ΛΙΣΤΕΣ

10 ταινίες που αξίζει να τσεκάρεις τον Σεπτέμβριο στο Netflix

To Blonde με την Ana de Armas θα μονοπωλήσει τη συζήτηση για το Netflix του μήνα, όμως ανεβαίνουν κι άλλα ενδιαφέροντα στην πλατφόρμα.

Όλα τα μάτια είναι στραμμένα στην πρεμιέρα του Blonde στο Φεστιβάλ Βενετίας πριν κάνει πρεμιέρα στο Netflix, τόσο λόγω της μεταμόρφωσης της Ana de Armas ως Marilyn Monroe όσο και για την αμφιλεγόμενη φύση του πρότζεκτ που θα μάθεις παρακάτω. Δεν είναι όμως η μόνη ενδιαφέρουσα επιλογή που θα βρεις στην πλατφόρμα τον Σεπτέμβριο.

Δες παρακάτω όλες τις υποσχόμενες ταινίες στο Netflix για αυτόν τον μήνα.

The Anthrax Attacks

Οι δύο φορές υποψήφιος για Όσκαρ Dan Krauss δημιουργεί ένα ντοκιμαντέρ για το Netflix με θέμα τις διαβόητες επιθέσεις με άνθρακα που είχαν ακολουθήσει της 11ης Σεπτεμβρίου. Στο ντοκιμαντέρ θα πρωταγωνιστήσει ο Clark Gregg του Agents of S.H.I.E.L.D. που θα ερμηνεύει μονολόγους ως Dr Bruce Ivins, σε σενάριο βασισμένο στα λόγια του ίδιου του Ivins, δημιουργώντας το ψυχολογικό πορτρέτο ενός άνδρα που σιγά-σιγά καταρρέει.

Το Anthrax Attacks θέλει να αφηγηθεί την ιστορία μίας από τις μεγαλύτερες και πιο περίπλοκες έρευνες του FBI στην ιστορία της επιβολής του νόμου στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Πρεμιέρα: 8/9

End of the Road

Λοιπόν, η Queen Latifah είναι η Brenda, και η Brenda κάνει ένα road trip με την οικογένειά της στην έρημο με σκοπό να γυρίσει σελίδα στη ζωή της λίγο αφότου έχασε τη δουλειά της. Στον δρόμο τους θα βρεθεί ένας ανατριχιαστικός δολοφόνος αλλά, όπως θα μάθει και αυτός, κανείς δεν μπλέκει με την Queen Latifah.

Το σενάριο είναι του David Loughery που δεν έχει κάνει κάτι αξιόλογο ως τώρα – ή δεν έχουν, έστω, αποδοθεί καλά τα σενάριά του – όμως στη σκηνοθεσία βρίσκουμε τη βετεράνο σκηνοθέτρια των τηλεοπτικών σειρών Millicent Shelton, υποψήφια για Emmy με το 30 Rock, στην πρώτη της σκηνοθεσία ταινίας.

Πιστεύω πως το End of the Road θα είναι Καλή Ταινία; Όχι. Πιστεύω πως έχει προοπτική τίμιου camp μιαμισαώρου; Ω ναι.

Πρεμιέρα: 9/9

Do Revenge

Η Camila Mendes του Riverdale και η Maya Hawke του Stranger Things υποδύονται δύο μαθήτριες Λυκείου που έχουν αδικηθεί από τους συμμαθητές τους και αποφασίζουν να πάρουν εκδίκηση η μία για λογαριασμό της άλλης.

Επηρεασμένη από το Strangers on a Train του Alfred Hitchcock ως προς την αρχική της ιδέα αλλά και από ‘90s εφηβικές ταινίες όπως το Clueless και το Cruel Intentions σε αισθητικό επίπεδο, η Jennifer Kaytin Robinson του Sweet/Vicious, του γλυκύτατου Someone Great, του αξιόλογου Unpregnant και του πρόσφατου Thor: Love and Thunder (συνέγραψε το σενάριο με τον Taika Waititi) φτιάχνει ένα ποπ παραμύθι εκδίκησης για το Netflix.

Πρεμιέρα: 16/9

Lou

Ταινία της διευθύντριας φωτογραφίας Anna Foerster (Westworld) που γίνεται σκηνοθέτρια. Η ιστορία ακολουθεί την Lou (Allison Janney), μία γυναίκα που πιστεύει πως έχει αφήσει πίσω το επικίνδυνο και σκοτεινό παρελθόν της, όμως βλέπει την ήσυχη ζωή της να διαταράσσεται όταν μία απελπισμένη μητέρα (Jurnee Smollett) την εκλιπαρεί να σώσει την κόρη της που έχει απαχθεί.

Καθώς μαίνεται μία τεράστια καταιγίδα, οι δύο γυναίκες θα ρισκάρουν τη ζωή τους σε μία αποστολή διάσωσης που θα δοκιμάσει τα όριά τους και θα αποκαλύψει σκοτεινά και συγκλονιστικά μυστικά από το παρελθόν τους.

Είμαι απλός άνθρωπος, βλέπω Allison Janney, πατάω.

Πρεμιέρα: 23/9

Athena

Ο Romain Γαβράς, γιος του Κώστα Γαβρά, γυρίζει την τρίτη του ταινία και την κεντράρει σε μία ιστορία αστυνομικής διαφθοράς, μαχητικών διαμαρτυριών και τη διασταύρωση μεταξύ εθνικισμού και προσωπικού καθήκοντος.

Μετά τον θάνατο του μικρότερου αδερφού του κατόπιν μίας αστυνομικής διαμάχης όπως υποστηρίζεται ότι συνέβη, ο Abdel (Dali Benssalah) γυρίζει πίσω από την πρώτη γραμμή για να βρει την οικογένειά του διαλυμένη.

Παγιδευμένος μεταξύ της επιθυμίας για εκδίκηση του αδερφού του, Karim (Sami Slimane) και των εγκληματικών συναλλαγών του μεγαλύτερου αδερφού του, Moktar (Ouassini Embarek), ο Abdel θα κοιτάξει να κατευνάσει τις αυξανόμενες εντάσεις, όμως καθώς η κατάσταση θα κλιμακώνεται η κοινότητά τους θα μετατραπεί σε φρούριο σε πολιορκία.

Η ταινία παρουσιάστηκε τώρα στο Φεστιβάλ Βενετίας πριν κάνει πρεμιέρα στο Netflix, με καλές κριτικές που εξυμνούν την ένταση της εισαγωγής της.

Πρεμιέρα: 23/9

Blonde

Αναμέναμε το Blonde αρκετά χρόνια τώρα και φαίνεται πως δεν ήταν μονάχα η πανδημία του κορονοϊού που καθυστέρησε την κυκλοφορία της, αλλά και μία δημιουργική κόντρα μεταξύ του Dominik και του Netflix που τελικά δεν είχαν κοινό όραμα.

Πιθανώς κιόλας επειδή η ταινία ίσως έχει περιεχόμενο που, σύμφωνα την αυστηρή κατηγοριοποίηση που ακολουθούν οι Ηνωμένες Πολιτείες για τις σημάνσεις καταλληλότητας, θεωρείται προκλητικό. Η σήμανση του Blonde είναι άλλωστε NC-17, άρα αυστηρώς ακατάλληλη για οποιονδήποτε κάτω των 18 ετών.

«Έμεινα έκπληκτος», ανέφερε ο Dominik σε συνέντευξή του με το Vulture σχετικά με τη σήμανση. «Νόμιζα ότι είχαμε χρωματίσει μέσα στις γραμμές. Αλλά νομίζω ότι αν έχετε ένα σωρό άντρες και γυναίκες σε μια αίθουσα συνεδριάσεων να μιλούν για σεξουαλική συμπεριφορά, ίσως οι άντρες να ανησυχούν για το τι σκέφτονται οι γυναίκες. Ζούμε σε αλλόκοτο καιρό. [Το Blonde] δεν έχει εικόνες χαρούμενης σεξουαλικότητας. Έχει απεικονίσεις καταστάσεων που είναι διφορούμενες. Και οι Αμερικανοί είναι πραγματικά περίεργοι όταν πρόκειται για σεξουαλική συμπεριφορά».

«Νομίζω ότι αν μου δινόταν η επιλογή, θα προτιμούσα να πάω να δω την NC-17 έκδοση της ιστορίας της Marilyn Monroe», συνέχισε. «Γιατί ξέρουμε από τον τρόπο που τελείωσε ότι η ζωή της ήταν ξεκάθαρα στα άκρα. Θέλετε να δείτε την εκδοχή με τα καλά και τα κακά της, ή θέλετε να δείτε την ωραιοποιημένη βερσιόν;».

Από την ανταπόκριση στο τρέιλερ του Netflix που μέσα στις πρώτες ώρες κυκλοφορίας του είχε συγκεντρώσει πάνω από 1 εκατομμύριο προβολές, υποθέτω ότι ο κόσμος ενδιαφέρεται ακόμα για κάθε εκδοχή της ζωής της Marilyn.

Αυτή εδώ βασίζεται στο ομώνυμο θρυλικό μυθιστόρημα της Joyce Carol Oates -μιλάμε δηλαδή για προϊόν μυθοπλασίας που εμπνέεται από αληθινά γεγονότα στη ζωή της ηθοποιού- και σκηνοθετείται από τον εξαιρετικό Αυστραλό δημιουργό Andrew Dominik (The Assassination of Jesse James, One More Time with Feeling, Killing Them Softly) με την ενθουσιώδη έγκριση της Oates που έχει ήδη δει το φιλμ.

Η Ana de Armas δεν ήταν η πρώτη επιλογή για να ενσαρκώσει τη Marilyn Monroe, ήταν η τρίτη μετά τη Naomi Watts και την Jessica Chastain, όμως φαίνεται η μεταμόρφωση να την έχει δικαιώσει.

Πρεμιέρα: 28/9

Spotlight

Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας 2016 και θα τολμήσω να πω από τις υποτιμημένες Καλύτερες Ταινίες των αρκετών τελευταίων ετών. Η ταινία γύρω από ένα εκ των μεγαλύτερων σκανδάλων παιδικής κακοποίησης από Καθολικούς ιερείς και συγκάλυψης από την εκκλησία με τη βοήθεια της δημοσιογραφικής ομάδας Spotlight είχε αποφύγει τους λεονταρισμούς, αναδημιουργώντας πειστικά την εποχή της. Πέραν των καλών προθέσεων και του μηνύματος δηλαδή είχε και καλλιτεχνικές αρετές που έχουμε ξεχάσει. Μπορούμε να τις θυμηθούμε ξανά μέσα από το Netflix.

Στριμάρει ήδη.

Jaws

Το λέμε για αρκετές ταινίες και όχι άδικα, όμως το εμβληματικό, πλήρως δραστικό θρίλερ του Steven Spielberg άλλαξε πραγματικά το σινεμά και τον τρόπο που η βιομηχανία θεάματος αντιμετώπιζε την καλοκαιρινή διανομή. Η τρομοκρατία, ο πανικός και οι πολιτικές δυναμικές μίας μικρής πόλης που κινδυνεύει αλλά εξαρτάται κιόλας από τον τουρισμό της γίνονται υπέροχα, το Jaws όμως είναι επίσης και μία ταινία για το θάρρος και τη φιλία. Ο αληθινός πρωταγωνιστής όμως είναι η σκηνοθεσία του Spielberg: η κάμερα κινείται σαν αρπακτικό ζώο και γλιστράει ανατριχιαστικά στην επιφάνεια ενός απέραντου Ατλαντικού, δημιουργώντας σεκάνς αφόρητης, σχεδόν, αγωνίας.

Στριμάρει ήδη.

The Truman Show

Είκοσι και κάτι χρόνια πριν, το Truman Show αποδείκνυε πως ο Jim Carrey είχε δραματική στόφα και προειδοποιούσε για τα social media πριν ακόμα αυτά εφευρεθούν. Το φιλμ του Peter Weir, μιας ηγετικής φιγούρας στο Νέο Κύμα του Αυστραλιανού Κινηματογράφου, συνεχίζει να λειτουργεί ως Νοστράδαμος της ψηφιακής εποχής. Εκτός αυτού όμως, η ταινία που είχε παρομοιαστεί με ένα υψηλού μπάτζετ επεισόδιο του Twilight Zone όταν είχε κυκλοφορήσει, είχε προσεγγίσει στοχαστικά και με φροντίδα θεματικές που τότε το mainstream Hollywood δεν έβρισκε ιδιαίτερα σέξι, όπως η μεταφυσική, ο χριστιανισμός και η εικονική πραγματικότητα.

Εάν σου ξέφυγε, στο Truman Show παρακολουθούμε τον Truman του Carrey να κάνει την κοινότυπη, φαινομενικά, ζωή του – μόνο που αυτή εκτυλίσσεται στην πραγματικότητα σε ένα τεράστιο σετ με ηθοποιούς όσο οι θεατές τον παρακολουθούν στη μικρή τους οθόνη. Εάν πάλι το έχεις δει, θα διαπιστώσεις ότι είναι πιο επίκαιρο από ποτέ στο rewatch.

Στριμάρει ήδη.

 

Collateral

Ο Michael Mann έφτιαξε ένα buddy movie, απλά επειδή είναι o Michael Mann, το buddy movie δεν μοιάζει σε τίποτα με τέτοιο.

Το νεο-νουάρ φιλμ που μας έδωσε τον πιο αδίστακτο Tom Cruise στην καριέρα του τελευταίου ίσως χολιγουντιανού σταρ παλαιάς κοπής, υπακούει τους κανόνες και τις παραδόσεις του νεο-νουάρ και βρίσκει τη χρυσή τομή μεταξύ φρέσκου και οικείου. Ένας οδηγός ταξί (Jamie Foxx) διασταυρώνεται με έναν πληρωμένο δολοφόνο (Cruise) και η νυχτερινή του βάρδια μετατρέπεται σε έναν εφιάλτη κατασκευασμένο από τα κατατεθέν visuals του Mann – τα βραδινά shoot-outs, το βάθος στους δρόμους της πόλης, οι απροσδόκητες μουσικές επιλογές, οι σωματικές ερμηνείες.

Στριμάρει ήδη.