ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Μόδα – Σινεμά σημειώσατε Χ

Τα δημιουργικά μυαλά της μόδας συναντούν πρωτοπόρους σκηνοθέτες, κορυφαίους μουσικούς και πασίγνωστους πρωταγωνιστές για να δημιουργήσουν απολαυστικά σφηνάκια έβδομης τέχνης.

Αν σε ενδιαφέρει λίγο η μόδα, λίγο το σινεμά ή λίγο και τα δύο, το facebook το ξέρει. Οπότε είναι πιθανό κάποια από τα παρακάτω βίντεοκλιπ, short films, promos (όπως θες πες το), να έχουν ήδη περάσει ξώφαλτσα από το timeline σου. Επειδή όμως συμβαίνουν ολοένα και πιο θαυμαστές δουλειές εκεί έξω, και η στήλη Dresscode δεν μπορεί να πάρει το ρίσκο να σε αφήσει χωρίς να έχεις πάρει μυρωδιά,  μαζέψαμε – με τη βοήθεια του The Business of Fashion (www.businessoffashion.com)  – 10 από τα πιο ιδιαίτερα, σαγηνευτικά, ενδιαφέροντα και εντυπωσιακά fashion films της χρονιάς που φεύγει.

‘Wolves’ του Steven Klein για τον οίκο Balmain

«Δύσκολοι καιροί, ας κάνουμε οικονομία» σκέφτηκαν ο οίκος Balmain και ο Kanye West (#όχι) και έτσι αποφάσισαν να φτιάξουν ένα βίντεοκλιπ που εκτελεί και χρέη καμπάνιας ή μια καμπάνια που εκτελεί και χρέη βίντεοκλιπ. Ο εξαιρετικά ταλαντούχος creative director του οίκου, Olivier Rousteing, επιλέγει τον θρύλο της εικόνας Steven Klein για να καθίσει στην καρέκλα του σκηνοθέτη και να φωνάζει οδηγίες στα είδωλά του, τον Kanye, τη σύζυγό του και μερικά από τα πιο περιζήτητα μοντέλα αυτή τη στιγμή. 

‘The Love with Which I Wash’ του Harley Weir για τον οίκο Wales Bonner

Η 25χρονη Grace Wales Bonner είναι το τελευταίο μεγάλο ανερχόμενο όνομα στον κόσμο της μόδας, έχοντας αποφοιτήσει με δόξες και τιμές από το κολέγιο Central Saint Martins του Λονδίνου και έχοντας μόλις κερδίσει το περιζήτητο βραβείο της LVMH για Νέους Σχεδιαστές Μόδας για το 2016. Είναι η ματιά της για τις αντιθέσεις που την κάνει τόσο ξεχωριστή, για τη Δύση και την Ανατολή, για το Θηλυκό και το Αρσενικό, καθώς και για την (πάντα υποκειμενική) ομορφιά εν γένει. Εδώ, σε συνεργασία με το fashion forward περιοδικό Dazed & Confused δημιουργούν το κλιπάκι “The Love with Which I Wash” που αναδεικνύει το καλλιτεχνικό όραμα της Bonner μέσα από ένα σαγηνευτικό ταξίδι στα βάθη της Ινδίας.

‘The New Fragrance’ του Spike Jonze για τον οίκο Kenzo

Ίσως δεν είναι η πρώτη φορά που το βλέπεις, καθώς έγινε viral αυτό το αλλόκοτο βίντεο με την κομψή δεσποινίδα που ξαφνικά παθαίνει Λάνθιμος και αρχίζει να ανοιγοκλείνει σπαστικά τα μάτια της, να δαγκώνει τα χέρια της, να κοπανιέται, να γλύφει αγάλματα και αργότερα να πετάει λέιζερ από τα χέρια της, να κάνει πενταπλά φλικ φλακ, να πετάει κλπ. Και ίσως αρχικά να απόρησες, μονολογώντας «θε μου, τι βλέπω;». Πες αλήθεια, όμως, πόσο πολύ πιο φρέσκο είναι αυτό για διαφήμιση αρώματος από το να βλέπεις μια ημίγυμνη κορασίδα να ακκίζεται; Και πόσες φορές, σε πόσες βαρετές υποχρεώσεις, που κοντεύει να σου φύγει το σαγόνι από τα χασμουρητά, δεν έχεις κρύβεις μέσα σου την φαντασίωση ενός τέτοιου διασκεδαστικού, παρανοημένου εαυτού, που σηκώνεται και τα κάνει λίμπα όλα;

‘The Tale of Thomas Burberry’ του Asif Kapadia για τον οίκο Burberry

Εδώ πια δεν μιλάμε για κλιπ, βίντεο, βιντεάκι, αλλά για κανονικότατο «τρείλερ» ταινίας χολιγουντιανής παραγωγής. Το φιλμ καταφέρνει να στριμώξει τα 160 χρόνια ιστορίας του οίκου και αφηγείται την ιστορία του Thomas Burberry και της θρυλικής καμπαρντίνας του. Λίγο παιδικά χρόνια, λίγο ατελιέ, λίγο αεροπορία, λίγο πόλεμος, λίγο love story, ένας Domhnall Gleeson και μια Sienna Miller και το blockbuster είναι έτοιμο. Τόσο, που μετά το λανσάρισμα του βίντεο, το κοινό ξεκίνησε να απαιτεί μαζικά να βγει «η ταινία» στις αίθουσες.

‘The Never Ending Story’ από τον οίκο Louis Vuitton

Χωρίς ηχηρά ονόματα στο τιμόνι της σκηνοθεσίας αλλά με μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα ιστορία που ξεκινά από το 1854 και φτάνει μέχρι σήμερα, ο γνωστός γαλλικός οίκος αφηγείται τις περιπέτειές του ανά τις δεκαετίες με καθαρές, συμμετρικές αλλά και παραμυθένιες εικόνες που θυμίζουν το τακτοποιημένο, μαξιμαλιστικό σύμπαν του Wes Anderson.

‘The Seven Deadly Sins of Edward Enninful’ του Nick Knight για το Showstudio και την Beats

Όταν είσαι ο ιδιοφυής Nick Knight και ετοιμάζεις κάτι μαζί με την Beats για να γιορτάσεις τα 25 χρόνια ενός από τους κορυφαίους fashion stylists, – το οποίο, μάλιστα, θα κάνει το ντεμπούτο του στο billboard της Beats στην Times Square- δεν υπάρχει λόγος να είσαι μετριοπαθής. Διαλέγεις ένα προβοκατόρικο θέμα όπως τα 7 θανάσιμα αμαρτήματα, επιστρατεύεις – μεταξύ άλλων – τις φίλες σου Kate Moss και Naomi Campbell, τις ντύνεις με τα πιο εξωφρενικά ρούχα, φτιάχνεις τα πιο εντυπωσιακά γραφικά και ήχο που σπάει κρύσταλλα και αφήνεις με το στόμα ανοιχτό τους περαστικούς για 13 ολόκληρα λεπτά.

Alexander Wang Φθινόπωρο/Χειμώνας 2016 του Director X

Κάτι ανάμεσα σε video clip και backstage υλικό από φωτογράφιση για alternative περιοδικό, το promo video για τη χειμερινή συλλογή του Alexander Wang είναι εμποτισμένο με όλες τις αρετές που έχουν κάνει το brand τόσο δημοφιλές: άνεση, coolness, νιότη, sexiness χωρίς εσκεμμένη πρόκληση. Στο βίντεο εμφανίζονται οι Big Sean, Skrillex, Zoë Kravitz, Kylie Jenner και άλλοι εκπρόσωποι της χρυσής νεολαίας του L.A., αλλά ακόμη και αν δεν ξέρεις κανέναν από τους παραπάνω, θα θαυμάσεις την αισθητική, τα εφέ και το κολληματικό track που ντύνει το βίντεο.

Marc Jacobs Φθινόπωρο/Χειμώνας 2016 του Hype Williams

Το κακό με τον Marc Jacobs είναι πως κατά καιρούς έχει υπάρξει τόσο τολμηρός και προκλητικός με τις καμπάνιες των συλλογών του που κάθε χρόνο στα κεντρικά πρέπει να σπάνε το κεφάλι τους με το ερώτημα «τι διάολο να κάνουμε φέτος». Ε, φέτος φώναξαν τον θρύλο Hype Williams για να σκηνοθετήσει ένα glam goth παραμύθι έχοντας στη διάθεσή του τα ωραιότερα dramatic ρούχα και ένα all star cast, μεταξύ των οποίων ο Marilyn Manson, η Susan Sarandon, η Missy Elliot, η Sissy Spacek, η Courtney Love και άλλοι.

‘Blah Blah Blah’ του Rollo Jackson για την Adidas Football

Video games, animation, εικόνες του γηπέδου της γειτονιάς και μεγάλων ποδοσφαιρικών διοργανώσεων μπλέκονται γλυκά σε ένα γρήγορο, urban αισθητικής βίντεο που επιλέγει να μην εξαντληθεί στο να δείχνει παπούτσια ή διάσημους παίκτες να προωθούν αθλητικά ρούχα, αλλά αγκαλιάζει σφαιρικά το άθλημα του ποδοσφαίρου, την κουλτούρα γύρω από αυτό, τις εικόνες και τους καθημερινούς πρωταγωνιστές του.

‘Dolce Rosa Excelsa’ του Giuseppe Tornatore για τον οίκο Dolce & Gabbana

Για να διαφημίσουν οι Dolce & Gabbana το νέο τους άρωμα Dolce Rosa Excelsa κάνουν μερικά τηλεφωνήματα και συγκεντρώνουν την αφρόκρεμα του ιταλικού σινεμά: τον σκηνοθέτη Giuseppe Tornatore, τον συνθέτη Ennio Morricone και την αξεπέραστη Sophia Loren. Το αποτέλεσμα είναι πραγματικά μια μικρή ταινία γεμάτη χρώματα, αρώματα, συναισθήματα και συμβολισμούς. Και, βέβαια, σφύζει από ταμπεραμέντο και ιταλική φινέτσα.