REVIEWS

Είναι το ‘Roadies’ του Cameron Crowe το ‘Almost Famous’ που θέλαμε;

Είδαμε τον πιλότο της πρώτης τηλεοπτικής σειράς του Cameron Crowe και γράφουμε τις εντυπώσεις μας.

Όταν γράψαμε για τις 18 τηλεοπτικές πρεμιέρες του καλοκαιριού δε θα μπορούσαμε να έχουμε παραλείψει την πρώτη ολοκληρωμένη απόπειρα του Cameron Crowe για τη μικρή οθόνη – είχε γράψει στο παρελθόν και τον πιλότο της σειράς ‘Fast Times’ που βασίστηκε στους χαρακτήρες του από την ταινία ‘Fast Times at Ridgemont High – και οι παραλληλισμοί με το ‘Almost Famous’, την ταινία που του χάρισε ένα Όσκαρ Πρωτότυπου Σεναρίου, ήταν παραπάνω από αυτονόητοι. Τα κοινά σημεία τους ήταν, για την ακρίβεια, που μας είχαν στην αναμονή για το επεισόδιο που κάνει επίσημα πρεμιέρα στις 26 Ιουνίου.

Για όσους από μας έχουμε ακόμα αδυναμία στον Crowe για τη συντροφιά που μας κράτησαν το ‘Say Anything’ και το ‘Jerry Maguire’ στα ‘90s, η back-to-basics λογική του με το ‘Roadies’ φαινόταν πως θα είναι η ιδανική λύση για το βάλτωμα που έχει υποστεί μετά το Όσκαρ του. Επιστροφή στα πάτρια λοιπόν, με τους προβολείς της σειράς να μην πέφτουν πάνω στην περιοδεύουσα μπάντα με τους χιλιάδες φαν, αλλά στο συνεργείο που κάνει κάθε live τους πραγματικότητα. Όπως μας θυμίζει η ατάκα του Tom Petty που εμφανίζεται σε μια μαύρη οθόνη πριν καν δούμε την πρώτη σκηνή, στους roadies χρωστάει τα live ο κόσμος και οι ίδιοι οι καλλιτέχνες. Αυτοί απλά εμφανίζονται και παίζουν τους δίσκους τους.

Αυτό το συνεργείο θα παρακολουθήσουμε στο ‘Roadies’, με μεγαλύτερη έμφαση στον tour manager που υποδύεται ο Luke Wilson, την production manager που παίζει η Carla Gugino και την Imogen Poots στον ρόλο της Kelly Ann, που θα μας δείξει τι στο καλό κάνουν αυτοί οι άνθρωποι που κρεμιούνται στους στήλους της σκηνής (μην πείτε ότι ποτέ δεν αναρωτηθήκατε). Την παρέα συμπληρώνουν διάφοροι άλλοι, με πιο γνωστό τον Luis Guzmán, αλλά η ήδη τεταμένη ατμόσφαιρα backstage ηλεκτρίζεται ακόμη περισσότερο όταν εμφανίζεται ένας οικονομικός σύμβουλος που έχει σκοπό να περιορίσει τα έξοδα της μπάντας και το πρώτο πράγμα που κάνει είναι να ξεφορτωθεί την παλιά καραβάνα του συνεργείου. Δύσκολοι προμηνύονται οι επόμενοι μήνες για τους roadies, λοιπόν. Δεν είναι αυτός όμως ο λόγος που δυσκολευτήκαμε κι εμείς με τον πιλότο.

Τα riffs που ακούγονται με την έναρξη του επεισοδίου – προβλέψιμη Crowe εισαγωγή στο νέο περιβάλλον του – δημιουργούν μία αίσθηση οικειότητας που θέλαμε από τον συγκεκριμένο σκηνοθέτη. Δεν είχαμε τόση ανάγκη να τον βλέπουμε να τικάρει τα κουτάκια των απαραίτητων συστατικών για τη συνταγή του. Έχεις τον σαραντάρη που πάει με παραλίγο εικοσάρες γιατί τι άλλο θα μπορούσε να κάνει κανείς στη θέση του, τη γυναίκα καριέρας παύλα φωνή της λογικής που πρέπει να μαζεύει τ’ ασυμμάζευτα, τη νεαρή τεχνικό που περνάει υπαρξιακά διλήμματα γιατί η μουσική δεν είναι το ίδιο ρε γαμώτο και την stalker που έχει κάθε μπάντα που σέβεται τον εαυτό της. Όχι ότι δεν πρέπει να χρησιμοποιείς αρχέτυπα χαρακτήρων επειδή όλοι πάνε να κάνουν τη διαφορά στη χρυσή εποχή της τηλεόρασης. Απλά όταν έρχονται σ’ ένα πακέτο με κατά τόπους βεβιασμένο χιούμορ, υπονοούμενα για τις σχέσεις των χαρακτήρων λεπτά σαν την αιχμή μιας βαριοπούλας και διακηρύξεις οικογενειακής αγάπης πριν γνωρίσουμε καλά-καλά την οικογένεια, πέφτουν λίγο βαριά στο στομάχι.

Πριν μας κακομάθει η τηλεόραση των τελευταίων ετών, συνηθίζαμε να δίνουμε δεύτερες και τρίτες ευκαιρίες σε σειρές με μέτριους πιλότους και λέμε να κάνουμε το ίδιο και με το ‘Roadies’. Είναι πολύ νωρίς για να κρίνουμε μια σειρά που είναι αν μη τι άλλο προσεγμένη και πιστεύουν τόσο σ’ αυτήν και ο Crowe και ο J.J. Abrams από τη θέση του παραγωγού. Νέο ραντεβού για τις Κυριακές μας με λίγα λόγια, αλλά όχι πριν αναφέρουμε όλα τα στοιχεία που κάνουν το ‘Roadies’ πιο Crowe κι από Crowe.

ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΡΕ ΓΑΜΩΤΟ

Η ρομαντική Kelly Ann δε νιώθει ότι μπορεί να παραμείνει με τη μπάντα για πολύ ακόμα, γιατί νιώθει ότι η μουσική αλλάζει και δεν μπορεί να λειτουργήσει όταν δεν πιστεύει πια σ’ αυτό που κάνει. Άσε που οι The Staton-House Band έχουν να αλλάξουν τη setlist δύο χρόνια. Την ίδια στιγμή έχει έναν τύπο να της λέει στο τηλέφωνο “Πώς μπορείς εγκαταλείπεις τη μπάντα σου;!;!”, αλλά φαίνεται να έχει πάρει τις αποφάσεις της. Όταν ο οικονομικός σύμβουλος έρχεται για ν’ αλλάξει τα πάντα με την corporate λογική του, είναι θέμα πια ιδεολογίας για την Kelly Ann. Αξίζουν οι θυσίες στον βωμό των χρημάτων;

ΓΙΑ ΕΝΑ ΜΟΝΤΑΖ ΤΑ ΚΑΝΕΙΣ ΟΛΑ

Όχι ένα βασικά, αρκετά, και εννοείται μετά μουσικής. Είτε για να σε βάλει μέσα στην καθημερινότητα των χαρακτήρων, είτε για να σου δώσει να καταλάβεις περισσότερα γι’ αυτούς, ο Crowe επιστρατεύει σταθερά την τεχνική των εμψυχωτικών μοντάζ και το ‘Roadies’ δεν αποτελεί εξαίρεση. Εδώ ένα απ’ αυτά περιλαμβάνει unplugged performance από την πραγματική μπάντα The Head and the Heart. Μας είχαν υποσχεθεί εμφανίσεις από αληθινούς μουσικούς και τις έχουμε από το πρώτο κιόλας επεισόδιο.

LOVE STORY ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΡΟΜΑΝΤΙΚΟΥΣ

Το love story στις ταινίες του Crowe λειτουργεί είτε ως η σταθερά των χαρακτήρων μέσα σ’ ένα κόσμο χάους, είτε ως το ίδιο το χάος. Χωρίς να πούμε πολλά, φαίνεται πως θα έχουμε κάτι και από τα δύο στο ‘Roadies’. Μία ιστορία για δύο ανθρώπους που η λογική λέει ότι θα έπρεπε να είναι μαζί και μία σχέση με τα αντίθετα να έλκονται που θα δοκιμάσει ενδεχομένως τα όρια του μελλοντικού ζευγαριού. Μένει να δούμε πόσο προβλέψιμα θα κινηθεί η μεν και η δε.

***

Το trailer του ‘Roadies’ θα σας δώσει μία καλή ιδέα του τόνου της σειράς. Από κει και πέρα, βλέπετε κι αποφασίζετε.