ΜΟΔΑ

Βλέπεις τον κόσμο καθαρά;

Το deal είναι απλό: Με ένα stylish ζευγάρι γυαλιά ηλίου TOMS εσύ προστατεύεσαι από το φως ενώ κάποιος άλλος βγαίνει από το σκοτάδι.

Ένα από τα πιο αστεία πράγματα που μου έμαθε το twitter είναι το #firstworldproblems. Αυτό το σαρκαστικό hashtag συνοψίζει σε μια έκφραση τριών λέξεων όλη την τραγικότητα του να ζει κανείς στον ανεπτυγμένο δυτικό μικρόκοσμό του και να αντιμετωπίζει με δραματικό τρόπο τα προβλήματα της αστικής του καθημερινότητας, όπως π.χ. “Το internet έχει πέσει εδώ και μια ώρα, πάω να τρελαθώ” ή “καταργήθηκε ο καφές που μου αρέσει στα Starbucks, είμαι σε απόγνωση” ή “μου έφυγε πόντος στο καλσόν αφού βγήκα από το σπίτι, τι τραγωδία”.

Η δύναμη της έκφρασης “Προβλήματα του Πρώτου Κόσμου” προκύπτει από την ιλαρότητα των όσων περιγράφονται σε σχέση με τα πραγματικά προβλήματα, π.χ. εκείνα του Τρίτου Κόσμου. Τα προβλήματα που οι περισσότεροι από εμάς ξεχνάμε ότι υπάρχουν γιατί – ευτυχώς ή δυστυχώς- θεωρούμε δεδομένο πως έχουμε νερό, στέγη, τροφή, εκπαίδευση, ιατρική περίθαλψη, ένδυση, υπόδηση. Πράγματα που στον δικό μας Πρώτο Κόσμο είναι δεδομένα, ε, κάπου αλλού δεν είναι.

Ας μείνουμε, όμως, στα δικά μας. Θες να σου πω ένα σοβαρό #firstworldproblem; Το να μην μπορείς να βρεις ένα ζευγάρι γυαλιά ηλίου που να σου αρέσει αρκετά ώστε να αντικαταστήσεις τα περσινά σου.

Πρόβλημα το οποίο έρχεται να σου λύσει η TOMS, η εταιρία που παράγει εκείνες τις εσπαντρίγες που κάθε χρόνο βλέπεις cool τύπους να τις φοράνε στα νησιά και η οποία μόλις λάνσαρε και στην Ελλάδα τη σειρά οπτικών της, μια συλλογή από σχέδια για άντρες και γυναίκες που προβλέπεται να κάνουν φτερά αμέσως μόλις τοποθετηθούν στα ράφια των καταστημάτων.

Διότι, όπως βλέπεις, τα TOMS, που κατασκευάζονται στην Ιταλία, είναι τόσο μοντέρνα και δείχνουν τόσο προσεγμένα, με τους ζωγραφισμένους στο χέρι βραχίονες τους και τα badass σχέδια των φακών τους, που εμείς εδώ στο ONEMAN τα είχαμε αγαπήσει και σου τα είχαμε δείξει ήδη από πέρυσι που πρωτοεμφανίστηκαν στην Αμερική, προτού καν έρθουν στην Ελλάδα, δίνοντάς σου την δυνατότητα να τα παραγγείλεις online.

Τώρα όμως είναι εδώ, και σύντομα θα τα συναντάς σε πολλά σημεία πώλησης στην Αθήνα, στις μεγάλες πόλεις της Ελλάδας και στα νησιά, οπότε ο πειρασμός έρχεται ολοένα και πιο κοντά σου και προκύπτει ένα νέο #firstworldproblem, το ποιο απ’ όλα τα σχέδια της TOMS να διαλέξεις – για το οποίο φυσικά η TOMS δεν μπορεί να κάνει κάτι, θα πρέπει να το λύσεις μόνος σου.

Εδώ που τα λέμε, η TOMS αδιαφορεί για τα #firstworldproblems, διότι είναι πολύ απασχολημένη να λύνει #thirdworldproblems. Σε περίπτωση που δεν το γνώριζες, η εταιρία TOMS έχει οικοδομηθεί επάνω στην φιλοσοφία One for One™, η οποία, στην περίπτωση των παπουτσιών συνοψιζόταν στο ότι για κάθε ζευγάρι παπούτσια που πουλιόταν, η εταιρία αναλάμβανε να δώσει ένα ζευγάρι παπούτσια σε ένα παιδί που τα έχει ανάγκη. Σήμερα έχουν πουληθεί περισσότερα από ένα εκατομμύρια ζευγάρια, άρα έχουν βοηθηθεί περισσότερο από ένα εκατομμύριο παιδιά.

Τώρα, με τα γυαλιά ηλίου η TOMS υπόσχεται πως, για κάθε ζευγάρι που πουλιέται, θα αποκατασταθεί η όραση ενός ανθρώπου που έχει ανάγκη. Αυτό δεσμεύεται να το πετύχει παρέχοντας ιατρική περίθαλψη, παροχή γυαλιών οράσεως ή χειρουργική επέμβαση καταρράκτη σε συνεργασία με το Seva Foundation, που  εφαρμόζει προγράμματα και τεχνικές πρόληψης της τύφλωσης καθώς και προγράμματα αποκατάστασης της όρασης για πάνω από 30 χρόνια.

Μέχρι στιγμής τα προγράμματα της Seva  έχουν βοηθήσει σχεδόν 3 εκατομμύρια ανθρώπους σε όλο τον κόσμο να δουν ξανά (μικρός αριθμός συγκριτικά με τους 284 εκατομμύρια ανθρώπους στον πλανήτη με προβλήματα όρασης, αλλά μια πολύ καλή αρχή) και τώρα, με αυτή τη συνεργασία με την TOMS, αυτός ο αριθμός θα ανέβει ταχύρρυθμα, επικεντρώνοντας τις προσπάθειές τους σε ανθρώπους από το Νεπάλ, το Θιβέτ και την Καμπότζη.

Ο ιδρυτής της TOMS, Blake Mycoskie με μια γυναίκα από το Νεπάλ που πάσχει από καταρράκτη.

Αυτές οι stylish τρεις ρίγες που βλέπεις στα γυαλιά δεν είναι απλά για διακόσμηση, αλλά κρύβουν έναν ουσιαστικό συμβολισμό: Η πρώτη λωρίδα αντιπροσωπεύει τον αγοραστή των γυαλιών, πιθανόν εσένα. Η λωρίδα στις άκρες αντιπροσωπεύει το άτομο του οποίου θα βοηθηθεί η όραση και η μεσαία λωρίδα αντιπροσωπεύει την TOMS, τον μεσάζοντα, που θέλει να φέρει εσάς του δύο κοντά.

Τι μπορείς λοιπόν να κάνεις εσύ για να βοηθήσεις; Τίποτα παραπάνω από το να εμφανιστείς φέτος στις παραλίες φορώντας ένα νέο stylish ζευγάρι γυαλιά ηλίου. Εσύ λύνεις ένα ακόμη από τα #firstworldproblems σου και προστατεύεσαι με στιλ από τον ήλιο, ενώ την ίδια στιγμή κάποιος βγαίνει από το σκοτάδι.

Τρεις ενδεικτικές διευθύνσεις για να τα δεις από κοντά και να τα απαοκτήσεις

Pop Up Store. Πατριάρχου Ιωακείμ 2, Κολωνάκι, τηλ.:2107238981

Kokoris Optics. Πλατεία Εσπερίδων 3, Γλυφάδα, τηλ.:2108980850

Detroit. Κυριαζή 6-8, Κηφησιά, τηλ.:2108019806