
Στο τελευταίο Final Four που έγινε στην Αθήνα, οι καντινιέρηδες πουλούσαν σουβλάκια με 2 ευρώ
Το κυρίως πιάτο της Ευρωλίγκας επιστρέφει μετά από 19 χρόνια σε μια πολύ διαφορετική πόλη.
- 10 ΣΕΠ 2025
Λίγες ώρες μετά τη μεγάλη νίκη επί της Λιθουανίας στους «8» του Ευρωμπάσκετ, ήταν η σειρά της Αθήνας να επικρατήσει του Βελιγραδίου, στη μάχη των δύο πόλεων για να φιλοξενήσουν το κυρίως πιάτο της φετινής Ευρωλίγκας.
Οι ομάδες έκατσαν στο τραπέζι (ή σε κάποιο zoom meeting), ψήφισαν και με το πολύ πειστικό 8-3, το Final Four επιστρέφει στα μέρη μας, 19 χρόνια μετά.
Αν βάλεις την Αθήνα του 2025 δίπλα στην Αθήνα του 2007, το παιχνίδι μάλλον θα λέγεται «βρες τις ομοιότητες» και όχι τις διαφορές. Όσοι και όσες έχουν ζήσει τις δύο αυτές εποχές, θα δυσκολευτούν μάλλον να κυκλώσουν κοινά σημεία, πέρα από τα εμφανή, όπως είναι ο ελληνικός ήλιος, οι τσολιάδες έξω από τη Βουλή και ο Μπαϊρακτάρης.
Ας κρατήσουμε ενός λεπτού σιγή για την αθηναϊκή νοσταλγία του 2007. Πολύ ωραία, συνεχίζουμε.
Η Ευρωλίγκα επιστρέφει στην Ελλάδα με διαφορετικό ύμνο, με ένα κάπως αμήχανο remix του αυθεντικού Devotion, σε μια αμερικάνικη κόπια που δε θα έπειθε κανέναν να κάνει Shazam. Μεταξύ μας, πιστεύω ότι το κράζουν στα κρύφα μέχρι και οι νεαροί TikTok editors της Euroleague.
Το ακούτε εδώ, με δική σας ευθύνη. Ας θυμηθούμε και το παλιό για λίγο ατόφιο tradition over modernity.
Το διήμερο 22-24 Μαΐου λοιπόν, ο μπασκετικός κόσμος έχει αδειάσει το calendar και ανυπομονεί για το μεγαλύτερο μπασκετικό event της χρονιάς.
Ίσως κάποιοι φασαίοι εκείνες τις μέρες να λένε «ρε, τι ιβεντάκι παίζει στο Μαρούσι και μιλάνε όλοι για αυτό. Α, μπάσκετ είναι; Καλά, γάμα το, πάμε Ζάππειο που έχει Street Outdoors».
Στην Αθήνα των απανωτών sold outs, στα πάντα, από Στέγη μέχρι μαθήματα κεραμικής στην Αγίας Ζώνης, το μαγικό χαρτάκι για Final Four δεν θα είναι μόνο πανάκριβο αλλά και δυσεύρετο, ακόμα και για αυτό τον φίλο που έχει άκρες παντού και «θα σας φτιάξει».
Οι τιμές εισιτήριων συγκριτικά με τη διοργάνωση του 2007 πιθανότατα να είναι τριπλάσιες ακόμα και σε σημεία του γηπέδου που χρειάζεσαι κιάλια για να δεις όλα όσα συμβαίνουν πάνω στο Glass Floor.
Το ΟΑΚΑ πλέον λέγεται Telekom Arena και έξω από αυτό, οι καντινιέρηδες θα πουλάνε τυλιχτά με 7-8 ευρώ. Ποιος ξέρει, μπορεί να έχει αλλάξει και το μενού μέχρι τότε και αντί για σουβλάκια, να βλέπεις avocado toasts και scrambled eggs στον κατάλογο.
Ο CEO της Euroleague Paulius Motiejunas, δεν ήταν τόσο ειλικρινής πάντως στις πρώτες δηλώσεις του. «Η επιστροφή του Final Four στην Αθήνα αντικατοπτρίζει τη δέσμευσή μας να ενισχύουμε τους δεσμούς μας με τις παραδοσιακές αγορές», ανέφερε χαρακτηριστικά. Αγαπητέ Paulius, στην Αθήνα δεν πουλάνε κελεμπίες.
Ευτυχώς όμως, η ιστορία έχει δείξει ότι υπάρχει καλή παράδοση όταν παίζεις εντός έδρας στο F4, για τις ελληνικές ομάδες. Για τον Παναθηναϊκό, βασικά.
Η Ευρωλίγκα έχει ήδη κλείσει άλλα δύο Final Four στο Ντουμπάι και η φετινή επιστροφή στα Βαλκάνια μοιάζει περισσότερο με Erasmus+, ούτε καν κανονικό εξάμηνο.
Μπορεί το φετινό Final Four να είναι λιγότερο από 20 λεπτά μακριά με το αμάξι, αλλά αν ονειρεύεστε για τα επόμενα χρόνια ταξιδάρες σε Πράγα, Βαρκελώνη και Μπολόνια, όπως παλιά, καλύτερα να αναζητήσετε άλλες αφορμές.
Ακόμα και οι πιο πιστοί επισκέπτες του μεγάλου διημέρου του ευρωπαϊκού μπάσκετ πάντως, στην επιστροφή τους στην Αθήνα θα αντικρίσουν μια πολύ διαφορετική πόλη.
Αυτή τη φορά, δυστυχώς, η όλη εμπειρία θα είναι περισσότερο προσαρμοσμένη τόσο στην τσέπη τους όσο και πάνω τους γενικώς.
Δίπλα στα AirBnb που φιλοξενούν μπασκετικούς τουρίστες, content creators, influencers και YouTubers, οι μόνιμοι κάτοικοι της πόλης θα ψάχνουν να βρουν link για να δουν το παιχνίδι.
Ακολουθήστε το OneMan στο Google News και μάθετε τις σημαντικότερες ειδήσεις.