Feelgood
REVIEWS

Από το νέο Thor ως το άχαστο animation του Netflix: 3 ταινίες + 4 σειρές για το ΣΚ

Νέος Thor, επιστροφή Zhang Yimou, animation του Netflix στον δρόμο για τα Όσκαρ και Ray Liotta στον τελευταίο του τηλεοπτικό ρόλο.

Υπάρχει νέος Thor και δεν είναι ο Chris Hemsworth! Υπάρχει όμως και επιστροφή Zhang Yimou, ένα animation του Netflix που πάει απευθείας για υποψηφιότητα Όσκαρ, και Ray Liotta στον τελευταίο του τηλεοπτικό ρόλο.

Από Thor: Love and Thunder ως τη νέα σειρά από τη δημιουργό του On My Block, αυτές είναι οι ταινίες και οι σειρές που προτείνουμε για αυτό το ΣΚ:

ΤΑΙΝΙΕΣ:

Thor: Love and Thunder

Μπορούμε πλέον να λέμε ανοιχτά πως όταν ο Chris Hemsworth στηρίζεται στη μελαγχολικότητα της κωμωδίας του (και όχι μόνο τότε), γίνεται κωμική ιδιοφυΐα; Το Thor: Love and Thunder είναι ένα ακόμα όχημα προς αυτή την κατεύθυνση, με μία τόσο ραφιναρισμένη ερμηνεία από τον Αυστραλό που γίνεται αδιαμφισβήτητος.

Αυτό δεν μπορεί να ειπωθεί για τον ίδιο τον Thor που, μετά από σοβαρότατες προσωπικές απώλειες, αιωρείται χωρίς καμία κατεύθυνση, μπαίνοντας παρέα με τους Guardians of the Galaxy σε μάχες που ξέρει ότι μπορεί να κερδίσει. Αυτή του η αστοχία αντικατοπτρίζει το Love and Thunder που, όπως τα περισσότερα έργα της Marvel στη Phase 4, μοιάζουν να υπάρχουν σε μία μόνιμη εκκρεμότητα.

Σε επίπεδο πρόθεσης προσωπικά απολαμβάνω αρκετά τη fuck-it διάθεση του στούντιο τελευταία, όμως η ενιαία πολιτική μεταξύ σειρών και ταινιών (οι σειρές της Marvel δεν έχουν καν showrunner) έχει δημιουργήσει σύγχυση στον τρόπο που ειπώνονται οι ιστορίες.

Το νέο Thor πάσχει από παρόμοια προβλήματα με το πρόσφατο Dr. Strange. Πάρα πολλά συμβάντα, σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα. Παραδόξως μερικές από τις νέες τηλεοπτικές εκπομπές, όπως για παράδειγμα το Ms Marvel και το Moon Knight, θα ήταν ίσως καλύτερες ως ταινίες γιατί οι ήρωές τους μόλις ξεκινούν και έτσι μπορούν να χωρέσουν πολλά σε δύο ώρες.

Ο Taika Waititi είχε καταφέρει να χωρέσει και αυτός πολλά στο Thor: Ragnarok. Ο δημιουργός έχει γίνει γνωστός για το φλύαρο, ανέκφραστο brand του χιούμορ του όπου αδέξιοι άνδρες μάχονται με ικανότερες αλλά εξοστρακισμένες γυναίκες – στο Love and Thunder μία από αυτές είναι η Jane Foster σε ρόλο Thor – και σκηνές εκτείνονται λίγο περισσότερο από το αναμενόμενο σε σημείο που οι δραματικές στιγμές ανατρέπονται σε γέλιο.

Αυτός ο τονικός άξονας ήταν βασική αιτία που το Ragnarok είχε γίνει μία από τις καλύτερες ταινίες του MCU. Εκείνη η ταινία όμως είχε εμποτίσει τη μεγάλη της κωμωδία και με άλλα, εξίσου μεγάλα συναισθήματα – με την οργή του κακού της, με την απογοήτευση του να αγαπάς ένα αδερφό που ποτέ δεν θα εγκαταλείψει τους δόλιους τρόπους του, με την ιδέα ότι σπίτι δεν είναι οι περιοχές αλλά οι άνθρωποι.

To Thor: Love and Thunder είναι διαφορετικό. Οι χαρακτήρες του λειτουργούν τεχνητά και το στάτους τους δεν είναι πιο ενδιαφέρον στο τέλος του απ’ ότι ήταν στην αρχή. Δεν υπάρχουν αληθινά stakes, ή έστω κάτι που να μοιάζει με τέτοια, γιατί τα πάντα είναι ασήμαντα.

Θα έλεγε κανείς πως αυτό μπορεί να είναι ένα παράγωγο της κυνικότητας που συνοδεύει πια τη Disney λόγω της μονοκουλτούρας που βοήθησε να δημιουργηθεί στις αίθουσες, όμως το τρικ με τις ταινίες της Marvel, ακόμα και με τις χειρότερες (Dark World, εσένα κοιτάω), είναι πως την ώρα ακριβώς που τις παρακολουθείς, δεν νιώθεις πως είναι κυνικά προϊόντα.

Υπάρχει σχεδόν πάντα κάτι αληθινό για να πιαστείς. Στο Love and Thunder δεν συμβαίνει το ίδιο, παρότι κιόλας είναι μία από τις σπάνιες φορές που γίνονται φιλότιμες προσπάθειες με το κόνσεπτ της ρομαντικής αγάπης και επιτρέπεται στους ήρωες να φιληθούν σα να το εννοούν.

Μεταξύ, πάντως, του Christian Bale και του Russell Crowe στον ρόλο του Δία με την πιο ανεκδιήγητη ελληνική προφορά, μιλάμε για δύο από τους καλύτερους ηθοποιούς των τελευταίων 25 ετών να το καταδιασκεδάζουν μπροστά στην κάμερα.

Είναι επίσης η ταινία με την περισσότερη queer εκπροσώπηση στη Marvel και περιέχει κι ένα gag με δύο αλλόφρονες γίδες που άμα το δεις δεν μπορείς να το ξεδείς. Είναι, τέλος, μία ταινία που νιώθει άνετα να αφήνει τα πράγματα αλλόκοτα, και αυτό θα έχει πάντα αξία στον τροχό της Marvel.

Η ταινία κυκλοφορεί από τη Feelgood.

One Second

Δύο χρόνια μετά την ακύρωση της πρεμιέρας του One Second στο Φεστιβάλ του Βερολίνου «εξαιτίας τεχνικών προβλημάτων», ο Zhang Yimou αποκαλύπτει την πιο προσωπική του ταινία εδώ και δεκαετίες.

Μεγάλο μέρος της πλοκής της περιστρέφεται γύρω από ένα χωριό που συγκεντρώνεται για να επισκευάσει ένα film reel που είχε ξετυλιχτεί και συρθεί μέσα στη λάσπη όσο ετοιμαζόταν να τους παραδοθεί. Όταν οι κάτοικοι της πόλης μαζεύονται τελικά γύρω από το βρώμικο σελιλόιντ που έχει απλωθεί σε έναν καμβά, μοιάζουν σαν να θρηνούν κάποιο πτώμα.

Κανείς όμως στην πόλη αυτή δεν είναι πιο πρόθυμος να δει την ταινία να φτιάχνεται και να προβάλλεται, από έναν αινιγματικό, άγνωστο αουτσάιντερ (Zhang Yi) που τελικά αποκαλύπτεται ως φυγάς από κοντινό στρατόπεδο εργασίας. Βρισκόμαστε στην απομονωμένη βορειοδυτική Κίνα, προς το τέλος της Πολιτιστικής Επανάστασης, όταν το σινεμά στη χώρα ήταν από τα ελάχιστα πολιτιστικά ερεθίσματα για τα πλήθη.

Ο άνδρας έχει μάθει ότι η αποξενωμένη κόρη εμφανίζεται κάπου στα Επίκαιρα του κινηματογράφου και αυτή θα είναι ίσως η μοναδική του ευκαιρία να τη δει. Το ίδιο καρούλι όμως αναζητά και μία ορφανή του χωριού (Liu Haocun), που θέλει να χρησιμοποιήσει λίγο από αυτό για να φτιάξει ένα αμπαζούρ. Αυτό θα τη φέρει σε αντιπαράθεση με τον δραπέτη, αλλά κάπως έτσι θα ξεκινήσει μία αναπάντεχη φιλία μεταξύ τους.

Το One Second είναι τόσο ένας φόρος τιμής στους αγώνες ενός ανθρώπου του οποίου η ζωή έχει κλαπεί, όσο και σε έναν τρόπο θέασης ταινιών που έχει φύγει ανεπιστρεπτί. Εδώ είναι μια ιστορία για τη δύναμη του κινηματογράφου ως αγωγού συναισθημάτων και ως εργαλείο προπαγάνδας. Είναι μια ιστορία στην οποία η συλλογική θέαση εμπνέει τη συλλογική δράση, αλλά και μια ιστορία που επιβεβαιώνει το εντελώς προσωπικό αποτέλεσμα που μπορούν να φέρουν στο κοινό τους ακόμη και οι πιο αιχμηρές ταινίες. Όταν ένα φιλμ φτάνει στην οθόνη, ακόμα και το πιο αυταρχικό καθεστώς στη Γη δεν έχει την ικανότητα να ελέγξει τι θα εκλάβουν οι θεατές από αυτό.

Η ειρωνεία είναι πως το One Second, σύμφωνα με φήμες, αποσύρθηκε τελευταία στιγμή για να υποβληθεί σε επανεπεξεργασίες, προφανώς για να ικανοποιήσει τις απαιτήσεις περιεχομένου της κινεζικής κυβέρνησης.

Η ταινία είναι πλέον μόνο ένα λεπτό μικρότερη από τον αναφερόμενο χρόνο προβολής της στο Βερολίνο, και επί του παρόντος, κανείς εκτός της παραγωγής της δεν γνωρίζει τι ακριβώς έπρεπε να αλλάξει και γιατί. Είναι ίσως μια απόδειξη της ικανότητας του Zhang και του μοντέρ του Yuan Du ότι, ανεξάρτητα από την έκταση των περικοπών/προσθηκών, το αποτέλεσμα ρέει τόσο ομαλά.

Ο Zhang είναι γνωστός για την πλούσια και επιδεικτική οπτική του αισθητική και, ενώ το One Second λειτουργεί σε μικρότερη κλίμακα από τα wuxia έπη του που έχουμε λατρέψει, το χαρακτηριστικό του ταλέντο είναι εμφανές στη στιβαρή, υποβλητική σκηνοθεσία μιας μικρής κοινότητας που εργάζεται μαζί προς έναν κοινό στόχο.

Η ταινία κυκλοφορεί στις αίθουσες από το Cinobo.

The Sea Beast

Το Netflix κάνει δουλειά στο animation και είμαι εδώ για αυτό. Οι πρωτότυπες ταινίες τους Klaus, I Lost My Body και The Mitchells vs. the Machines ήταν υποψήφιες για το Καλύτερο Μήκος Κινουμένων Σχεδίων στα Βραβεία Όσκαρ. Φέτος η πλατφόρμα μάς έχει ήδη δώσει ένα διαμάντι με το Apollo 10 1⁄2: A Space Age Childhood του Richard Linklater και τώρα έχουμε το The Sea Beast.

Το Sea Beast είναι μια ταινία περιπέτειας που διαδραματίζεται σε μια εποχή που τα τέρατα αφθονούν και οι κυνηγοί θαλάσσιων τεράτων είναι οι μόνοι που στέκονται εμπόδιο στο δρόμο τους. Η ταινία αφηγείται την ιστορία του Jacob Holland, ενός θρυλικού κυνηγού θαλάσσιων τεράτων, αγαπητού σε όλους για τις ηρωικές του προσπάθειες.

Η ζωή του Holland όμως θα ανατραπεί όταν μια νεαρή κοπέλα που λέγεται Maisie Brumble γίνεται λαθρεπιβάτης στο πλοίο του και δημιουργεί μια απίθανη φιλία με ένα τρομακτικό θαλάσσιο τέρας. Και τώρα, ο Holland πρέπει να συνεργαστεί με το κοριτσάκι για να ταξιδέψει σε αχαρτογράφητα νερά και να αντιμετωπίσει ό,τι τέρατα προκύψουν.

Από τον Chris Williams, τον σκηνοθέτη του Moana και του Big Hero 6.

ΣΕΙΡΕΣ:

Boo, Bitch

Καθώς η περίοδος του Λυκείου φτάνει στο τέλος της, η Erika Vu (Lana Condor) που ως τότε υπήρξε αόρατη στο σχολείο της, αποφασίζει ότι τώρα είναι η ώρα να κάνει τη ζωή των ονείρων της και έτσι συμμετέχει σε μια ξέφρενη βραδινή έξοδο. Όλα θα πάνε καλύτερα από όσο θα μπορούσε ποτέ να φανταστεί, εκτός από μια μικρή λεπτομέρεια: Όταν ξυπνάει την επόμενη μέρα είναι νεκρή.

Προς έκπληξή της όμως, η νέα της μη ζωντανή μορφή έρχεται με ένα πλεονέκτημα. Ξαφνικά έχει γίνει δημοφιλής. Και αν ο θάνατός της γίνει ο τέλειος καταλύτης για να μπει στον κόσμο των influencers;

Πέραν της χαρισματικότητας της Condor (To All the Boys I’ve Loved Before) που έχει γίνει αρκετός λόγος για να δει κανείς πρότζεκτ της, ανυπομονώ για τη συγκεκριμένη σειρά βάσει συντελεστών. Το Boo, Bitch δημιουργείται από κοινού από την Erin Ehrlich και την Lauren Iungerich, μαζί με τους Tim Schauer και Kuba Soltysiak.

Η Iungerich υπήρξε δημιουργός του γλυκύτατου Awkward στο MTV και ένα από βασικά πρόσωπα πίσω από το λατρεμένο μου On My Block στο Netflix. Η Ehrlich πάλι ήταν ένα από τα μυαλά πίσω από το καλτ μουσικό χιτ Crazy Ex-Girlfriend του CW. Σας στέλνω σε καλά χέρια.

Η σειρά στριμάρει στο Netflix.

Moonhaven

Θυμάστε το Blow the Man Down του Prime που κάποτε με είχε ενθουσιάσει και σας το είχα προτείνει; Πού να θυμάστε (ορίστε ωστόσο). Οι δύο σκηνοθέτριές του, Bridget Savage Cole και Danielle Krudy, σκηνοθετούν τα δύο πρώτα επεισόδια του Moonhaven. Μία σειρά έξι επεισοδίων που τοποθετείται 100 χρόνια από τώρα σε μια ουτοπική σεληνιακή αποικία, και που μπορεί να κρατά το κλειδί για την επιβίωση της ζωής στη Γη.

Το Moonhaven έρχεται από τον σεναριογράφο/παραγωγό του Lodge 49 Peter Ocko και πρωταγωνιστούν οι Dominic Monaghan, Joe Manganiello και Emma McDonald.

Η σειρά θα κάνει πρεμιέρα 48 ώρες μετά την Αμερική, το Σάββατο 9 Ιουλίου στις 22.00, στο COSMOTE SERIES HD, με 2 επεισόδια και θα συνεχιστεί με ένα νέο επεισόδιο κάθε εβδομάδα.

Black Bird

Διασκευασμένο ψυχολογικό θρίλερ έξι επεισοδίων από τον μυθιστοριογράφο/σεναριογράφο Dennis Lehane (Mystic River), από τα απομνημονεύματα της φυλακής In With the Devil των James Keene και Hillel Levin.

Πρωταγωνιστής είναι ο Taron Edgerton σε ρόλο καταδικασμένου εμπόρου ναρκωτικών, στον οποίο δίνεται μια ασυνήθιστη επιλογή ώστε να αποφύγει μία 10ετή ποινή φυλάκισης: Μπορεί να μπει σε φυλακή υψίστης ασφαλείας για παράφρονες, να γίνει φίλος με έναν υποτιθέμενο κατά συρροή δολοφόνο (Paul Walter Hauser) και να ζητήσει την ομολογία του. Πρωταγωνιστούν επίσης οι Greg Kinnear, Sepideh Moafi και ο αείμνηστος Ray Liotta στον τελευταίο του τηλεοπτικό ρόλο.

Δύο επεισόδια μεταδίδονται σήμερα και τα υπόλοιπα θα ακολουθήσουν σε εβδομαδιαίες δόσεις.

Η μίνι σειρά στριμάρει στην Apple TV+.

The Outlaws: Season 2

Εφτά άγνωστοι μεταξύ τους άνθρωποι συλλαμβάνονται για μικροαδικήματα, και καλούνται να συνεργαστούν για την ανακαίνιση ενός κτιρίου, στο πλαίσιο της κοινωνικής εργασίας που τους επιβάλλεται από το δικαστήριο.

Ξαφνικά, βλέπουν την τύχη τους να αλλάζει όταν ανακαλύπτουν θαμμένη στο έδαφος μια τσάντα γεμάτη χρήματα, χωρίς να γνωρίζουν ότι κάποιοι επικίνδυνοι άνθρωποι την αναζητούν απεγνωσμένα.

Θρίλερ-κωμωδία με τον βραβευμένο με Όσκαρ Christopher Walken (The Deer Hunter), τον βραβευμένο με Emmy Stephen Merchant (The Office) και τον Elgin James του Mayans M.C. πίσω από την κάμερα σε ρόλο showrunner. Η σειρά φέρει επίσης την υπογραφή του Merchant εκτός από τη συμμετοχή του on camera, και πραγματικά ό,τι φτιάχνει είναι ξεκαρδιστικό.

Πρεμιέρα με όλα τα επεισόδια back-2-back: Κυριακή 10 Ιουλίου, 20.00, COSMOTE SERIES MARATHON HD. O πρώτος κύκλος της σειράς είναι ήδη διαθέσιμος στο COSMOTE TV PLUS.