facebook: Granny Spills
SOCIAL MEDIA

Η Granny Spills και η άνοδος των AI influencers

Πώς οι ψηφιακοί χαρακτήρες τεχνητής νοημοσύνης κατακτούν τα social media, προκαλούν αντιδράσεις και αλλάζουν τις ισορροπίες στη βιομηχανία του influencer marketing.

Τους τελευταίους μήνες, η Granny Spills έχει κατακτήσει τα κοινωνικά δίκτυα. Με τα ροζ επώνυμα κοστούμια της και προκλητικές ατάκες όπως, «Τα λουλούδια πεθαίνουν, αγάπη μου. Οι τσάντες Chanel κρατούν για πάντα», έγινε viral στο TikTok και το Instagram.

Όμως η γιαγιά με τα ροζ δεν υπάρχει στην πραγματικότητα. Είναι ένα ψηφιακό δημιούργημα τεχνητής νοημοσύνης, φτιαγμένο από δύο νεαρούς δημιουργούς που θέλουν να κερδίσουν δημοσιότητα και συνεργασίες με μεγάλες εταιρείες.

Σήμερα, εργαλεία όπως τα Veo 3, Sora 2 και Seedance μπορούν να δημιουργήσουν ανθρώπινους χαρακτήρες που δύσκολα ξεχωρίζουν από αληθινούς. Αυτό ανοίγει τον δρόμο για μια νέα γενιά εικονικών influencers, οι οποίοι δε χρειάζονται μισθό, ρούχα, ταξίδια ή στούντιο. Μπορούν να βρεθούν οπουδήποτε στον κόσμο και να απαντούν σε χιλιάδες χρήστες, χωρίς κούραση.

Παρότι η εμφάνιση τέτοιων χαρακτήρων προσελκύει πολύ ενδιαφέρον λόγω της πρωτοτυπίας τους, η παρουσία τους στον κόσμο του marketing παραμένει περιορισμένη. Σύμφωνα με το Business Insider, οι συνεργασίες brands με AI λογαριασμούς έχουν μειωθεί κατά 30% σε σχέση με το 2024. Πολλοί καταναλωτές αντιδρούν αρνητικά στα AI πρόσωπα, θεωρώντας τα ψεύτικα, απόκοσμα και απειλή για τις ανθρώπινες δουλειές.

Οι δημιουργοί της Granny Spills, ο Eric Suerez και ο Adam Vaserstein από το Blur Studios, πιστεύουν όμως ότι το μέλλον θα είναι υβριδικό: οι χρήστες θα βλέπουν στα social media τόσο πραγματικούς όσο και εικονικούς influencers. Ο Suerez εξηγεί ότι ένας AI χαρακτήρας μπορεί να πει πράγματα που ένας άνθρωπος θα δίσταζε: «Η γιαγιά λέει τρέλες. Είναι αδίστακτη, και ο κόσμος εντυπωσιάζεται».

Η τεχνολογία βοηθά και στη γρήγορη παραγωγή υλικού. Οι δημιουργοί γράφουν ιδέες με τη βοήθεια του Claude της Anthropic και στη συνέχεια περνούν τα σενάρια στα εργαλεία βίντεο. Έτσι, ένα βίντεο χρειάζεται μόλις 5–10 λεπτά, αντί για ολόκληρη παραγωγή με κάμερες και συνεργείο. Κι όμως, παρ’ όλη την επιτυχία, η πλατφόρμα TikTok απορρίπτει πολλά από τα βίντεο της Granny Spills ως μη αυθεντικά, στερώντας τους έσοδα.

Παράλληλα, εταιρείες marketing όπως αυτή της Polina Zueva δημιουργούν AI influencers για λογαριασμό brands, τονίζοντας ότι είναι οικονομικοί και επιτρέπουν δοκιμές σε πολλά διαφορετικά κοινά χωρίς επιπλέον κόστος. Ωστόσο, η αμερικανική αγορά παραμένει επιφυλακτική.

Οι αντιδράσεις συνεχίζονται και από τον χώρο του marketing: έρευνα της Linqia δείχνει ότι το 89% των μεγάλων εταιρειών δε σχεδιάζει να συνεργαστεί με AI avatars το 2026. Η έλλειψη αυθεντικότητας και η δυσπιστία απέναντι στην τεχνητή νοημοσύνη εξακολουθούν να προβληματίζουν.

Παρά τα εμπόδια, οι δημιουργοί της Granny Spills πιστεύουν ότι η νέα αυτή μορφή ψηφιακής ψυχαγωγίας έχει τεράστιες δυνατότητες και ότι η φαντασία είναι πλέον το μοναδικό όριο.

Ακολουθήστε το OneMan στο Google News και μάθετε τις σημαντικότερες ειδήσεις.