ΘΕΑΤΡΟ

Συνέντευξη: Ο Μιχάλης Μαθιουδάκης το κάνει όλο λάθος

Συναντήσαμε τον stand up κωμικό, Μιχάλη Μαθιουδάκη, και μας μίλησε για την καινούρια του δουλειά, τα σχέδιά του και όλα τα λάθη που μπορούν να συμβούν κατά τη διάρκεια μιας παράστασης.

Ο Μιχάλης Μαθιουδάκης κάνει stand up τα τελευταία τέσσερα χρόνια και γνωρίζει μεγάλη επιτυχία. Η καινούρια του παράσταση λέγεται ‘ΟΛΟ ΛΑΘΟΣ’ και παίζεται τις Τετάρτες στο BIOS. Μείνετε μαζί μας και θα μάθετε για το πώς ξεκίνησε, για πράγματα που είναι λάθος και όλη την αλήθεια για την Ολάγια. 

Πότε ξεκίνησες να είσαι αστείος;

Ξεκίνησα να θέλω να είμαι αστείος σε πολύ μικρή ηλικία. 

Η αλήθεια είναι ότι στην τάξη μπορούσα να είμαι αστείος πιο εύκολα. Γιατί η αίθουσα της τάξης ήταν ένας μικρός κόσμος με τους δικούς του κανόνες, (έπρεπε να κάθεσαι με συγκεκριμένο τρόπο, έπρεπε να είσαι ήσυχος, έπρεπε να μελετάς κτλ) που άμα είχες το θάρρος ή την γαϊδουριά να τους παραβείς, πολύ εύκολα γινόσουν ένα αστείο θέαμα. Για να είσαι αστείος στην τάξη απλά χρειαζόταν να είσαι μπαχαλάκιας, ώστε να σαμποτάρεις την κανονικότητα της λειτουργίας της.

Φωτογραφίες: Φραντζέσκα Γιαϊτζόγλου-Watkinson

Στις παρέες όμως ήταν εντελώς διαφορετική ιστορία. Γιατί οι παρέες ειδικά σε αυτήν την ηλικία άλλαζαν συχνά. Σε κάποιες παρέες ήμουν μεγαλύτερος και ίσως φαινόμουν λίγο πιο «ξύπνιος» και σε κάποιες ήμουν αρκετά μικρότερος και φαινόμουν σίγουρα πιο ανόητος.

Οπότε σε κάποιες παρέες ήμουν αστείος και σε κάποιες παρέες ήμουν αυτός ο κλασικός τύπος που ήθελε να είναι αστείος και ποτέ δεν ήταν. Οδυνηρό.

Και πώς κατέληξες στο stand up;

Στην δραματική σχολή, όταν ήμουν 21, ο φίλος μου ο Φιντέλ μου είχε βάλει να δω σε βιντεοκασέτα το “Raw” του Eddie Murphy. Και έπαθα πλάκα.

Για δέκα χρόνια έλεγα ότι κάποια στιγμή θα το κάνω.

Στα 31 μου, μία συγκυρία ανθρώπων, καταστάσεων και ένα επαγγελματικό αδιέξοδο μου δώσανε την απαραίτητη ώθηση και έγραψα τον πρώτο μου μονόλογο. Πήγα σε ένα μαγαζί, μάζεψα όλους μου τους φίλους. Και τους έπαιξα την παράσταση. Αυτό.

Ποια ήταν η πρώτη σου εμπειρία;

Δραματική σχολή πάλι. Μαζί με τον φίλο μου τον Φιντέλ πάλι. Είχαμε μάθημα stand up comedy με τον Γιάννη Ζουγανέλη. Επική εποχή. Εκεί με κάποιο τρόπο γράψαμε ένα κείμενο για πως τσακώνονται οι οδηγοί στον δρόμο. Το παρουσιάσαμε στο τέλος της χρονιάς και είχε αρκετή επιτυχία. Δεν ήταν ακριβώς stand up, ήταν πιο πολύ σκετς.  Αλλά ήταν η πρώτη φορά που έγραψα δικό μου κείμενο, με απεύθυνση στο κοινό, με ξεκάθαρο στόχο να το κάνω να γελάσει.  Εκεί πήρα το πρώτο μου μεγάλο μαζικό γέλιο και μάλιστα σε σημείο που δεν περίμενα ότι ήταν αστείο.  Σκέτη ντόπα. Ένιωθα λες και πήρα κοκαΐνη. 

Τι άλλο θα ‘θελες να κάνεις εκτός από stand up;

Να γράψω επιθεώρηση, να γράψω μία σειρά, να παίξω στον κινηματογράφο, να ξανακάνω θέατρο.

Φωτογραφίες: Φραντζέσκα Γιαϊτζόγλου-Watkinson

Βλέπεις ξένες σειρές;

Ναι, βλέπω φουλ. Με συγκλόνισε το ‘Horace and Pete’.

Τι θα δούμε στη φετινή παράσταση; Γιατί λέγεται ‘ΟΛΟ ΛΑΘΟΣ’;

Είναι ένας μονόλογος, που αποτελείται από κείμενα που έχουν κοινό άξονα την έννοια του λάθους.

Υπάρχουν κείμενα που είναι πιο observational και αναφέρονται στα λάθη της καθημερινότητας και υπάρχουν κείμενα που ο συνειρμός ξεφεύγει και η έννοια του λάθους παίρνει μία άλλη ίσως πιο ποιητική υπόσταση.  Επίσης θα δείτε ως opening act τον φίλο και συνάδελφο Βύρωνα Θεοδωρόπουλο με 15 λεπτά καινούριου υλικού.

Οι ιστορίες που λες είναι αληθινές;

Ναι. Κατά 80%.

H Ολάγια δηλαδή είναι υπαρκτό πρόσωπο;

Ναι. Και με θεράπευσε από αμυγδαλίτιδα.

Θα έκλεβες ποτέ ένα καλό αστείο αν ήσουν σίγουρος ότι δεν θα το καταλάβει κανείς;

Το κάνω.

Πες μας κάτι που είναι όλο λάθος.

Όχι.

Φωτογραφίες: Φραντζέσκα Γιαϊτζόγλου-Watkinson

Τι μπορεί να πάει πολύ λάθος σε μια παράσταση;

Σε θεατρικό χώρο που είναι προστατευμένος, πολύ λίγα πράγματα μπορούνε να πάνε στραβά είναι η αλήθεια. Αν παίζεις όμως σε μεζεδοπωλεία ή σε bar ή σε ανοιχτούς χώρους ή μεταξύ συγκροτημάτων σε live ή στο πλαίσιο κάποιου φεστιβάλ ή ως guest σε κάποιον σύλλογο, μπορούν να συμβούν τα εξής λάθη:

α) Οι άνθρωποι να μην έχουν ενημερωθεί από το μαγαζί ότι έχει stand up comedy και να ενοχλούνται από την  παρουσία σου.

β) Οι άνθρωποι να σε βλέπουν μεν αλλά να μιλάνε μεταξύ τους γιατί θεωρούν ότι είσαι «τηλεόραση».

γ) Το 4G των κινητών του κοινού να κάνει παρεμβολές στο ασύρματο μικρόφωνό σου και να αναγκαστείς να παίξεις μόνο με την φωνή σου σε ένα μπαράκι στο σύνταγμα.

δ) Κάποιος θαμώνας να είναι μεθυσμένος και να φωνάζει ενώ παίζεις.

ε) Ο ιδιοκτήτης του μαγαζιού να μην σε πληρώνει.

στ)  Κάποιοι τύποι να πιστεύουν ότι είναι πιο αστείοι από σένα και να πετάγονται συνέχεια.

ζ) Γονείς να έχουν παιδιά μαζί τους που κλαίνε.

η) Το ηχοσύστημα να είναι χάλια και να ακούγεσαι λες και έχεις τραχειοτομή.

θ) Το δίπλα μαγαζί από κει που παίζεις για σαμποτάζ να παίζει «πριόνια» στη διαπασών.

ι) Να μπει κάποιος τρελός από τον δρόμο μπροστά σου και να αρχίσει να χορεύει

κ) Να σε βάλουν να παίξεις πάνω σε ξύλινες παλέτες, δίπλα σε απορροφητήρα, τα ηχεία του ήχου είναι 10 μέτρα μακριά από σένα και να σου κόψουν τον ήχο επειδή δεν τους αρέσει το υλικό σου, αφήνοντας σε εσένα μετέωρο στην σκηνή.

Όλα τα παραπάνω έχουν συμβεί σε κωμικούς.  Και μπορώ να μιλάω μέχρι αύριο.

Για το τέλος θα θέλαμε μια σοφία για τους νεότερους: Ποιο είναι το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνει κάποιος που θέλει να ξεκινήσει stand up;

Να γράψει ένα κείμενο 5 λεπτών (αυτό είναι περίπου 2 σελίδες με 12άρα γραμματοσειρά) και να πάει σε κάποιο από τα openmic που γίνονται στην Αθήνα και στην Θεσσαλονίκη κυρίως. Και να έχει υπομονή.

Πληροφορίες παράστασης:

Μιχάλης Μαθιουδάκης // ΟΛΟ ΛΑΘΟΣ

Opening act: Βύρων Θεοδωρόπουλος

Κάθε Τετάρτη από τις 5 Οκτωβρίου έως τις 9 Νοεμβρίου στο BIOS

Ώρα: 21:00 (διπλή παράσταση για τις 26 Οκτωβρίου 21:00 και 22:30)

Διάρκεια παράστασης: 65-70′

Τιμή εισιτηρίου: 7 ευρώ

Τηλέφωνο Κρατήσεων: 210–3425335 Bios