REVIEWS

Έφτασα στο φινάλε του Behind Her Eyes και θέλω τις έξι ώρες μου πίσω

Το φινάλε του Behind Her Eyes είναι η πιο ατόφια, πηχτή τρολιά που ίσως έχω δει ποτέ στη ζωή μου στην τηλεόραση.

Αφού τελείωσα το Behind Her Eyes, το ερωτικό θρίλερ του Netflix από το οποίο δεν κατάφερα εγκαίρως να σε αποτρέψω (δεν είχα δει το φινάλε όταν έγραφα τη στήλη μου, σχώρνα με!), θα διαπίστωνα πως μέρος του marketing του ομώνυμου βιβλίου της Sarah Pinborough ήταν το hashtag #WTFThatEnding και διαφημίσεις με το σλόγκαν «ΜΗΝ ΕΜΠΙΣΤΕΥΤΕΙΣ ΑΥΤΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ». Από εκείνη τη στιγμή σκέφτομαι μήπως θα ήταν καλύτερο αν είχα ξεκινήσει τη σειρά υποψιασμένη.

Σκέφτομαι επίσης όλα εκείνα τα φινάλε που με έχουν απογοητεύσει (hint: δεν είναι και πολλά). Σκέφτομαι τη Daenerys Targaryen να πεθαίνει καταμεσής του επεισοδίου και τον Drogon να τα βάζει με την καρέκλα της αντί με τον Jon Snow. Σκέφτομαι τον Dexter να το ρίχνει στην υλοτομία και τον Dan Humphrey να μετατρέπεται σε ψυχοπαθή stalker μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα. Σκέφτομαι τον Νότη Σφακιανάκη να γράφει το φινάλε του The 100. Όποιο φινάλε όμως και να σκεφτώ, κανένα, μα κανένα, δεν ήταν η απόλυτη, ατόφια, πηχτή τρολιά που υπήρξε το φινάλε του Behind Her Eyes.

Τη σειρά την περίμενα με αρκετό ενδιαφέρον. Την επιμελήθηκε ο Steve Lightfoot, παραγωγός και σεναριογράφος του Hannibal του NBC, σε συνεργασία με την Angela LaManna που είχαν δουλέψει ξανά μαζί στο Hannibal και το Punisher. Ικανώς απόκοσμο τρέιλερ, ικανώς ταλαντούχα Eve Hewson (The Knick) για ρόλο creepy νοικοκυράς, ικανώς υποσχόμενο κόνσεπτ για ένα τρίο που θα πάει πολύ, πολύ στραβά. Θα ήταν η αποκάλυψη της εβδομάδας; Αν έπρεπε να κάνω πρόβλεψη θα έλεγα όχι. Είχε ωστόσο καλές προοπτικές για να περάσουμε την ώρα μας σε lockdown χωρίς να θέλουμε να βγάλουμε τα μάτια μας; Βεβαίως! Και αυτό ας μην το υποτιμάμε μέρες που είναι.

Το Behind Her Eyes ξεκινάει ως ιστορία για μία ανύπαντρη μητέρα (Simona Brown) που μπαίνει σε παράνομη σχέση με το νέο της αφεντικό (Tom Bateman), έναν ψυχίατρο που φαίνεται να αναζητά τη συναισθηματική κάλυψη που δεν λαμβάνει πλέον στον γάμο του. Την ίδια στιγμή αναπτύσσει τυχαία μία στενή φιλική σχέση με τη σύζυγό του με αφορμή τις κοινές τους τραυματικές εμπειρίες με εφιάλτες, και αφελώς πιστεύει πως ίσως θα μπορούσε να διατηρήσει και τους δύο αυτούς δεσμούς σε κάποια ισορροπία.

Εκεί ξεκινάει θεωρητικά ένα αντισυμβατικό ερωτικό τρίγωνο με την υπόσχεση ακόλαστων διαστροφών, αλλά το show εκμεταλλεύεται ελάχιστα όσα θα έπρεπε να είναι τα εργαλεία του.

Behind Her Eyes

Η Hewson ως Adele είναι τρομακτική στον ρόλο γυναίκας που βρίσκεται μονίμως μισό βήμα μακριά από την έκρηξη (σε μία σκηνή φωνάζει “fuck off!” για τόση ώρα και τόσο επιθετικά που τώρα θέλω να τη δω σε ρόλο μπάνσι), η Brown ως Louise, η outsider ενός αινιγματικού γάμου, είναι όσο συμπαθής χρειάζεται για να λυπάσαι ενίοτε την τύχη της, και ο Bateman ως David είναι πειστικός ως δεν-είμαι-τόσο-μ@λ@κ@ς-όσο-φαίνομαι άνθρωπος, η χημεία όμως μεταξύ τους είναι σχεδόν ανύπαρκτη. Εκεί που μισοκλείνεις τα μάτια γιατί θαρρείς πως την εντόπισες, εξατμίζεται. Ποιος φανταζόταν ότι ένα τρίο θα μπορούσε να είναι τόσο ανιαρό;

Και σιγά-σιγά φτάνουμε στην αρχή του τέλους. Ακολουθούν spoilers που στη θέση σου θα ήθελα να ξέρω.

Το τέλος του Behind Her Eyes

Αργά αλλά σταθερά, σίγουρα πληκτικά και χωρίς καμία προειδοποίηση ή υπαινιγμό, το Behind Her Eyes μετατρέπεται από ερωτικό θρίλερ σε αλλόκοτη σειρά φανταστικού. Η Adele δεν έχει απλώς εφιάλτες. Μπορεί να αναλάβει τον έλεγχο των ονείρων της και να κάνει αστρική προβολή. Γίνεται δηλαδή ένα διακριτικό βόρειο σέλας που περιφέρεται σε δωμάτια και άλλους χώρους για να κατασκοπεύσει τους δικούς της ανθρώπους και να χρησιμοποιήσει όσα βλέπει εναντίον τους. Όπως μαθαίνουμε από σποραδικά φλάσμπακ, αυτό έμαθε να το κάνει κάποτε παρέα με έναν πολύ καλό φίλο που είχε γνωρίσει σε κλινική αποκατάστασης, τον Rob. Έναν χαρισματικό Robert Aramayo που είχαμε γνωρίσει ως νεαρό Ned Stark στο Game of Thrones. Ο Rob φαίνεται άκακος, ερωτευμένος μαζί της και διστακτικός μπροστά στον David που τότε ήταν απλώς η σχέση της Adele.

Όταν η τελευταία αποφασίζει να πάρει υπερβολική δόση των φαρμάκων της και να κάψει το σπίτι της με τον εαυτό της μέσα, η Louise που αποκτά την ίδια ικανότητα αστρικής προβολής (!) αντιλαμβάνεται τι πάει να κάνει η φίλη της και τρέχει να τη σώσει. Η Adele εκμεταλλεύεται την κατάσταση, βγαίνει ως Tinkerbell από το δικό της σώμα, και εισέρχεται στο σώμα της Louise που πλέον είναι φυλακισμένη στο κωματώδες κορμί της Adele. Χα! Και δεν τελειώσαμε εδώ!

Behind Her Eyes Ο Rob πριν γίνει Adele που έγινε Louise
Ο Rob πριν γίνει Adele που έγινε Louise

Πριν συνειδητοποιήσουμε καλά-καλά ότι η Louise δεν είναι η Louise, είναι η Adele που ξεκινάει μία νέα ζωή ως Louise, βλέπουμε σε φλάσμπακ ότι η Adele δεν ήταν καν η Adele ως τότε. Ήταν ο Rob που είχε μπει χρόνια τώρα στο σώμα της Adele γιατί ήθελε τη ζωή της και κυρίως τον David. Με εκείνον ήταν ερωτευμένος, εκείνος είναι που τον παντρεύεται στα τελευταία λεπτά του φινάλε. Inception!

Μιλάμε ίσως για την πιο σοκ για το σοκ εξέλιξη που έχω δει σε όλη μου τη ζωή στην τηλεόραση. Ο Rob που είχαμε γνωρίσει ως εκείνη τη στιγμή ήταν ένας απογοητευμένος από τη ζωή του νεαρός άντρας, που όμως παρέμενε φωτεινός και με χιούμορ. Εκτός από ανταλλαγή σωμάτων έκανε φαίνεται και μεταμόσχευση προσωπικότητας όταν μπήκε στην Adele, γιατί δεν υπήρχε ίχνος του χαρακτήρα του μέσα της στα προηγούμενα επεισόδια.

Όσο για τους υπαινιγμούς που αφήνει μία τέτοια αποκάλυψη, αυτοί δεν παίζουν κανένα ρόλο. Ήθελε πάντοτε ο Rob να ζήσει τη ζωή του ως γυναίκα; Nα συζητούσαμε μήπως επίσης ότι μία εκ των γυναικών που κυρίευσε είναι μαύρη, και αυτό έρχεται από μόνο του πακέτο με μία ολόκληρη, διαφορετική κουβέντα; Το Behind Her Eyes δεν ενδιαφέρεται για τίποτε απ’ αυτά.

#WTFThatEnding στ’ αλήθεια.