ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ

Φέρτε πίσω την παλιά, καλή (ή κακή) ‘made in Greece’ TV

Όλα όσα μας λείπουν πλέον (ως άντρες) από την ελληνική τηλεόραση

Τα κανάλια αργοπεθαίνουν, οι ηθοποιοί γίνονται αγρότες και τα σέξι κορίτσια φεύγουν στο εξωτερικό. Στο Κρανίου Τόπο που έχει μετατραπεί η ελληνική tv εμείς ερχόμαστε και ανάβουμε ένα ταπεινό ‘κεράκι’. Ως μνημόσυνο σε ότι πέρασε και ως προσευχή ότι οτιδήποτε αξίζει -πάλι με τα χρόνια και με τον καιρό- θα επανέρθει.

 

Η τελευταία ελληνική σειρά που παρακολούθησα με φανατίλα ήταν το Λόγω Τιμής. Κάπου εκεί μπήκε στην ζωή μου το γνωστό βιντεοκλάμπ της Γλυφάδας που προμήθευε τα Νου Που με αμερικάνικες σειρές από την εποχή των αμερικάνικων βάσεων, οπότε το γύρισα σε Friends, Seinfeld, 24 και όλα τα ξαδέλφια τους.

Είναι όμως εντελώς διαφορετικό πράγμα να μην βλέπω ελληνική τηλεόραση από επιλογή. Και άλλο το να μην έχω επιλογή να βλέπω ελληνική τηλεόραση.

 

Εδώ και δυο χρόνια ψιλο-τρομάζω στα αλήθεια να πατήσω το κουμπί του τηλεκοντρόλ σε ελληνικό κανάλι. Γιατί πολύ απλά δεν ξέρω τι θα συναντήσω. Ή μάλλον επειδή ξέρω πολύ καλά τι δεν θα συναντήσω, δηλαδή γνώριμα πρόσωπα που κάποτε γούσταρα να περνάω τα βράδια μου μαζί τους.

 

Προφανώς καταλαβαίνω ότι όλα αυτό που ζούσαμε (τηλεοπτικά αλλά όχι μόνο) τα τελευταία 20 χρόνια ήταν υπερβολή. Μια φούσκα που δεν θα μπορούσε ποτέ, ούτε σε χίλια χρόνια, να βγάλει τα έξοδά της.

Είτε πρόκειται για κάτι τόσο αριστοτεχνικά φτιαγμένο όσο το Νησί, τόσο γκλαμουράτο όσο το X-Factor με τον Σάκη Ρουβά (που έπρεπε, Παραμονή πρωτοχρονιάς, να τρέξει να προλάβει να πάει και στο μαγαζί να τραγουδήσει μετά το live) ή τόσο αναίτια σπάταλο όσο το ελληνοτουρκικό Survivor στον Παναμά με παρουσιαστή τον Αμλετικό Κωσταντίνο Μαρκουλάκη.

Αλλά αυτό, το ότι καταλαβαίνω και σικτιρώ τα λάθη και τις υπερβολές της ελληνικής tv, δεν σημαίνει ότι δεν έχω το δικαίωμα να αναπολώ όλα εκείνα που κάποτε γούσταρα. Ή και σνόμπαρα. Μεταξύ άλλων

Μια καλή σειρά για την οποία να μιλάνε την επόμενη μέρα όλοι στο γραφείο

Ναι, το ξέρω ότι ζητάω πολλά. Αλλά είπα να ξεκινήσω από τα δύσκολα. Ή και ακατόρθωτα. Όπως το να βρεθεί κάποιος να καταφέρει να στήσει ξανά μια κατάσταση τύπου Απαράδεκτοι, Δυο Ξένοι, Παρά Πέντε ή Νησί. Επίσης, να βρεθεί κάποιος που να μας δώσει την δυνατότητα να είμαστε ξανά σε γραφείο και  όχι στημένοι στην ουρά του ΟΑΕΔ.

Μια αντρική κωμική σειρά που να μην χορταίνεις να την βλέπεις ξανά και ξανά.

Φαντάσου κάτι ανάμεσα στο Είμαστε στον Αέρα και το 50 50 ένα πράγμα. Μια σειρά που να διαθέτει μια πρέζα από την απροσδόκητη διαχρονικότητα του Τα Παιδιά της Ελλάδας (γεια σου λεβέντη Χλαπάτσα) και μια γερή δόση από την ατμόσφαιρα του Μαύρα Μεσάνυχτα.

 

Τα ερωτικά τρίγωνα, τετράγωνα και παραλληλόγραμμα του Παπακαλιάτη

Κοιτάζοντας τα από απόσταση, τώρα που ο δημιουργός τους αποφάσισε να κάνει μόνο κινηματογράφο πλέον, μου φαίνονται πιο λαχταριστά και από αυτά του Σαλονικιού Ελενίδη.

 

Γιατί ο Χριστόφορος μας είχε βασιλιάδες. Με τα κινηματογραφικά μας τράκα, τα γυρίσματα μας στο Παρίσι, την προσεγμένη μουσικούλα και τις φρέσκιες ενζενί μας (Ιωάννα Παππά, Βίκυ Παπαδοπούλου). Εμείς όμως, ποτέ δεν τον εκτιμήσαμε. Οπότε, ελάτε να φάμε όλοι στην μάπα τα τούρκικα να στανιάρουμε.

 

Την φράση ”Έχεις όλο το πακέτο”

Σήμα κατατεθέν μιας ολόκληρης βιοτεχνίας περήφανων Ελλήνων κριτών που κράτησαν στα χέρια τους και ενίοτε ξεφτίλισαν με τις ατάκες τους (γεια σου γιώργο θεοφάνους) τις ελπίδες και τα όνειρα μιας ολόκληρης γενιάς Ελλήνων wannabe τραγουδοποιών. Κάνοντάς τους ενίοτε να θέλουν ”να πηδηχτούν από το παράθυρο”.

Γιατί τα ελληνικά μουσικο-reality (Fame Story, X-Factor, Greek Idol) ήταν κάποτε το Υπνοστεντόν ενός ολόκληρου έθνους, νανουρίζοντάς μας γλυκά κάθε βράδυ. Και ”συστήνοντας” μας ταυτόχρονα στα ταλαντούχα κορμιά των Νάνσυ Αλεξιάδη, Μάρω Λύτρα, Χριστίνα Κολέτσα, Ειρήνη Παπαδοπούλου.

 

Τα Καλλιστεία του Ant1

Εκεί που η Μενεγάκη ήταν συνήθως πιο ωραία από τις διαγωνιζόμενες, οι καλλιτέχνες που εμφανίζονταν στην σκηνή ήταν επιεικώς μέτριοι και η πλειοψηφία των κοριτσιών δεν μπορούσε να σκεφτεί/θυμηθεί τις απαντήσεις.

 

Από την άλλη ήταν ένας θεσμός που έφερε στον ”αφρό” δεκάδες περιπτώσεις εκθαμβωτικών γυναικών που δεν θα γνωρίζαμε αλλιώς (Τζένη Μπαλατσινού, Ειρήνη Σκλήβα, Εύη Αδάμ, Μαριέττα Χρουσαλά, Κατερίνα Στικούδη, Δούκισσα Νομικού).

Και μιας που θα έπρεπε να το καταλάβουμε από τότε που θα την οδηγήσει η ”καθρέφτη καθρεφτάκι μου, είμαι η ωραιότερη” υπεροψία της. 

Οι κανονικές, έξυπνες ”put the kot down slowly” διαφημίσεις

Προφανώς και υπάρχουν ακόμη (γειά σου Κίτσο και Τασούλα). Απλά τα πρωινά πέφτω πάνω σε κάτι δεκάλεπτα infomercial για αντικουνουπικές συσκευές που με κάνουν να θέλω να ξεριζώσω τα μάτια μου και να τα κάνω φριτάτα.

 To Next Top Model

Πάνω που το γνωρίσαμε, μας άφησε χρόνους. Μαζί με την υπόλοιπη εγχώρια βιοτεχνία του μόντελινγκ που έκανε παρέλαση μέσα από αυτό (make up artists, φωτογράφοι). Οπότε μπορείς και να το δεις ως ντοκιμαντέρ μιας εποχής που μας άφησε χρόνους. Όπως ακριβώς το Real Housewives of Athens.

 Πάντως το γεγονός ότι από τις 50 τόσες υποψήφιες πλέον κάνουν καριέρα 4 (Σεράινα, Σιντορέλα, Ιωάννα Ντεντή, Δήμητρα Αλεξανδράκη), δεν το λες και άσχημο. 

 

Την νέα σέξι ηθοποιό της χρονιάς στην πρώτη της καυτή φωτογράφηση

Χωρίς μόντελινγκ, καλλιστεία, περιοδικά και τηλεοπτικές σειρές, πως ακριβώς πιστεύεις ότι θα γνωρίσεις την επόμενη καψούρα σου; Την επόμενη Δήμητρα Ματσούκα του Κάτι τρέχει με τους Δίπλα, Μυρτώ Αλικάκη του Αναστασία, Λίνα Σακκά του Για μια γυναίκα και ένα αυτοκίνητο, Βίκυ Παπαδοπούλου του Δυο Μέρες Μόνο ή Ευγενία Δημητροπούλου από το Νησί;

 

Το Life & Style του Alter

Δεν το έβλεπα ποτέ όλα αυτά τα χρόνια, σε καμία από τις εκδοχές του. Απλά το θεωρώ καρμική αδικία την πόρτα να κλείνει η Δούκισσα Νομικού ως τελευταία παρουσιάστρια. Ειδικά αφού κάθισε και έφτιαξε αυτό το τρέιλερ.  

Ενώ η παρουσία του σε αυτή την λίστα είναι και συμβολική, καθώς μέσα από αυτό κλείνουμε το μάτι σε όλα τα σέξι κορίτσια του Alter (Φαίη Σκορδά, Βάσια Λόη, Σταματίνα Τσιμτσιλή, Όλγα Λαφαζάνη) που κάποτε μας ενημέρωναν για όλα εκείνα που ποτέ δεν μας ένοιαζε να μάθουμε.

Το Mega Star με την Κατερίνα Στικούδη

Η μέχρι πρότινος πιο παλιά μουσική εκπομπή στην ελληνική τηλεόραση δεν ήταν ποτέ του γούστου μου. Αλλά η Κατερίνα ήταν πάντοτε. Ίσως επειδή ήταν αρκετά τρελή ώστε να δοκιμάζει τα πάντα. Και να κάνει τα πάντα να μοιάζουν σέξι.

 

Υπάρχουν και όρια

Το μεγάλο ξεσκαρτάρισμα που βιώνουμε σε τηλεοπτικό επίπεδο, έχει και τα καλά του. Και όσο και αν μας κυριεύσει η νοσταλγία, ποτέ δεν πρόκειται να χύσουμε δάκρυ για την ανεπιστρεπτή έξωση από το οπτικό μας πεδίο του The Wall, του Fab 5 ή του Παντρεμένοι με Παιδιά του Νίκου Μαστοράκη (με διαφορά ότι πιο καλτ θυμάμαι να έχω δει).

 

Για το τέλος, ελπίζουμε οι καλοί άνθρωποι της παραγωγής του Dancing with the Stars να τα βρουν με την Ζέτα Μακρυπούλια σχετικά με την παρουσίαση. Γιατί ειδικά φέτος έχουμε ανάγκη να δούμε κάτι όμορφο και άμυαλο (το σόου, όχι εκείνη) για να ξεχαστούμε.