Η συνέντευξη του Adam Bhatti θα λύσει τις πρώτες απορίες σου για το PES 2017

Bonus τι έγινε στον τελικό του PES League 2016 World Finals.

Φαντάζομαι ότι διάβασες ήδη το preview του PES 2017 και θέλεις πλέον να μάθεις ακόμα περισσότερα για το παιχνίδι. Η αλήθεια είναι ότι αν πραγματοποιήσεις την αντίστροφη πορεία, δεν υποπίπτεις σε θανάσιμο αμάρτημα. Απλώς, η κανονική διαδρομή είναι αυτή που σου προτείνω (πρώτα έπαιξα, μετά ρώτησα) αλλά, στην τελική, μικρή σημασία έχει.

Για να δούμε λοιπόν τι μας είπε ο Adam Bhatti, Global Product & Brand Manager του PES, για το επερχόμενο football sim της Konami, με ένα μικρό break για τον τελικό του φετινού παγκόσμιου πρωταθλήματος του παιχνιδιού (θα δεις γιατί, υπάρχει λόγος).

 

Πρώτη ερώτηση και ίσως η πιο σημαντική. Ποιός είναι ο βασικός στόχος σας στο PES 2017; Τι πρέπει να βελτιώσετε, τι πρέπει να αλλάξετε;

Ο βασικός στόχος μας είναι να φτιάξουμε το καλύτερο football sim έως σήμερα. Το μέσο γι’ αυτό είναι να επικεντρωθούμε στο gameplay, να κάνουμε την εμπειρία πιο ρεαλιστική. Πάντα υπάρχει η προοπτική βελτίωσης, γι’ αυτό και δουλεύουμε, ψαχνόμαστε, διοργανώνουμε ένα event όπως αυτό. Και ορισμένα πρέπει να τα αλλάξουμε, να εργαστούμε σε αυτά από την αρχή, όπως η κίνηση των ποδοσφαιριστών, η τροχιά της μπάλας, γενικά η σχέση ανάμεσα σε παίκτη και μπάλα και τα physics. 

Παίζω Pro Evolution Soccer από την εποχή του ISS Pro. Έως και το PES 6, το βασικό προτέρημα ήταν η ισορροπία ανάμεσα στον ρεαλισμό και ότι, στην τελική, πρόκειται για videogame, ο παίκτης πρέπει να το διασκεδάζει. Είναι αυτή η λεπτή κόκκινη γράμμη, η ισορροπία του ακροβάτη που ψάχνετε στο PES 2017;

Χαίρομαι που μου κάνεις αυτή την ερώτηση. Είναι αυτό ακριβώς, ίσως τελικά αυτός είναι ο απώτερος στόχος. Δεν μπορείς να τους έχεις όλους ευχαριστημένους, αλλά τουλάχιστον θέλουμε να ικανοποιηθούν οι οπαδοί μας, αυτοί που παίζουν από παλιά. Μέσω του gameplay αναζητούμε τη χρυσή τομή, την ισορροπία, κι ελπίζω να τα καταφέρουμε.

Μας ζητήσατε feedback, υπάρχουν καλά και κακά. Καταρχάς, η κίνηση των παικτών φαίνεται καλύτερη παρά ποτέ, δεν γλιστράνε σαν σε παγοδρόμιο.  

Ευχαριστούμε! Το δουλεύουμε αρκετά αυτό, την κίνηση βήμα-βήμα. Έχουν προστεθεί κινήσεις, τα animations ξαναχτίστηκαν από την αρχή, το θεωρούμε σημαντικό στοιχείο, πάντα σε συνάρτηση με το gameplay. Για παράδειγμα, οι αμυντικοί προσπαθούν να παρέμβουν με νέους τρόπους, να κόψουν πάσες ή να κλέψουν την μπάλα. Επίσης, προσπαθήσαμε να περιορίσουμε την αποτελεσματικότητα μιας μακρινής σκαφτής πάσας...

Ναι, το πρόσεξα αυτό. Η αλήθεια είναι πως ήταν κάπως «φθηνός» τρόπος επίθεσης, κάτι σαν cheat.

Οι αμυντικοί είναι πλέον πολύ πιο έτοιμοι για ένα τέτοιο ενδεχόμενο και κινούνται αποφασιστικά προς το σημείο που θα καταλήξει η μπάλα. Όπως θα είδες, βελτιωμένοι είναι και οι τερματοφύλακες, οι οποίοι θα γίνονται καλύτεροι όσο ανεβαίνει το επίπεδο δυσκολίας που θέτει ο gamer. Λάθη θα κάνουν, ποδόσφαιρο είναι, αλλά τουλάχιστον θα βγάζουν περισσότερη θέληση να πιάσουν την μπάλα. Γενικότερα, παίκτες και ομάδες, ακόμα και οι διαιτητές που σφυρίζουν περισσότερο τα «μικρά» φάουλ, φιλοδοξούμε να φτάσουν πιο κοντά στο real thing.

 

Και στον τελικό

Intermission που έλεγαν (παλιά;) στον κινηματογράφο. Το PES 2016 ήταν αρκετά βελτιωμένο σε σχέση με τους προκατόχους του πρόσφατου παρελθόντος, αλλά δεν απέφυγε και ορισμένες ασθένειες, οι οποίες παρατηρούνται πιο εύκολα σε υψηλό επίπεδο. Παράδειγμα ο τελικός του PES League 2016 World Finals, που πραγματοποιήθηκε στην Piazza del Duomo πριν τον μεγάλο τελικό του Champions League.

 

Οι 32 καλύτεροι παίκτες του κόσμου συγκεντρώθηκαν στο Μιλάνο και για ένα διήμερο έδωσαν το δικό τους αγώνα, με πρώτο έπαθλο 15.000 ευρώ κι ένα εισιτήριο για τον τελικό του San Siro (o δεύτερος 5.000 ευρώ, ο τρίτος 3.000). Παρεμπιπτόντως, ο Έλληνας εκπρόσωπος Γιώργος Σπύρου, αποκλείστηκε στη φάση των ομίλων με ρεκόρ 2-1-4. Όπως μου είπε, μερικές φορές ένιωσε να μην τον πηγαίνει τίποτα, έκανε κι ένα-δυο λαθάκια, δεν θέλει και πολύ. Τον καταλαβαίνω απόλυτα, έχει συμβεί σε όλους, τα ‘χει πει κι ο Όσιμ.

 

Στον τελικό, έπαιξε ο περσινός πρωταθλητής, ο 22 ετών (είχε και γενέθλια) Γάλλος Rachid “Usmakable” Tebane, ο οποίος αντιμετώπισε τον μόλις 16χρονο Βραζιλιάνο Guilherme “Guifera15”  Fonseca. Και οι δύο επέλεξαν την Bayern Munchen. Εδώ δεν είναι FIFA για να την παίρνεις λόγω Neuer, αλλά ο Robben είναι φωτιά και λαύρα.

 

Λοιπόν, και οι δύο παίκτες (εξαιρετικοί) έψαχναν συχνά αυτή ακριβώς τη φάση, μια λόμπα που θα ξεκλειδώσει την άμυνα, μια αντεπίθεση που ξεκινάει με μεγάλη σκαφτή πάσα (και ορισμένες φορές σκόραραν μέσω τέτοιας κατάστασης). Φαντάσου και να μην κρατούσαν πίσω κάποιους παίκτες, ώστε να περιορίσουν την πιθανότητα αυτή. Όπως και να ‘χει, ο πιτσιρικάς ξεκίνησε δυναμικά με ένα γρήγορο 2-0. Ο Γάλλος δεν πτοήθηκε, ισοφάρισε το ίδιο άμεσα. Ο Βραζιλιάνος ανέκτησε τάχιστα το προβάδισμα με 3-2 και ισοφαρίστηκε πριν το ημίχρονο.

Με ένα γκολ στις αρχές του δευτέρου ημιχρόνου, ο “Usmakable” προηγήθηκε με 4-3 και κράτησε το σκορ αυτό μέχρι το τέλος. Ο πρώτος back to back πρωταθλητής στην ιστορία του θεσμού.

 

Τι σχέση έχουν αυτά με τη συνέντευξη του Adam Bhatti; Μα, έχουν κάτι από τα κακώς κείμενα που πρέπει να διορθωθούν στο PES 2017, ακόμα και τα μεγάλα σκορ στο multi ενδεχομένως. Επιστροφή στην κουβέντα, τέλος το διάλειμμα, όλοι στις τάξεις σας.

 

Feedback συνέχειας, κεφαλιές. Σαν να έχει ένα «αφύσικο» προβάδισμα ο επιτιθέμενος και να βρίσκουν πιο εύκολα στόχο απ’ ότι θα έπρεπε

Στις στημένες φάσεις ή στην κανονική ροή του παιχνιδιού;

Στην κανονική ροή. Μπορεί να κάνω και λάθος βέβαια.

Δεν το ‘χω προσέξει, θα το τσεκάρω. Πάντως, τις τελευταίες εβδομάδες προσπαθούμε σκληρά να κάνουμε το λεγόμενο balancing, να ισορροπήσουμε το gameplay, μέχρι να καταλήξουμε στον τελικό κώδικα, το προιόν που θα φτάσει στα καταστήματα. Μην ξεχνάς ότι αυτός είναι early code (σ.σ. ξεχνιέται αυτό, πρέπει να είναι η νιοστή φορά που το ακούω).

Μιας και είπες στημένες φάσεις, μήπως η μπάρα γεμίζει λίγο γρήγορα;

Ναι, αυτό είναι ηθελημένη ενέργεια. Από το feedback που πήραμε από το περσινό παιχνίδι, ήταν σαφές ότι οι παίκτες θεωρούσαν αρκετά εύκολο να σκοράρουν, η μπάρα γέμιζε αργά. Θεωρούμε ότι πρόκειται για διόρθωση, κίνηση προς τη σωστή κατεύθυνση.

Τελευταία παρατήρηση. Μήπως οι κεντρικοί χαφ κουράζονται υπερβολικά συγκριτικά με τους παίκτες των υπόλοιπων θέσεων;

Πράγματι, αυτό το διαπίστωσα κι εγώ πριν δύο εβδομάδες περίπου. Δεν προλαβαίναμε να το ρυθμίσουμε στην έκδοση που παίξατε, αλλά είναι εντός πλάνων να συμβεί. Τα κεντρικά χαφ είναι λογικό να κουράζονται περισσότερο, είναι καθαρά ποδοσφαιρικό φαινόμενο, αμύνονται, επιτίθενται, καλύπτουν, κάνουν πολλές δουλειές στο γήπεδο. Αλλά όχι σε τόσο μεγάλο βαθμό, οπότε θα κάνουμε τις απαραίτητες ρυθμίσεις.

Το θέμα των επίσημων αδειών για το PES 2017 έχει ξεκαθαρίσει, ιδιαίτερα όσον αφορά στις ελληνικές ομάδες;

Δεν το γνωρίζω αυτό και, σε κάθε περίπτωση, δεν είμαι εξουσιοδοτημένος ν’ απαντήσω, ούτε καν αρμόδιος.

Έπρεπε να ρωτήσω...

Το καταλαβαίνω πλήρως. Αυτό που μπορώ να σου απαντήσω πάνω στο θέμα των επίσημων αδειών είναι η γενικότερη πολιτική μας. Ψάχνουμε για συνεργάτες, π.χ. UEFA, για συγκεκριμένες ομάδες, όχι για ολόκληρα πρωταθλήματα. Κι αυτό είναι κάτι που πηγαίνει και πέρα από τα χρήματα που απαιτούνται. Παρόλα αυτά, μην γελιόμαστε, όταν έχουμε την ευκαιρία να αποκτήσουμε την άδεια μίας λίγκας, κινούμαστε προς την κατεύθυνση αυτή, αντιλαμβανόμαστε ότι είναι σημαντικό για το κοινό.

Θα σε ρωτούσα και για την ημερομηνία κυκλοφορίας του PES 2017, αλλά ξέρω τι θ’ ακούσω...

*Γελάει τρανταχτά, μάλλον με το ύφος μου*

ADVERTISING
  • top stories

GAMES