
Στα πανηγύρια τσακώνονται, αλλά γιατί μας κάνει εντύπωση;
Στην Αμοργό ήταν η σημαία της Παλαιστίνης, στην Κορινθία η έξαλλη παπαδιά και στην Αιτωλοακαρνανία οι ιπτάμενες καρέκλες.
- 12 ΑΥΓ 2025
Ακολουθεί μια σύντομη αναδρομή στο πρόσφατο παρελθόν. Θα κατρακυλήσουμε λοιπόν από το πιο παλιό περιστατικό στο πιο πρόσφατο και θα εστιάσουμε σε τρεις «ειδήσεις», που απασχόλησαν έντονα την ελληνική επικαιρότητα μιας και στις χημικές ενώσεις, που δημιούργησαν αυτό το εκρηκτικό μείγμα, εντοπίζουμε το greek summer, την κατάσταση στη Γάζα, αρκετό αλκοόλ και την ηθική αναλγησία που, σύμφωνα με κάποιους, οδηγεί στην απιστία.
Αμοργός: Το βράδυ του Σαββάτου (26/7) και στο πανηγύρι της ψημένης στα Κατάπολα, «μια ομάδα νεαρών» όπως διαβάσαμε σε διάφορα Μέσα, σήκωσε μια σημαία και φώναξε υπέρ της Παλαιστίνης. Όταν ακούστηκε το σύνθημα, ο τραγουδιστής απάντησε «Λευτεριά στην Ελλάδα και την Κύπρο». Ακολούθησε ένταση, ένα μπουκάλι έφτασε στη σκηνή, έσβησαν τα φώτα και κυκλοφόρησαν διάφορα βίντεο με συμπλοκές.
Πιτσά Κορινθίας: Βράδυ Πέμπτης (31/7) και η σύζυγος ενός ιερέα εμφανίστηκε εξαγριωμένη στο πανηγύρι κατηγορώντας τον δημόσια για απιστία, καθώς εκείνος είχε φτάσει συνοδευόμενος από άλλη γυναίκα, μας πληροφορεί το ekklhsiaonline.gr. Η 45χρονη σύζυγος του ιερέα πλησίασε το τραπέζι του και άρχισε να φωνάζει, να βρίζει και να πετάει προς το μέρος του σουβλάκια και κουτάκια μπίρας. Οι τραγουδιστές προσπαθούσαν να κατευνάσουν την ένταση, ενώ έπειτα από παρέμβαση των διοργανωτών, η σύζυγος αποχώρησε από το χώρο, με τον ιερέα να την ακολουθεί.
Σιταράλωνα Αιτωλοακαρνανίας (πείτε το γρήγορα τρεις φορές, να δούμε κάτι): Φτάνουμε στο σήμερα. Αν αυτή τη στιγμή δεν έχετε βυθίσει τα πόδια σας στην καυτή άμμο και σκρολάρετε στο κινητό σας βαθιά απογοητευμένοι που οι συνάδελφοι σας άφησαν μόνους και έφυγαν για τα νησιά, τότε οι πιθανότητες να διαβάσατε (ή και να είδατε) τις ομορφιές στο πανηγύρι του μικρού χωριού, είναι πολλές. Μια ομάδα ανθρώπων πιάστηκαν στα χέρια, ενώ στη συνέχεια εκτοξεύτηκαν μπουκάλια, καρέκλες και τραπέζια. Η Γωγώ Τσαμπά, τότε, σταμάτησε να τραγουδάει και ζήτησε από τους εμπλεκόμενους να σταματήσουν.
Τι καταλαβαίνουμε από τα τρία αυτά περιστατικά όταν τα τοποθετούμε το ένα δίπλα στο άλλο; Ότι τα πανηγύρια μπορεί να έχουν αλλάξει, αλλά εξακολουθούν να είναι μια βαθιά ελληνική υπόθεση ως προς τον τρόπο που μια κατάσταση φτάνει από το 0 στο 100 μέσα σε λίγα λεπτά. Η μόνη διαφορά συγκριτικά με παλιά είναι τα καλά κινητά που καταγράφουν τα πάντα και τα social media που θρέφουν το μύθο τους. Ο πυρήνας τους, όμως, είναι η έκφραση. Και το να πετάς μια καρέκλα στον άλλο, έκφραση είναι – δεν εξετάζουμε αν είναι σωστή ή όχι.
Τα πανηγύρια, άλλωστε, συνδυάζουν πολλά πράγματα. Από το θρησκευτικό στοιχείο μέχρι και την επανασύνδεση της κοινότητας που βλέπει τα παιδιά της να φεύγουν και να επιστρέφουν τα καλοκαίρια. Το να μην χαθεί η παράδοση είναι ο πρωταρχικός σκοπός ο οποίος διατηρείται μέσω της διασκέδασης.
Οι άνθρωποι, όμως, μιας και τα πανηγύρια είναι viral και βρίσκονται ψηλά στη to do list των εγχώριων τουριστών, είναι γεμάτοι προβληματισμούς και το να διασκεδάζουν δεν τους αποτρέπει από το να τους εκφράζουν. Λευτεριά στην Παλαιστίνη λοιπόν, μπορεί να ακουστεί και στο πανηγύρι εφόσον τα άτομα που το απαρτίζουν, μεταξύ άλλων, νιώθουν την ανάγκη να πάρουν θέση.
Ιπτάμενα σουβλάκια, επειδή ένα φαινόμενο όπως η απιστία προφανώς και βρίσκει χώρο σε μια εκδήλωση όπου οι άνθρωποι, με τον έναν ή με τον άλλο τρόπο, είναι υπέρ της κοινωνικής συνοχής. Όποιος την απειλεί, απειλείται. Τα μυστικά στα μικρά χωριά δεν είναι μυστικά, όλοι το ξέρουν αυτό.
Και καρέκλες, ναι. Καρέκλες και γροθιές γιατί μιλάμε για έκφραση. Έκφραση ενόχλησης και δυσαρέσκειας στην προκειμένη. Είναι σωστά όλα τα παραπάνω; Όχι, αλλά είναι Ελλάδα και στα ελληνικά πανηγύρια δεν έχει σημασία τι είναι σωστό και τι όχι. Κάποιες φορές, είναι αυτό που είναι. Δυστυχώς.
Μην ξεχνάτε ότι είμαστε λαϊκοί άνθρωποι, απλώς τα πέδιλα που φοράμε αρχίζουν πλέον με “B” και τελειώνουν σε “k”.
Aκολουθήστε το OneMan στο Google News και μάθετε τις σημαντικότερες ειδήσεις.