
Γιατί το να κάνεις unsubscribe σε ενοχλητικά e-mails είναι επικίνδυνο
Στην πραγματικότητα, ειδικοί στην κυβερνοασφάλεια προειδοποιούν ότι σε πολλές περιπτώσεις, προκαλείς περισσότερο κακό παρά καλό.
- 11 ΙΟΥΛ 2025
Αν για να ζήσεις, περνάς ώρες μπροστά από την οθόνη του υπολογιστή σου, τότε ξέρεις. Αμέτρητα, τις περισσότερες φορές ανούσια email φτάνουν καθημερινά και, μεταξύ άλλων, προσφέρουν από προσφορές για ταξίδια της τελευταίας στιγμής μέχρι συνεργασίες σε κάποια πλατφόρμα.
Σχεδόν κάθε e-mail τελειώνει με την ίδια πρόσκληση: «Κάντε κλικ εδώ για διαγραφή από τη λίστα». Βέβαια, αν και για χρόνια μας λένε ότι το unsubscribe είναι ένας απλός και ασφαλής τρόπος να αφαιρεθούμε από λίστες e-mail στις οποίες δεν εγγραφήκαμε ποτέ ή δεν μας ενδιαφέρουν πια, αυτό δεν είναι πάντα αλήθεια.
Στην πραγματικότητα, ειδικοί στην κυβερνοασφάλεια προειδοποιούν ότι σε πολλές περιπτώσεις, το να κάνεις unsubscribe μπορεί να προκαλέσει περισσότερο κακό παρά καλό κι αυτό γιατί φεύγεις από το ασφαλές, δομημένο περιβάλλον του e-mail client και μπαίνεις στον ανοιχτό ιστό, όπου παραμονεύουν νέες και απρόβλεπτες απειλές.
Για την ακρίβεια, 1 στα 644 κλικ σε συνδέσμους unsubscribe οδηγεί τους χρήστες σε δυνητικά κακόβουλους ιστότοπους. Ο ελάχιστος κίνδυνος είναι ότι κακόβουλοι αποστολείς, που έχουν αποκτήσει το e-mail σου, το δοκιμάζουν για να δουν αν είναι ενεργό.
Το να κάνεις κλικ στο link διαγραφής τους λέει ότι «είσαι ένα πραγματικό άτομο που αλληλεπιδρά με spam», λέει ο Michael Bargury, CTO και συνιδρυτής της εταιρείας κυβερνοασφάλειας Zenity.
Αφού γνωρίζουν ότι ένα e-mail ανήκει σε πραγματικό άτομο που δίνει σημασία στα μηνύματα, μπορούν να αρχίσουν να χτίζουν ένα αρχείο με σκοπό, στο μέλλον, να προχωρήσουν σε άλλες απάτες.
Ένας άλλος κίνδυνος είναι ότι οι σύνδεσμοι διαγραφής μπορεί να σε μεταφέρουν σε ψεύτικες αλλά αυθεντικά σχεδιασμένες ιστοσελίδες, όπου προσπαθούν να σε εξαπατήσουν για να δώσεις τα στοιχεία εισόδου σου ή να εγκαταστήσεις κακόβουλο λογισμικό στη συσκευή σου – δεν ξέρουμε αν ισχύει και για το Predator.
«Αν η ανακατεύθυνση ζητήσει τον κωδικό σας για να διαγραφείτε, αυτό είναι κόκκινη σημαία», λέει ο Bargury. «Μην το κάνετε. Αντί αυτού, ανοίξτε ένα νέο παράθυρο και μεταβείτε απευθείας στην ιστοσελίδα του αποστολέα, για να αλλάξετε τις ρυθμίσεις επικοινωνίας χειροκίνητα, χωρίς να πατήσετε κανένα σύνδεσμο από το e-mail».
Ακολουθήστε το OneMan στο Google News και μάθετε τις σημαντικότερες ειδήσεις.