ΣΙΝΕΜΑ

Η Elisabeth Moss μας μίλησε για το ‘Handmaid’s Tale’ και δεν κρύβει πόσο περήφανη είναι

Συναντήσαμε τη φοβερή ηθοποιό στο Φεστιβάλ Καννών και συζητήσαμε για την τηλεόραση, το ευρωπαϊκό σινεμά, και ό,τι υπάρχει ενδιάμεσα.

Η Elisabeth Moss, την οποία συναντήσαμε στο φετινό Φεστιβάλ Καννών με αφορμή τον κεντρικό της ρόλο στο ‘The Square’ του Ruben Ostlund, πρόσφατα χαρακτηρίστηκε από το Vulture ως το πρόσωπο της peak TV και μπορείς να καταλάβεις εύκολα το σκεπτικό. Προερχόμενη από χαρακτηριστικό ρόλο στο ‘West Wing’, πέρασε σε θέση πρωταγωνίστριας στο εμβληματικό ‘Mad Men’ (μια σειρά-σημαία της Χρυσής Εποχής της τηλεόρασης) και στο ‘Top of the Lake’ της Jane Campion (μια σειρά που σημάδεψε ένα πρώτο κύμα μετάβασης auteur δημιουργών στη μικρή οθόνη στις αρχές των ‘10s).

Και σήμερα, ως κεντρική φιγούρα του ‘Handmaid’s Tale’, της φετινής σειράς με τη μεγαλύτερη κριτική αποδοχή, είναι και πάλι εδώ, αυτή τη φορά ως εγνωσμένης αξίας όνομα. Παράλληλα πρωταγωνιστεί και στον 2ο κύκλο του ‘Top of the Lake’, που έρχεται τη νέα σεζόν μέσω της COSMOTE TV. Αλλά αυτό που έχει μεγάλο ενδιαφέρον είναι τι κάνει στο ενδιάμεσο.

Ανάμεσα στα πάντα ενδιαφέροντα τηλεοπτικά της πρότζεκτ, η Moss αναπτύσσει και μια αξιόλογη πορεία στο σινεμά, με επιλογές που δεν είναι ακριβώς προφανείς. Μένοντας μακριά από κάποιο τυπικό franchise ή κάποιο οσκαρικό δράμα, η Moss αντ’αυτού κινείται σε indie και φεστιβαλικά νερά, δουλεύοντας με σκηνοθέτες όπως ο Alex Ross Perry ή, τώρα, με τον Ruben Ostlund.

Ο Ostlund είχε γυρίσει πριν λίγα χρόνια το εξαιρετικό ‘Force Majeure’, και φέτος επέστρεψε στις Κάννες με το ‘Square’, μια σάτιρα του κόσμου της τέχνης που είναι η πιο φιλόδοξη και πυκνή ταινία που έχουμε δει στο φετινό Διαγωνιστικό. Αν και ευρωπαϊκή παραγωγή με γλώσσα κυρίως σουηδική, η Moss κρατά σημαντικό ρόλο στο φιλμ, κλέβοντας την παράσταση με όλες τις σκηνές.

Για το ‘Square’ θα πούμε πολύ περισσότερα όταν βγει στις αίθουσες από την Feelgood, μιας και παράλληλα μιλήσαμε και με τον ίδιο το σκηνοθέτη. Οι πλήρεις συνεντεύξεις του Ostlund και της Moss θα δημοσιευτούν με την κυκλοφορία του έργου, αλλά ως τότε ξεχωρίσαμε ένα απόσπασμα της κουβέντας με την ηθοποιό, όταν η κουβέντα έφτασε -αναπόφευκτα- στο τηλεοπτικό της έργο.

Η Elisabeth Moss μας μίλησε για το ‘Handmaid’s Tale’, για την τηλεόραση, το Netflix, και το πώς μπορεί να ισορροπεί καριέρες στο σινεμά και την τηλεόραση.

Στο photocall για την ταινία ‘The Square’ (AP Photo/Thibault Camus)

Είχες καμία δυσκολία μετά το ‘Mad Men’ να κάνεις μετάβαση στο σινεμά;

Όχι, δεν ανησύχησα ποτέ όπως και νά’χει. Ήμουν τυχερή να εμπλέκομαι πάντα σε καλή τηλεόραση [σσ. γελάμε].

Ναι και εξάλλου ουσιαστικά δεν έφυγες ποτέ από την τηλεόραση.

Ναι, κάνω και τα δύο. Αν μπορούσα να κάνω και τα δύο για την υπόλοιπη ζωή μου θα ήταν τέλεια. Πάντα κοιτάω για καλά σενάρια και σπουδαίες ιστορίες και υπάρχουν δημιουργοί που με ενδιαφέρουν και θέλουν να δουλέψω μαζί τους, οι οποίοι μπορεί να κάνουν μόνο σινεμά αντί για τηλεόραση, οπότε έπρεπε να πάω στο σινεμά.

Αλλά όχι, εννοώ αμέσως μετά το ‘Mad Men’ μέσα σε μια βδομάδα ήμουν ήδη στην Ιρλανδία και έκανα το ‘High-Rise’ οπότε ήμουν “ΟΚ, νομίζω θα τα καταφέρω”.

Το ‘Handmaid’s Tale’ έχει αποσπάσει εξαιρετικές κριτικές, πώς σου φάνηκε αυτή η τόσο θετική ανταπόκριση;

Είναι εντυπωσιακό. Όταν ξεκινήσαμε να κάνουμε τη σειρά θέλαμε απλά να φτιάξουμε κάτι δίκαιο απέναντι στο σπουδαίο βιβλίο, να κάνουμε κάτι που θα αγαπούσαμε εμείς και που θα αγαπούσαν οι φανς του βιβλίου. Ίσως να παίρναμε και δεύτερη σεζόν. Και αυτό είναι όλο, δεν μπορείς να πηγαίνεις σε αυτά τα πράγματα περιμένοντας κάτι παραπάνω, δεν τολμάς να ονειρευτείς περισσότερα. Οπότε η τόσο θετική αντίδραση είναι κάτι που δεν έχω ξαναβιώσει και με έχει συγκινήσει.

Γιατί δουλέψαμε πολύ σκληρά σε αυτή τη σειρά και πιστεύω πραγματικά σε αυτήν και πιστεύω πραγματικά σε όλα αυτά που η σειρά σημαίνει. Και πιστεύω στον χαρακτήρα που παίζω και στο πόσο δυνατή είναι, πόσο δυνατή θα γίνει. Θέλω προσωπικά να ευχαριστήσω κάθε άνθρωπο που το βλέπει.

‘The Handmaid’s Tale’

Και έχεις και πιο ενεργό ρόλο.

Ναι, επειδή είμαι παραγωγός έχω επενδύσει περισσότερα στη σειρά, έχω δουλέψει σε αυτήν για πάνω από ένα χρόνο τώρα, και ήδη είμαστε στην προετοιμασία της 2ης σεζόν. Δεν σταματά ποτέ. Ακόμα κι όταν αρχίσαμε να παιζόμαστε, κλειδώναμε το τελευταίο επεισόδιο.

Οπότε είναι ένα τεράστιο μέρος της ζωής μου, σημαίνει πολλά για μένα, και θέλω πραγματικά να πω ευχαριστώ, ευχαριστώ, στους ανθρώπους που βλέπουν.

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ

Το PopCode στος 70ό Φεστιβάλ Καννών

Επίσης τα περισσότερα επεισόδια τα έχουν γυρίσει γυναίκες σκηνοθέτες.

Νομίζω ως ένα πρόσωπο, ως μια γυναίκα που έχει υπάρξει τριγύρω στη βιομηχανία κάποιο καιρό τώρα, πιστεύω πως πρέπει να υπάρχουν περισσότερες γυναίκες πίσω από την κάμερα, και στα στούντιο, και να διευθύνουν στούντιο, και να είναι παραγωγοί. Νομίζω υπάρχει μια τεράστια ανισότητα εκεί που πρέπει να φροντίσουμε.

Και για μένα, το να μπορώ να συνεργαστώ με άλλους ανθρώπους είναι το αγαπημένο μου μέρος όλης της διαδικασίας. Αγαπώ τη διαδικασία του κάστινγκ, τη διαδικασία της εύρεσης σκηνοθετών, το να δουλεύουμε πάνω σε drafts σεναρίων. Είναι ωραίο ύστερα από όλο αυτό τον καιρό… Κοίτα, όταν είσαι ηθοποιός έρχεσαι, κάνεις τη δουλειά σου και φεύγεις και δεν έχεις έλεγχο πάνω στο τι συμβαίνει μερά. Και είναι “ουπς, έκπληξη!” Κάποιες φορές όχι καλή έκπληξη! Οπότε το να έχω κάποιο δημιουργικό έλεγχο είναι εκπληκτικό για μένα.

Θα σε ενδιέφερε να σκηνοθετήσεις κάποια μέρα;

Ίσως κάποια μέρα. Να γράψω είναι κάτι πολύ δύσκολο, δε θα το επιχειρούσα. Αλλά ίσως σκηνοθετήσω μια μέρα. Ξέρω πόσο σημαντικό είναι οι σκηνοθέτες να έχουν γνώσεις post-production και μοντάζ, οπότε θα ήθελα να αποκτήσω πρώτα λίγο μεγαλύτερη εμπειρία σε αυτούς τους τομείς ώστε να μην κάνω δύσκολη τη ζωή όλων.

‘The Square’

Τι πιστεύεις για το μεγάλο θέμα που έχει προκύψει στο Φεστιβάλ με το Netflix;

Έχει διχάσει πολύ, έτσι δεν είναι; Η κατάσταση είναι αυτή επειδή κινούμαστε προς ένα καινούριο κόσμο όπου οι γραμμές είναι σχεδόν εντελώς εξαφανισμένες ανάμεσα στην τηλεόραση και το σινεμά. Η μόνη διαφορά είναι το να βλέπεις ταινίες στο σινεμά, το οποίο έχει μια αξία, είναι σημαντικό. Αν δεις ένα τηλεοπτικό επεισόδιο στο σινεμά είναι πολύ καλύτερο. Το ‘Mad Men’ στη μεγάλη οθόνη είναι απίστευτο. Το ‘Handmaid’s Tale’ στην πρεμιέρα που κάναμε ήταν ammmmaaaazingggg. Τα πάντα δείχνουν καλύτερα στο σινεμά!

Οπότε αυτό είναι εξαιρετικά σημαντικό και με αξία, αλλά από την άλλη ζούμε σε μια εποχή όπου δε μπορούν όλοι οι άνθρωποι να πάνε στο σινεμά, δε μπορούν να δίνουν 20 δολάρια για να δουν μια ταινία, και μπορούν να τη δουν στο σπίτι τους. Αυτό που νομίζω πως πρέπει να συμβεί είναι σε αυτό το νέο κόσμο, σε αυτή τη νέα βιομηχανία, καθώς τα πάντα συγχωνεύονται, θα πρέπει να υπάρξουν κάποιοι επίσημοι κανόνες. Απλά για να είμαστε όλοι συνεννοημένοι.

Και εξάλλου όταν η τηλεόραση πρωτοεμφανίστηκε, οι άνθρωποι πίστευαν πως δε θα διαρκούσε. Ή πίστευαν ότι το σινεμά είναι τελειωμένο. Δεν είναι τελειωμένο! Το σινεμά δε θα χαθεί ποτέ.

Ετοιμάζεις νέα projects που μπορείς να αποκαλύψεις;

Έχω δύο projects που θα ανακοινωθούν σύντομα, νομίζω μετά τις Κάννες. Και τηλεόραση και σινεμά. Θα συνεργαστώ πάλι με τον Alex Ross Perry, που έχουμε κάνει το ‘Queen of Earth’ και το ‘Listen Up Philip’, και το άλλο project είναι μια μίνι σειρά.

H Elisabeth Moss, ο σκηνοθέτης Ruben Ostlund (αριστερά της) και το καστ της ταινίας ‘The Square’ στην επίσημη πρεμιέρα του στο 70ό Φεστιβάλ Καννών (Arthur Mola/Invision/AP)

*Το ‘The Square’ θα βγει στις αίθουσες από την Feelgood από τη νέα σεζόν. Ολόκληρες οι συνεντεύξεις της Elisabeth Moss και του Ruben Ostlund θα δημοσιευτούν με την κυκλοφορία της ταινίας.

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ

Το PopCode στος 70ό Φεστιβάλ Καννών
Συνέντευξη: O Alex Ross Perry δεν πιστεύει σε ευτυχείς καταλήξεις
Το συγκλονιστικά επίκαιρο ‘Handmaid’s Tale’
Review: ‘Force Majeure’