GAME OF THRONES

Game of Thrones, ‘Book of the Stranger’: The roof is on fire II

Όσα είδαμε στο 4ο επεισόδιο της 6ης σεζόν “Game of Thrones”.

Στο 4o επεισόδιο της 6ης σεζόν, συμβαίνουν πραγματάκια. Ακολουθούν ομορφότατα spoilers για το επεισόδιο ‘Book of the Stranger’.

Ξέχνα το Winter is Coming. Φέτος λέμε The dead are coming κάθε Κυριακή στις 04:00 μετά τα μεσάνυχτα – ταυτόχρονα με την Αμερική – στα κανάλια Novacinema. Με τη νέα δυνατότητα εγγραφής γράψε το επεισόδιο και απόλαυσε το με τον πρωινό σου καφέ όποτε εσύ θες. Ο έκτος κύκλος Game of Thrones είναι εδώ.

***

Πριν πολλά χρόνια, σε έναν μακρινό γαλαξία– σόρι, όχι σε μακρινό γαλαξία αλλά σε άλλα γραφεία, τότε παλιά, στην 3η σεζόν της σειράς, είχαμε βάλει αυτόν τον ίδιο ακριβώς τίτλο σε ένα επεισόδιο που κορυφώθηκε με την Ντενέρις και το δράκο της να καίνε τους οχτρούς και να ξεκινά έτσι η απελευθέρωση των σκλάβων όπως και το σκαρφάλωμα της Καλίσι στην κορυφή του δείκτη πώρωσης χαρακτήρων της σειράς.

Ήταν μια μνημειώδης στιγμή στην πορεία της σειράς, όπου πήραμε μια γεύση από την δύναμη της Παρέας των Δράκων, ένα μικρό preview μιας αναπόφευκτης φουλ επέμβασης που ακόμα προσμένουμε.

Τόσα χρόνια μετά, η Ντενέρις βρίσκεται σε μια ακόμα πιο δεινή κατάσταση, δίχως καν αυτή τη φορά τους δράκους της. Περικυκλωμένη από ένα γκρουπ αντρών πολεμιστών, αιχμάλωτη σε ένα ναό-φυλακή, υπό τη διαρκή απειλή φίμωσης και βιασμού. Τελικά μάλλον το μόνο που χρειάζεσαι είναι θράσος, σωματική αντοχή στη φωτιά, και την σωστή χωροχρονική τοποθέτηση των δύο πιο πιστών συμμάχων-υπηκόων σου.

 

Η Ντενέρις επέστρεψε και, μετά από αυτό, μπορούμε μόνο να ελπίζουμε πως η εισβολή -την οποία προσμένουμε από την πρώτη στιγμή που οι δράκοι γεννήθηκαν δίπλα της στο τέλος της 1ης σεζόν- απέχει πια λίγα μόλις επεισόδια.

Εύκολα καταλαβαίνει κανείς μετά από αυτή την εισαγωγή πως αυτό ήταν ένα επεισόδιο που πραγματικά μας ενθουσίασε, τόσο που δεν μπορούσαμε καν να περιμένουμε μέχρι το κείμενο να μας οδηγήσει στη Ντενέρις για να αναφερθούμε στις φωτιές που έβαλε στα πατζάκια μας τους. Και φαντάσου κιόλας πως η ιστορία στο Τείχος ήταν για ένα ακόμα επεισόδιο πολύ δυνατή, ίσως μάλιστα περισσότερο κι από τα προηγούμενα επεισόδια. Μέχρι και επιστροφή του Ρόμπιν είχαμε! Τι άλλο να κάνουν για εμάς οι άνθρωποι.

Μην τα πολυλογούμε. Αυτό το επεισόδιο ήταν τα πάντα, γεμάτο χαρακτήρες που παίρνουν μεγάλες στρατηγικές αποφάσεις ή κάνουν μεγάλα έργα ή και τα δύο. Πάμε να τα πιάσουμε όλα.

H ΣΕΡΣΕΪ ΣΥΜΜΑΧΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΟΛΕΝΑ

Ο High Sparrow μετά τον Τόμεν (που είναι ο πιο εύκολος στόχος του κόσμου) αρχίζει στο μπίρι μπίρι και τη Μάρτζερι, μιλώντας της για το παρελθόν του, υπενθυμίζοντάς της το παρόν της, ώστε να την καταβάλει και να την υποχρεώσει να αλλαξοπιστήσει. Στο τέλος της συνεδρίας, που θυμίζει για μια ακόμα φορά πόσο μα πόσο καλός είναι ο Τζόναθαν Πράις, η βασίλισσα οδηγείται στο κελί του Σερ Λόρας. Όπου ενώ φαίνεται πως η ίδια αντέχει ακόμα, εκείνος είναι έτοιμος να λυγίσει: “Πες τους ό,τι θέλουν να τελειώνουμε” την παρακαλεί, πρακτικά ενώ εκείνη τον έχει στην αγκαλιά της.

Όλα αυτά δεν είναι καταστάσεις που η γιαγιά Ολένα μπορεί να ανεχτεί για πολύ ακόμα. Έτσι αποδέχεται την πρόταση συμμαχίας από την Σέρσεϊ επειδή, πραγματικά, βγάζει νόημα. Η μεν Σέρσεϊ θέλει να ξεφορτωθεί τους φανατικούς του Σπουργιτότατου (αλλά δε μπορεί να το διατάξει η ίδια, εν μέρει επειδή ο Τόμεν αμφιταλαντεύεται* κι εν μέρει επειδή η επιρροή των σπουργιτιών είναι πολύ μεγάλη στην πόλη), η δε Ολένα θέλει να απελευθερώσει την Μάρτζερι και τον Λόρας από αυτή την εξαθλίωση.

Η Σέρσεϊ προτείνει λοιπόν: Φέρτε τον στρατό σας να τους ξεκοιλιάσεις όλους τους, κι ο δικός μας στρατός απλά θα κοιτάει.

ΟΚ, ας παραδεχτούμε πως δεν υπάρχει η παραμικρή περίπτωση να πάει σύμφωνα με το σχέδιο όλο αυτό, αλλά τουλάχιστον κάποιος επιτέλους είναι διατεθειμένος να κάνει κάτι για την κατάσταση. Πώς θα πάει κατά διαόλου η φάση άραγε; Θα έχουμε εμφύλιο; Θα επιχειρήσουν οι Ταϊρέλ να εκμεταλλευτούν το άνοιγμα για να κατακτήσουν το King’s Landing δια της βίας; Δεν ξέρω, αλλά μυρίζει μπαρούτι η φάση, και κάτι μου λέει πως οι φανατικοί δε θα εξολοθρευθούν τόσο απλά.

(*Η σκηνή που η Σέρσεϊ διώχνει τον Μάστερ Παϊσέλ από το γραφείο του Τόμεν είναι ξεκαρδιστική, με τον γέρο να αποχωρεί αργά-αργά, σαν σκηνή από κωμωδία της Τίνα Φέι. Όλη η σεζόν φέτος διαθέτει σκηνές πολύ αστείες, που είναι ένας ακόμα λόγος που περνάμε καλύτερα από πέρσι.)

Ο ΤΥΡΙΟΝ ΣΥΜΜΑΧΕΙ ΜΕ ΤΑ ΑΦΕΝΤΙΚΑ

Εδώ η σειρά πλέκει ένα μικρό κέντημα. Με μια σκηνή θαυμαστής οικονομίας, απλώνει τις οπτικές, τα επιχειρήματα και τις πράξεις όλων των χαρακτήρων στην οθόνη, τους αφήνει να συνάψουν μια συμμαχία, να την αμφισβητήσουν, και να την υποστούν, χωρίς να μοιάζει τίποτα από όλα αυτά ούτε βιαστικό ούτε φλύαρο.

Ο Τύριον καλεί, με τα ανθρώπινα τηλεγραφήματα του Βάρυς, όλους τους άρχοντες του Slaver’s Bay στη Μερίν για να κουβεντιάσουν για αυτή την αντίσταση που όλοι τους συντηρούν. Φυσικά κανείς δεν το παραδέχεται αλλά κανείς δεν δουλεύει κανέναν σε αυτό το δωμάτιο. Ο Τύριον λοιπόν κάνει αυτό που ξέρει καλύτερα. Όχι το να πίνει, το άλλο. Ούτε το να ξέρει πράγματα, το άλλο. Το να διαπραγματεύεται και, πανούργα, να απασφαλίζει εκρηκτικές καταστάσεις. Είναι το τρίτο, λιγότερο διαφημισμένο μα τόσο πολύτιμο, πράγμα που ξέρει καλά να κάνει ο Τύριον.

Διαπραγματεύεται λοιπόν ειρήνη με αντάλλαγμα τον συμβιβασμό: Η δουλεία θα καταργηθεί όχι μαχαίρι, μα σταδιακά στη διάρκεια 7 χρόνων, σα να λέμε ένα χαλαρό μνημόνιο. Κι ως τότε, επιχειρηματολογεί, τα αφεντικά θα έχουν πειστεί πως ό,τι έρθει σε αντικατάσταση της δουλειάς θα συμφέρει τους άρχοντες οικονομικά σε τέτοιο βαθμό, που θα επιτρέψουν σε αυτή την αλλαγή να συμβεί. Κοινώς ο Τύριον διαπραγματεύτηκε την απελευθέρωση των σκλάβων πουλώντας καπιταλισμό στους ιθαγενείς άρχοντες, το οποίο είναι απλά φανταστικό.

 

Η Μισαντέι κι ο Grey Worm πιάστηκαν στο ξάφνιασμα πάνω, νομίζω παίζει να μην πολυκατάλαβαν κιόλας όσα έγιναν, η ουσία είναι πως ο Τύριον τους στρίμωξε στη γωνία και τους εξανάγκασε σε δηλώσεις στήριξης μπροστά στο λαό της Μερίν. Κι όλα αυτά χωρίς κανείς απολύτως να του αναγνωρίζει την παραμικρή εξουσία. Τι να πω, δικαιούται να αράξει και να πιει όσο κρασί θέλει για το υπόλοιπο της ημέρας. Βγήκε η δουλειά.

O LITTLEFINGER ΑΠΟΚΤΑ ΕΛΕΓΧΟ ΤΟΥ ΣΤΡΑΤΟΥ ΤΟΥ ΒΕΪΛ

Στην αληθινά πιο πολυαναμενόμενη επιστροφή της σεζόν, ο μυθικός Ρομπέν “των Δασών” Άρυν είναι ξανά στην παρέα μας. Τρελό πανηγύρι, όχι αστεία.

Ο Πίτερ Μπέιλις, που όλοι αναρωτιόμασταν που έχει χαθεί αυτή η ψυχή, επιστρέφει στα πάτρια εδάφη προς ενθουσιασμό του ανιψιού του ο οποίος παρατά μέχρι και το τόξο του για να πάει να τον υποδεχθεί. Ο Ρόμπιν άφησε το τόξο του, κατάλαβες τώρα.

Ο Ρόις αρχίζει κατευθείαν το πέσιμο, ο ανόητος, κατηγορώντας τον Μπέιλις για τη μοίρα της Σάνσα, λες και δεν έχει μπροστά του τον κορυφαίο λομπίστα του Γουέστερος αλλά κανάν τυχάρπαστο. Ερασιτεχνικά λάθη, φυσικά. Ο Μπέιλις κλέβει με άνεση τη μπάλα και τρέχει στον αιφνιδιασμό για καλάθι και φάουλ, τουμπάροντας την συζήτηση και φορτώνοντας την ενοχή στον Ρόις, με τον Ρόμπιν φυσικά να καταπίνει τη συλλογιστική του αγαπημένου του θείου αμάσητη.

Ο Μπέιλις ‘δείχνει οίκτο’ σώζοντας τον Ρόις από τον λάκκο στον οποίο ο ίδιος τον είχε μόλις θάψει, με αντάλλαγμα το να πάρει τον έλεγχο του στρατού με τον οποίο θα πάει να προστατέψει τη Σάνσα. Το κλου είναι το στυλ με το οποίο το έκανε να φανεί στον Ρόμπιν σα να ήταν δική του ιδέα εξαρχής. (Φυσικά σε όλη αυτή τη διαδικασία όλοι συνεχίζουν να φέρονται στον Ρόμπιν σα να είναι αυτός ο ηγέτης. Η βασιλεία είναι απλά τέλεια.)

Ο Μπέιλις λοιπόν θα πάει με μπόνους στρατό να βρει τη Σάνσα στο Τείχος, το οποίο ίσως βοηθήσει αλλά ίσως να είναι και άβολο λίγο επειδή η Σάνσα ενδεχομένως να του τη φυλάει τώρα, που έχει επανενωθεί με τον αδερφό της κι έχει συμμαχήσει με τη Μπρίεν. Περίμενε, έχει κι άλλος στρατούς μπλεγμένους η υπόθεση. Επειδή όταν λέγαμε ότι στο τέλος κουμάντο θα κάνει η Σάνσα κάποιοι δε μας πιστεύατε.

Ο ΘΙΟΝ ΔΕΝ ΔΙΕΚΔΙΚΕΙ ΤΟ ΣΤΕΜΜΑ ΑΠΟ ΤΗ ΓΙΑΡΑ

Όχι ότι ήταν ποτέ δικό του αλλά τελοσπάντων δεν σκοπεύει να το διεκδικήσει. Ο Θίον επιστρέφει στο μοναχικό κάστρο των ΜακΝτακ πάνω στην ώρα ώστε η Γιάρα να αμφιβάλει για τις προθέσεις του και να τον υποδέχεται πιο ψυχρά από ό,τι ο Φιλ Μίλερ υποδέχθηκε τον αδερφό του, Τζέισον Σουντέικις, στο μέσον της 2ης σεζόν “The Last Man on Earth” (το οποίο by the way έχει πολύ δυνατό β’ μισό 2ης σεζόν).

Ο Θίον λέει πως θα στηρίξει την υποψηφιότητα της Γιάρα για το θρόνο, αλλά αυτό αφήνει ανοιχτά δύο βασικά ερωτήματα: Πού είναι ο θείος-Μπάτμαν πρώτον, και τι σκοπεύει να κάνει ο στρατός τους μόλις τακτοποιηθεί το ζήτημα της ηγεσίας, δεύτερον. Γιατί σίγουρα λείπει μια ακόμα μεταβλητή από τον χαμό του Γουέστερος αυτή τη στιγμή.

Ο ΡΑΜΣΕΪ ΕΙΝΑΙ ΑΚΟΜΑ ΨΥΧΑΝΩΜΑΛΟΣ

Η μόνη ιστορία του επεισοδίου που δεν αφιερώθηκε σε κάποιου είδους στρατηγική εξέλιξη ήταν η απαραίτητη ματιά μας στην εξοργιστική στιγμή του Ράμσεϊ της βδομάδας. Είναι λες και η σειρά τον βρίσκει τόσο γοητευτικό που δε μπορεί να του αντισταθεί.

Η Όσα, που επέστρεψε την προηγούμενη βδομάδα στη σειρά, δεν μένει τριγύρω για πάρα πολύ. Παρουσιάζεται μπροστά στον Ράμσεϊ με σκοπό να τον σκοτώσει ενώ αυτός έχει παρασυρθεί μαζί της, αλλά φυσικά δεν τα καταφέρνει. Η Όσα υποστηρίζει λοιπόν πως πάντα σκόπευε να προδώσει τον Ρίκον ενώ κάθεται στα πόδια του Ράμσεϊ. Εκείνος ψυλλιάζεται τη δουλειά και τη σκοτώνει με μαχαιριά στο λαιμό πριν προλάβει εκείνη να κάνει το ίδιο, κι έτσι πέφτει νεκρή μπροστά στα πόδια του.

Ο Ράμσεϊ συνεχίζει ατάραχος να καθαρίζει το μήλο του, την ώρα που, όπως μαθαίνουμε σε άλλη σκηνή, ειδοποιεί τον Τζον Σνόου για τη μοίρα του Ρίκον και τον απειλεί με εισβολή. Μπόλτον εναντίον όλων λοιπόν;

Η ΣΑΝΣΑ ΚΙ Ο ΤΖΟΝ ΣΥΜΦΩΝΟΥΝ ΝΑ ΕΠΙΤΕΘΟΥΝ ΣΤΟΝ ΡΑΜΣΕΪ

ΟΚ, το εννοώ, η πρώτη σκηνή του επεισοδίου με είχε με τέρμα ανατριχίλες όπως ποτέ ξανά η σειρά. Τόσο όμορφο που ξεπέρασα και το γεγονός ότι, κατά τα φαινόμενα, ο Τζον μετά το mic drop του περασμένου επεισοδίου βασικά γύρισε πίσω κι είπε “ναι σόρι το κινητό μου στο φορτιστή ξέχασα λολ”. Η δράση ξεκινά με αυτόν και τον Εντ να τα λένε, πού θα πας τώρα, “πουθενά συγκεκριμένα” σαν σε διαφήμιση του MILKO απαντά ο Τζον που ξεκάθαρα έχει γυρίσει με ύφος από εδώ ως το ταβάνι, όπως λέγαμε και την προηγούμενη βδομάδα.

Ευτυχώς τη μουρμούρα διακόπτει η άφιξη που περιμέναμε μισή δεκαετία τώρα, καθώς η Σάνσα με τη Μπρίεν (και τον Πόντρικ, που δεν είμαι σίγουρος αν όντως τον βλέπουν οι υπόλοιποι ή αν είναι φάντασμα) φτάνουν στην πύλη και εισέρχονται στο Castle Black. Ακολουθεί η πιο συγκινητική σκηνή της σεζόν ως τώρα: Η Σάνσα μπαίνει στο προαύλιο κι ο Τζον κοιτάζει από το μπαλκονάκι. Ξεχνά μεμιάς όσα έλεγε, κατεβαίνει και κοιτάζει, η Σάνσα τον κοιτάει, ο Τζον κοιτάζει πίσω, οι δυο τους απλά εξερευνούν ο ένας τον άλλον σα να θέλουν να σιγουρευτούν ότι ναι, κοιτάζονται, είναι ζωντανοί, είναι εκεί-

Η Σάνσα κι ο Τζον αγκαλιάζονται, κι αν αυτή η αγκαλιά κράτησε λιγότερο από πέντε λεπτά ούτε που το κατάλαβα, γιατί ένιωσα πως κράτησε για πάντα αλλά, ξέρεις, με τον καλό τρόπο. Η ωραιότερη στιγμή επανένωση από τότε που η Ρόρι και η Λόρελαϊ τα ξαναβρήκαν στα μέσα της 6ης σεζόν; Εγώ λέω ναι.

 

Μη χαθεί σε όλο αυτό το συναίσθημα η κρυφά καλύτερη στιγμή του επεισοδίου: Καθώς το Team Sansa περνάει την πύλη, η Μπρίεν κοιτάει τον Τόρμουντ κι ο Τόρμουντ κοιτάει τη Μπρίεν, είναι απλά δύο πλάνα που κρατάν από 2” το καθένα και ειλικρινά I ship them so hard. Δε χρειάζεται καν να μιλήσουν. Μπορεί να είναι ένα πράγμα σαν τη Ρόζα με τον Τζέισον Μαντζούκας στο “Brooklyn Nine-Nine”: Απλα το βλέπεις και είναι σωστό, δε χρειάζεται την παραμικρή σάλτσα.

Είναι κάτι που το επεισόδιο επιβεβαιώνει αμέσως αργότερα, στην επιστροφή μας στο Τείχος, στη διάρκεια ενός δείπνου που ξεκινά με τον Τόρμουντ να κοιτάζει τη Μπρίεν σα να της λέει “άσε τους δράκους και τους νεκρούς και τους βασιλιάδες ΚΙ ΕΛΑ ΝΑ ΠΑΜΕ ΝΑ ΦΥΓΟΥΜΕ”, με τη Μπρίεν να κοιτάζει πίσω με ύφος εντελώς “wtffff” το οποίο είναι σα να αντηχεί τα παραπάνω στην πραγματικότητα.

Νωρίτερα η Μπρίεν έχει πλησιάσει με επικό attitude τον Ντάβος και τη Μελισάνδρη για να γεμίσουν τα όποια κενά στην αφήγηση έχει ο καθένας. “Ο Στάνις ήταν ο κακός και τον διέλυσα” είπε βασικά στο εμβρόντητο δίδυμο πρώην συντρόφων του πρώην Στάνις κι εκείνοι το μόνο που μπορούσαν να κάνουν είναι να την κοιτάνε χωρίς να βγάλουν άχνα. Τι να πεις κιόλας; Άσε που, εκτός του ύφους της Μπρίεν που δε σήκωνε και πολλά-πολλά, έτσι κι αλλιώς δεν υπήρχε καλή εξέλιξη ατής της κουβέντας. “Κάτσε, γιατί σκότωσες τον Ένα και Αληθινό βασιλιά;” θα ρώταγε ο Στάνις, “Κόκκινη μήπως θες να του πεις εσύ τι απέγινε η Σιρίν;” θα απαντούσε η Μπρίεν. Αν απαντούσε τίποτα δηλαδή, που μάλλον δε θα απαντούσε κι απλά θα έστριβε προς την άλλη με ύφος “σιγά που θα ασχοληθώ κι άλλο”.

 

Στο δείπνο, ο Τζον διαβάζει το γράμμα του Ράμσεϊ Μπόλτον το οποίο είναι γραμμένο σαν από 7χρονο που η μόνη του επαφή με τον έξω κόσμο είναι το να παίζει Grand Theft Auto στο PlayStation, και κάπου στην πορεία διστάζει να συνεχίσει. Η Σάνσα, δηλαδή ο πιο δυνατό χαρακτήρας της σειράς πλέον σε αυτό το σημείο, του παίρνει το γράμμα από τα χέρια και συνεχίζει την ανάγνωση μόνη της: Απαριθμεί τις εμετικές απειλές του Ράμσεϊ μία προς μία, σα να δηλώνει στους παρόντες πως όλα αυτά οφείλουν να αντικρουστούν και θα αντικρουστούν. Πετάει το γράμμα στο τραπέζι, σα να πετάει την πρόκληση πίσω στον Τζον, σα να του λέει, “κοίτα, εγώ αυτά τα διαβάζω και δεν φοβάμαι ούτε λέξη, εσύ θα δειλιάσεις;”

Ο Τζον το σκέφτεται για μια στιγμή, μετράει τις δυνάμεις τους εναντίον των δυνάμεων των Μπόλτον. Οι αριθμοί δε βγαίνουν, αλλά η Σάνσα επιμένει: Θα μας βοηθήσουν οι άνθρωποι στο Βορρά, ο Βορράς δεν ξεχνά. Ο Τζον δε θέλει πολύ ακόμα. Παρατάει την προς στιγμήν αβεβαιότητά του για το τι θα κάνει και, έχοντας εξασφαλίσει τη συμμαχία των wildlings, συμφωνεί πως ενωμένη η Team Jon και η Team Sansa θα κατέβουν για να ξεκοιλιάσουν, θέλω να πιστεύω επίπονα και πολύ αιματηρά, τον Τζόφρι 2.0 που τρέχει ανεξέλεγκτος στο Γουίντερφελ.

Η ΝΤΕΝΕΡΙΣ ΤΟΥΣ ΕΚΑΨΕ ΟΛΟΥΣ

Και πάμε στο ψητό.

ΣΤΟ ΨΗΤΟ ΛΕΩ

 

Λοιπόν, η Ντενέρις είναι στο ναό-φυλακή μαζί με τις άλλες Καλ-χήρες μέχρι που βαριέται και βγαίνει για ένα τσιγαράκι με την πρώτη φίλη που κάνει, επειδή εκεί μέσα “μυρίζει”, το οποίο χωρίς να το αμφισβητώ είμαι σίγουρος πως εν μέρει κρύβει κι ένα “έχω βαρεθεί τη ζωή μου με τις γριές εκεί μέσα που δε ξέρουν όυτε το tumblr τι είναι”.

Όσο κόβουν βόλτες στο προαύλιο της φυλακής, εμφανίζονται από τους θάμνους ο Τζόρα με τον Ντάαριο, οι οποίοι στο μεταξύ έχουν πάρει χρόνο για μια από τις πιο διασκεδαστικές ασήμαντες σκηνές της σεζόν. Νωρίτερα στο επεισόδιο, οι δυο τους τσεκάρουν τη Ντοθρακία από ψηλά και φτιάχνουν σχέδιο δράσης. Η σύζητήση λίγο πολύ πάει ως εξής:

Ντάαριο: Χαχα δε σε χάλασε που εσύ είσαι γέρος κι εγώ έχω κάνει σεξ με τη Ντενέρις

Τζόρα: Τι μαλάκας είσαι ^^

Ντάαριο: χοχο

*φαίνεται το πέτρινο χέρι του Τζόρα*

Τζόρα: Πάμε στην πόλη εντελώς άοπλοι, δεν παίζει να σκοτώσουμε 100,000 στρατιώτες

Ντάαριο: Πρώτον πάρε το χέρι σου δεύτερον πάμε στην πόλη οπλισμένοι γιατί πραγματικά λες βλακείες τώρα

 

Όταν κατεβαίνουν τη νύχτα, ακολουθούν αρχικά το σχέδιο του Τζόρα σύμφωνα με το οποίο θα το παίξουν έμποροι. Όταν οι κυριολεκτικά δύο πρώτοι στρατιώτες που πετυχαίνουν καταλαβαίνουν στα δύο δευτερόλεπτα ότι αυτοί οι άνθρωποι δεν είναι έμποροι, ο Ντάαριο σπάει το λαιμό του ενός και καρφώνει τον άλλον με το μαχαίρι που προφανώς και πήρε μαζί του επειδή το σχέδιο του Τζόρα ήταν βλακεία.

Παραμένει φυσικά το πρόβλημα: Πώς θα δραπατεύσουν με την Ντενέρις από μια πόλη γεμάτη Ντοθράκους; Τη λύση δίνει η ίδια η Ντενέρις, η οποία καλμάρει αυτούς και το alpha male άγχος τους και τους λέει, Λοιπόν, να τι θα κάνουμε.

Βασικά αυτό που τους θέλει είναι να στέκονται έξω από το ναό για να κρατήσουν τις πόρτες κλειστές απέξω όσο αυτή κάνει την πραγματική δουλειά από μέσα. Στη διάρκεια της κάτι-σαν-δίκης που κρίνει το μέλλον της, οι Καλ είναι αναποφάσιστοι ως προς τι θα κάνουν μαζί της, μέχρι που εκείνη τους βοηθάει να τελειώνουμε μια ώρα αρχύτερα. Κατά βάση τους λέει πως είναι όλοι άχρηστοι και λολ δεν παίζει να τους ακολουθήσει με την καμία, βασικά τώρα που το ξανασκέφτεται, λέει να ηγηθεί των Ντοθράκι η ίδια.

Οι jocks γελάνε αμήχανα, πετάνε μερικά αστειάκια για βιασμούς επειδή ως εκεί φτάνει, και αρχίζουν να την απειλούν. Κανείς τους δεν έχει παρατηρήσει τόση ώρα όπως εμείς ότι η Ντενέρις όλη αυτή την ώρα έχει το πιο επικό ‘bitch please’ ύφος ανωτερότητας που έχει καταφέρει η Εμίλια Κλαρκ τόσα χρόνια στη σειρά και, πραγματικά, αυτό κάτι λέει. Η Κλαρκ είναι φανταστική σε όλη τη σκηνή- κοιτάζει τους Καλ με αληθινό οίκτο και ανωτερότητα, σα να τους προκαλεί με τα φρύδια της να κάνουν την πρώτη κίνηση.

Τελοσπάντων, σε μια φάση απλά τους πετάει τις φωτιές κατά πάνω τους για να τελειώνει αυτό το αστείο. Ο ναός παίρνει φωτιά από την οποία κανείς δε μπορεί να γλιτώσει επειδή οι Τζάαριο απέξω έχουν κλειδαμπαρώσει. (“I helped!”, θα έλεγε περήφανη η Φοίβη Μπουφαί.)

 

Η ίδια η Ντενέρις δεν παθαίνει τίποτα επειδή είναι ο Colossus, κι έτσι επαναλαμβάνει, πολύ πιο εμφατικά και πολύ πιο ουσιαστικά, το προ ετών τρικ της: Εξέρχεται, με αργό βηματισμό, από τις φλόγες που έχουν καταπιεί τον περιβάλλοντα χώρο. Προς έκπληξη, σοκ και δέος των ανθρώπων που μαζεύτηκαν να δουν τι συνέβη, η Ντενέρις ξεπροβάλλει ως τιμωρός και θεός από ένα χώρο μακελειού, έχοντας σκοτώσει όλους τους άρχοντες κι έχοντας παραμείνει ως η μία και μοναδική αρχόντισσα. Όχι να μειώσω την λογική του Τύριον στις διαπραγματεύσεις, αλλά υποθέτω είναι κι αυτή μια προσέγγιση.

Καθώς όλος ο κόσμος σκύβει για να προσκυνήσει το νέο αφεντικό, οι Τζάαριο πλησιάζουν κι εκείνοι, αρχικά με θαυμασμό και σταδιακά με δέος. Πρώτα ο Τζόρα κι ύστερα ο Ντάαριο (αφού η Ντενέρις τον κοίταξε με ένα τρελό “τ ε λ ε ί ω ν ε” ύφος, η Εμίλια Κλαρκ πραγματικά δίνει ρέστα) γονατίζουν, και κάπως έτσι η Ντενέρις όχι απλά δραπετεύει από τα δεσμά αλλά παίρνει τον έλεγχο ενός στρατού από το πουθενά.

 

Πολλοί ήμασταν εμείς που φοβόμασταν πως αυτή, άλλη μια ντενέρεια παράκαμψη στο δρόμο προς το King’s Landing, θα κρατούσε όλη την τρέχουσα σεζόν, αλλά φαίνεται πως -όπως και με την περίπτωση του Τζον Σνόου, όπου η ιστορία κινείται αξιοσημείωτα γρήγορα για τα δεδομένα της σειράς-, το endgame της σεζόν περιλαμβάνει τόσο τον Τζον όσο και τη Ντενέρις. Τη Ντενέρις, μάλιστα, επίσης ενισχυμένη πλέον.

Δεν είμαστε καν στα μέσα της σεζόν και ήδη έχουν αρχίσει οι πολύ μεγάλες φάσεις. Είμαι πολύ αισιόδοξος για όσα ακόμα πρόκειται να δούμε φέτος.

Κάθε εβδομάδα, ο έκτος κύκλος Game of Thrones έρχεται στην οθόνη σου αποκλειστικά από τα κανάλια Novacinema. Κάθε νέο επεισόδιο προβάλλεται ταυτόχρονα με την Αμερική στις 04:00 μετά τα μεσάνυχτα της Κυριακής στα κανάλια Novacinema. Με τη νέα δυνατότητα εγγραφής γράψε το επεισόδιο και απόλαυσε το με τον πρωινό σου καφέ όποτε εσύ θες.