ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Είναι ωραία στον κόσμο του Oculus Rift

Γιατί ένα νεό controller για videogames μπορεί να αλλάξει τον τρόπο που παίζεις, μαθαίνεις και δουλεύεις.

Η τελευταία συζήτηση που έγινε για την εικονική πραγματικότητα αφορούσε το Second Life. Ήταν πριν μερικά χρόνια, στη θεωρία άνοιξαν τεράστιες δυνατότητες για την ανθρωπότητα και σε κάποιες από αυτές έβαλαν πλάτη μεγάλα ονόματα από τη Silicon Valley. Αλλά δεν κράτησε πολύ. Για ακόμα μία φορά το πείραμα έληξε άδοξα. Ο κόσμος ασχολήθηκε με το Facebook, το Twitter και το iPhone.

Με το Oculus Rift, ωστόσο, πρέπει να πάρεις το hype στα σοβαρά. Το λένε τα νούμερα. Το Αύγουστο, η Oculus VR, η εταιρεία που αναπτύσσει την τεχνολογία, συγκέντρωσε 2,5 εκατομμύρια δολάρια στο Kickstarter, 10 φορές πάνω από αυτά που ζητούσε. Οταν βγήκε στη γύρα για χρημοτοδοτήσεις κατάφερε να μαζέψει 90 εκατομμύρια δολάρια ενώ πούλησε 40 χιλιάδες kit προγραμματισμού χωρίς να έχει βγάλει καν το προϊόν στην αγορά.

Και πριν λίγο καιρό, οι υπεύθυνοι του Minecraft συμφώνησαν να αναπτύξουν τη Rift εκδοχή του παιχνιδιού. Αυτά είναι τα καλύτερα νέα στο χώρο της εικονικής πραγματικότητας εδώ και τουλάχιστον μία δεκαετία.

Στην ουσία το Rift είναι ένα χειριστήριο-οθόνη για videogames. Εφαρμόζει στο κεφάλι σαν μάσκα του σκι και προβάλει ένα εικονικό κόσμο στις τρεις διαστάσεις. Σκύβεις το κεφάλι βλέπεις το έδαφος και τα γόνατα σου. Σηκώνεις το κεφάλι και σε χτυπάει το φως του ήλιου. Γίνεται μια έκρηξη; Γυρνάς και βλέπεις τον καπνό.

Η αλφαβήτα ενός παιχνιδιού εικονικής πραγματικότητας θα μου πεις, αλλά βλέποντας την επιτυχία του Rift, κάποιες άλλες εταιρείες hardware μπήκαν στο χορό αναπτύσσοντας συστήματα που συμπληρώνουν την εμπειρία. Η Sixsense ανέπτυξε το Stem, ένα controller που αποτελείται από έναν αριθμό ασύρματων αισθητήρων. Οι αισθητήρες τμπορούν να μπουν πάνω στο Rift ή πάνω στο σώμα του παίχτη. Μπορούν να μπουν ακόμα και σε άλλα χειριστήρια. Αυτό σημαίνει ότι όταν δώσεις μια κλωστιά θα μπορείς να νιώσεις την επαφή στο πόδι.

Μια άλλη εταιρεία, η ButtKicker αναπτύσσει ένα gaming subwoofer. Όταν σκάσει η χειροβομβίδα στα δεξιά θα μπορείς να νιώσεις και το ωστικό κύμα στην ίδια πλευρά.

 

Ιθύνων νους στην Oculus είναι ο 22χρονος Palmer Luckey που έφτιαξε το πρωτότυπο Rift στο γκαράζ των γονιών του από ηλεκτρονικά παιχνίδια που είχε μικρός. Το όνειρο του ήταν να ξαναφέρει την τεχνολογία στο προσκήνιο με καλύτερα γραφικά, πιο ελαφριές συσκευές και χωρίς τραυματισμούς στον αυχένα από το βάρος της συσκευής. Αυτό που ο Luckey βλέπει σαν ευκαιρία είναι ο συναγωνισμός στον χώρο της κινητής τηλεφωνίας.

Βλέπεις το Rift δεν είναι τίποτα άλλο από ένα μεγάλο smartphone που φοριέται στο πρόσωπο. Διαθέτει δύο οθόνες smartphone που συνδυάζονται για να δημιουργήσουν την αίσθηση του βάθους. Οι κινήσεις του κεφαλιού ανιχνεύονται από αισθητήρες που υπάρχουν σε smartphone όπως το γυροσκόπιο και το επιταχυνσιόμετρο. Και τελικά η ιδέα είναι να δημιουργηθεί ένα οικοσύστημα προγραμματιστών που να αναπτύσσουν εφαρμογές όπως ακριβώς στα smartphone.

Εξού και οι εφαρμoγές του δεν περιορίζονται μόνο στο gaming. Στην πραγματικότητα εφαρμογές ξεναγήσεων όπως αυτές της Visualise για το Piccadilly Circus είναι πιο κοντά στην αγορά από τα παιχνίδια για το Rift. Η εταιρεία Arch Virtual πειραματίζεται με τρισδιάστατες προβολές αρχιτεκτονικών σχεδίων, ο Βρετανικός στρατός εξετάζει τη χρήση του Rift για εκπαιδευτικούς σκοπούς, ενώ εξομοιωτές χειρουργικής είναι ήδη στα σκαριά.

Και επειδή όταν θέλεις κάτι πολύ το σύμπαν συνομωτεί που λένε, στο Kickstarter έχουν ήδη αρχίσει τα project για νέα παιχνίδια για το Oculus ενώ στις social πλατφόρμες οι χρήστες ήδη συζητούν την εμπειρία (την ίδια στιγμή που η Oculus παίρνει πολύτιμο feedback).

Οπότε, αυτή τη φορά, δεν είναι καθόλου υπερβολή να πεις ότι το Oculus Rift μπορεί να αλλάξει τον τρόπο που παίζουμε, μαθαίνουμε και δουλεύουμε.