθαρή σκηνοθετική μαεστρία.

Κατά τ’ άλλα, είναι προφανές ότι ο πρωταγωνιστής με το κόκκινο μπλουζάκι έχει λαμπρό μέλλον στο χώρο του τηλεμάρκετινγκ, για να μην πούμε γενικότερα στην τηλεόραση και σοκαριστείς. Το δυνατό του σημείο είναι να μιλάει ευθυτενής κουνώντας διδακτικά το αριστερό του χέρι.

Παίρνεις τουλάχιστον μία έξυπνη σήτα εξαιτίας του.

Αυτή του ‘Pretty Pants’

 

Το μότο: “Δεν θα το δείτε ποτέ να διαγράφεται αντιαισθητικά κάτω από τα ρούχα σας”

Ο τηλεμαρκετίστας κερδίζει την προσοχή με το καλημέρα. Προσπαθώντας να μας δείξει τη δουλειά που κάνει το ‘Pretty Pants’ με δυο εικόνες ‘πριν και μετά’, αποτυγχάνει παταγωδώς. Η κοιλίτσα και τα ψωμάκια είναι εκεί και πριν, αλλά και μετά. Ναι, πιο περιορισμένα, αλλά δεν είδαμε και θαύματα.

Παρ’ όλ’ αυτά, στην πορεία της διαφήμισης εμφανίζεται ένα τσαχπίνικο κορίτσι που μας ενημερώνει ότι το φοράει μέσα από το αγαπημένο της βραδινό φόρεμα και η ‘κοιλίτσα’ της γίνεται αόρατη. Αυτή είπε το ‘κοιλίτσα’.

Αυτή με τη σόμπα Rokel

 

Το μότο: “Ο χειμώνας δεν είναι μακριά”

Κατ’ αρχήν, αφού έρχεται ο χειμώνας, καλό είναι να βάλουμε μέσα τις κοιλιές μας.

Στη συνέχεια, μπορούμε να μιλήσουμε για μια κλασική περίπτωση live τηλεμάρκετινγκ, στην οποία μια ‘παρουσιάστρια’ προσπαθεί να μας πείσει για το προϊόν. Το τηλεφωνικό κέντρο έχει πάρει φωτιά, όπως θα έχεις ήδη αντιληφθεί από το τηλέφωνο που χτυπάει αλλά δεν το σηκώνει κανείς.

Η δυναμική ‘παρουσιάστρια’ προειδοποιεί το κοινό ότι η τιμή της σόμπας θα ανέβει και δώσ’ του να βαράνε τα τηλέφωνα για να προλάβει ο κοσμάκης.

Από τα μέσα του βίντεο, η σόμπα Rokel παίζει και το χαρτί της μαρτυρίας με τον κύριο Αντώνιο Τσιτσίλα που έχει συνεργείο αυτοκινήτων να λέει στωικά ότι τον χειμώνα που δεν έχει πολλή δουλειά, ζεσταίνεται με τη σόμπα. Φαντάζεσαι να μην είχε δουλειά και να κρύωνε κιόλας; Ούτε στον εχθρό σου αυτά.

Αυτή με τα χαλιά Yasmir

 

Το μότο: “Κόκκινο, το χρώμα που χαρακτηρίζει το Βυζάντιο”

Αν δεν βάζαμε χαλιά σε θέμα για τηλεμάρκετινγκ, θα ήμασταν άξιοι της μοίρας μας. Τίμια η ‘παρουσιάστρια’ (που είδαμε και στη σόμπα Rokel) πατάει στις αρχές της σχολής Μοιραράκη και παρουσιάζει με σέβας τις λεπτομέρειες των χαλιών που θα κερδίσουν αυτόν που ξέρει.

Ένας από αυτούς που ξέρουν μοιράζεται την εμπειρία ενός χαλιού Yasmir, αφού κάνει τον αυθόρμητο πρόλογο για την φθηνή τιμή που εξασφαλίζει η εταιρία στους πελάτες. Μετά, ξεκαθαρίζει ότι ξέρει κάτι λίγα από χαλιά.

Αυτή με το σετ κρεβατοκάμαρας

 

Το μότο: “Τα γνωστά σε όλους μας(;;;) σετ κρεβατοκάμαρας Κλαούντια Τιβόλι τώρα και στην Ελλάδα”

Η εταιρία Μαντάς Τηλεπωλήσεις πρέπει να είναι ενθουσιασμένη με τη συγκεκριμένη ‘παρουσιάστρια’. Η ίδια πάντως είναι απείρως ενθουσιασμένη με τα σετ Τιβόλι και φωνάζει ότι με 49 ευρώ “σχεδόν σας τα χαρίζουμε”. “Θα με παίρνετε τηλέφωνο και δεν θα έχω να σας δώσω”, απειλεί. “Είναι λογικό κυρίες μου”.

Αυτή με την κουβέρτα με μανίκια

 

Το μότο: “Για να είστε πάντα ζεστοί και με τα χέρια ελεύθερα”

Το προσωπικό αγαπημένο μου. Εξαιρετική ιδέα ακόμα κι αν μοιάζεις με παρατρεχάμενο στον ‘Κώδικα Ντα Βίντσι’.

Κουβέρτα-επανάσταση από απαλό φλις για να φας, να διαβάσεις, να παίξεις με το κινητό σου, να μιλήσεις στο Facebook. Μόνο μην ξεχαστείς και βγεις έξω χωρίς να τη βγάλεις, γιατί υπάρχουν και κάτι άλλες ολόσωμες στολές με μανίκια, αλλά δυστυχώς βγαίνουν μόνο σε άσπρο. Και δεν είναι τόσο άνετες.

Αυτή με ρολόγια που την παρουσιάζει αυτός από την Έξυπνη Σήτα

 

Το μότο: “Το ρολόι Pretty Bra είναι υψηλών προδιαγραφών. Φορέστε το παντού, φορέστε το με τα πάντα”

Το λένε ‘Pretty Bra’ και είναι ρολόι. Τι, ΤΙ, θέλεις να γράψουμε μετά από αυτό; Αν είναι πιο όμορφο το μπλε ή το κόκκινο; Αν ο αγαπημένος μας ποιητής είναι ο Μίλτος Σαχτούρης; Τι να πούμε για αυτόν τον σουρεαλισμό; Τίποτα.

ΥΓ. Ο αγαπημένος παρουσιαστής συνεχίζει να τα λέει δουλεύοντας το αριστερό του χέρι.

+ Το Δώρο L’Espion

 

Το μότο: “Λέει; Λέει!”

Είμαστε στα 2002, υπάρχει και εκπέμπει ακόμη το κανάλι POLIS και η φωτογραφική μηχανή L’ Espion ταράζει συθέμελα την ελληνική κοινωνία. Όλοι οι ερασιτέχνες πρωταγωνιστές της διαφήμισης (ΟΛΟΙ) άξιζαν μια θέση στο σανίδι ή σε κάποιο σήριαλ ή το λιγότερο σε μια ‘Οικογενειακή Ιστορία’ του μέλλοντος. Δεν ξέρω αν την πήραν τελικά. Τουλάχιστον τους έμεινε η χαρά για τη L’ Espion.

(….)

Παύση για τον άρχοντα Παναγιώτη Σερέτη που σταματάει λίγο τη διαδικασία για να τραβήξει τα γενέθλια του παιδιού του. Υπόδειγμα πατέρα-κομπάρσου-ηθοποιού-ανθρώπου.

 

ΥΓ2. Τι ‘σπαγγέτι ή πένες’; Αυτά είναι Αιώνια Διλήμματα: