24Media Creative Team
OSCARS 2022

Αυτα είναι τα δικά μας εναλλακτικά Όσκαρ της χρονιάς

Λίγο πριν την 94η τελετή απονομής, παρουσιάζουμε τις κατηγορίες των Όσκαρ όπως θα έπρεπε να είναι, τους νικητές και τους χαμένους της βραδιάς.

Όσο πλησιάζουμε στη μεγαλύτερη κινηματογραφική βραδιά της χρονιάς, στην 94η τελετή απονομής των βραβείων Όσκαρ, τόσο τα προγνωστικά δίνουν και παίρνουν για τους νικητές στις σημαντικότερες κατηγορίες. 

Στον δικό μας φανταστικό κόσμο όμως, την Κυριακή 27 Μαρτίου δε θα βραβευτούν οι καλύτερες ερμηνείες, αλλά οι καλύτερες χαμένες ευκαιρίες. Δε θα δοθεί το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας, αλλά Καλύτερης Τρικλοποδιάς. Ούτε το πρωτοεμφανιζόμενο Oscars Fan Favorite με τους χρήστες του Twitter να ψηφίζουν την αγαπημένη τους ταινία, αλλά το αγαλματίδιο Εξωστρέφειας.

Τι εννοούμε με τα όλα τα παραπάνω; Ότι φανταστήκαμε τη φετινή οσκαρική βραδιά αλλιώς, εμπνευστήκαμε τις δικές μας κατηγορίες και ήρθε η ώρα να απονείμουμε τα εναλλακτικά Όσκαρ του 2022. Τους φακέλους, παρακαλώ. 

ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗΣ ΕΜΠΕΙΡΙΑΣ

Στο Dune του εικονοπλάστη του σύγχρονου αμερικάνικου σινεμά Denis Villeneuve. Μπορεί η μεταφορά του επικού sci-fi βιβλίου να έλαβε ανάμεικτες κριτικές, να κούρασε με τη μεγάλη της διάρκεια, ακόμα και να έκανε κάποιους να βαρεθούν, άπαντες όμως θα συμφωνήσουν στο εξής: πόσο δίκιο είχε ο Villeneuve που προέτρεπε τον κόσμο να δει το Dune στο σινεμά και όχι στο λάπτοπ ή την τηλεόραση μετά την απόφαση της Warner Bros να κυκλοφορήσει την ταινία ταυτόχρονα στο HBO Max στις Ηνωμένες Πολιτείες. Το Dune ήταν ένα υπερθέαμα ομορφιάς, που δεν μπορούσε να περιοριστεί στις ίντσες της μικρής οθόνης. 

ΚΑΛΥΤΕΡΗΣ ΤΡΙΚΛΟΠΟΔΙΑΣ

Στο CODA της Sian Heder, το αμερικάνικο ριμέικ της γαλλικής ταινίας La Famille Bélier για μία νεαρή κοπέλα με κωφούς γονείς, που από αουτσάιντερ έγινε στο παρά πέντε το μεγάλο φαβορί. Το Σωματείο των Παραγωγών της Αμερικής το ψήφισε ως την καλύτερη ταινία του 2021, παρομοίως και το Σωματείο των Ηθοποιών, βάζοντας τρικλοποδιά στην ξέφρενη πορεία του The Power of the Dog της Jane Campion προς το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας.

ΧΑΜΕΝΗΣ ΕΥΚΑΙΡΙΑΣ

Εξ ημισείας στην Kristen Stewart που ενδύθηκε συγκινητικά την πριγκίπισσα Diana στο Spencer του Pablo Larraín και στον Bradley Cooper για την πιο ώριμη ερμηνευτική του στιγμή στο Licorice Pizza του Paul Thomas Anderson. Και οι δύο άξιζαν να διακριθούν στις κατηγορίες Α’ Γυναικείου και Β’ Αντρικού Ρόλου, αντιστοίχως.

ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΤΙΚΗΣ ΔΙΑΘΕΣΗΣ

«Δεν φαίνεται να υπάρχει χώρος για άλλες ταινίες και αυτό αρχίζει να γίνεται αποκαρδιωτικό. Χωρίς τις ταινίες της Marvel οι αίθουσες ίσως να μην υπήρχαν», δήλωσε ο Jared Leto με αφορμή το επερχόμενο Morbius της Marvel, όπου υποδύεται τον γνωστό βαμπιρικό εχθρό του Spiderman. 

ΚΑΘΟΛΟΥ ΗΡΕΜΗΣ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗΣ

«Έτσι έμοιαζαν αυτοί οι γ@μημένοι καουμπόηδες στην ταινία. Τρέχουν πάνω κάτω με δερμάτινες περισκελίδες, χωρίς μπλούζα. Είναι και όλες αυτές οι έμμεσες αναφορές στην ομοφυλοφιλία καθ’ όλη τη διάρκεια της γ@μημένης ταινίας. Λατρεύω τις προηγούμενες δουλειές της, αλλά τι διάολο ξέρει αυτή η γυναίκα από εκεί κάτω, από τη Νέα Ζηλανδία, για την αμερικανική Δύση; Εγώ μόλις ήρθα από το Τέξας όπου έκανα παρέα με οικογένειες – όχι άντρες– αλλά οικογένειες. Μεγάλες οικογένειες πολλών γενεών που αφιέρωσαν τις ζωές τους στο να είναι καουμπόηδες. Και, όταν είδα αυτήν την ταινία, σκέφτηκα: Τι; Πού είμαστε σε αυτόν τον κόσμο, σήμερα;». Αυτή ήταν η καθόλου ήρεμη τοποθέτηση του Sam Elliot για το The Power of the Dog της Jane Campion.

ΑΪΘΑΛΟΥΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ

Στον Clint Eastwood, το ακούραστο πνεύμα του Χόλιγουντ, που στα 91 του χρόνια γυρίζει σχεδόν κάθε χρόνο και μία ταινία. Τελευταία σκηνοθετική δουλειά του, το Cry Macho, με τον ίδιο σε ρόλο παραγωγού, σκηνοθέτη και ηθοποιού.

ΜΕΤΑΜΕΛΕΙΑΣ

 

Στον Francis Ford Coppola. Το 2019 είχε συνταχθεί με τον Martin Scorcese όσον αφορά τις ταινίες της Marvel, δηλώνοντας: «Όταν ο Martin λέει ότι οι ταινίες της Marvel δεν είναι σινεμά, έχει δίκιο γιατί περιμένει κανείς να μάθει κάτι από τις ταινίες, να κερδίσει κάτι, κάποια επιφοίτηση, κάποια γνώση, κάποια έμπνευση. Δεν ξέρω αν κάποιος αποκομίζει κάτι από το να βλέπει την ίδια ταινία ξανά και ξανά. Ήταν ευγενικός όταν είπε ότι οι σουπερηρωικές ταινίες δεν είναι σινεμά. Δεν είπε ότι είναι άθλιες, πράγμα που το λέω εγώ τώρα». 

Τον φετινό Φεβρουάριο, οι δηλώσεις του στο GQ κινήθηκαν στον ίδιο μήκος κύματος: «Υπήρχαν στουντιακές ταινίες, τώρα υπάρχουν οι ταινίες της Marvel. Και τι είναι μια ταινία της Marvel; Ένα πρωτότυπο που φτιάχνεται ξανά και ξανά και ξανά και ξανά και ξανά προσπαθώντας να δείχνει διαφορετικό». Σχεδόν ένα μήνα μετά, όμως, ο Ford Coppola φαίνεται να έκανε ένα βήμα πίσω, μαλακώνοντας τη στάση του απέναντι στο MCU: «Μου άρεσε ο Deadpool. Νομίζω πως ήταν καταπληκτικός».

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗΣ ΣΤΗΝ ΚΑΝΟΝΙΚΟΤΗΤΑ

Στις Regina Hall, Amy Schumer και Wanda Sykes. Οι «τρεις Χάριτες» της κωμωδίας θα είναι οι οικοδέσποινες-παρουσιάστριες της φετινής τελετής –για πρώτη φορά τρεις γυναίκες παρουσιάζουν τα Όσκαρ-, με την παρουσίαση να επιστρέφει στον θεσμό και πάλι για πρώτη φορά μετά το 2018 με τον Jimmy Kimmel. Το 2019, ο Kevin Hart επελέγη για τον ρόλο, αλλά αποσύρθηκε λόγω παλαιότερων δικών του ομοφοβικών σχολίων που αναδύθηκαν εκείνη τη χρονιά ξανά στην επιφάνεια.

ΟΥΔΕΤΕΡΗΣ ΖΩΝΗΣ

Στην Ακαδημία Κινηματογράφου που απέρριψε την πρόταση της Amy Schumer, εκ των παρουσιαστριών της βραδιάς, να «πολιτικοποιήσει» τα Όσκαρ για όλους τους σωστούς λόγους με διαδικτυακή εμφάνιση του Ουκρανού προέδρου Volodymyr Zelenskyy.

«Το πρότεινα στα αλήθεια. Προσπαθούσα να βρω ένα τρόπο να έχουμε τον Zelenskyy ζωντανά μέσω δορυφόρου ή μαγνητοσκοπημένο στην τελετή γιατί η δημοτικότητα των Όσκαρ είναι κάτι που θα βοηθήσει»., δήλωσε η ίδια. «Δε φοβάμαι καθόλου να αγγίξω τον πόλεμο, αλλά δεν είμαι εγώ που είμαι παραγωγός της τελετής και αποφασίζω. Υπάρχει σίγουρα πίεση σε φάση “Ασε τους ανθρώπους να ξεχαστούν, είναι μόνο μια νύχτα”, αλλά τόσα βλέμματα και αυτιά θα είναι στραμμένα σε εμάς εκείνο το βράδυ», πρόσθεσε.

ΖΕΥΓΑΡΙΟΥ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ

 

Στον Pedro Almodóvar και τη μούσα του, Penélope Cruz, που συναντήθηκαν δύο χρόνια μετά το Pain and Glory, στο Parallel Mothers μία ωδή στο μητρικό φίλτρο και τη γυναίκα.

ΓΑΜΟΥ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ

Στη Jennifer Lopez και τον Owen Wilson που με το Marry Me μας παρέδωσαν την πιο ένοχη απόλαυση της κινηματογραφικής σεζόν, αναβιώνοντας μάλιστα με τον πιο απολαυστικό τρόπο το είδος των ρομαντικών κωμωδιών.

ΓΚΑΝΤΕΜΙΑΣ

Στην πολυβραβευμένη Αμερικανή στιχουργό, μουσικό και παραγωγό Diane Warren, που με τη φετινή της οσκαρική υποψηφιότητα στην κατηγορία Ορίτζιναλ Τραγουδιού με το Somehow You Do από την ταινία Four Good Days έφτασε τις 13 συνολικά. Δεν έχει κερδίσει ούτε μία φορά το πολυπόθητο αγαλματίδιο, ούτε φέτος προβλέπεται να συμβεί. Το Όσκαρ θα πάει στους Billie Eilish και Finneas O’Connell για το κομμάτι του No Time to Die.

ΑΤΥΧΟΥΣ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗΣ Part 1

Μπορεί το Death on the Nile να ένωσε κάτω από την ομπρέλα του Kenneth Branagh στη σκηνοθεσία και του Ridley Scott στην παραγωγή, μία πλειάδα από διάσημα ονόματα του Χόλιγουντ (Annette Bening, Russell Brand, Gal Gadot, Armie Hammer, Rose Leslie, Sophie Okonedo και Letitia Wright) και να βασίστηκε σε μία θρυλική ιστορία μυστηρίου, στο ομώνυμο βιβλίο της Agatha Christie, στάθηκε ωστόσο πολύ κατώτερο των περιστάσεων. Για κάποιο λόγο, το σίκουελ του βρίσκεται στα σκαριά. Άβυσσος η ψυχή του Branagh.

ΑΤΥΧΟΥΣ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗΣ Part 2

Και εδώ συναντάμε ξανά τον Ridley Scott, αυτή τη φορά σε ρόλο σκηνοθέτη. Παρά το all star cast του, Adam Driver, Lady Gaga, Jared Leto, Jeremy Irons, Al Pacino, το House of Gucci για τη δολοφονία του Maurizio Gucci, εγγονού του ιδρυτή του ομώνυμου ιταλικού οίκου, από την πρώην σύζυγό του Patrizia Reggiani, δεν κατάφερε να κερδίσει τις εντυπώσεις και ως εκ τούτου, υποψηφιότητες στις σημαντικότερες οσκαρικές κατηγορίες. Εισπρακτικά πάντως τα πήγε αρκετά καλά. 

ΚΑΛΥΤΕΡΟΥ ΣΟΥΠΕΡ ΗΡΩΑ

Sorry, Robert Pattinson αλλά δεν είναι ο Batman. Επίσης, δεν είναι ένας σούπερ ήρωας που είδαμε στη μεγάλη, αλλά στη μικρή οθόνη. Είναι ο Peacemaker του John Cena βγήκε από το The Suicide Squad του James Gunn και απόκτησε τη δική του σειρά στο HBO Max.

ΕΞΩΣΤΡΕΦΕΙΑΣ 

Με το ενδιαφέρον του κοινού να σβήνει όλο και πιο πολύ τα τελευταία χρόνια για τις οσκαρικές τελετές, η Αμερικάνικη Ακαδημία Κινηματογράφου πήρε μία ιστορική απόφαση για τον θεσμό, που εξέπληξε τους πάντες: να ανοίξει διαδικτυακές κάλπες στο Twitter, όπου το κοινό θα μπορεί να ψηφίσει τις αγαπημένες του ταινίες με το hashtag #OscarsFanFavorite.

ΚΑΛΥΤΕΡΟΥ REUNION

Θα μπορούσε να πάει στην Kirsten Dunst και στον Jesse Plemons, που επτά χρόνια μετά τη συνάντησή τους στη 2η σεζόν της σειράς Fargo, βρέθηκαν ξανά μαζί και πάλι υποδυόμενοι το ερωτευμένο ζευγάρι, στο The Power of the Dog της Jane Campion. Ένα όμως ήταν το reunion που μονοπώλησε το ενδιαφέρον όλων μέσα στο 2021: αυτό των Friends, που παρά την αμήχανη, ακόμα και άβολη κάποιες φορές, συνάντησή τους θα είναι πάντα εδώ για εμάς.

ΚΑΛΥΤΕΡΟΥ ΤΙΤΛΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ

Στο Tick, Tick… Boom! του Lin-Manuel Miranda, που προφανώς και δεν είναι ένα disaster movie. Πρόκειται για ένα βιογραφικό, δραματικό μιούζικαλ για τη ζωή του θεατρικού συγγραφέα και συνθέτη Jonathan Larson με τον Andrew Garfield να λάμπει ερμηνευτικά.

ΦΕΤΙΝΟΥ JOKER 

Στο Don’t Look Up του Adam McKay που έγινε η απόλυτη επιτυχία του Netflix μέσα στις γιορτές και μία ταινία-φαινόμενο, σύμβολο μίας κοινωνικοπολιτικής αλλαγής για εκείνους που τη λάτρεψαν, δύο χαμένες ώρες από τη ζωή τους για εκείνους που πέρασε και δεν άγγιξε.

Οι συζητήσεις επί συζητήσεων, που ξέφευγαν από το αυστηρά κινηματογραφικό πλαίσιο και το γεγονός ότι κανείς δεν μπορούσε να εκφέρει τη γνώμη του -αν του άρεσε ή όχι- χωρίς να δώσει τις απαραίτητες εξηγήσεις-αναλύσεις θύμισαν σε πολλούς τον χαμό που είχε γίνει με το Joker του Todd Philips το 2019.

ΕΠΕΤΕΙΟΥ

Στο The Godfather. Το γκανγκεστερικό έπος του Francis Ford Coppola και μία από τις καλύτερες ταινίες όλων των εποχών, έκλεισε φέτος μισό αιώνα ζωής και η Paramount Pictures το γιόρτασε, επανακυκλοφορώντας πριν μερικές ημέρες το The Godfather: 50 Years.

LIVE YOUR MYTH IN GREECE

Στις Σπέτσες, όπου γυρίστηκε το Knives Out 2 του Rian Johnson με τον Daniel Craig αλλά και το σκηνοθετικό ντεμπούτο της Maggie Gyllenhaal, The Lost Daughter, με τις υποψήφιες για Όσκαρ Olivia Colman και Jessie Buckley για Α’ και Β’ Γυναικείου Ρόλου αντιστοίχως. Αυτές είναι μόνο δύο από τις πάνω από 30 χολιγουντιανές ταινίες που γυρίστηκαν στα μέρη μας και μετέτρεψαν τον τελευταίο χρόνο την Ελλάδα σε διεθνές στούντιο. 

ΚΑΛΥΤΕΡΟΥ ΓΚΟΛ ΑΠΟ ΤΑ ΑΠΟΔΥΤΗΡΙΑ

 

Στη Σμύρνη μου Αγαπημένη σε σκηνοθεσία του Γρηγόρη Καραντινάκη, που κατατρόπωσε εισπρακτικά το Scream, το πέμπτο φιλμ του slasher franchice, στις ελληνικές αίθουσες και κοίταξε στα μάτια το Nightmare Alley του Guillermo del Toro.

ΠΙΟ ΝΟΣΤΙΜΗΣ ΣΥΝΤΑΓΗΣ

Στο Licorice Pizza του Paul Thomas Anderson με τους δύο πρωταγωνιστές, Alana Haim και Cooper Hoffman στο κινηματογραφικό τους ντεμπούτο, στο πλευρό ενός ensemble αξιώσεων: Sean Penn, Tom Waits, Bradley Cooper και Benny Safdie. Ακαδημία, το παιδί έχει φύγει. 

ΚΑΛΥΤΕΡΗΣ ΣΕΖΟΝ ΤΟΥ HELL’S KITCHEN

Στο Boiling Point του Philip Barantini. Ένα 90λεπτο μονοπλάνο αμείλικτης δράσης που παρουσιάζει τον πραγματικό εφιάλτη στην κουζίνα. Η δράση τοποθετείται σε ένα εστιατόριο του Λονδίνου, αποκαλύπτοντας όλη την ένταση, τις σχέσεις και το δράμα που κρύβεται πίσω από την πόρτα της κουζίνας κάποιου fine dining εστιατορίου.

ΤΑΙΝΙΑΣ ΠΟΥ ΘΑ ΗΘΕΛΕ ΝΑ ΕΧΕΙ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣΕΙ Ο KENNETH BRANAGH

Στο The Tragedy of Macbeth. Και τι δε θα έδινε ο Ιρλανδός βιρτουόζος των σαιξπηρικών έργων για να παρουσιάσει στη μεγάλη οθόνη το ασπρόμαυρο διαμαντάκι του Joel Coen πάνω στο «καταραμένο» θεατρικό έργο του William Shakespeare, Μάκβεθ. Παραδίδει μία ασπρόμαυρη ταινία για την ιστορία του Σκωτσέζου λόρδου που δίψασε για δόξα, δύναμη και εξουσία και μαζί με τη φιλόδοξη σύζυγό του και την υποστήριξη των μαγισσών, βύθισε στο αίμα ένα ολόκληρο βασίλειο.

ΜΟΝΟΜΑΧΙΑΣ

Στην Jane Campion και τον Steven Spielberg. Το 1994 και οι δύο βρέθηκαν υποψήφιοι στην κατηγορία Σκηνοθεσίας. Εκείνη με το The Piano, εκείνος με το Schindler’s List. Το χρυσό αγαλματίδιο πήγε στον δεύτερο. Φέτος, 28 χρόνια μετά από εκείνη την πρώτη τους αναμέτρηση, πού θα πάει άραγε;