
Πρώτη φορά στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς στα 56
Κι όμως, η καθημερινή μετακίνηση στην πόλη μπορεί να γίνει αναπάντεχα φαν (αν δεν μπαίνεις στο 040 στις 8 το πρωί): Η εμπειρία του Άρη Δούκα.
- 13 ΟΚΤ 2025
Η καθημερινή μετακίνηση στην πόλη είναι γεμάτη εκπλήξεις, ειδικά όταν μιλάμε για τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Ο Άρης Δούκας, 56 ετών, μας μιλάει για την αλλαγή που ήρθε στη ζωή του όταν, λόγω των νέων μέτρων για το κράνος του συνεπιβάτη, έπρεπε να αφήσει τη μηχανή πίσω και να ανακαλύψει ξανά τα ΜΜΜ.
Κι ενώ αρχικά φαινόταν ότι η μετάβαση αυτή θα ήταν προσωρινή και αστεία, η πραγματικότητα αποδείχθηκε αρκετά πιο σύνθετη. Για πολλούς, η καθημερινή χρήση των ΜΜΜ είναι ένα ταξίδι με καθυστερήσεις, γεμάτα βαγόνια και πολύωρη αναμονή στη βροχή. Παρόλα αυτά, ο Άρης αναγνωρίζει πως τα μέσα της πόλης έχουν εξελιχθεί με την πάροδο των χρόνων.
Τα ηλεκτρικά λεωφορεία, η ψηφιοποίηση του εισιτηρίου και η ευκολία των apps είναι μόνο μερικά από τα θετικά, αλλά η πραγματικότητα της αθηναϊκής συγκοινωνίας δεν παύει να κρύβει και τις δυσκολίες της. Από την έλλειψη οθονών με αναμενόμενες αφίξεις σε κάθε στάση, μέχρι τις υπερβολικές καθυστερήσεις στις ώρες αιχμής, η καθημερινή χρήση των ΜΜΜ εξακολουθεί να είναι μια πρόκληση για όσους τα χρησιμοποιούν τακτικά.
Κι όμως, ο Άρης μας εξηγεί γιατί, παρά τις δυσκολίες, τα ΜΜΜ παραμένουν για τον ίδιο μια ρεαλιστική και πολλές φορές πιο άνετη επιλογή από το να μετακινείται με το αυτοκίνητο ή τη μηχανή.
Ποια μοίρα σε έριξε και χρησιμοποιείς τα ΜΜΜ; Πριν, πώς κυκλοφορούσες;
Μου πήραν το δίπλωμα με τα νέα μέτρα για κράνος στον συνεπιβάτη –ναι, τόσο άκυρο! Έτσι, αναγκαστικά στράφηκα στα ΜΜΜ. Μέχρι τότε κυκλοφορούσα αποκλειστικά με μηχανή. Πού και πού έπαιρνα ταξί, κυρίως αν είχα κάποια εκδήλωση ή αν είχε πολύ άσχημο καιρό.
Πόσα χρόνια είχες να χρησιμοποιήσεις τόσο καθημερινά τα ΜΜΜ; Και πόσο αλλαγμένα τα βρίσκεις από τότε;
Οδηγώ μηχανή από τα 19, οπότε είχα πάρα πολλά χρόνια να μπω σε μέσα καθημερινά. Είχε τύχει κατά καιρούς να χρησιμοποιήσω μετρό ή τραμ, αλλά λεωφορείο… δε θυμάμαι καν πότε ήταν η τελευταία φορά!
Η διαφορά πάντως είναι τεράστια. Τώρα υπάρχει ηλεκτρονική πληρωμή με κάρτα, ενώ εγώ θυμάμαι ακόμα τους κερματοδέκτες, τα ακυρωτικά μηχανήματα και την κάρτα απεριορίστων διαδρομών –ξέρεις, αυτή με τη φωτογραφία που άλλαζες κάθε μήνα το κουπόνι μπροστά.
Επίσης, τώρα υπάρχει και app, βλέπεις περίπου την ώρα άφιξης, και στα καινούρια –τα ηλεκτρικά– υπάρχουν μέχρι και USB φορτιστές!
Τι διαδρομές κάνεις και ποια μέσα χρησιμοποιείς;
Αφού δοκίμασα διάφορα, κατέληξα στο 136 και το 137 για να φτάνω από Άνω Νέα Σμύρνη μέχρι Συγγρού-Φιξ, κι από εκεί παίρνω το μετρό (γραμμή 2) μέχρι Πανεπιστήμιο. Εναλλακτικά, έχω πάρει και το τραμ μέχρι Σύνταγμα, ή το δημοτικό λεωφορείο του Δήμου Νέας Σμύρνης για να πάω στο μετρό του Νέου Κόσμου.
Πώς είναι η μέχρι τώρα εμπειρία σου;
Γενικά είναι πολύ ευχάριστη, βασικά γιατί μετακινούμαι εκτός ωρών αιχμής, οπότε τα μέσα είναι αρκετά άδεια. Αν πετύχω και κάποιο από τα καινούρια, τα ηλεκτρικά λεωφορεία, είναι ακόμα πιο άνετα.
Το μετρό είναι μόνο δύο στάσεις. Μια που μπαίνω, μια που βγαίνω. Και οι σταθμοί είναι εύκολοι, καθαροί και ευχάριστοι.
Τι σου αρέσει στα ΜΜΜ και τι θα άλλαζες;
Μου άρεσε που ήξερα τι ώρα πρέπει να φύγω και τι ώρα φτάνω – είναι σπάνιο αυτό στην Αθήνα. Μάλλον, ήμουν και τυχερός, γιατί δεν έπεσα σε πορείες, απεργίες ή κλειστούς δρόμους. Επίσης, μου άρεσε που δε χρειάστηκε να φορέσω κράνος και δεν έφτανα με πατημένα μαλλιά.
Αν άλλαζα κάτι, θα ήταν το app του ΟΑΣΑ –να γίνει πιο εύκολο, πιο φιλικό, πιο ακριβές. Θα ήθελα επίσης να υπήρχε οθόνη με τις αφίξεις σε κάθε στάση (δεν έχουν όλες, αλλά φαντάζομαι θα μπουν σιγά-σιγά).
Και φυσικά, θα ήθελα όλος ο στόλος να γίνει όπως τα καινούρια. Κάτι που φαίνεται ότι προχωράει. Και κάτι τελευταίο: 24ωρη λειτουργία τα Σαββατοκύριακα και λίγη περισσότερη διαφήμιση –να αρχίσει ο κόσμος να τα χρησιμοποιεί μπας και γλιτώσουμε λίγο το μποτιλιάρισμα.
Θα συνεχίσεις να τα χρησιμοποιείς και στο μέλλον;
Ναι, σίγουρα. Ειδικά αν μπει 24ωρη λειτουργία, θα μπορώ να βγαίνω και για ποτό χωρίς άγχος. Θα τα χρησιμοποιώ επίσης σε μέρες με κρύο, βροχή ή όταν γενικά η μηχανή είναι ταλαιπωρία.
Aκολουθήστε το OneMan στο Google News και μάθετε τις σημαντικότερες ειδήσεις.