ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Να σου πω τη μοίρα σου; Θα παίξεις το Gran Turismo Sport

Βάζουμε ηλεκτρικές κουβέρτες για να ζεστάνουμε τα ελαστικά και να υποδεχτούμε το νέο πόνημα του Yamauchi.

Με τη Sony να παρουσιάζει τόσα καινούρια πράγματα (βλέπε παιχνίδια) στην πρόσφατη Ε3, το ‘Gran Turismo Sport’ πέρασε λίγο στα ψιλά. Κι αν αυτό σε ορισμένους μοιάζει ύποπτο, υπάρχουν λογικές αιτίες, τουλάχιστον δύο. α) ήθελε να ρίξει μπομπίτες παρά να εστιάσει σε ήδη ανακοινωθέντες τίτλους ή περιφερειακά, π.χ. ακόμα και το PlayStation VR το οποίο αποτελεί το βαρύ πυροβολικό είχε μικρό χρόνο «συμμετοχής» στο event (και το αναβαθμισμένο PS4 καθόλου), β) το ‘Gran Turismo’ είναι ό,τι πλησιέστερο στο sure thing, δεν μας έχει απογοητεύσει ποτέ από τον Δεκέμβριο του 1997 έως σήμερα, ζωή να ‘χει.

Αλλά αυτό δε σημαίνει ότι πρέπει το αφήσουμε εκτός εξίσωσης, θα ήταν ύψιστη ύβρις. Ας δούμε λοιπόν τι γνωρίζουμε έως σήμερα, σημειώνοντας για αρχή ότι αναμένεται να κυκλοφορήσει στις 16 Νοεμβρίου στη χώρα μας, αποκλειστικά στο PS4.

ΣΤΟ ΤΡΕΞΙΜΟ

Στην παρούσα φάση δεν χρειάζεται να πούμε και πολλά για την ιστορία, το τιμημένο παρελθόν του κορυφαίου εξομοιωτή οδήγησης, για την αγάπη της developer Polyphony Digital και το πάθος του δημιουργού του ‘Gran Turismo’, Kazunori Yamauchi, για τους τέσσερις τροχούς. Ας τ’ αφήσουμε λοιπόν για επόμενο ρετρό κείμενο ώστε να κάνουμε focus στα φρέσκα λάστιχα.

Καταρχάς, το GT Sport δεν είναι ακριβώς σαν τα GT4 και GT5 Prologue που είχαμε παίξει παλιότερα, δηλαδή ένα πρελούδιο, ένα ορεκτικό πριν το κυρίως πιάτο της βασικής έκδοσης. Aυτή τη φορά θα υπάρχει περισσότερο υλικό, σκέψου το ως πλήρες brunch (γιατί εδώ στο Oneman μας αρέσουν τα φαγιά και το ξέρεις). Ας δούμε ένα πρώτο trailer να ξεμουδιάσω λίγο, και επιστρέφουμε.

 

To ‘Gran Turismo Sport’ θα περιλαμβάνει 137 premium cars, σχεδιασμένα με το γνωστό μεράκι της Polyphony Digital με λεπτομέρεια, αληθοφάνεια κι ακόμα παραπέρα, και 19 πίστες, δύο εκ των οποίων θα εμφανιστούν για πρώτη φορά σε παιχνίδι της σειράς (Northern Isle Speedway και Tokyo street circuit).

Επίσης, θα περιλαμβάνει τρία modes, για offline και online γούστα. Campaign που ξέρουμε και αγαπάμε, Arcade χαλαρότητα (εντός κι εκτός εισαγωγικών) και Sports mode.

Σε αυτό εδώ, θα πρέπει να σταθούμε λίγο περισσότερο, καθώς φαίνεται ότι το ‘GT Sport’ (και πιθανώς μελλοντικά games της σειράς) θέλει να μπει στο παιχνίδι των e-sports, δυνατά και σοβαρά. Και όλοι πλέον γνωρίζουμε το πόσο έχει αναπτυχθεί, ειδικά τα τελευταία χρόνια, το pro gaming (check εδώ), τα βραβεία, την επαγγελματική και αθλητική χροιά, τη μπίζνα, το ενδιαφέρον του κοινού.

Έτσι, ο τίτλος θα διαθέτει δύο τύπους online πρωταθλημάτων, αυτά που ο παίκτης θα εκπροσωπεί τη χώρα του, κι εκείνα που θα κληθεί να επιλέξει κατασκευαστή/ εταιρεία/ brand, πως το λένε, κι όλα αυτά σε συνεργασία με τη FIA. Break για δεύτερο video.

 

Αρκετά φιλόδοξο το εγχείρημα, αν μη τι άλλο, μένει να δούμε πως θα εξελιχθεί και πως θα ταιριάξει με τη φιλοσοφία του ‘Gran Turismo’. Σε κάθε περίπτωση, το racing έχει κάτι το ξεκάθαρα ανταγωνιστικό μέσα του, συνεπώς οι προϋποθέσεις είναι εδώ.

ΓΚΑΖΑΤΟ

Άλλες λεπτομέρειες; Το ‘GT Sport’ θα υποστηρίζει το PlayStation VR, κάτι που δύναται ν’ ανεβάσει επίπεδο την εμπειρία οδήγησης. Επίσης, από την E3 2016 προκύπτει το συμπέρασμα ότι ο νέος κώδικας που παρουσιάστηκε διαθέτει βελτιωμένα γραφικά, ενώ μην ξεχνάμε ότι «θυσιάζονται» οι δυναμικές καιρικές συνθήκες και ο κύκλος μέρας-νύχτας για χάρη της ανόδου του framerate, για καλύτερη ποιότητα εικόνας να το θέσουμε απλά και όμορφα.

Νέο photo mode, livery editor για να πάρει το καμάρι σου την εμφάνιση που εσύ θέλεις και να διαφοροποιηθεί από τη «μάζα». Καλά αυτά, καλά όλα τα παραπάνω, αλλά πάντα στο ‘Gran Turismo’ και πάνω απ’ όλα ήταν η οδηγική συμπεριφορά ενός αυτοκινήτου, τρομακτικά ρεαλιστική αν είχες την τύχη να συγκρίνεις μεταξύ πραγματικού και ψηφιακού. Γι’ αυτό και το μεγάλο μου κόλλημα ήταν από την πρώτη στιγμή τα διπλώματα, το χρυσό, η διαφορά χρόνου που φαίνεται μικρή αλλά μετράει καθοριστικά, το λάθος που κοστίζει, το σωστό που επιβραβεύεται.

Αν το ‘Gran Turismo Sport’ έχει αυτή τη βασική αξία στο DNA του, δεν έχει να φοβηθεί τίποτα. Και δεν φαίνεται να υπάρχει και λόγος αμφισβήτησης, οπότε κλείνουμε ραντεβού στις πίστες. 3, 2, 1…