Πώς θα διαλέξεις το επόμενό σου power suit

Ο δικηγόρος Ορέστης Ομράν ξέρει τα μυστικά του καλού κοστουμιού και τα μοιράζεται μαζί σου.
SHARES

Στην Ελλάδα η εικόνα του δικηγόρου είναι αποστειρωμένη και βαρετή. Ένα κοστούμι στο συνηθισμένο 'εργασιακό' μπλε χρώμα είναι απλά η στολή εργασίας και ένας ακόμα τρόπος για να σε πάρει κανείς στα σοβαρά. Από την άλλη, στο εξωτερικό, το επάγγελμα του δικηγόρου έχει άλλες διαστάσεις με το δικαστήριο να μην είναι ο μόνος τόπος δραστηριότητας. Νομική στήριξη, εξαγορές και οικονομικά ζητήματα που αφορούν σε πολυεθνικές εταιρίες είναι σύνηθες κομμάτι της δουλειάς ενός δικηγόρου, ο οποίος δεν έχει αυτή την μουντή εμφάνιση που έχεις συνηθίσει.

Προσεγγίζοντας με μία ελαφρότητα ίσως το προφίλ του δικηγόρου, θα μπορούσα να σου θυμίσω τον Harvey Specter από την σειρά Suits, ο οποίος έδινε μαθήματα στιλ σε κάθε επεισόδιο, ενώ δεν παρέλειπε να τονίσει στους συνεργάτες του ότι "Οι άνθρωποι διαμορφώνουν άποψη ανάλογα με το πώς είμαστε ντυμένοι, επομένως είτε σου αρέσει είτε όχι πρέπει να το κάνεις" (να φοράς δηλαδή ένα καλό κοστούμι).

Σύμφωνα με έρευνα που έγινε στην Αμερική, ο Harvey έχει απόλυτο δίκιο, αφού σε ερώτηση που έγινε σε νομικούς συμβούλους και CEOs μεγάλων πολυεθνικών επιχειρήσεων σχετικά με αν θέλουν ο δικηγόρος που τους εκπροσωπεί να φορά κοστούμι, το 70% περίπου απάντησε ότι είναι απαραίτητο. Την έρευνα μου ανέφερε ο Ορέστης Ομράν στην κατ' ιδίαν συνάντησή μας στο γνωστό κατάστημα Papadogamvros στην Κηφισιά, με τα χειροποίητα κοστούμια εξαιρετικής ποιότητας.

Φωτογραφίες: Μάριος Κουρουνιώτης

Ο Ορέστης είναι δικηγόρος και είχε επισκεφτεί το κατάστημα για να βρει το επόμενο κοστούμι του, που όπως θα καταλάβεις στη συνέχεια είναι κάτι παραπάνω από ένα απλό outfit. Για να πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή, θέλω να σου συστήσω τον Ορέστη Ομράν. Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα, όπου και σπούδασε Νομικά. Έπειτα βρέθηκε στο Σικάγο για να κάνει μεταπτυχιακές σπουδές σε αντίστοιχο νομικό τμήμα και έγινε δικηγόρος στη Νέα Υόρκη. Γρήγορα επέστρεψε στην Ευρώπη για να δουλέψει για την Κομισιόν ενώ τώρα συνεργάζεται με την παγκοσμίου φήμης εταιρία DLA Piper, η οποία δραστηριοποιείται στον τομέα της συμβουλευτικής δικηγορίας. Σήμερα μένει στις Βρυξέλλες, όπου βρίσκεται και το γραφείο του, αλλά όπως μου είπε οι επαγγελματικές του υποχρεώσεις απαιτούν πολλά ταξίδια. Επομένως, ο νεαρός δικηγόρος βρίσκεται κάπου μεταξύ Λονδίνου, Παρισιού, Νέας Υόρκης, Βρυξελλών και Ελλάδας.

Ίσως αναρωτιέσαι πώς και ασχολείται με το ντύσιμό του ενώ οι ρυθμοί της επαγγελματικής του καθημερινότητας τρέχουν με ρυθμούς που κάθε τι πέραν της δουλειάς μοιάζει πολυτέλεια. Ωστόσο για τον Ορέστη, το κοστούμι είναι κομμάτι της δουλειάς του. Όπως μου είπε είναι ''το απόλυτο τυπικό ανδρικό ένδυμα τα τελευταία 100 χρόνια'' κι αν είναι ουσιαστικά μία στολή εργασίας για τον δικηγόρο, εκείνος δεν το αντιμετωπίζει τόσο φορμαλιστικά.

Δραστηριοποιείται στο χώρο της συμβουλευτικής δικηγορίας και ασχολείται με ζητήματα που αφορούν πολυεθνικές εταιρίες και κράτη, που σημαίνει ότι δεν καλείται να παρευρεθεί στο στις επιβλητικές αίθουσες δικαστηρίων με τους άτυπους στιλιστικούς κανόνες. Και στην καθημερινότητά του όμως είναι εξίσου σημαντικό το κοστούμι, αφού συναναστρέφεται με άτομα συγκεκριμένης κοινωνικής αντίληψης και συμπεριφοράς, έτσι αυτόματα ο τρόπος ντυσίματος προσαρμόζεται στα δεδομένα και το κοστούμι είναι μονόδρομος.

"Το κοστούμι, σε κάθε περίπτωση, δίνει έναν χαρακτήρα στο στιλ του άντρα, πράγμα που δεν είναι εύκολο να συμβεί με άλλα ρούχα. Το κοστούμι μαρτυρά αρκετά σημεία για την προσωπικότητα... αποτελεί έναν δείκτη στιλ" μου λέει και αναρωτιέμαι πως διαχειρίζεται το καθημερινό του ντύσιμο, από τη στιγμή που παίζει τόσο σημαντικό ρόλο στη δουλειά του.

 

Πόσο εύκολο είναι όμως να βρει το ιδανικό κοστούμι για κάθε μέρα. Σύμφωνα με τον Ορέστη, η επιλογή συνδέεται με τη διάθεση και τη μέρα του. Είναι ανάλογη με τη χώρα που βρίσκεται και προσαρμόζει το ντύσιμο με τον καιρό που επικρατεί ενώ το επαγγελματικό του πρόγραμμα συχνά καθορίζει το outfit που θα επιλέξει. Πολλές φορές όμως, επιλέγει το κοστούμι του στρατηγικά. Ανάλογα με το ραντεβού ή το meeting που έχει προγραμματισμένο, φροντίζει να περνάει και το αντίστοιχο μήνυμα στον ''απέναντι'' με την επιλογή των χρωμάτων, τους συνδυασμούς αλλά και τα αξεσουάρ. Το κοστούμι λοιπόν είναι μέρος όλου του πακέτου που πρέπει να έχει ένα δικηγόρος.

 

Ο ίδιος παραμένει κλασικός στις επιλογές του, αφού θεωρεί ότι τα πολύ καλά ποιοτικά ρούχα δείχνουν καλύτερα στις σκούρες αποχρώσεις, τις οποίες και προτιμά συχνότερα. Δίνει σημασία στη λεπτομέρεια, ξέρει να διαλέγει το σωστό κοστούμι για την κάθε περίσταση και αγαπημένο του αξεσουάρ είναι η γραβάτα, την οποία ξέρει να δένει με 3 διαφορετικούς τρόπους, φετίχ του είναι τα μανικετόκουμπα κι έχει αδυναμία στις ποσέτ τις οποίες συνδυάζει με το πουκάμισό του.

 

Αν και ο ίδιος νιώθει καλά μέσα σε ένα κοστούμι κι όχι εγκλωβισμένος, αντιλαμβάνεται τη χρήση του σε δεύτερο επίπεδο. Το ντύσιμό του είναι ίσως μία ένδειξη της προσωπικότητάς και του δυναμικού χαρακτήρα του, προσόντα τα οποία τον φέρνουν όλο και πιο κοντά στον στόχο του που είναι να φέρει στην Ελλάδα τον τύπο της συμβουλευτικής δικηγορίας.

 

Μαζί με μία ομάδα φίλων και νέων επαγγελματιών, προσπαθούν να συνδράμουν στην προσπάθεια που κάνει η χώρα για την έξοδο από την κρίση και στη δημιουργία των συνθηκών εκείνων που θα επιστρέψουν σε αυτούς και σε άλλους νέους του εξωτερικού να επιστρέψουν για να ζήσουν και να επιτύχουν επαγγελματικά και στη χώρα μας. Στα πλαίσια αυτά τοποθετείται και η συμμετοχή του ως ιδρυτικό μέλος στην πρωτοβουλία Brain Gain αλλά σε άλλες κινήσεις για τον εκσυγχρονισμό του κράτους και της κοινωνίας. Μέσα από αυτή την πρωτοβουλία, ο Ορέστης Ομράν μαζί με άλλους Έλληνες επιχειρηματίες και επιστήμονες που ζουν κι εργάζονται στο εξωτερικό, στοχεύουν στην επιστροφή του ανθρώπινου δυναμικού στη χώρα μας, κάνοντας προσπάθειες να δημιουργήσουν τις κατάλληλες συνθήκες έτσι ώστε να γίνει η Ελλάδα ένα πεδία ευκαιριών και επαγγελματικής ανέλιξης. Εξάλλου και ο ίδιος ο Ορέστης τόσο μέσα από το Brain Gain, όσο και μέσα από τη όλη δική του προσωπική και επαγγελματική του δράση βλέπει την Ελλάδα ως τον τελικό του προορισμό, δίνοντας ένα ελπιδοφόρο μήνυμα και συμβάλλοντας και αυτός στην αναστροφή των κακώς κειμένων από τα οποία δοκιμάζεται η χώρα μας.

(Ευχαριστούμε για την φιλοξενία το κατάστημα Papadogamvros στην Κηφισιά, Κυριαζή 9).

Share
Follow
 

Τα καλύτερά μας

Μεγάλα Κείμενα

Δολοφονία Γρηγορόπουλου: 9 χρόνια που δεν μας έμαθαν τίποτα

Όποιο κι αν ήταν το νόημα που έπρεπε να κατανοηθεί μετά τη δολοφονία του Αλέξανδρου Γρηγορόπουλου από τον Επαμεινώνδα Κορκονέα στις 6 Δεκεμβρίου 2008 στα Εξάρχεια, είναι ισχυρή η πιθανότητα να μην έχει κατανοηθεί.

Best of Network

Μήπως ήρθε η ώρα της επιστροφής του Τουρέ;

Tα λόγια που είχε πει ο Γιάγια Τουρέ πριν επτά χρόνια, επανέλαβε δύο χρόνια αργότερα και μπορεί να αποδειχθούν... προφητικά, το συμβόλαιό του που λήγει το καλοκαίρι, η απροθυμία να συνεχίσει στην Σίτι και η κατάλληλη στιγμή που μπορεί να έχει φτάσει για τον 34χρονο Ιβοριανό χαφ.

 
Gift Calendar 2017
PROMO
Social Man
Newsletter

Το ΟΝΕΜΑΝ επιλέγει και σου στέλνει τα καλύτερα θέματα στο email σου.