US TV: Τα Emmys σήμερα και πριν 10 χρόνια

Τα ρεκόρ του ‘Game of Thrones’, ο θρίαμβος του ‘24’ και το μεγαλειώδες ‘Transparent’. Μια στήλη αφιερωμένη στα Emmys.

Τηλεόραση! Κάπως σα να συμβαίνει ε. Ως PopCode σκεφτήκαμε πως χρειάζεται μια σταθερή ματιά (με νέα, απόψεις, tweets, εικόνες) στα κυριότερα πράγματα που συμβαίνουν στην αμερικάνικη τηλεόραση. Το US TV είναι η νέα μας στήλη για την τηλεοπτική επικαιρότητα.

Το Daily Soap, η μόνη σταθερή ενότητα, θα είναι μια σύντομη καταγραφή ειδήσεων ή αξιοσημείωτων πραγμάτων από το χώρο της αμερικάνικης τηλεόρασης. Το Previously On είναι μια ματιά σε ρετρό εικόνες ή βίντεο. Το Review είναι μια λίγο πιο αναλυτική ματιά σε μια σειρά ή ένα επεισόδιο άξιο συζήτησης. Στο Five-O θα σκεφτόμαστε τυχαίες λίστες, συνήθως χωρίς επεξήγηση. Το # είναι ένα tweet από κάποιον άνθρωπο της τηλεόρασης που προκαλεί αντιδράσεις ή συζητήθηκε ή μας δίνει σημαντικές πληροφορίες ή απλά μας αρέσει. Το And the Emmy Goes to θα περιλαμβάνει σαχλές τηλεοπτικές κατηγορίες μεγάλης χρησιμότητας.

ΤΑ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ US TV

***

To ‘Game of Thrones’ έγινε η πιο πολυβραβευμένη σειρά μυθοπλασίας στην ιστορία των Emmys το οποίο είναι αρκετά δίκαιο. Αν τα βραβεία έχουν τον ρόλο του να μετράνε το ειδικό βάρος μιας παραγωγής και του τι σημαίνει για την βιομηχανία, δε θα μπορούσε να είναι αλλιώς.

Το ‘Game of Thrones’ είναι φαινόμενο με τρόπο που δεν έχει υπάρξει ξανά τέτοιο φαινόμενο. Έχει την κριτική αποδοχή σειρών της χρυσής εποχής του ΗΒΟ, έχει την παγκόσμια αναγνώριση σειρών-θεσμών τύπου ‘Friends’, έχει την εμμονική λατρεία και αναλυτική διάθεση των φανατικών του ‘Lost’ και έχει το είδος της εξαντλητικής, watercooler κάλυψης των πιο καυτών σειρών στην πιο καυτή τους σεζόν (σαν μια μόνιμη 2η σεζόν του ‘Grey’s Anatomy’). Τα έχει όλα αυτά κι είναι ένα μόνο πράγμα.

Αν δεν ήταν αυτή η πιο πολυβραβευμένη σειρά στην ιστορία, ποια θα ήταν;

PREVIOUSLY ON

Πριν 10 χρόνια, στα 58α Emmy, συνέβη αυτό. Δεν ξέρω πώς έγινε, είναι λίγο απίστευτο, αλλά έγινε. To ‘24’ κέρδισε Emmy για Καλύτερη Δραματική Σειρά κι ο Kiefer Sutherland άλλο ένα Α’ Ανδρικού για πάρτη του. Πολύ δυνατός.

Οι άλλες σειρές που διαγωνίζονταν εκείνη τη χρονιά, τις οποίες κέρδισε η (τρομερή) 5η σεζόν του ‘24’ ήταν το ‘House’, το ‘Sopranos’, το ‘West Wing’. Απίστευτο δεν είναι ότι παίζονταν ακόμα τότε όλες αυτές οι σειρές; Επίσης υποψήφιο: το ‘Grey’s Anatomy’.

Στις κωμωδίες το ‘Office’ είχε κερδίσει ‘Scrubs’, ‘Arrested Development’, ‘Curb Your Enthusiasm’ και το ‘Two and a Half Men’, το οποίο χωρίς ντροπή βρέθηκε στην ίδια 5άδα με τα προηγούμενα 4. Παρουσιαστής ήταν ο Conan O’ Brien. O πιλότος του ‘My Name Is Earl’ κέρδισε Emmy Σεναρίου και Σκηνοθεσίας. Α’ Γυναικείο σε Δράμα είχε πάρει η Mariska Hargitay για την επεισοδιάρα ‘911’ του ‘Law & Order: SVU’. Θυμάστε τι one-woman show είχε δώσει σε εκείνο το επεισόδιο η Hargitay; Το επεισόδιο ήταν 40 λεπτά με την Hargitay να μιλάει σε ένα τηλέφωνο. Μεγάλες εποχές.

Το Emmy Α’ Γυναικείου Ρόλου σε Κωμωδία είχε πάρει η Julia Louis-Dreyfus. Η JL-D είναι το χωροχρονικό συνεχές.

DAILY SOAP

* Τα ερμηνευτικά Emmy πήγαν στην Kate McKinnon, την Sarah Paulson, την Tatiana Maslany (o προ 3 ετών εαυτός μου χοροπηδάει στο ταβάνι από χαρά αυτή τη στιγμή), τον Ben Mendelsohn, το μισό καστ του ‘The People v. O.J. Simpson’, τον Rami Malek και το ανίκητο δίδυμο Jeffrey Tambor και Julia Louis-Dreyfus. Ίσως το καλύτερο μοίρασμα ερμηνευτικών βραβείων που θυμάμαι ποτέ.

* “Πείτε μου ότι το βλέπετε κι εσείς αυτό”. Ο Rami Malek, στο απόλυτα σωστό είδος εξυπνάδας που μπορείς να πεις κερδίζοντας Emmy.

* Υπάρχουν άνθρωποι που φωτογραφίζονται στο κόκκινο χαλί και μετά υπάρχουν οι υπερήρωες νίντζα που φωτογραφίζονται στο κόκκινο χαλί:

(Στην εικόνα η Jessie Graff, διαγωνιζόμενη στο ‘American Ninja Warrior’ και stuntwoman στο ‘Supergirl’.)

* Ο Kiefer Sutherland ανακοίνωσε την Tatiana Maslany ως Tatiana Mislay, το οποίο σίγουρα δεν έχει τη αφηρημένης τέχνης διάσταση του ‘Adele Dazeem’ του Travolta, αλλά παραμένει πολύ δυνατό.

* Το ότι τα Emmy σύρανε το ‘Americans’ μέχρι εδώ για να μη του δώσουνε απολύτως τίποτα είναι σχεδόν σαδιστικό. Του χρόνου που δε θα έχουμε μάλλον ‘Game of Thrones’, ίσως είναι η χρονιά του.

* Το περισσότερο ‘Emmys, κλείστε το Game Boy και διαβάστε καθόλου για το σχολείο’ βραβείο της βραδιάς: Η νίκη του ‘Battle of the Bastards’ στην κατηγορία Σεναρίου.

* Το περισσότερο ‘Emmys, UGH’ βραβείο της βραδιάς: Η νίκη του ‘Abominable Bride’ στην κατηγορία Τηλεταινίας.

* Την ίδια ώρα, στα Emmy για σειρές που τρέχουν για πάνω από 10 χρόνια το ‘Grey’s Anatomy’ απολαμβάνει μια σπουδαία βραδιά με 13 βραβεία συνολικά. (Κέρδισε και μερικά ως μίνι σειρά ή τηλεταινία, ο ‘Sherlock’ πιο μάγκας είναι δηλαδή;)

* Αυτό είναι ένα ενδιαφέρον what-if άρθρο που φαντάζεται πώς θα έμοιαζαν τα φετινά βραβεία Emmy αν δε μπορούσαν να βραβεύσουν τους ίδιους για δεύτερη φορά.

* Εδώ όλη η κάλυψη του PopCode για τα φετινά Emmy, με ξεχωριστές ματιές σε κάθε πεδίο κατηγοριών και το τι σημαίνουνν οι υποψηφιότητες για τις τάσεις της βιομηχανίας.

AND THE EMMY GOES TO

Μια από τις μεγάλες συνέπειες της ποιοτικής ανόδου όλου του τηλεοπτικού προϊόντος είναι πως ακόμα και οι σειρές που έχουμε για παραγέμισμα έχουν γίνει καλύτερες από ό,τι ήταν. Κάποτε σιδερώναμε με ‘NCIS’, τώρα σιδερώνουμε με φιλόδοξες σειρές μυθολογίας. Γι’αυτό είναι απαραίτητη πλέον αυτή η κατηγορία. Δεν την φτιάχνουν αυτοί, την βάζουμε εμείς:

Emmy Καλύτερης Σειράς Για Σιδέρωμα

  • Ballers
  • Fear the Walking Dead
  • Marvel’s Agents of S.H.I.E.L.D.
  • Scream
  • Supergirl

Νιώθω πως το ‘Agents of S.H.I.E.L.D.’ θα ήταν ο περσινός νικητής αν υπήρχε η κατηγορία, αλλά φέτος ανέβασε στροφές και ήταν αρκετά ενδιαφέρον σε σημεία, οπότε χάνει τον τίτλο του. Είναι πολύ λεπτή η ισορροπία μιας σειράς που είναι τέλεια για σιδέρωμα (και λοιπές δουλειές του σπιτιού). Δε θες να είναι πραγματικά κακή, γιατί τότε γιατί να τη βλέπεις κάθε βδομάδα; Αλλά δε θες να είναι και εντελώς συναρπαστική επειδή τότε δε γίνεται να μην κοιτάς ενώ πχ διπλώνεις τα πουκάμισα. Κι ενώ το ‘Fear the Walking Dead’ έμοιαζε το φαβορί πριν την απονομή, συνειδητοποιεί κανείς πως έστω οπτικά είναι αρκετά ενδιαφέρον ώστε ακόμα κι όταν χαζεύεις, να θες να το κοιτάς. Οπότε το βραβείο παραμένει περήφανα στην υπερηρωική οικογένεια, πηγαίνοντας στο ‘Supergirl’.

Από του χρόνου μπορούμε να το σκεφτούμε εγκαίρως και να ψηφίσουμε όλοι μαζί, αλλά τώρα έστω πρόχειρα έπρεπε να γίνει η αρχή.

#

 

Εξίσου δυνατό κι αυτό το reply.

REVIEW

To ‘Man on the Land’ του ‘Transparent’ κέρδισε 2 Emmy χθες βράδυ, ένα για τον Α’ Ανδρικό Ρόλο για τον Jeffrey Tambor κι ένα για την ανατριχιαστικά ποιητική σκηνοθεσία της Jill Soloway. Επίσης είναι το καλύτερο επεισόδιο της περσινής σεζόν, από οποιαδήποτε σειρά, οποιουδήποτε πεδίου.

Σε εκείνο το επεισόδιο, η Maura με τις κόρες της επισκέπτονται ένα Φεστιβάλ στη μέση του πουθενά, έναν χώρο μόνο για γυναίκες, μακριά από κάθε ιδέα αντρικής παρουσίας και προνομίου. Αυτό το μαγικό ταξίδι απελευθέρωσης σύντομα μετατρέπεται σε κάτιάπιαστα εφιαλτικό για τη Maura, με τρόπο παρόμοιο που συνέβη και στο αντίστοιχο (εξίσου ονειρικά άπιαστης υφής) επεισόδιο ‘Best New Girl’ της 1ης σεζόν. Είναι η ανθρώπινη κατάσταση αυτό που δε μας αφήνει απελευθερωθούμε, που αποκαλύπτει νέες αλυσίδες σε κάθε νέο επίπεδο συναίσθησης της ελευθερίας;

Το επεισόδιο τολμά μια απεικόνιση σχεδόν αδιανόητη ακόμα και για τα diverse στάνταρ της εν έτει 2016 τηλεόρασης. Ένας χώρος αποκλειστικά για γυναίκες, γεμάτος κορμιά, μουσική, σεξ και απελευθέρωση. (Και τη Sia, σε μια σπάνια εμφάνιση του προσώπου της.) Εκεί η Maura θα βρεθεί στο περιθώριο, παραμένοντας άντρας στα μάτια πολλών γυναικών. Το επεισόδιο κορυφώνεται με ένα συγκλονιστικό μοντάζ, με flashbacks στη ναζιστική Γερμανία όπου ένας στρατός αντρών κυνηγά αντιφρονούντες, καίει βιβλία και καταπιέζει την επιστημονική πρόοδο, την ώρα που οι πρόγονοι της Maura κοιτούν τη φλόγα και μέσα από τη φλόγα αντικρύζουν την κόρη της, στο σήμερα. Είναι μια απίστευτης δύναμης και θάρρους παραβολή για την καταστροφική μανία του μίσους διαμέσου των αιώνων, και το πώς η διάκριση μπορεί να παίρνει πολλές μορφές και να τρυπώνει παντού και πάντα.

Στο τέλος η Maura αποχωρεί φωνάζοντας, “man on the land!”. Είχε ανατριχιάσει η ψυχή μου, γελούσα και έκλαιγα ταυτόχρονα. Αυτά που κάνει η Jill Soloway στο ‘Transparent’ θα είναι κάποτε υλικό τηλεοπτικού θρύλου, και τα Emmys θα είναι πολύ περήφανα που την βραβεύουν από την πρώτη στιγμή.

Five-O

5 τέλειες σειρές της περσινής σεζόν που δεν βρίσκονταν στα χθεσινά Emmys ούτε προτεινόμενες.

  • ‘The Girlfriend Experience’
  • ‘BoJack Horseman’
  • ‘Jessica Jones’ (ναι, κέρδισε Emmy τίτλων αρχής, έλα σας πρκλ πλ)
  • ‘The Leftovers’
  • ‘Sense8’ (δεν ακούω κουβέντα)

AND NOW THIS

Η Jill Soloway κι ο Jeffrey Tambor μιλούν στα παρασκήνια των Emmy για το επεισόδιο ‘Man on the Land’, για το δηλητήριο του να κατηγοριοποιείς ανθρώπους ως ‘άλλους’ και για τον Donald Trump ως συνεχιστή του Hitler.

ΤΑ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ US TV

TAGS
US TV
ADVERTISING
  • top stories

ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ