STYLE

Η Σοφία και η Κάκια έχουν βαλθεί να μας κάνουν καλά

Τα δύο κορίτσια που άνοιξαν και τρέχουν το Arnica.gr μιλούν στο Oneman για το εγχείρημά τους.

Κάθε online εγχείρημα, κάθε start-up, κάθε ένα site ή blog που συναντάς, κρύβει πίσω του μία μικρή ή μεγαλύτερη ιστορία. Εκείνη του Arnica.gr μοιάζει σχετικά απλή και δεδομένη όπως θα καταλάβεις στην συνέχεια αλλά είναι σίγουρα πολύ πιο ενδιαφέρουσα. Γιατί έχει εκείνο ακριβώς το στοιχείο που συνθέτει τις προσπάθειες που κερδίζουν.

11 

Η Σοφία Καφφά είναι φαρμακοποιός. Πρώην αθλήτρια windsurf με Master στην ομοιοπαθητική. Αλλά κυρίως φαρμακοποιός (στο Φαρμακείο Σοφία Καφφά, Βασιλέως Κωνσταντίνου 36, Βάρη). Η αδερφή της η Κάκια από την άλλη ξεκίνησε με Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων στο ΠΑ.ΠΕΙ πριν μπει στον κόσμο των περιοδικών και αποτελέσει επί πολλά χρόνια beauty editor σε διάφορους τίτλους των εκδόσεων Λυμπέρη. Και σίγουρα όταν πριν λίγα χρόνια η Σοφία ήταν στο φαρμακείο και η Κάκια στη Vogue, δεν είχαν στο μυαλό τους να ανοίξουν ένα online φαρμακείο.

 

Η πρώτη ανάγκη ήταν ένα eshop για το φαρμακείο. Αλλά θέλαμε οπωσδήποτε να δημιουργήσουμε αισθητικά ένα site το οποίο θα άρεσε και σε εμάς ως καταναλωτές. Με μια ματιά στα site που ήδη υπήρχαν, είδαμε ότι δεν υπήρχε κάτι ωραίο αισθητικά εκεί έξω”. Η Σοφία λοιπόν έβαλε τη γνώση πάνω στα συμπληρώματα διατροφής και έκανε την επιλογή εκείνων που θα έπρεπε να είναι στο site. Η Κάκια έβαλε την αισθητική, το όραμα για το site και τη γνώση σχετικά με την online επικοινωνία.

Όταν τις ρώτησα τι τους αρέσει πιο πολύ στο site τους, χαμογελούσαν και οι δύο πολύ λες και τις ρωτούσα κάτι για το παιδί τους. Αν και δεν πέφτω πολύ έξω με τον χαρακτηρισμό γιατί και οι δύο φαίνεται να το προσέχουν σαν παιδί τους. “Μας αρέσει η αισθητική του. Οι πολύ μεγάλες και ωραίες φωτογραφίες, το ότι είναι ένα site που μπορείς να βρεις αυτό που θες. Το όλο concept του Arnica.gr βασίζεται στο φιλτράρισμα. Θέλαμε να υπάρχουν φιλτραρισμένες πληροφορίες και φωτογραφίες. Να έχεις συγκεκριμένη πρόταση για τον κάθε έναν που θα μπει στο site. Χωρίς να χάνεται σε απεριόριστη πληροφορία και στο τέλος να μην βρίσκει αυτό που θέλει“.

 

Νωρίτερα που κουβεντιάζαμε μου έλεγαν για την επικοινωνία με τον κόσμο. Ότι τους μιλάνε συνεχώς online ή και τηλεφωνικά. “Μας μιλά πολύ ο κόσμος. Θέλουν να μας συμβουλευτούν γιατί δεν υπάρχει πάρα πολύς κόσμος ο οποίος να γνωρίζει τόσο καλά τα θέματα αυτά. Με κάθε έναν πελάτη ξεχωριστά χτίζουμε μια σχέση εμπιστοσύνης. Τον συμβουλεύουμε και τον βοηθάμε ώστε αυτό που θα αγοράσει να είναι πραγματικά κάτι που χρειάζεται και θα του κάνει διαφορά“.

Στο Arnica.gr θα βρεις κυριότερα προϊόντα και σκευάσματα εναλλακτικής ιατρικής ή συμπληρώματα διατροφής. “Εστιάζουμε σε προϊόντα εναλλακτικής ιατρικής, ομοιοπαθητική και φυτοθεραπεία. Υπάρχει πάρα πολύς κόσμος ο οποίος έχει βάλει την ομοιοπαθητική και τη φυτοθεραπεία στη ζωή του“.

 

Κοινό υπάρχει σίγουρα στην Ελλάδα για την ομοιοπαθητική και για τα συμπληρώματα. Αλλά είμαι σίγουρος ότι υπάρχουν κι άλλοι τόσοι που τα κατηγορούν. Τους αναφέρω ένα παράδειγμα ενός σχολίου αναγνώστη που έλεγε ότι δεν γίνεται να παίρνεις χάπια για κάτι που μπορείς να το έχει φυσικά. “Βέβαια χρειάζεται ο ύπνος και η ξεκούραση και η καλή διατροφή αλλά εμείς πάμε να δώσουμε το κάτι παραπάνω. Και αυτό το δίνεις με φυτικούς τρόπους, όχι με φάρμακα. Είμαστε κι εμείς κατά των φαρμάκων, σε αυτές τις περιπτώσεις“.

 

Τις ρωτάω τι είναι αυτό που πουλάει πιο πολύ. Ποια είναι αυτά τα προϊόντα για τα οποία μπαίνει ο κόσμος κυρίως στο site. “Τα προϊόντα που έχουν ιδιαίτερη ζήτηση είναι κάποια λίγο πιο “ψαγμένα” προϊόντα, τα οποία τα ζητούσε ο κόσμος και δεν τα έβρισκε αλλού. Ας πούμε έχουμε ένα βρεφικό γάλα κατσικίσιο σε σκόνη από τη Νέα Ζηλανδία και μας το ζητάνε πάρα πολύ. Ένα γάλα που θα το συστήσει μόνο ένας ομοιοπαθητικός γιατρός ή θα το μάθει κάποιος από κάποιον άλλον που το έχει δοκιμάσει“.

Κι οι άντρες; Τι ψωνίζουν κυρίως οι άντρες; Η απάντηση ήταν σχεδόν βέβαιη…

 

 

Οι πελάτες που μιλάμε και παίρνουν τα συμπληρώματα διατροφής για σεξουαλική βοήθεια, έχουν παρατηρήσει μεγάλη διαφορά στη σεξουαλική τους δραστηριότητα και μάλιστα πολλές φορές μας συγκρίνουν και τα αποτελέσματα του ενός προϊόντος σε σχέση με ένα άλλο που έχουν δοκιμάσει“. Τι είναι όμως αυτό που κάνει κάτι ιδανικό για τον καθέναν από εμάς. Τους λέω ότι πολλές φορές, ειδικά τα σεξουαλικά βοηθήματα μπορεί να επιδράσουν στον έναν και όχι τον άλλον. “Δεν είναι όλα τα συμπληρώματα για όλους. Κάθε οργανισμός αντιδρά τελείως διαφορετικά σε όλα τα συμπληρώματα“.

 

Κι αν για τους άντρες ήταν εύκολο να μαντέψεις τι πάει καλά, για τις γυναίκες ήταν ακόμα πιο εύκολο. “Στις γυναίκες πάνε πολύ καλά τα αδυνατιστικά. Παράλληλα βέβαια τις συμβουλεύουμε για μια συνολική προσπάθεια όσον αφορά το αδυνάτισμα. Είναι ένα lifestyle το οποίο ακολουθούμε εμείς πάρα πολύ πιστά ούτως ή άλλως οπότε το προτείνουμε και σε κάθε γυναίκα η οποία έρχεται σε εμάς και θεωρεί ότι η λύση βρίσκεται μόνο σε ένα συμπλήρωμα διατροφής“.

Προσπαθώ να σκεφτώ πώς είναι να εμπιστεύεσαι κάποιον για κάτι τόσο προσωπικό όπως ένα πρόβλημα σεξουαλικό ή το αδυνάτισμα. Η απάντηση ήταν σχεδόν δεδομένη. “Το πολύ καλό με την προσωπική επαφή που έχουμε με τον καταναλωτή είναι ότι αντιλαμβάνεται ότι στην άλλη άκρη έχει δύο κορίτσια στα οποία μπορεί να μιλήσει, να τα συμβουλευτεί και να βρει λύση στο θέμα του. Οι πελάτες ξέρουν ότι η μία είναι η Κάκια και η άλλη η Σοφία και σιγά σιγά μας εμπιστεύονται. Με αποτέλεσμα οι περισσότεροι πελάτες να επιστρέφουν σε εμάς και να ξαναπαραγγέλνουν πράγματα από το Arnica”.

 

Η ώρα του ρεαλισμού. Τις ρωτάω αν πράγματι είναι μια επικερδής επιχείρηση όλο αυτό. “Ο ανταγωνισμός είναι τεράστιος και το ποσοστό κέρδους μικρό. Δεν είναι εύκολο και σίγουρα δεν είναι ανταποδοτικά κάτι φοβερό. Το κάνουμε κυρίως από μεράκι“. Και οφείλω να ομολογήσω ότι το κάνουν τουλάχιστον εξαιρετικά. Μπορεί όμως η online υπηρεσία να αντικαταστήσει το φαρμακείο της γειτονιάς; “Ο κόσμος θέλει το φαρμακείο του. Θέλει την επαφή με τον φαρμακοποιό. Γι’ αυτό και όσοι αγοράζουν online, θέλουν πολύ συχνά να μας μιλήσουν, να μας ρωτήσουν. Είναι ο λόγος που δίνουμε τόσο πολύ βάση σε αυτό“.

 

Παρατηρώ ότι το site υπάρχει και σε Αγγλική version. Και αναρωτιέμαι αν αυτό είναι μια κίνηση για το εξωτερικό ή μια τυπικότητα. “Ό,τι κείμενο ανεβάζουμε, το γράφουμε και στα αγγλικά. Θέλουμε να πιστεύουμε ότι θα προσεγγίσουμε και ένα English speaking community που υπάρχει στην Ελλάδα. Και γιατί όχι να προσεγγίσουμε καταναλωτές από το εξωτερικό“.  Ποιο είναι όμως το όνειρο για αυτό το site; Ποιος είναι ο τελικός στόχος; “Το Arnica το φανταζόμαστε ξεχωριστά από το φαρμακείο κάποια στιγμή. Θέλουμε πολύ να φτάσει σε ένα σημείο που να είναι εντελώς ανεξάρτητο. Το μέλλον είναι σίγουρα online“.

Η Κάκια και η Σοφία είναι δύο πάρα πολύ δραστήρια κορίτσια που όπως είπα και πριν κατόρθωσαν να βάλουν δύο διαφορετικούς κόσμους να συνυπάρξουν και έφτιαξαν ένα online φαρμακείο που έχει βαλθεί να μας κάνει όλους καλά. Ή μάλλον, καλύτερα.