ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ

Αποκλειστικό featurette: Πώς γυρίστηκε το “Έξοδος: Θεοί και Βασιλιάδες”

Ο Τζόελ Έτζερτον μιλά σε ένα αποκλειστικό κλιπ για τη σχέση του Ραμσή με τον Μωυσή του Κρίστιαν Μπέιλ, στην επική περιπέτεια του Ρίντλεϊ Σκοτ.

Ήθελες ποτέ να δεις την ιστορία της Εξόδου ως ένα επικό, φαντασμαγορικό υπερθέαμα πάνω στην σχέση δύο αδερφικών φίλων που μεγαλώνοντας έγιναν εχθροί;

Εγώ πάντως θέλω. Δηλαδή από όλους τους τρόπους με τους οποίους μπορεί κάποιος να προσεγγίσει ιστορίες από την Παλαιά Διαθήκη, το να τις κοιτά μέσα από ένα φακό εντελώς προσωπικής διαδρομής είναι ο πιο ενδιαφέρων. Αυτό είναι το θέμα με την Παλαιά Διαθήκη. Ενώ η Καινή είναι μια ας πούμε πιο ευθεία και συγκεκριμένη ιστορία, η Παλαιά είναι ένα χάος γεμάτο πληροφορίες, γενεαλογικά δέντρα και παντελώς εξωφρενικές ιδέες δίχως κάποια πολύ σαφή δομή.

Ο λόγος που βαριέμαι πολλές από τις ‘εντυπωσιακές παραγωγές’ αυτής της θεματολογίας είναι πως με την Παλαιά Διαθήκη εύκολα την πατάς. Δεν υπάρχουν πολλοί συναρπαστικοί χαρακτήρες και μπορείς εύκολα να χαθείς στο θέαμα. Και μετά έγινε αυτό και μετά έγινε το άλλο ναι αλλά ο πρωταγωνιστής ποιος είναι; Οπότε η οδός είναι είτε να ξεφεύγεις τελείως και να εστιάσεις μόνο στα παλαβά κομμάτια κάνοντάς τα ακόμα πιο τρελά (σκέψου αν μπορούσαμε από το “Νώε” του Αρονόφσκι να απομονώσουμε τα LSD κομμάτια και τους πέτρινους αγγέλους και να είχαμε μια ταινία έτσι), είτε να βρεις έναν κεντρικό δεσμό που βγάζει νόημα, που ιντριγκάρει, που σε κάνει να θες να πεις μια ιστορία με αρχή και τέλος, και να χτίσεις τα πάντα γύρω της.

Αυτή είναι μάλλον η λογική του Ρίντλεϊ Σκοτ στο “Έξοδος: Θεοί και Βασιλιάδες”, που έχει εστιάσει στην φιλία-που-έγινε-έχθρα ανάμεσα στο Μωυσή και το Ραμσή. Η κεντρική σχέση της ταινίας αφορά αυτούς τους δύο, που μεγάλωσαν ως αδέρφια, με το Ραμσή να γίνεται Φαραώ και το Μωυσή δεξί του χέρι. Όταν ο Ραμσής μαθαίνει πως ο Μωυσής είναι Εβραίος, τον εξορίζει όμως στην έρημο, πιθανώς και υποκινούμενος από κάποια επιπλέον κίνητρα σχετιζόμενα με απόλυτη δύναμη και απόλυτο έλεγχο.

“Ο Ραμσής αρχίζει να πιστεύει πως είναι θεός, σε μια προσωποποίηση του πώς η απόλυτη δύναμη διαφθείρει απόλυτα,” λέει ο Τζόελ Έτζερτον που παίζει το χαρακτήρα. (Ο Έτζερτον είναι αυτομάτως ένας από τους ήρωες του σάιτ, έχοντας παίξει στο “Warrior”.) Στο “Έξοδος: Θεοί και Βασιλιάδες” παίζει απέναντι στον Κρίστιαν Μπέιλ, και μαζί με τον Σκοτ θέλησαν να δώσουν στον Ραμσή επίπεδα πέραν του απεχθούς, μονοκόμματου villain.

Δες το αποκλειστικό απόσπασμα από τα γυρίσματα της ταινίας, όπου ο Τζόελ Έτζερτον μιλά για τον Ραμσή και για τη σχέση του με τον Μωυσή:

 

“Ο Ραμσής έχει μια δυνατή, αδελφική σύνδεση με το Μωυσή οπότε βρίσκεται σε δίλημμα. Επίσης αγαπά τη γυναίκα και το γιο του, οπότε αυτό του δίνει συναισθηματικές αποχρώσεις,” λέει ο Ρίντλεϊ Σκοτ, ο οποίος τελευταία βρίσκεται σε ένα κάποιο δημιουργικό σερί με αν μη τι άλλο ενδιαφέρουσες ταινίες. Το “Prometheus” ήταν συγχυσμένο και ατελές αλλά σκηνοθετημένο έξοχα ως πανάκριβο, τεχνικά αποστομωτικό τερατοθρίλερ, ενώ το υποτιμημένο “Counselor” ήταν μια από τις πιο παράξενες και δημιουργικά προκλητικές ταινίες των τελευταίων χρόνων. (Με θέση στο περσινό μας top-10.)

O Έτζερτον δηλώνει πως απόλαυσε την περιπλοκότητα του ρόλου: “Ο πιο συναρπαστικός villain είναι εκείνος που, στη δική του ταινία, θα ήταν ο ήρωας,” λέει ο ηθοποιός. “Νιώθω πως αν μπορείς να κατανοήσεις τον κακό μιας ιστορίας, μπορείς να χαρείς περισσότερο για τον ήρωα. Οπότε ήθελα να βρω την ανθρωπιά στον villain που παίζω. Ανάμεσα σε όλες τις επικές σκηνές μάχης, η μεγάλη σύγκρουση εδώ είναι ανάμεσα στο Ραμσή και το Μωυσή.”

“O Μωυσής είναι ένας από τους πιο συναρπαστικούς χαρακτήρας που μελέτησα ποτέ μου,” συμπληρώνει ο Κρίστιαν Μπέιλ, ο οποίος εκτός από τα κείμενα στις γραφές, έκανε μέρος της έρευνάς του και το να παρακολουθήσει την “Ιστορία του Κόσμου” του Μελ Μπρουκς και το “Life of Brian” των Monty Python. Αδερφός ο Κρίστιαν. Αναρωτιέμαι αν σκοπεύει να δώσει κάποια λίγο πιο ανάλαφρη φλέβα στον ήρωά του- θα αποτελούσε σίγουρα μια ευχάριστη παραλλαγή πάνω στο στεγνό επικό μοτίβο.

Η δυναμική ανάμεσά τους μοιάζει να αποτελεί κεντρικό σημείο ενδιαφέροντος για τον Σκοτ, μεγιστοποιώντας τις τριγύρω απειλές ως συμβολισμό αυτής της σύγκρουσης δύο προσώπων. (Δες τους δυο τους σε θέση μάχης κάτω από ένα τεράστιο κύμα!) “Ο Ραμσής ήταν παράλογος και δεν καταλάβαινε τους ανθρώπους,” κλείνει ο Έτζερτον. “Ήταν τύραννος και δικτάτορας, αλλά ήταν κομμάτι της εποχής του.” Χμ, ΟΚ. Για να δούμε.

 

Από την επίσημη περιγραφή της ταινίας:

Το “Έξοδος: Θεοί και Βασιλιάδες” είναι η ιστορία του κουράγιου ενός άντρα να εναντιωθεί σε μια αυτοκρατορία. Με τη χρήση εντυπωσιακών εφέ και 3D τεχνολογίας, ο Ρίντλεϊ Σκοτ δίνει νέα ζωή στην ιστορία του διωγμένου ηγέτη Μωυσή (Κρίστιαν Μπέιλ) καθώς εναντιώνεται στον αιγύπτιο φαραώ Ραμσή (Τζόελ Έτζερτον), οδηγώντας 400,000 σκλάβους σε ένα μνημειώδες ταξίδι απόδρασης από την Αίγυπτο και τις θανάσιμες πληγές της. Η Έξοδος είναι η πρώτη και καθοριστική ηρωική σάγκα, αλλά είναι και μια δυναμική και προσωρική ιστορία, πλούσια σε συναίσθημα, αντιθέσεις και προδοσίες, καθώς και μια αθάνατη δίψα για ελευθερία.

*Το “Έξοδος: Θεοί και Βασιλιάδες” κυκλοφορεί στις αίθουσες στις 11 Δεκεμβρίου.