24Media Creative Team
PREVIEWS

Η Angela Bassett ήταν ο λόγος για να δεις το 9-1-1. Η Gina Torres κάνει το ίδιο για το Lone Star

Η Bassett είναι ο παλμός του 9-1-1 και η αγαπημένη μας Torres καταφθάνει στην πιο επιτυχημένη νέα σειρά του Fox για την περασμένη σεζόν. Είσαι σε καλά χέρια.

Όταν βρέθηκε στην πρώτη γραμμή της άμεσης δράσης στο 9-1-1, η Angela Bassett ήταν ήδη η Tina Turner. Η Rosa Parks. Η Coretta Scott King. Η μητέρα του Biggie Smalls. Μία σφοδρή ισχύ εκτόνωσης στο Waiting to Exhale. Ένα έμβλημα της μαύρης αριστείας στο Hollywood με μία Χρυσή Σφαίρα, μία υποψηφιότητα για Όσκαρ και τέσσερις υποψηφιότητες για βραβείο Emmy, που είχε υπενθυμίσει το εκτόπισμά της ως πιο φρέσκο μέλος της οικογένειας του Ryan Murphy στο American Horror Story και ετοιμαζόταν να γίνει βασίλισσα της Wakanda στο Black Panther, Decepticon στο Bumblebee και διευθύντρια της CIA στο Mission Impossible – Fallout.

«Από τη στιγμή που δουλεύεις με τον Ryan Murphy και μπαίνεις στη διαδικασία του, είναι φαν σου», μας έλεγε όταν μιλούσαμε για το νέο βήμα της στο 9-1-1 που στην Ελλάδα παρακολουθούμε αποκλειστικά από το FOX. «Σε εκτιμά για όλα όσα έχεις κάνει. Σε έχει παρακολουθήσει, σε έχει μελετήσει. Έχει πολύ καλό μάτι στο να συγκεντρώνει τους κατάλληλους ανθρώπους στα πρότζεκτ του. Ανθρώπους που σκέφτονται με τον τρόπο του. Και μετά σου δίνει τρομακτική ελευθερία. Δεν θα σε αφήσει να ξεφύγεις σε βαθμό υπερβολικό, αλλά γινόμαστε όλοι η οικογένεια που έφτιαξε. Μοιραζόμαστε μία συγγένεια στον τρόπο που κάνουμε τα πράγματα, σε αυτά που πιστεύουμε, στην αυτοβελτίωσή μας, στην αγάπη μας για τις διαφορετικές ιστορίες. Και στη δραματικότητα. It’s drama!».

Το drama είναι μία από τις πιο αντιπροσωπευτικές λέξεις που μπορούν να χαρακτηρίσουν το έργο του Murphy και την προδιάθεση της Bassett, και είναι διάχυτο στο 9-1-1 που βρίσκει τους ήρωές του, στην πλειοψηφία τους αστυνομικοί, αντιμέτωπους με ακραία περιστατικά. Μπορεί να φαντάζουν συνήθως τραβηγμένα, κατασκευασμένα για να λειτουργήσουν περισσότερο ως φυγή από την προσγειωμένη μας πραγματικότητα, όμως δεν είναι πάντα τόσο μακριά από αυτήν όσο μπορεί να νομίζει κανείς με την πρώτη ματιά.

9-1-1 Angela Bassett

Στον πιλότο της σειράς για παράδειγμα, η ομάδα της Athena, του χαρακτήρα της Bassett, είχε κληθεί να σώσει ένα πρόωρο μωρό που είχε βρεθεί σε σύστημα αποχέτευσης. «Είχα πραγματικά σοκαριστεί όταν έμαθα ότι είχε όντως συμβεί», μας είχε πει. «Μέχρι τότε νόμιζα πως όλες οι ιστορίες μας ήταν επινοήματα των φοβερών μας σεναριογράφων. Ήταν η αφορμή για να μάθω ότι ανάμεσα σε πολλά απ’ τα σενάριά μας υπάρχουν και αρκετά αληθινά επείγοντα περιστατικά και τηλεφωνήματα στην άμεση δράση που τα παίρνουμε και διαμορφώνουμε την πλοκή γύρω τους. Οι καταστάσεις που βρισκόμαστε οι άνθρωποι είναι συναρπαστικές».

Κάποιες φορές δηλαδή είναι ο Murphy που πρέπει να προσαρμόσει τις τάσεις του στις ζωές μας και όχι το αντίστροφο.

Το σημείο εισόδου της Bassett στην Athena ήταν η αγάπη της ηρωίδας για τα παιδιά της, η αφοσίωσή της στη δουλειά της, και οι βαθιές φιλίες που διατηρεί με τις γυναίκες γύρω της. Για το πρότζεκτ συνολικά έμοιαζε εξαρχής σίγουρη, η πολύ θετική ανταπόκριση όμως που είχε το 9-1-1 από αληθινούς επαγγελματίες του κλάδου την είχε συγκινήσει.

«Μας λένε ότι είναι η αγαπημένη τους σειρά, ότι τους έχει στην τσίτα, ότι κάνει την καρδιά τους να χτυπά πολύ δυνατά. Και ότι κάποιες φορές τούς είναι δύσκολο να το βλέπουν γιατί νιώθουν πολύ μέσα σ’ όλο αυτό», μας είχε μεταφέρει. «Δεν είχε χρειαστεί να επικοινωνήσω μαζί τους στο παρελθόν, είτε με την αστυνομία, είτε με άλλους διασώστες. Όταν όμως παίζεις μία αστυνομικό, όταν τις συναντάς για να σε βοηθήσουν να κάνεις τη δουλειά σου καλύτερα, για να εκπαιδευτείς με άτομα που είναι πάνω από 30 χρόνια στην αστυνομία και με γυναίκες που ήταν στις δύο μόνο, ή τις τρεις τη χρονιά που μπήκαν στην τότε πολύ ανδροκρατούμενη Ακαδημία, δεν γίνεται να μην αποκτήσεις μία πιο φρέσκια προοπτική πάνω στη δουλειά που κάνουν και τις υπηρεσίες που παρέχουν».

9-1-1 Angela Bassett

«Συνήθως ψάχνω την ευαισθησία, τη δύναμη παρά τα εμπόδια, την εσωτερική μάχη σε μία γυναίκα», είχε απαντήσει σε ερώτησή μου για το κοινό γνώρισμα που με τα χρόνια ίσως έχει εντοπίσει στις γυναίκες που επιλέγει να υποδύεται. Ψάχνω τη συμπόνια και ψάχνω για κάτι που είναι μεν πολύ ανθρώπινο, αλλά λιγότερο κοινότυπο. Να έχει μια οξυμένη θεατρικότητα. Και παράλληλα, κάποια ιδέα που θα ήθελα να εκπέμψω στον κόσμο. Την αγάπη και τη θυσία μιας μητέρας. Την αγάπη των παιδιών για τη μητέρα τους. Τον σεβασμό στη γυναίκα. Τον σεβασμό στους δεσμούς της γυναίκας με τον άνδρα, στον δεσμό της οικογένειας, στον δεσμό της ουσιαστικής φιλίας. Πώς οι δεσμοί αυτοί μπορούν να ραγίσουν ή να θεραπευτούν μέσα σε μία ιστορία».

«Οι άνθρωποι με τους οποίους δουλεύω, η εταιρεία με την οποία συνεργάζομαι της οποίας ηγείται ο Ryan Murphy και ο Brad Falchuk με τον Tim Minear δίπλα τους, είναι προοδευτικοί επαγγελματίες, οπότε δεν χρειάστηκε να αλλάξουν ραγδαία λόγω του κινήματος [#MeToo]», εξήγησε για τους πιο στενούς συναδέλφους της. «Είναι άνδρες και καλλιτέχνες που ζουν τις ζωές τους με έναν πλούσιο, γνήσιο τρόπο και αντιλαμβάνονται τι σημαίνει περιθωριοποίηση. Καταλαβαίνουν τι περνούν οι γυναίκες και όσοι ζουν στην αντίπερα όχθη. Γι’ αυτό και έκαναν μέρος της αποστολής τους την αλήθεια και προσλαμβάνουν υπέροχες ηθοποιούς».

Ως executive producer του 9-1-1 και αργότερα του 9-1-1: Lone Star, της spinoff σειράς για τους διασώστες της πρώτης γραμμής στο Austin του Texas που έγινε η πιο επιτυχημένη νέα σειρά του αμερικανικού Fox για τη σεζόν 2019-’20 – στην Ελλάδα τη βλέπουμε και αυτή αποκλειστικά από το FOX – η Bassett είναι και εκείνη μέρος των αποφάσεων για τις γυναίκες των δύο shows. Στην πρώτη σεζόν είχαμε μεταξύ άλλων τη Liv Tyler που λόγω της πανδημίας δεν μπορούσε να συνεχίσει στον φετινό κύκλο, και στη δεύτερη σεζόν υποδέχεται την αγαπημένη μας Gina Torres.

9-1-1 Lone Star Gina Torres

Η ηθοποιός εδραιώθηκε τη δεκαετία των 2000s με ρόλους σε μεγάλα χιτ της genre τηλεόρασης όπως το Alias και το 24, και κυρίως φέρνοντας στη ζωή badass γυναίκες του sci-fi όπως η Nebula στο Hercules: The Legendary Journeys, μία Σουμέρια πριγκίπισσα και πειρατή, η δαίμονας Jasmine στο Angel που έπαιρνε ανθρώπινη μορφή και έκανε τους ανθρώπους σκλάβους της, και φυσικά η αγαπημένη του κοινού Zoë Washburne στο cult classic του Joss Whedon, Firefly. Για τους μύστες, η Torres ήταν επίσης η πολεμίστρια Hel στο αδικοχαμένο Cleopatra 2525 για το οποίο είχε κερδίσει και ένα βραβείο Alma.

Κατά τη διάρκεια της δεκαετίας των 2010s, η βετεράνος του sci-fi δεν γύρισε την πλάτη στην τηλεόραση που την καθιέρωσε – έκανε dubbing σε animation σειρές των Star Wars και συμμετείχε στο Westworld για παράδειγμα – το μεγαλύτερο μέρος της ωστόσο το πέρασε ως Jessica Pearson στο επιτυχημένο Suits και αργότερα στο Pearson. Εκεί ήταν μία σκληρή επαγγελματίας και διοικητικό στέλεχος μίας δικηγορικής εταιρείας, συχνά διχασμένη μεταξύ της παρόρμησής της να κάνει οτιδήποτε χρειάζεται για να νικήσει και της ανάγκης της να κάνει επίσης το σωστό. Στο 9-1-1: Lone Star είναι μία πρώην επικεφαλής διασωστικής ομάδας στο Austin που είχε αποφασίσει να αφήσει τη δουλειά της πριν οκτώ χρόνια για να μεγαλώσει τις κόρες της, αλλά αναγκάζεται να επιστρέψει στη μάχη όταν το εστιατόριο του άντρα της χρεοκοπεί λόγω της πανδημίας.

Lone Star Gina Torres

«Το πιο όμορφο και αυτό που απλά λατρεύω στην Tommy Vega, σε αυτή τη γυναίκα που έχω την ευκαιρία να τιμήσω, είναι πως δεν είναι υπερβολικά περίπλοκη», ανέφερε πρόσφατα σε συνέντευξή της, συγκρίνοντας τον νέο της χαρακτήρα με παλαιότερους. «Περνάει αυτό που η τεράστια πλειοψηφία των γυναικών και των οικογενειών περνούν κάθε μέρα, μαζί τους και εγώ, σε σχέση με την προσπάθεια να βρεθεί μία ισορροπία σε μία μάχη που δεν κερδίζεται πάντα».

Η πρόταση για τη συμμετοχή της στη σειρά ήρθε από τον Minear, αγαπημένο της συνεργάτη από το Firefly με τον οποίο είχε κρατήσει επαφές τα είκοσι χρόνια που έχουν μεσολαβήσει από εκείνο το show, και τη δέχτηκε απευθείας. Είχε πρόσφατα πετύχει το Lone Star στην τηλεόραση και είχε εντυπωσιαστεί από το diversity της σειράς που ηγείται ο Rob Lowe. Ως Αφρολατίνα, η Torres είχε και στο παρελθόν επιμείνει να συμπεριληφθεί αυτό το μέρος της ταυτότητάς της σε ρόλους της, στο Lone Star όμως δεν χρειάστηκε να το ζητήσει δεύτερη φορά.

«Είπα [στον Minear], “ξέρω πως την έγραψες έχοντας στο νου ότι είναι μαύρη, χρειάζομαι να γίνει Αφρολατίνα», ανακάλεσε σε άλλη συνέντευξη. «Μου είπε βεβαίως, μπορούμε να το κάνουμε. Όταν ετοιμάζουν τις σκηνές, όλοι οι ηθοποιοί καθόμαστε και μιλάμε για τις ζωές μας και τις διάφορες εμπειρίες μας. Δεν θα σου πω ψέματα, είναι πολύ συγκινητικό. Είναι ακόμα όταν κοιτάζω αυτά τα όμορφα, διαφορετικά πρόσωπα γύρω μου μετά από χρόνια όπου ήμουν η μοναδική διαφορετική στο δωμάτιο».

Το 9-1-1 και το 9-1-1: Lone Star επιστρέφουν με την Athena να ανακάμπτει μετά από έναν σοβαρό τραυματισμό και την Tommy να αλλάζει τις ισορροπίες της ομάδας της. Δύο γυναίκες που θα ήθελες σίγουρα να βρεις στην πρώτη γραμμή όταν κινδυνεύσει η ζωή σου.

Ο νέος κύκλος 9-1-1 κάνει πρεμιέρα την Τρίτη 9 Φεβρουαρίου στις 21.50, ενώ το 9-1-1: Lone Star την Τετάρτη 10 Φεβρουαρίου στις 21.50, αποκλειστικά στο FOX. Το FOX είναι διαθέσιμο στην Ελλάδα μέσω Cosmote TV, Nova, Vodafone TV, Wind Vision.