REVIEWS

Το ‘Van Helsing’ είναι η διασταύρωση ‘Walking Dead’ και ‘Strain’ που περίμενες

Το μετα-αποκαλυπτικό δημιούργημα του Neil LaBute (ναι, αυτού του LaBute) έχει τα στραβά και τα γραφικά του. Βλέπεται, ωστόσο, μονορούφι.

Μπορεί η εποχή που ο LaBute μισογυνισμός (‘In the Company of Men’, ‘Your Friends & Neighbors’, ‘Wicker Man’) ήταν χίπ να έχει περάσει ανεπιστρεπτί, ωστόσο η παρουσία του στο τιμόνι του ‘Van Helsing’ διασφαλίζει ότι, τουλάχιστον, οι διάλογοι μεταξύ των χαρακτήρων θα είναι κάτι παραπάνω από αξιοπρεπείς. Κάτι που όντως συμβαίνει και αποτελεί και μια χαρά ατού.

Κατά τα άλλα το πρώτο πράγμα που πρέπει να διευκρινιστεί, αλλιώς το ξέρω ότι δεν πρόκειται να διαβάσεις λέξη παρακάτω, είναι ότι το συγκεκριμένο ‘υβρίδιο’ δεν έχει καμία απολύτως σχέση με τις ταινιές -γραφικές και εποχής- που προηγήθηκαν. Oύτε, όμως, ιδιαίτερα και με το graphic novel ‘Helsing’, όπως ισχυρίζεται. Πέρα από το γεγονός ότι πρώτη μούρη είναι μια γυναίκα.

Προφανώς, κάποια στιγμή στο μέλλον, θα αποκαλυφθεί ότι η ηρωίδα μας, Vanessa Van Helsing, αυτή που βλέπουμε σε κωματώδη κατάσταση στο δωμάτιο ενός νοσοκομείου στο Σιάτλ όταν ξεκινάνε όλα, έχει κάποια σχέση με τον θρυλικό κυνηγό βρικολάκων.

Για την ώρα, όμως, βρισκόμαστε στο 2019, τρία χρόνια αφότου μια έκρηξη σουπερ-ηφαιστείου στο εθνικό πάρκο Yellowstone κάλυψε τα πάντα με μαύρη στάχτη και προκάλεσε μια επιδημία ‘βρικολακισμού’ που έφερε το τέλος του κόσμου. New age όμως, τύπου ‘Walking Dead’ και ‘I Am Legend’, όπου όταν σε δαγκώνουν μετατρέπεσαι σε αγρίμι. Όχι old school με κόμη Δράκουλα, κάπες και τέτοια. Επίσης οι βρικόλακες δεν έχουν κοφτερούς κυνόδοντες.

Η Ωραία Κοιμωμένη πρωταγωνίστρια, την οποία υποδύεται αξιοπρεπώς η -με αίμα Τσερόκι στις φλέβες της- Kelly Overton του ‘True Blood’, ξυπνάει μετά από τρία χρόνια όταν οι βρικόλακες κάνουν εισβολή στο νοσοκομείο. Εκεί όπου φυλάσσεται από μια ομάδα πεζοναυτών, από τους οποίους έχει απομείνει ένας τελευταίος καθώς όλοι οι υπόλοιποι προσπάθησαν μάταια να επιστρέψουν στη βάση.

Το κορίτσι μας είναι σημαντικό. Πολύ σημαντικό. Ο λόγος (SPOILER) ότι το αίμα της είναι άκρως ανθυγιεινό για τους βρικόλακες. Δεν θέλω να σας πω κάτι παραπάνω, καθώς το συγκεκριμένο spoiler, που αποτελεί και την ανατρεπτική συμβολή του ‘Van Helsing’ στη σχετική μυθολογία, είναι ωραίο και η αποκάλυψή του εκτελείται άψογα. Όπως και να ‘χει, εκείνη, όταν ξυπνάει, δεν νοιάζεται για όλα αυτά. Το μόνο που θέλει είναι να βρει την χαμένη κόρη της.

Με άλλα λόγια μιλάμε για ένα δυναμικό γυναικείο χαρακτήρα, εννοείται mutant φάση, τύπου ‘Underworld’ και ‘Resident Evil’, τον οποίο πλαισιώνουν ο πιστός ‘σωματοφύλακάς’ της και μια ομάδα επιζώντων στους οποίους εκείνος επέτρεψε να βρουν καταφύγιο στο νοσοκομείο.

Για να είμαι ειλικρινής, ως φαν οτιδήποτε μετα-αποκαλυπτικού, σκοπεύω να παρακολουθήσω με ευλάβεια το ‘Van Helsing’, τα δυο πρώτα επεισόδια του οποίου ήταν μια χαρά. Εκεί που εκνευρίζομαι και θέλω να πετάξω κάτι στην τηλεόραση είναι όταν συνειδητοποιώ ότι (SPOILER) ο αρχι-κακός, ο αντίστοιχος Ancient (reference στο ‘Strain’) είναι ο -πιο Καλιφορνέζος πεθαίνεις- πατέρας από το ‘One Tree Hill’.

Αυτό είναι μεγάλο φάουλ. Σχεδόν θανάσιμο. Μου χαλάει όλη τη κοτόσουπα. Ευτυχώς που έρχεται και επαναφέρει την ισορροπία ο εξαιρετικός Christopher Heyerdahl, γνωστός και ως ο Swede του ‘Hell on Wheels’. Άψογος και επιβλητικός (ένεκα και των 196 εκατοστών του) για άλλη μια φορά, ειδικά εδώ ως ο μουγκός με την ευχέρεια στο ρόπαλο.

Ουσιαστικά ο τίτλος με το γνώριμο επίθετο είναι λίγο άκυρος, αφού σε προδιαθέτει -τουλάχιστον αυτό συνέβη σε εμένα- αρνητικά για το όλο θέμα.

Κάτι που είναι κρίμα για μια σειρά για την οποία εύστοχα έχει ειπωθεί ότι ‘Είναι καλύτερη από ότι έχει δικαίωμα να είναι’. Τουλάχιστον τα δυο πρώτα επεισόδιά της. Λογικά μελλοντικά θα χειροτερέψει. Αν όχι, χαλαρά παίζει να γίνει η No3 μετα-αποκαλυπτική επιλογή μας, μετά τα ‘The Walking Dead’ και ‘The Strain’ στα οποία, όταν μεγαλώσει επαρκώς το budget της, φιλοδοξεί και να μοιάσει.