
OGE: «Ελπίζω σε έναν ακροατή πιο δεκτικό στην εξέλιξη της μουσικής»
Ενώ το νέο του άλμπουμ Status 2 ταξιδεύει σε όλη τη χώρα, βρήκαμε την ευκαιρία για μια γενικότερη κουβέντα με τον OGE, έναν ραπ hitmaker που πολλοί θεωρούν ότι γνώρισαν στη φετινή Eurovision, δίπλα στην Κλαυδία – αλλά στην πραγματικότητα τον ήξεραν ήδη.
- 26 ΙΟΥΝ 2025
Πολλοί θεώρησαν ότι γνώρισαν το πρόσωπο του OGE πρώτη φορά στον φετινό διαγωνισμό της Eurovision, στο πλευρό της «αστερομάτας» Κλαυδίας.
Αλλά, στην πραγματικότητα οι ίδιοι άνθρωποι έχουν πωρωθεί τραγουδώντας κομμάτια του από πολύ παλιότερα, πριν και από τη συμμετοχή του στη μουσική σύνθεση για το εκρηκτικό, ανατρεπτικό και τελικά διαμαντένιο σε πωλήσεις «Ζάρι». Μερικά παραδείγματα; Το άκρως επιτυχημένο “Trafficante”, το «Δεν Σε Βλέπω (απόψε βάζω τέρμα)» με τον Πάνο Κιάμο, το «Με Όπλο Τη Φωνή Σου» μαζί με Demy και Xάρις Σάββα, το καλοκαιρινό “Viktoria” με τις Μέλισσες.
Δεν διεκδικεί τυχαία ο OGE τον τίτλο του ράπερ των ποπ επιτυχιών. Αλλά δεν είναι μόνο αυτό. Τόσο ως τραγουδοποιός (έχοντας επανειλημμένες συνεργασίες με τη Μαρίνα Σάττι, μεταξύ άλλων), όσο και στο μικρόφωνο ως ράπερ, ο OGE δείχνει σταθερά μια τάση ανησυχίας και εξερεύνησης πέρα από μουσικά είδη και «σύνορα». Μεγάλωσε με παραδοσιακά και έντεχνα, τον τράβηξε από έφηβο η «μαύρη μουσική» και τώρα, έπειτα από χρόνια στο booth, διερευνά πιο πολύ τον νέο ευρωπαϊκό urban ήχο με στοιχεία Μεσογείου και όχι μόνο. Πάντα, με απρόσμενες και εντελώς διαφορές μεταξύ τους συνεργασίες.
Σε αυτή τη μουσική κατεύθυνση, κυκλοφόρησε πρόσφατα το άλμπουμ Status 2 – ένα ακόμη «βήμα» για την τριλογία που δουλεύει και αναπτύσσει από το 2022.
Προτού λοιπόν κομμάτια όπως το «Σπίρτο» ή το “Auch” (από τον νέο δίσκο) και το ακόμη πιο πρόσφατο «Έμμονη Ιδέα» (με Ivan Greco και τον Sicario) ταξιδέψουν σε όλη τη χώρα μέσα από ηχεία και αυτοκίνητα αυτό το καλοκαίρι, βρήκαμε την ευκαιρία για μια γενικότερη κουβέντα με τον OGE. Μια κουβέντα για την Eurovision, για τo αν υπάρχει συνταγή στο hitmaking και για την τέχνη του να παντρεύει αρμονικά στον ίδιο δίσκο μια «βεντάλια» κορυφαίων ονομάτων που περιλαμβάνουν από τη Σάττι και τον Apon μέχρι τον σκληρό Rack και τον Vlospa.
Να ξεκινήσουμε από το post-Eurovision effect και ειδικότερα τη διαμάχη που προκλήθηκε από το πουθενά στο ελληνικό ίντερνετ και τη μεσημεριανή ζώνη, με πολλούς να συγκρίνουν δηκτικά τη Μαρίνα με την Κλαυδία. Πόσο απέχουν αυτές οι ερμηνείες που τους αποδόθηκαν από την πραγματικότητα; Και γενικά, πόσο μικροπρεπές όλο αυτό;
Γενικά πιστεύω στον κόσμο αρέσει να κάνει συγκρίσεις και να παίρνει πλευρές. Εγώ πιστεύω ότι ο κάθε καλλιτέχνης έχει τη δική του προσωπικότητα, και καλλιτεχνικά πρέπει να παρουσιάζει αυτό που νιώθει ότι τον εκπροσωπεί.
Σε ενοχλεί να σε ρωτούν για την Κλαυδία; Ή να σχολιάζουν τη σχέση σας παρά τη μουσική σας;
Καταλαβαίνω πως είναι και αυτό μέσα στο πρόγραμμα, όταν σε ένα ζευγάρι η δουλειά του συνδυάζεται και με την έκθεση. Δε με ενοχλεί αρκεί να μένει στα νορμάλ όρια το ενδιαφέρον.
Δεν αντέχω να μη ρωτήσω πριν προχωρήσουμε: Με τα γυαλιά τι έχει συμβεί και φοράτε τα ίδια (γέλια);
Εντελώς τυχαίο (γέλια). Αλλά είναι πολλοί αυτοί που λένε ότι μοιάζουμε.
Θεωρείς ότι μετά το σούσουρο για την Eurovision σε ακολουθάει και κάποιου είδους ρετσινιά στο rap game;
Από πέρυσι που έγραψα το «Ζάρι», το τραγούδι της εκπροσώπησης της Ελλάδας με τη Μαρίνα Σάττι, είχα μια πρώτη επαφή με τον διαγωνισμό της Eurovision, και ίσα-ίσα έγινε αποδεκτό από αρκετό κοινό, αλλά και από τη ραπ. Φέτος, η Κλαυδία απέκτησε ένα πολύ μεγάλο κοινό από όλα τα είδη μουσικής λόγω της αυθεντικότητάς της. Δεν έχω λοιπόν αντιμετωπίσει κάποιο θέμα με αυτό.
Το νέο σου άλμπουμ είναι φουλ καλοκαιρινό, dancy, φρέσκο.
Το project Status 2, ανήκει σε μία σκέψη τριλογίας άλμπουμ. Είναι η συνέχεια του πρώτου και έχει τη φιλοσοφία της σύμπραξης του ήχου μου μαζί με τους καλλιτέχνες που συνεργάζομαι σε άλλα πρότζεκτ. Χαρακτηρίζεται από το νέο ευρωπαϊκό urban ήχο με mediterranean στοιχεία. Δεν θα έλεγα ότι το άλμπουμ είναι μόνο καλοκαιρινό, αλλά αν δίνει αυτό το vibe, χαίρομαι. Γενικά, το κοινό έχει αγαπήσει το εγχείρημα, το ακολουθεί και περιμένει τι έπεται στη συνέχεια.
Παίζει κάποια ενδιαφέρουσα ιστορία πίσω από κάποιο κομμάτι;
Το κάθε κομμάτι έχει γραφτεί σε διαφορετικές περιόδους και το καθένα έχει τη δική του ξεχωριστή ιστορία. Στο “Cosmos” για παράδειγμα που συμμετέχει η Μαρίνα Σάττι αποτυπώνεται η συνεργασία μας μετά από τόσα projects που έχουμε κάνει μαζί. Αυτή η συνεργασία εδώ είναι ο τρόπος με τον οποίο βλέπουμε τον κόσμο της μουσικής και τον κόσμο γενικότερα.
Βρίσκεσαι πίσω από πολλά hits και ίσως κατέχεις κάποιο άτυπο ρεκόρ για τις περισσότερες συνεργασίες στο ελληνικό rap game – από Σάττι μέχρι Rack και από Ivan Greco μέχρι Apon. Τι σου δίνει αυτό το μοντέλο που ακολουθείς και στον νέο δίσκο;
Νομίζω ότι όλα αυτά τα δένει η αγάπη για τη μουσική, γι’ αυτό κι αν κοιτάξεις προσεκτικά τις συνεργασίες θα δεις ότι είναι και εκτός του ραπ και με μεγάλη απόσταση το ένα είδος με το άλλο. Αυτό που αγαπώ στις συνεργασίες είναι ότι έχουν κοινό χαρακτηριστικό την αγάπη για τη μουσική, και μπορεί μέσα από μία σωστή συνταγή να γεννηθεί κάτι τελείως exclusive.
Παρεμπιπτόντως, ήταν κάποιο κομμάτι από αυτά που πόνταρες ότι θα γίνει επιτυχία; Και τελικά, υπάρχει κάποια συνταγή για τα ελληνικά αυτιά και με τι θα κολλήσει;
Συγκεκριμένη συνταγή δεν υπάρχει για την επιτυχία. Σίγουρα, μπορώ να σου πω ότι είναι η χημεία και η μαγεία που γεννούνται εκείνη τη στιγμή που γράφεται ένα τραγούδι. Είναι η ενέργεια που δημιουργεί. Υπάρχουν τραγούδια που μόλις τα τελείωσα, κατάλαβα ότι θα γίνουν μεγάλες επιτυχίες. Για παράδειγμα, το “Trafficante”, το «Βικτόρια» ή το «Σπίρτο» από το τωρινό μου άλμπουμ αισθάνθηκα αμέσως ότι θα έχουν μεγάλη απήχηση. Ενστικτωδώς.
Έχει αρχίσει να πέφτει και στα παγκόσμια ραντάρ ο ελληνικός ήχος και γενικά εγχώριοι artists, αντιλαμβάνομαι. Βλέπεις και εσύ ότι υπάρχει παραπάνω ενδιαφέρον; Πού το αποδίδεις;
Πράγματι είναι γεγονός, ο τρόπος που πλέον αναπαράγεται σήμερα η μουσική έχει εξελιχθεί και αλλάξει. Μέσω της τεχνολογίας έχει αρχίσει να κεντρίζει το ενδιαφέρον η πολύγλωσση μουσική, αναμφισβήτητα. Έτσι, και στην ελληνική μουσική ελπίζω πως μελλοντικά θα δούμε περισσότερες συνεργασίες Ελλήνων και καλλιτεχνών του εξωτερικού. Ώστε να αυξηθεί το ευρωπαϊκό κοινό, αλλά και το κοινό σε παγκόσμια κλίμακα. Το διαδίκτυο έχει ανοίξει νέους δρόμους και υπάρχει η δυνατότητα να σπάνε τα σύνορα ευκολότερα. Εκδηλώνεται το ενδιαφέρον πλέον πολύ πιο άμεσα. Ψάχνεται περισσότερο ο κόσμος.
Ποια νοοτροπία ακροατή ελπίζεις να αλλάξει τα επόμενα χρόνια;
Ελπίζω σε έναν ακροατή που θα είναι πιο δεκτικός στην εξέλιξη της μουσικής. Έχει πλέον τα μέσα να αρχίσει να ψάχνεται αρκετά γι’ αυτό που του αρέσει, και τη δυνατότητα να επιλέγει το soundtrack που θέλει ο καθένας να τον ακολουθεί.
***
INFO
Βρείτε το άλμπουμ Status 2 που κυκλοφορεί από τη Minos EMI, A Universal Music Company, σε όλα τα ψηφιακά καταστήματα και τις streaming υπηρεσίες και μείνετε συντονισμένοι στο κανάλι του OGE στο Instagram.
Ακολουθήστε το OneMan στο Google News και μάθετε τις σημαντικότερες ειδήσεις.