GAME OF THRONES

Game of Thrones, ‘Stormborn’: Waterloo

Όσα είδαμε στo 2o επεισόδιο της 7ης σεζόν “Game of Thrones”.

Στο 2o επεισόδιο της 7ης σεζόν, συμμαχίες φτιάχνονται και τεστάρονται, η Arya μαθαίνει ένα σημαντικό νέο, ο Jon παίρνει μια απόφαση, και ο Sam δίνει για μια ακόμα φορά το κάτι παραπάνω. Ακολουθούν spoilers για το επεισόδιο ‘Stormborn’.

Τέλος η αναμονή. O 7ος κύκλος ‘Game of Thrones’ προβάλλεται αποκλειστικά στη Nova, ταυτόχρονα με την Αμερική, ενώ ο νέος κύκλος και τα παλιά επεισόδια θα είναι διαθέσιμα και μέσω των υπηρεσιών Nova On Demand και Nova GO.

ΔΙΑΒΑΣΕ ΕΠΙΣΗΣ

Τα πάντα για το ‘Game of Thrones’

***

Λοιπόν, πώς μας φάνηκε αυτό; Έχουμε συμμαχίες, έχουμε δράση, έχουμε γέλιο, δεύτερη βδομάδα για τη νέα σεζόν και ήδη τα πράγμ– Όχι, όχι, συγγνώμη.

Όποιος ξεκίνησε έτσι το recap απολύεται. Υπάρχει μόνο ένας αποδεκτός τρόπος για να ξεκινήσει το σημερινό recap και, για να είμαστε ειλικρινείς, όλα τα recaps από εδώ και στο εξής.

Συγγνώμη για τη σύγχυση, πάμε ξανά από την αρχή, ακολουθούν spoilers, μπλα μπλα:

***

ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ΣΑΣ ΣΕ ΕΝΑ ΑΚΟΜΗ RECAP ‘GAME OF THRONES’.

Λέει πάρα πολλά για την είσοδο Euron και την έξοδο Theon το γεγονός πως ένα επεισόδιο που έχει Άσπιλο σεξ, επικοινωνία Jon-Daenerys, σκελετούς νεκρών δράκων, και τον Sam να ξεσαρκίζει τον Jorah, δεν έχει καν πρώτη μούρη τίποτα από όλα αυτά.

Η υπερβολικά τακτοποιημένη αφήγηση σε αυτό το επεισόδιο βάρεσε κόκκινο, διανέμοντας χαρακτήρες από το ένα μέρος στο άλλο μέσα σε απόσταση μιας σκηνής με αποκορύφωμα την εμφάνιση μιας από το πουθενά ναυμαχίας η οποία έληξε χωρίς να χρειαστεί να κουνηθεί ούτε πλοίο από τη θέση του. Αλλά ξερωγώ τι πλοίο να κινηθεί όταν ορμάει έτσι ο Euron;

Τελοσπάντων, λέω να εξαφανιστώ από αυτή την θλιβερή απόπειρά εισαγωγής σα να ήμουν ο Theon Greyjoy, και να περάσω κατευθείαν στο ζουμί.

TAKE A CHANCE ON ME

Το επεισόδιο ανοίγει με μια ατμοσφαιρικότατη εσωτερική σκηνή από εκεί που μας παράτησε το προηγούμενο, με τη Daenerys και τους Εκδικητές της πάνω από την τραπεζαρία του σαλονιού στο πατρικό, ενώ έξω βρέχει. Μάλιστα, επειδή την προηγούμενη βδομάδα έκανα το αστείο με τον ελληνικό τίτλο του ‘Spider-Man: Homecoming’, εδώ μια από τις πρώτες της ατάκες κυριολεκτικά περιλαμβάνει τη λέξη homecoming, ξεκάθαρο homage.

Είναι κάπως σαν την ιστορία δύο συμβούλων. Στη μία, ο Tyrion κάνει το γνωστό του Tyrion πράγμα όπου λέει κάτι μεταξύ ηρεμίας και σχετικής αδιαφορίας (θα μπορούσε να λέει τα πάντα πίνοντας κρασάκι) και εντυπώνεται σαν συμβουλή στο υποσυνείδητο όποιου το ακούει. Εξηγεί στη Dany πως είναι καλύτερο να επιβάλει πολιτισμένα την ισχύ της στο King’s Landing κι όχι να κάψει τα πάντα, κι αυτό μεταφράζεται σε επί λέξη μεταφορά της συμβουλής από τη βασίλισσα σε ένα μίτινγκ που έχει αργότερα με τις συμμάχους της (θα επανέλθω σε αυτό), με επιπλέον επεξήγηση: Δε θέλουμε ο κόσμος να μας πάρει στραβά επειδή μοιάζουμε εξωτικοί και diverse, οπότε πάμε με τα νερά τους, θα στείλουμε τον στρατό τον ντόπιο κι εμείς θα πάμε να καθαρίσουμε την επαρχία.

Αυτό είναι… καλό σχέδιο. Καλή σκέψη τουλάχιστον. Και σε αυτό θα επανέλθω.

Το βλέμμα του Tyrion όταν ακούει τη Daenerys να επαναλαμβάνει κατά λέξη τη συμβουλή του; Θα έλεγα πως ένιωσε έκπληξη, κάτι μεταξύ έκπληξης και σιγουριάς. “Είμαι τόσο καλός; Ναι, είμαι μάλλον τόσο καλός. Oh well πού είναι η κανάτα.”

Η άλλη ιστορία είναι ο Varys, σε μια εξίσου ικανοποιητική σκηνή exposition χαρακτήρα. Ο Varys είναι έτσι κι αλλιώς ο τύπος στις σκιές που μπορεί να εξαφανίζεται και να εμφανίζεται ως δια μαγείας όπου θέλει, και δεν το λέω αυτό μόνο επειδή στις προηγούμενες σεζόν ταξίδεψε από τη μία άκρη του Westeros στην άλλη σα να είχε κλείσει αεροπορικά εισιτήρια. Το λέω επειδή αυτό κάνει ο Varys. Ο Tyrion ξέρει πράγματα και πίνει, ο Varys διαισθάνεται πράγματα και επιβιώνει.

Έτσι μεταπηδά από βασιλιά σε βασιλιά, φτάνοντας τώρα στο νέο φαβορί για το θρόνο, το οποίο είναι κι αυτό ένα χάρισμα, υπάρχει λόγος που ο Mourinho έχει κατακτήσει το πρωτάθλημα σε ό,τι χώρα έχει δουλέψει και υπάρχει λόγος που ο Varys έχει βρεθεί στο πλευρό κάθε βασιλιά που έχει περάσει από το διάστημα ζωής του, αυτοί οι άνθρωποι είναι winners, έχουν μύτη για τα τρόπαια, αλλά από την άλλη πρέπει να ξέρεις και πότε μπορείς να τους εμπιστευτείς (όχι συχνά).

Αυτά άρχισε λοιπόν να λέει η Dany στον Varys, επειδή δεν είναι χαζή, και μια χαρά το πρόσεξε ότι αλλάζει ομάδες κάθε 3 χρόνια για να πάει να πάρει πρωτάθλημα με την επόμενη. Είναι πάντα ενδιαφέρον τεστ προσωπικότητας το πώς αντιδράς απέναντι σε τέτοια πρόσωπα. Θα γίνεις ο επόμενος που θα προσλάβει τον Varys γνωρίζοντας πως μάλλον θα σου φέρει το θρόνο αλλά και έχοντας ως ψιλοδεδομένο πως όταν ανέβεις εκεί θα αρχίσει να κοιτάει για τον επόμενο μνηστήρα; Θα πιστέψεις πως είσαι εκείνος στον οποίον ο Μουρίνιο θα κάτσει να φτιάξει δυναστεία; Αφελούλη!

Η Dany αφελής δεν είναι, αλλά μου αρέσει πώς άπλωσε τα πάντα στο τραπέζι. Του είπε, “ξέρω πώς λειτουργείς, και σε κρατάω παρόλαυτά, ΣΕ ΒΛΕΠΩ, αν μου τη φέρεις θα σε κάψω ζωντανό.” Κι ο Varys υποσχέθηκε πως αν είναι να πάρει μεταγραφή για την Παρί Σεν Ζερμέν, θα της το πει πρώτα ο ίδιος και δε θα τη μαχαιρώσει πισώπλατα, και πως “εξαιρετικά τα λες Καλίσι μου, εύγε.” Τίμιο. Μου αρέσει πολύ η δυναμική αυτών των 3 χαρακτήρων.

Αντίστοιχο άνοιγμα καρδιάς έπαιξε και αργότερα μετά το μίτινγκ των συμμάχων, ανάμεσα στη Dany και στη Λαίδη Olenna. Το ότι ξαφνικά βέβαια μετά από δύο σκηνές γυρίσαμε στο Dragonstone και ήταν εκεί οι Sand Snakes και η Olenna δε θα το σχολιάσω πια, μάλλον πήγε και τις πήρε με το παπάκι του ο Varys. Άσε που είμαι 58% σίγουρος ότι δεν ήταν καν το Dragonstone αυτό, αλλά το σαλόνι της Diana Rigg στο οποίο μεταφέρθηκαν όλα τα σκηνικά για να γυριστεί η σκηνή, με τη Rigg στον καναπέ της.

Στη συνάντηση η Daenerys έπεισε τις συμμάχους της να ακολουθήσουν το πλάνο της (δλδ του Tyrion) αλλά η Olenna μετά της τα εξήγησε και λίγο λαϊκά για να έχουμε και καλό ξήγημα. Της είπε βασικά, Άκου κούκλα μου, εσύ είσαι δράκαινα, πάμε τώρα αφού θες να το παίξουμε αστική ευγένεια για κάποιο λόγο, αλλά όταν μετά θα ξυπνήσεις και θα τα βάλεις φωτιά να τα κάψεις όλα μην έρθεις να μου πεις γιατί δε στά’λεγα. Οριακά #κομπολόι η φάση αλλά παιδιά τα έχει τα δίκια της η Olenna.

Τι έχει τα δίκια της δηλαδή, λάθος πράγμα δεν έχει πει αυτή η γυναίκα.

LAY ALL YOUR LOVE ON ME

Είμαστε έτοιμοι για λίγο #ρομάντζω; ΕΛΑ ΝΑ ΒΛΕΠΩ ΧΕΡΑΚΙΑ.

Οι σεναριογράφοι της σειράς ήταν πάντως πολύ έτοιμοι γιατί ύστερα από ένα σερί επεισοδίων όπου ο Grey Worm κι η Missandei έμοιαζαν να έχουν προστεθεί στο post-production σε background σκηνών της Daenerys, οι δύο περίπου-έλα-πάμε-τόχουμε εραστές της σειράς έχουν επιτέλους τη στιγμή τους.

Κοιτάχτε, στην αρχή ένιωθα πολύ άβολα γιατί η αποσπασματικότητα της ύπαρξής τους εδώ και πολύ καιρό, έκανε τη σκηνή να μοιάζει πολύ με τικάρισμα σε λίστα, σα να βγάζουμε μια υποχρέωση. Όταν μπήκε η Missandei να τον αποχαιρετήσει ο διάλογός της θα μπορούσε να είναι “καλησπέρα, εδώ το σενάριο λέει ότι τώρα θα κάνουμε σεξ”.

Αλλά επειδή στην καρδιά μου χωράει πολλή συγχώρεση το ξεπέρασα γρήγορα όλο αυτό και απόλαυσα πλήρως το β’ σκέλος της σκηνής, το οποίο ήρθε να απαντήσει το ερώτημα που όλοι είχαμε σε κάποια μορφή μες στο κεφάλι μας: Θέλει ο Grey Worm;

Όταν η Missandei πήγα να τον ξεγυμνώσει κι εκείνος δίστασε, είχαμε μια όντως συναισθηματική στιγμή, καθώς ακολούθησαν τα εκατέρωθεν αγγίγματα, ε και μετά τα παιδιά πήραν φόρα και ο Sam έπιασε με ορμή το βιβλίο από το ράφι.

Όχι, περίμενε, αυτό έβγαζε νόημα βλέποντας το επεισόδιο. Μισό.

Ο Grey χαμηλώνει λοιπόν κι η κάμερα της σειράς αποχωρεί από το κρεβάτι του ζεύγους σα να ήταν ο Theon σε φλεγόμενη φρεγάτα.

S.O.S.

O Samwell, δηλαδή ο Neville Longbottom του ‘Game of Thrones’, συνεχίζει να αναδεικνύεται σε κρυφό MVP της τελικής ευθείας της σειράς μέσα από καταστάσεις κρίσιμες όσο και αηδιαστικές. Και τα δύο εξίσου σημαντικά για τη διασκέδασή μας. Ο Samwell υποφέρει για να περνάμε εμείς καλά και να πηγαίνει η σειρά μπροστά.

Ξεκάθαρα εμπνέει και το δημιουργικό τιμ- οι μεταβάσεις προς και από τις σκηνές του αυτή τη βδομάδα ήταν διαμάντια. Η Missandei που πάει με φόρα να πιαστεί από κάπου την ώρα του σεξ δίνει πάσα στον Sam που αρπάζει ένα βιβλίο από το ράφι, ενώ αργότερα η βουτιά του νυστεριού του Sam στο πέτρινο πύον του Jorah δίνει πάσα στην Arya που τρώει… θέλω να πω… κρεμ μπρουλέ;

ΟΚ, τώρα δεν πρόκειται να φάω ξανά κρεμ μπρουλέ στη ζωή μου, συγγνώμη για το visual.

Επιστρέφουμε στην Oldtown όπου ο Sam ενεργεί πλέον ως αφηγηματικός κόμβος της σειράς. Την προηγούμενη βδομάδα έστειλε μέιλ στον Jon ότι αυτό που χρειάζεται η μυθολογία της σειράς για να προχωρήσει, βρίσκεται στο Dragonstone, επιταχύνοντας έτσι την επικείμενη (αναπόφευκτη) συνάντηση του Jon και της Daenerys. Αυτή τη βδομάδα, προσπαθεί να γιατρέψει τον Jorah πριν η καρδιά του γίνει πέτρα, ώστε να μπορέσει ο Jorah να επιστρέψει και να πολεμήσει στο πλευρό της Καλίσι, και ώστε να μπορέσουμε εμείς να χρησιμοποιήσουμε ξανά το αστειότερο meme όλων των εποχών:

Ιερό το καθήκον του Sam.

Και το καλύτερο είναι ότι όλα αυτά τα κάνει κάτω από το σνομπ βλέμμα του ΑρχιΜάστορα Jim Broadbent. Θα έβλεπα άνετα μια εβδομαδιαία σειρά κινουμένων σχεδίων με τον Sam να σώζει τον κόσμο με όλο και πιο ακραίας απιθανότητας γνώση που ανακαλύπτει στα απαγορευμένα βιβλία της Oldtown, και πάντα αφού παρακούσει τις απαγορεύσεις του ΑρχιΜάστορα. Το ‘Scooby Doo’ συναντά το ‘Series of Unfortunate Events’ στον animated κόσμο του Westeros.

HBO, πάρτε με τηλέφωνο.

Αυτό τελοσπάντων το κομμάτι του επεισοδίου καταλήγει σε μια χειρουργική επέμβαση την οποία ο Sam κάνει πάνω στον Jorah κοιτάζοντας τις οδηγίες την ώρα που μπήγει το νυστέρι ανάμεσα στην πετρόσαρκα. Έτσι μαγειρεύω εγώ κάπως, πατάω play στο YouTube σε βίντεο μαγειρικής και τρέχω σαν καρτούν από το ένα σημείο της κουζίνας στο άλλο.

Εδώ να ομολογήσω πως, όπως ακριβώς κι όταν είδα βίντεο που εξηγεί πώς φτιάχνεις τα τέλεια scrambled eggs, έτσι κι εδώ με την Ακραίας Επικινδυνότητας, Απαγορευμένης Στις ΗΠΑ Και Σε 32 Ακόμα Χώρες επέμβαση περίμενα πως η διαδικασία θα είχε κάτι κάπως εξεζητημένο ρε παιδί μου πέραν του, ας πούμε, σχετικά προφανούς “αφαιρέστε την πέτρινη σάρκα”. Αλλά τι ξέρω, και τα scrambled eggs όντως τέλεια μου βγήκαν, οπότε δεν κρίνω.

CHIQUITITA

Και μιας και είπαμε για το γλυκό της Arya σε συνδυασμό με την αηδιαστική χειρουργική επέμβαση του Sam, ας πάμε να δούμε τη κάνει και η μικρή σιωπηλή δολοφόνος μας.

Η Arya σε αυτό το επεισόδιο κάνει μια στάση στο ντόπιο στέκι, τρώει κρουασανάκια και πίνει μπυρίτσα. ΟΚ, όχι η περισσότερη δράση του κόσμου αλλά να σας πώ κάτι, το αξίζει. Αν η Arya αφού αποδώσει λίγη #ματωμένη_δικαιοσύνη θέλει να ξαποστάσει ένα επεισόδιο για μια μπύρα, ας ξαποστάσει. Κερασμένη. Βασικά όντως κερασμένη, της κερνάει το γεύμα ο Hot Pie, το οποίο τώρα εγώ θα προσποιηθώ ότι τον θυμάμαι από κάπου.

*ύφος μελετημένου*

Το σημαντικό πάντως είναι ότι ο Hot Pie την πληροφορεί κάτι που ως τώρα δεν είχε τρόπο να έχει μάθει, ότι ο Jon Snow έχει επανακτήσει τον Βορρά στο όνομα των Stark. Αυτά παθαίνεις όταν περνάς πολλές μέρες χωρίς να ανοίξεις τα social.

Αυτή η νέα πληροφορία δίνει μια νέα προοπτική στην Arya, δημιουργώντας της ένα δίλημμα αληθινά καθοριστικού χαρακτήρα: θα συνεχίσει προς το King’s Landing για να σκοτώσει τη Cersei ή θα τα παρατήσει όλα να πάει στο Βορρά να πολεμήσει στο πλευρό των αδελφιών της;

Τώρα εδώ δεν ξέρω τι αναγνώσεις υπάρχουν για το επεισόδιο και για τη σκηνή που ακολούθησε, αλλά εγώ ειλικρινά δεν είμαι σίγουρος τελικά τι αποφάσισε. Την βλέπουμε φυσικά να κινεί προς Winterfell, όμως σε μια περίεργη μετέπειτα σκηνή, ενώ αράζει στο δάσος, ανάμεσα από τα δέντρα ξεπετάγεται ο Ed Sheeran η Nymeria. Το direwolf lore της σειράς είναι από τα πλέον αδύναμά μου σημεία, κυρίως επειδή μου πήρε 3 σεζόν να μάθω τα ονόματα των χαρακτήρων και οι λύκοι έχουν εμφανιστεί σε δύο σκηνές ο καθένας και εντάξει κάπου έλεος, κάντε μου και τη χάρη που θα θυμάμαι και τα κατοικίδιά τους από 5 σεζόν πιο πριν.

Όμως το συναισθηματικό κέντρο της σκηνής είναι πολύ δυνατό σε κάθε περίπτωση, και πέρα από πλάκα: η Arya αντικρύζει ένα πάλαι ποτέ σύμβολο του πού βρισκόταν κάποτε ως παιδί, και αφού κοιταχτούν για λίγο και της προτείνει μάλιστα να την ακολουθήσει στο Winterfell, η λύκαινα αποχωρεί ησύχως στο δάσος αφήνοντας την Arya με την διαπίστωση πως “that’s not you”.

Δεν είμαι 100% σίγουρος τι σήμαινε η ατάκα, ή η σκηνή γενικότερα. Διαθέτει η όλη σκηνή έναν οριακά ονειρικό χαρακτήρα, σαν η Arya να ονειρεύτηκε μια εμψυχωτική συνάντηση με ένα σύμβολο των αθώων χρόνων της, που να την καθοδηγήσει στο πού πρέπει να πάει μετά. Ειλικρινά δε θα εκπλαγώ αν άλλαξε γνώμη και ακολουθήσει τελικά την αρχική της διαδρομή προς το King’s Landing.

(Θα το ψιλοήθελα κιόλας, γιατί όπως έχω ξαναγράψει, έχω ήδη οραματιστεί το τέλος της σειράς, την Arya να σκοτώνει την Cersei μασκαρεμένη ως Jaime. Και δεν ξέρω καν και αν θέλω να επανενωθούν όντως οι Starks. Θα δούμε πάντως. Η διαδρομή της Arya είναι ένα από τα λιγοστά σημεία της σειράς αυτή τη στιγμή που μου φαίνεται σχετικά απρόβλεπτο.)

DANCING QUEEN

To κομμάτι στο King’s Landing ήταν αρκετά ‘και τώρα κάποιος πρέπει να πει αυτό, κλακέτα, πάμε, ωραία, διάλειμμα’ αυτή τη βδομάδα, με τη Cersei να προσπαθεί να πάρει πίσω κομμάτια του ελέγχου που έχει απωλέσει στα υπόλοιπα 3μιση βασίλεια, και τον Q να συμπληρώνει με την μυθική, σχεδόν ελληνικής πολιτικής σκηνής ατάκα, “αυτό το ερευνούμε αυτή τη στιγμή, θα σας ενημερώσουμε”.

Το σημαντικό ήταν ότι μετά πήγε τη Cersei στο υπόγειο όπου της αποκάλυψε όχι μόνο έναν τεράστιο σκελετό δράκου που είναι δεδομένο πως θα κοσμεί στο εξής κάθε φωτογραφικό και μη αφιέρωμα σε αυτή τη σεζόν της σειράς, αλλά ακόμα σημαντικότερα, ένα υπερμεγέθες τόξο που μπορεί να σκοτώσει ακόμα και δράκο. Το οποίο είναι πολύ σημαντικό γιατί η Daenerys έχει τρεις από δαύτους και μοιάζει κάπως εύκολη η επικράτησή της. Πώς θα μας φαινόταν η εξέλιξη να σκοτωθεί ένας δράκος στην αναπόφευκτη εισβολή στο King’s Landing, να τον σκοτώσει η Cersei, και λίγα επεισόδια μετά να τον ξαναδούμε ως κομμάτι της στρατιάς των παγωμένων νεκρών που θα εισβάλουν στο Westeros; Δράκος να τουφεκάει δράκο κλπ.

SUPER TROUPER

Πάμε λίγο όμως στο Winterfell γιατί έχουμε εξελίξεις, με ενημερώνουν πως κάτι συνέβη και ο Baelish στάθηκε με την πλάτη στον τοίχο του press room και κοίταξε με δυσανάγνωστο βλέμμα τη Sansa.

Ο Aiden Gillen έχει φέτος την καλύτερη δουλειά από όλους, πιστεύω το 70% του ρόλου του για τη σεζόν θα βγήκε απλά αράζοντας στον τοίχο και κοιτάζοντας αινιγματικά. Θα του πήραν 15-20 τέτοια takes για να έχουν καβάτζα και μετά  θα πήγαν για κοκτέιλ.

Ο Baelish, πέρα από αστεία, είναι για μένα μια από τις πιο ανησυχητικές παρουσίες στη σειρά αυτή τη στιγμή. Είναι εκεί τριγύρω, δεν ξεκολλάει με τίποτα, όλοι ξέρουμε τι θέλει, κι η Sansa το ξέρει, κι ο Jon το ξέρει (γι’αυτό και τους τις φόρτωσε πριν αποχωρήσει, όχι σιγά μη του πούμε κι ευχαριστώ του creeper κιόλας), και γενικά όλο το χωριό το ξέρει. Πραγματικά θέλω να ελπίζω πως αυτή η φάση οδεύει σε μια αποφασιστική στιγμή για τη Sansa, αλλά επειδή η όλη δυναμική αυτή τη στιγμή στο Winterfell είναι τρομερά περίεργη, δεν είμαι σίγουρος για τίποτα.

Ο Baelish ελοχεύει εκεί στα πέριξ του κέντρου αποφάσεων (που είναι το δίπολο Jon-Sansa) και περιμένει μια ευκαιρία, ένα ρήγμα, το οποίο ομολογουμένως δε μοιάζει παράλογο σενάριο. Τα δύο αδέρφια είναι εμφανές πως έχουν διαφορετικές φιλοσοφίες και προσεγγίσεις στο πώς σκοπεύουν να ελέγξουν τη φάση: η Sansa μοιάζει σκληρή, αποφασιστική και έτοιμη να ακολουθήσει τις διδαχές προηγούμενως ηγεμόνων, ενώ ο Jon βασικά δεν πολυψήνεται για τη φάση το παιδί, πώς αλλιώς να το πει.

Ο συνδυασμός του μέιλ από Tyrion (είμαστε εδώ στο Dragonstone και στήνουμε γερή φασούλα, ψήσου / cc Melissandre bcc Daenerys) και από Sam (“στο Dragonstone έχει αυτό που έλεγες στο προηγούμενο επεισόδιο ότι χρειάζεσαι για να σώσεις το Westeros”) κάνει τον Jon να πάρει την προφανέστερη απόφαση όλων, δηλαδή το να ταξιδέψει εκεί για να δει τι μπορεί να φέρει πίσω, σε υλικά όσο και σε συμμαχίες.

Αυτό για κάποιο λόγο συναντά αντιδράσεις από Lyanna, Sansa κλπ. Ότι θέλουμε τον βασιλιά μας εδώ και διάφορα άλλα τέτοια. Το οποίο μισό, ΟΚ, έστω ότι θα μπορούσα να το δεχτώ ως παράπονο (και πάλι, όχι αρκετά σοβαρό όταν υπάρχουν ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΑ οι δύο προηγούμενες πληροφορίες), αλλά δε μπορεί η σειρά να μας το δείχνει ως ρεαλιστικό σημείο έντασης όταν δυο σκηνές πιο πριν έχει διακτινιστεί στο Westeros η Λαίδη Olenna. Συγγνώμη, ή έχουμε τζέτπακ ή δεν έχουμε, όχι όποτε βολεύει να γίνεται ζήτημα το ταξίδι.

Τελοσπάντων, όλο αυτό γίνεται ώστε να καταλήξουμε στην εξέλιξη που ψηνόταν από την πρώτη στιγμή που πάτησαν ξανά τα δύο Starkάκια στο Winterfell: τη μετάβαση της εξουσίας στη Sansa. Μπορούμε να μη γελιόμαστε; Από την πρώτη στιγμή αυτό φαινόταν, και έπρεπε να, γίνει. Ναι, σας βλέπουμε στο βάθος όλους τους αντι-Sans-ικούς. Δεν σας ακούμε, έχουμε έναν Βορρά να κυβερνήσουμε, έλα, έλα *κάνει νεύμα*

Δύο τα μεγάλα, άμεσα ερωτήματα τώρα: τι θα συμβεί με τον Littlefinger το δευτερόλεπτο που θα φύγει ο Jon (Brienne, βγαίνεις), και φυσικά, τι θα κάνει ο Jon στο Dragonstone, όταν επιτέλους θα έρθει πρόσωπο με πρόσωπο με τη Daenerys (μια συνάντηση προς την οποία χτίζει η σειρά από το πρώτο της δευτερόλεπτο) και, ξανά, με τη Melissandre, τον Μπάμπη Τεννέ του Westeros.

THE WINNER TAKES IT ALL

O στόλος της Yara ξεκινά να πάει να μαζέψει το στρατό του Dorne για την Πολιτισμένη Πολιορκία Ντόπιων που πρότεινε ο Tyrion, και εδώ, για σκηνή που συγκεντρώνει τόσο μεγάλο αριθμό αληθινά ασήμαντων χαρακτήρων μέσα της, είναι αξιέπαινο το πόσα πολλά φανταστικά πράγματα συμβαίνουν.

Η Ellaria την πέφτει στη Yara ενώ ο Theon κάθεται και τις κοιτάει σα χάνος γεμίζοντας το ποτήρι αλκοόλ, και εκείνη ακριβώς τη στιγμή διακτινίζεται δίπλα στο στόλο τους ο στόλος-ΙΚΕΑ του Euron. Λογικά θα κρυβόταν πίσω από κάποιο θάμνο και κανείς δεν πήρε χαμπάρι τίποτα. Επίσης, λογικά αυτός θα τις εντόπισε ακολουθώντας τις ενδείξεις στο σόναρ, δεν εξηγείται αλλιώς τέτοια ακρίβεια.

Τελοσπάντων, ο στόλος του Euron επιτίθεται στο στόλο της Yara και τότε συμβαίνει αυτό το μυθικό στιγμιότυπo:

ΠΑΡΕΝΘΕΣΗ ΓΙΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΛΙΣΤΑ!

Πιο πιθανοί frontmen να αντιγράψουν αυτή την είσοδο του Euron για το επόμενο tour τους

5, Bono

4, Σάκης Ρουβάς

3, Chris Martin αλλά το καδρόνι είναι βαμμένο στα χρώματα του ουράνιου τόξου κι ο Martin φτάνει στη σκηνή τραγουδώντας με κλειστά μάτια το “ω ω ω ω-ωωωωω” του ‘Viva La Vida’

2, Axl Rose

1, Εφτά διαφορετικοί performers στην επόμενη Eurovision.

Συνεχίζουμε.

Μετά ακολουθεί η πιο στατική ναυμαχία στην ιστορία, βασικά είναι σαν όλα τα πλοία να είναι ακίνητα κι απλά να είναι όλοι μαζεμένοι σε ένα και να παίζουν ξύλο. Η σκηνή είναι γυρισμένη με πειραγμένο frame rate (λιγότερα καρέ από τα συνήθη 24 ανά δευτερόλεπτο, οπότε χάνεται η ψευδαίσθηση της συνεχούς κίνησης και τα αντικείμενα στο κάδρο φαίνονται να μεταπηδούν από θέση σε θέση αντί να κυλούν με ροή), δίνοντας την αίσθηση ελλιπούς, συγχυσμένης κίνησης, το οποίο μπορεί αισθητικά να είναι ενδιαφέρουσα επιλογή στη σωστή περίσταση, βλέπε, βασικά, όλο το ‘Mad Max: Fury Road’:

Αλλά εδώ, σε συνδυασμό με το σκοτάδι και τα συνεχή medium shots νομίζω είχαμε σαν αποτέλεσμα μια μάλλον αποπροσανατολιστική σκηνή δράσης.

Ο Mark Mylod χρησιμοποίησε αυτό το frame rate φυσικά σε όλη τη σεκάνς, με αποτέλεσμα να υπάρχει αυτό το εφέ ακόμα και σε σημεία που δεν είχε καμία δουλειά, όπως όταν οι άντρες του Euron παγιδεύουν την Ellaria και την Τρίτη Sand στο αμπάρι, με υπόνοιες βιασμού. Ήταν σα να έχεις βάλει δραματική σκηνή σε ελαφρύ fast-forward. Φέρτε μας πίσω τον Miguel Sapochnik;

Τελοσπάντων, όλο αυτό κορυφώνεται με μια ακόμα απίστευτη στιγμή: ο Euron  κρατά τη Yara υπό την απειλή του μαχαιριού του και τον προκαλεί να αντιδράσει με οποιοδήποτε τρόπο. Ο Theon τότε κάνει αυτό:

Αυτό εκτός από άμεσο meme είναι ταυτόχρονα και μια αληθινά δραματική εξέλιξη που με συνέπεια χτίζει η σειρά εδώ και σεζόν. Έχει αξία να προσέξουμε πως ο Euron στο context αυτής της σκηνής (αν όχι γενικότερα) κρατά την όσο πιο κοντινή θέση υπάρχει στην τοξική αρρενωπότητα, καθώς επιτίθεται σε ένα συμμαχικό στόλο που ελέγχεται από τη Yara και την Ellaria. Όλη του η κινησεολογία, η διάθεση, προδίδει μια τέτοια άγρια επιθετικότητα. Οπότε είναι φυσικότατη συνέπεια πως δε θα του αρκούσε απλά να κατατροπώσει αυτή τη συμμαχία, αλλά και να γελοιοποιήσει περαιτέρω αυτόν που στα μάτια του είναι η ντροπή του φύλου του, ο Theon. Η πρόκληση σε εκείνο το σημείο που την κάνει, δεν έχει άλλη λειτουργία: o Euron δε σκοπεύει έτσι κι αλλιώς να σκοτώσει τη Yara, παρά να την πάρει πίσω ως τρόπαιο για τη Cersei. Το ότι προκαλεί τον Theon, είναι μόνο για να τον δει να ξεφτιλίζεται κι άλλο.

Είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα ιδέα από τη σειρά που προσπαθεί να μιλήσει για το τραύμα που δεν παρατά με τίποτα τον Theon ήσυχο, μια αληθινά θλιβερή, καταραμένη φιγούρα που πηγαινοέρχεται στο Westeros μη μπορώντας πουθενά να βρει ειρήνη.

Αλλά μετά τον βλέπω μόνο του μες στα νερά και το μόνο που μπορώ να σκεφτώ είναι ότι λογικά θα περάσει να τον πάρει μαζί του ο Gendry κάνοντας χαλαρά κουπί και με πιάνει πάλι νευρικό γέλιο.

Επίσης, η καταστροφική εξέλιξη της μάχης αυτή για τη συμμαχία Dany/Yara/Dorne, θα έχει διάφορες συνέπειες. Από τη μία, ο στρατός του Dorne είναι τώρα αφοπλισμένος στην ουσία, μακριά, χωρίς μέσο μετάβασης στο King’s Landing. (Πόσα μαγικά jetpacks να έχει ο Varys κι η Olenna πια.)  Κι από την άλλη, ο στρατός των Tyrell είναι σε εντελώς αβέβαιο στάτους, μετά τα μαγικά του Jaime στην αυλή του παλατιού. Κι ο στρατός των Άσπιλων, στο μεταξύ, βρίσκεται καθοδόν για Casterly Rock.

Αυτό αφήνει στη μέση όλων μια Daenerys κάπως ξεκρέμαστη, και σίγουρα θυμωμένη. Προσωπικά μετά από αυτό το απρόσμενο φιάσκο, τη βλέπω άνετα να γυρνάει στον Tyrion και λέει πως κοίτα, ωραία τα λες, και αυτές οι ιδεάρες περί συμμαχιών με έχουν ξανακάψει στο παρελθόν, και εν πάσει περιπτώση εσύ κι ο Varys καβαλάμε από ένα δράκο ΤΩΡΑ και πάμε να κάψουμε το King’s Landing για να τελειώνει αυτό το ανέκδοτο.

Γιατί εξάλλου, όπως είπε κι η Olenna, η Daenerys δεν είναι πρόβατο, είναι δράκος.

*Το ‘Game of Thrones’ προβάλλεται κάθε Δευτέρα στις 22.00 στο Novacinema 4HD.