AP Photo/Joan Monfort
FORMULA1

5 λόγοι για να παρακολουθήσεις το φετινό πρωτάθλημα της Formula 1

Ναι, όλοι περιμένουμε το 2025 για ευνόητους λόγους, όμως και το φετινό πρωτάθλημα της Formula 1 που ξεκινά αυτό το Σαββατοκύριακο, έχει τη δική του ιστορία.

Η βόμβα που έπεσε στον κόσμο του μηχανοκίνητου αθλητισμού πριν από περίπου ένα μήνα, «έβαλε φωτιά» στην Formula 1 και κατάφερε να πυροδοτήσει παράλληλα και το ενδιαφέρον για τη σεζόν που ξεκινά από το Μπαχρέιν αυτό το Σαββατοκύριακο (2/3). Ο Lewis Hamilton μετά από 11 χρόνια αποφάσισε να αφήσει την Mercedes για να ενταχθεί στην Ferrari το 2025 και προκάλεσε κύμα ενθουσιασμού στους φίλους της Formula 1 σε όλον τον κόσμο.

Προφανώς, λοιπόν όλοι μας θα θέλαμε ιδανικά να κάνουμε skip τη φετινή χρονιά και να προχωρήσουμε στην ίντριγκα της επόμενης, όμως η αλήθεια είναι ότι μέχρι τότε υπάρχουν πολλοί ανοιχτοί λογαριασμοί. Λίγο πριν τα κόκκινα φώτα της εκκίνησης ανάψουν, εμείς βρίσκουμε τους λόγους εκείνους που θα μας κάνουν να συντονιστούμε στον ΑΝΤ1 και τον ΑΝΤ1+.

Το Last Dance του Sir Lewis Hamilton με την Mercedes

Lewis Hamilton © AP Photo/Darko Bandic

Ελάχιστοι περίμεναν ότι πράγματι ο Hamliton θα άφηνε ποτέ την Mercedes για άλλη ομάδα, παρά τις φήμες που ακούγονταν έντονα κατά καιρούς, ωστόσο θα ζήσουμε να το δούμε και αυτό. Η μετακίνηση του Άγγλου στην Ferrari, δεν σημαίνει όμως και ότι θα αφήσει αυτή τη χρονιά να πάει χαμένη.

Ο Ιππότης του βρετανικού στέμματος έχει τονίσει ότι θέλει να κλείσει με ευχάριστο τρόπο την πορεία του στη Mercedes και φυσικά θα προσπαθήσει να σπάσει την κυριαρχία του Verstappen και της Red Bull.

Μετά από δύο χρόνια που ξεχάστηκαν, ένα τρίτο αντίστοιχο -έχοντας ήδη χάσει τον Hamilton πριν καν ξεκινήσει η νέα σεζόν σε μια καταδικαστική αντανάκλαση της απώλειας της εμπιστοσύνης του στην ομάδα- είναι απλά αδιανόητο για τη Mercedes. Ο τεχνικός διευθυντής της Mercedes, James Allison κατά τη διάρκεια της διακοπής τόνισε πολλές φορές ότι έχει καταλάβει τους λόγους για τους οποίους η Red Bull ξεχωρίζει και ότι η ομάδα του έχει πιθανότητες για τον τίτλο.

Βεβαίως, κανείς δεν περιμένει από τη Mercedes να φτάσει στο Μπαχρέιν με ένα αυτοκίνητο που θα χτυπάει στα ίσια τη Red Bull, αλλά ένα με ένα μονοθέσιο που θα μπορέσει να κάνει τον Hamilton και πάλι διεκδικητή και θα τον βοηθήσει να αποχωρήσει με στυλ.

Ο Charles Leclerc επιστρέφει στα καλύτερά του

Charles Leclerc © AP Photo/Darko Bandic

Ναι, μπορεί όλοι να νομίζουν ότι ο Leclerc θα είναι το Νο.2 στη Ferrari από το 2025, ωστόσο ο Μονεγάσκος δεν έχει καμία τέτοια διάθεση και σκοπεύει να το αποδείξει από φέτος. Ανανέωσε πριν από λίγες ημέρες μέχρι το 2029 και η Ferrari του έδειξε πόσο τον πιστεύει, ενώ και ο ίδιος θέλει να αφήσει πίσω την προηγούμενη χρονιά και να ανέβει στο πόντιουμ όσο το δυνατόν περισσότερες φορές. Είναι δεδομένο ότι ο αγωνιστικός διευθυντής της ομάδας, Fred Vasseur τον πιστεύει.

Ο Max Verstappen και η Red Bull έτοιμοι για το πάνθεον

Max Verstappen © AP Photo/Darko Bandic

Όπως και να το κάνουμε ο Max Verstappen είναι για μια ακόμη χρονιά το αδιαφιλονίκητο φαβορί για τον τίτλο και ο κόσμος της Formula 1 ανυπομονεί να τον δει και πάλι να κυριαρχεί. Για το καλό του πρωταθλήματος ελπίζουμε ότι δεν θα τελειώσει την υπόθεση πάλι από τόσο νωρίς.

Αυτό που πέτυχε πέρυσι, σημειώνοντας το ρεκόρ των περισσότερων νικών στο πρωτάθλημα είναι βεβαίως ιδιαίτερα δύσκολο να επαναληφθεί, κάτι που γνωρίζει και ο ίδιος. «Θα είναι δύσκολο να ξανακάνουμε κάτι παρόμοιο» είχε δηλώσει μετά τον τελευταίο του περυσινό αγώνα. Παρ’ όλα αυτά αν κερδίσει τους τρεις πρώτους αγώνες της σεζόν, θα ισοφαρίσει το δικό του ρεκόρ των 10 συνεχόμενων νικών.

Και αν όντως πάρει φέτος το τέταρτο Παγκόσμιο Πρωτάθλημά του, θα γίνει μόλις ο δεύτερος οδηγός στην ιστορία που θα φτάσει από το μηδέν στους τέσσερις τίτλους μεμιάς. Ο μόνος άλλος που το έχει καταφέρει αυτό; Ο Sebastian Vettel με τη Red Bull και πάλι, φυσικά.

Ένα καλεντάρι – ρεκόρ από μόνο του

George Russell, Max Verstappen και Lewis Hamilton

Ανεξάρτητα από τη σειρά κατάταξης, το 2024 είναι μια χρονιά που υπόσχεται περισσότερες ανατροπές από ποτέ. Κι αυτό διότι φέτος θα διεξαχθούν 24 Grand Prix και έξι Σπριντ, κάτι που σημαίνει ότι τα πέντε κόκκινα φώτα θα σβήσουν συνολικά 30 φορές.

Η καμπάνια θα ξεκινήσει στο Μπαχρέιν στις 2 Μαρτίου, μετά από τρεις ημέρες δοκιμών προετοιμασίας στον ίδιο χώρο. Στη συνέχεια οι οδηγοί θα κάνουν ταξίδια και στις πέντε ηπείρους μέχρι να καταλήξουν και πάλι στη Μέση Ανατολή και στο Άμπου Ντάμπι για τον τελευταίο αγώνα, στις 8 Δεκεμβρίου.

Ένας από τους πιο αξιοσημείωτους αγώνες της σεζόν είναι εκείνος της Κίνας, καθώς η Formula 1 επιστρέφει στη Σαγκάη μετά από τέσσερα χρόνια απουσίας από το καλεντάρι λόγω της πανδημίας. Η Κίνα θα φιλοξενήσει επίσης το πρώτο από τα έξι Σαββατοκύριακα του Sprint φέτος, με το Μαϊάμι να ζει επίσης αυτήν την εμπειρία για πρώτη φορά.

Το 1950 η σεζόν είχε 7 αγώνες και σήμερα έχουμε φτάσει τους 24 + 6, ενώ το ρεκόρ ως τώρα ήταν τα 22 GP. Όχι κι άσχημα.

Oscar Piastri εσύ, σουπερστάρ

Oscar Piastri © AP Photo/Darko Bandic

Το παιδί – θαύμα των μικρότερων κατηγοριών της Formula έκανε πέρυσι το δεύτερο καλύτερο ντεμπούτο στο πρωτάθλημα, μετά τον Lewis Hamilton και κατάφερε μάλιστα με την McLaren του να ανέβει δύο φορές στο πόντιουμ. Πολλές φορές κατάφερε να κοντραριστεί στα ίσια με τον ομόσταυλό του, Lando Norris και φέτος όλοι περιμένουν τον συναγωνισμό τους.

Είναι αδιαμφισβήτητο, ότι υπάρχουν τομείς που πρέπει να δουλέψει, με τη διαχείριση των ελαστικών να αναδεικνύεται ως σταθερή αδυναμία έναντι του Norris την περασμένη σεζόν. Ωστόσο, δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας, καθώς η γνώση των ελαστικών της Pirelli είναι μια δύσκολη πρόκληση που αντιμετωπίζει κάθε πρωτάρης που έχει φτάσει στη F1 εδώ και 15 χρόνια. Ναι, ακόμα και ο Verstappen δεν τα κατάφερνε ιδανικά στην αρχή.

Ο 22χρονος Αυστραλός θεωρείται το πρόσωπο της Formula 1 την επόμενη δεκαετία και το 2024 θέλει να αποδείξει ότι δεν ψάχνει μόνο το μέλλον του, αλλά και το παρόν.