ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

3 ταινίες με βαμπίρ που θα δούμε στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Οι χώροι διεξαγωγής του 64ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης θα κατακλυστούν από τον βαμπιρικό μύθο.

Something wicked this way comes στο 64ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης (2-12 Νοεμβρίου). Εναλλακτικά βαμπίρ απειλούν τους χώρους διεξαγωγής του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, οι οποίοι θα κατακλυστούν από τον βαμπιρικό μύθο που έχει αγαπηθεί από το σινεμά από τις απαρχές του μέσου, κυρίως με σκοπό – όπως το είδος του τρόμου εν γένει – να σχολιάσει πολιτιστικά και πολιτικά φαινόμενα, και κοινωνικά άγχη.

Ας δούμε τις τρεις ταινίες με βαμπίρ που θα δούμε στο φετινό Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.

Ανθρωπίστρια βρικόλακας αναζητά αυτοκτονικό άτομο/Humanist Vampire Seeking Consenting Suicidal Person

Σκηνοθεσία: Ariane Louis-Seize
Τμήμα: Διεθνές Διαγωνιστικό

Η Sasha είναι μία νεαρή βαμπίρ με ένα σοβαρό πρόβλημα: είναι πολύ ευαίσθητη για να σκοτώσει! Όταν οι εξοργισμένοι γονείς της τής διακόπτουν την παροχή αίματος, η ζωή της βρίσκεται σε κίνδυνο. Ευτυχώς γνωρίζει τον Paul, έναν μοναχικό έφηβο με τάσεις αυτοκτονίας που είναι πρόθυμος να δώσει τη ζωή του για να σώσει τη δική της. Η φιλική τους συμφωνία όμως σύντομα μετατρέπεται σε μία νυχτερινή εξερεύνηση με στόχο να εκπληρωθούν οι τελευταίες επιθυμίες του Paul πριν από το τέλος του.

Πριν το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, η ταινία παρουσιάστηκε στο Φεστιβάλ Βενετίας λίγες εβδομάδες νωρίτερα και έφυγε με γεμάτα χέρια: βραβείο Giornate degli Autori, ειδική μνεία για το σενάριο, βραβείο GdA Director’s, βραβείο Fanheart3 που δίνεται σε δύο χαρακτήρες με ενδιαφέρουσα ερωτική/σεξουαλική δυναμική. Η ταινία περιγράφεται ως το παιδί του Wes Anderson με τον Tim Burton.

Βουρνταλάκ/Vourdalak

Σκηνοθεσία: Adrien Beau
Τμήμα: Film Forward

Ένας πατέρας επιστρέφει νεκρός αλλά μαζί ζωντανός (είναι πλέον ένας βουρνταλάκ) από τον πόλεμο πίσω στα παιδιά του, την ίδια στιγμή που ένας απεσταλμένος του βασιλιά της Γαλλίας φτάνει στο χαμένο στο σκιερό δάσος σπίτι τους.

Γυρισμένη σε 16mm με τον πατέρα βουρνταλάκ να είναι μια απειλητική, δυσοίωνη μαριονέτα και την αγαπημένη μας Ariane Labed να ενσαρκώνει τη μυστηριώδη κόρη του, το φιλμ είναι παράδοξο και μαγνητικό σε ίσες ποσότητες. Το ντεμπούτο του Beau τον βάζει στο ραντάρ μας, ενώ η Labed έλαβε ειδική μνεία για την ερμηνεία της στην Εβδομάδα Κριτικής του Φεστιβάλ Βενετίας.

Βαμπίρ/Vampyr

Σκηνοθεσία: Carl Theodor Dreyer
Τμήμα: Αφιέρωμα Φαντάσματα

Ένας ταξιδιώτης φτάνει στο πανδοχείο ενός μικρού χωριού και γίνεται μάρτυρας της επίθεσης ενός βαμπίρ σε μία νεαρή γυναίκα.

Μία από τις πρώτες ταινίες στην ιστορία του σινεμά που πραγματεύονται τη μυθολογία των βαμπίρ, το κλασικό φιλμ του μεγάλου Δανού σκηνοθέτη διοχέτευσε στο είδος του τρόμου τη συναρπαστική ατμόσφαιρα των λιτών, ανησυχητικών εικόνων. Το αποτέλεσμα είναι σχεδόν ακατηγοριοποίητο, αλλά σίγουρα μπορούμε να αποκαλέσουμε το φιλμ έναν από τους μεγαλύτερους εφιάλτες του κινηματογράφου.