GAME OF THRONES

Game of Thrones, ‘The Door’: You shall not pass!

Όσα είδαμε στο 5ο επεισόδιο της 6ης σεζόν “Game of Thrones”.

Στο 5o επεισόδιο της 6ης σεζόν, η Ντενέρις παίρνει μια συναισθηματική απόφαση, η Σάνσα παίρνει τα πράματατα πάνω της, και ο Μπραν έρχεται αντιμέτωπος με μεγάλες αλήθειες. Ακολουθούν spoilers για το επεισόδιο ‘The Door’.

Ξέχνα το Winter is Coming. Φέτος λέμε The dead are coming κάθε Κυριακή στις 04:00 μετά τα μεσάνυχτα – ταυτόχρονα με την Αμερική – στα κανάλια Novacinema. Με τη νέα δυνατότητα εγγραφής γράψε το επεισόδιο και απόλαυσε το με τον πρωινό σου καφέ όποτε εσύ θες. Ο έκτος κύκλος Game of Thrones είναι εδώ.

***

H σεζόν αυτή του ‘Game of Thrones’ έτσι κι αλλιώς μου έβγαζε πολλά ‘Lost’ vibes, λίγο τα χαλαρά χωροχρονικά πειράγματα του Μπραν, λίγο η αίσθηση ότι περάσαμε ένα σημαντικό σημείο στη διαδρομή της σειράς απελευθερώνοντας έτσι τη δημιουργική διαδικασία και παραδίδοντας μια σεζόν που δείχνει να καλπάζει προς την κορύφωση παρά να χτίζει πράγματα γενικώς και αορίστως. Δεν είναι τυχαίο πως και για τις δύο σειρές αυτή η αναζωογόνηση ήρθε με την ανακοίνωση ενός σχετικά σαφούς σημείου τέλους. Ναι, δεν ξέρουμε επακριβώς πότε θα τελειώσει το ‘Game of Thrones’ όμως οι δημιουργοί της σειράς έχουν μιλήσει για μια ντουζίνα επεισόδια ακόμα, που σημαίνει πως πλέον κινούνται προς τα εκεί αντί απλώς να σκοτώνουν χρόνο.

Για το ‘Game of Thrones’ αυτή η νέα αίσθηση στόχου έρχεται αναπόφευκτα δεμένη με άλλο έναν σημαντικό παράγοντα. Οι συνέπειες της προσπέρασης των βιβλίων αρχίζουν πια, μισή σεζόν μετά, να  γίνονται αρκετά σαφείς. Ο Τζορτζ Μάρτιν, έχω την αίσθηση (χωρίς να έχω διαβάσει ποτέ βιβλίο της σειράς, παρά κατανοώντας βάσει πραγμάτων που είναι γνωστά ή μου έχουν πει φίλοι αναγνώστες), μπλεκόταν κάποιες φορές στις ίδιες του τις λεπτομέρειες. Ακόμα και η γιγάντωση της σειράς σε όγκο και σε ποσότητα βιβλίων, αλλά και σε χρονική απόσταση πια, ανάμεσα στους τόμους, είναι ένα αποδεικτικό στοιχείο. Με όλες αυτές τις λεπτομέρειες στο χαρτί, οι Μπένιοφ και Γουέις (εφ’όσον αποφάσισαν εξαρχής να παραμείνουν τόσο πιστοί στα βιβλία) ήταν ως ένα σημείο παγιδευμένοι. Η περσινή σεζόν ήταν δείγμα γραφής μιας ιστορίας που δεν πολυξέρει ούτε πού πηγαίνει, ούτε πως φτάνει εκεί.

Φέτος, κι αυτό πραγματικά δε μπορεί να είναι τυχαίο, νιώθω πως βλέπουμε μια σειρά με διαφορετική αφοσίωση. Σχεδόν κάθε επεισόδιο παραδίδει κάποια μεγάλη εξέλιξη ή κάποια μεγάλη αποκάλυψη, κι ακόμα κι οι σκηνές ιστοριών που κρατούν ακόμα έναν πιο δεύτερο ρόλο, φαίνεται σα να χτίζουν προς κάτι. Ο Τζον επέστρεψε. Η Σάνσα κι η Μπριέν τον βρήκαν. Wildlings και φρουρά συμμαχούν για να πάρουν πίσω το Βορρά υπό την καθοδήγηση των Σταρκς. Η Ντενέρις εξαπλώνει την κυριαρχία της όσο ο Τύριον την ισχυροποιεί στα μετόπισθεν. Οι Λάνιστερ συμμαχούν με τους Ταϊρέλ για να επιτεθούν στο King’s Landing. Η Άρυα είναι, αχμ, επαγγελματίας δολοφόνος πλέον, υποθέτω; Α, και μέσα σε όλα ο Μπραν έχει μάθει πώς να αλληλεπιδρά με όλη την ιστορία του Γουέστερος ανοίγοντας τον δρόμο για σοκαριστικές αποκαλύψεις και θεμελιώδες τράνταγμα του μύθου της σειράς.

 

Όλα αυτά μέσα σε 4 επεισόδια. Γιατί αν η φετινή σεζόν του ‘Game of Thrones’ είναι η 4η σεζόν του ‘Lost’, το ‘The Door’ είναι το ‘Constant’. Είναι η στιγμή που το παρελθόν και το παρόν απλώνονται σαν ψηφιδωτά στην ίδια εικόνα, είναι η στιγμή που σοκαριστικές αποκαλύψεις δένονται με συναισθηματικές εκρήξεις, είναι η στιγμή που η σειρά κάνει δήλωση μη επιστροφής. (Και, από το φάκελο Αυτά Δε Γίνονται, τα δύο επεισόδια είναι σκηνοθετημένα από τον ίδιο άνθρωπο. Ο Τζακ Μπέντερ, βασικός σκηνοθέτης του ‘Lost’, κάνει το ντεμπούτο του στο ‘Game of Thrones’ με ένα επεισόδιο που είναι σίγουρο πως θα θεωρείται στο μέλλον εξίσου κλασικό.)

Όλα αυτά είναι ένας μάλλον πολυλογάδικος τρόπος για να πω ότι σοκαρίστηκα κι εγώ από τη μοίρα του Χόντορ.

Πάμε να μιλήσουμε αναλυτικά για όσα είδαμε στο επεισόδιο κρατώντας τον Χόντορ για το τέλος.

ΧΟΝΤΟΡ ΧΟΝΤΟΡ, ΧΟΝΤΟΡ

Ξεκινάμε στη Ντοθρακία, εκεί που είχαμε αφήσει τα πράγματα την περασμένη βδομάδα. Πολύ νωρίτερα από την σοκαριστική και συγκινητική σκηνή του φινάλε, το επεισόδιο μας δίνει από νωρίς τα πρώτα νιωσίματα. Έχοντας αποδράσει από το ναό με τις χήρες και έχοντας πλέον υπό τον έλεγχό της το στρατό των Ντοθράκι, η Ντενέρις με τον Ντάαριο και τον Τζόρα βρίσκουν ένα ωραίο ξέφωτο στα βουνά για να πουν δυο κουβέντες πριν πάρουν το μακρύ δρόμο του γυρισμού. (Εκείνος ο Ντρόγκον που είναι.)

Ουσιαστικά η Ντενέρις κι ο Τζόρα δεν είχαν την ευκαιρία να μιλήσουν σαν άνθρωποι από την τελευταία φορά που εκείνη τον εξόρισε. Ο Τζόρα επέστρεψε ως μονομάχος και της έσωσε τη ζωή μέσα από την αρένα, όμως με ό,τι ακολούθησε οι δυο τους δεν αντάλλαξαν κάποια κουβέντα, που σημαίνει πως τώρα ήρθε ή ώρα να ειπωθούν πραγματάκια. Είχα μεγάλη περιέργεια πώς θα αντιδρούσε η Ντάνι στην Μια Ακόμα Επιστροφή Του Τζόρα Του Πεισματάρη. Πώς αντιμετωπίζεις λογικά και ψύχραιμα το γεγονός πως κάποιος που σε πρόδοσε και τον οποίο έδιωξες από κοντά σου, επιστρέφει υπερπολύτιμος;

Σα να μη μας έφτανε αυτό, ο Τζόρα αποφασίζει να περάσει σε μια φουλ Στιγμή της Αλήθειας, όχι μόνο παραδεχόμενος τα αισθήματά του για τη Ντενέρις αλλά και αποκαλύπτοντας το προχωρημένο του πέτρωμα του χεριού. Λοιπόν, βασίλισσα;

Η Ντενέρις, σε μια αντίδραση που πραγματικά δεν πολυπερίμενα, είναι η σπάνια φορά που μοιάζει συγχυσμένη. Σα να παραδέχεται κι η ίδια πως δεν ξέρει πώς να αντιδράσει πια, λέει συναισθηματικά φορτισμένη πως όταν κυβερνήσει το Γουέστερος τον θέλει στο πλευρό της και τον διατάζει αν βρει γιατρειά και να επιστρέψει. Το οποίο πώς θα γίνει; Δεν ξέρω πώς, αλλά ξέρω πως η Σιρίν είχε σωθεί, οπότε είμαστε έτοιμοι όλοι για τρελό παρεάκι Τζόρα και Ντάβος; Κι αν είμαστε έτοιμοι για αυτό το παρεάκι, πόσο μπορεί μετά να αργήσει η συνάντηση Ντενέρις και Τζον Σνόου;

Μιλώντας για τον Τζον Σνόου και τρελά παρεάκια,

ΧΟΝΤΟΡ ΧΟΝΤΟΡ-ΧΟΝΤΟΡ ΧΟΝΤΟΡ!

Στο Castle Black τα κομμάτια ντόμινο συνεχίζουν να πέφτουν καθώς ο Τζον κι ο Ντάβος προσπαθούν να κάνουν τους αριθμούς να βγουν και το στρατό τους να μεγαλώσει αρκετά ώστε να μπορούν να τα βάλουν με τους Μπόλτον. Αυτό που δεν ξέρουν είναι ότι συμπτωματικά υπάρχει ένας Μπέιλις που κόβει βόλτα με τη στρατιά του Βέιλ από πίσω του αλλά τον οποίο η Σάνσα αντιμετώπισε με ένα TALK TO THE HAND BITCH και τον έστειλε από εκεί που ήρθε.

Η πρώτη σκηνή ήταν πολύ δυνατή, ανάμεσα στη Σάνσα και τον Μπέιλις, επανενωμένοι κι αυτοί μετά από καιρό. Ο παραλληλισμός ανάμεσα στο Μπέιλις-Σάνσα και το Τζόρα-Ντενέρις έχει πολύ ενδιαφέρον, τόσο ως προς τις διαβαθμίσεις εμμονής όσο τα ηθικά παραπτώματα του καθενός. Η Σάνσα λοιπόν είναι αναμενόμενα θυμωμένη, τώρα που επιτέλους έχει αρχίσει να αποκτά αυτοπεποίθηση και ισχύ. Σε μια από τις πιο δυνατές στιγμές του επεισοδίου, επιμένει να ρωτά τον Μπέιλις αν ήξερε ή αν υποψιαζόταν τι θα της έκανε ο Ράμσεϊ. “Τι περίμενες ότι θα μου κάνει;”, τον ρωτά ξανά και ξανά, κολλώντας τον στον τοίχο, φέρνοντας την αλληλεπίδρασή τους σε ένα σημείο από το οποίο ούτε ο πανούργος Littlefinger δε μπορούσε να αποδράσει.

Εδώ η απόφαση της Σάνσα σηκώνει ένα ενδιαφέρον δίλημμα: Έχει τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσει το στρατό του Μπέιλις προς όφελός της, όμως προτιμά να μην έχει τίποτα να κάνει με αυτόν ποτέ ξανά, δεν τον θέλει στο πλευρό των αγγέλων. Είναι μια κατανοητή επιλογή, εφόσον έχει κανείς βέβαια και επίγνωση των συνεπειών. Η Σάνσα σίγουρα την έχει αυτή την επίγνωση γιατί λίγο αργότερα στο επεισόδιο λέει ψέμματα για να καλύψει το γεγονός.

Φεύγοντας ο Μπέιλις την πληροφορεί πως ο θείος της ο Μπλάκφις Τάλι ξαναπήρε υπό τον έλεγχό του το Riverrun. Η Σάνσα στέλνει κατευθείαν τη Μπριέν στα Riverlands για να εξασφαλίσει τη στήριξη του Μαγικού Αόρατου Στρατού Των Τάλι όμως δεν αποκαλύπτει στον αδερφό της πώς γνωρίζει για την ύπαρξή του. Λέει πως έμαθε τα νέα από το twitter ή κάτι τέτοιο, σίγουρα πάντως όχι ότι της το είπε ο Μπέιλις. Η θέση του οποίου είναι ενδιαφέρουσα αυτή τη στιγμή. Θα συνεχίσει να ενεργεί από τις σκιές υπέρ της Σάνσα (και πάλι σε αναλογία με τη δυναμική Τζόρα-Ντενέρις) ή θα στραφεί εναντίον της; Πιστεύω θα γίνει το πρώτο.

Λογικά όλα αυτά μας προετοιμάζουν για ένα μπλοκμπάστερ μακελειό κάπου προς το 9ο επεισόδιο, οπότε και ο άξονας Τζον-Σάνσα-wildlings-Μπριέν-Μελισάνδρη-Μαγικός Αόρατος Στρατός των Τάλι-Λοιπές Δυνάμεις του Βορρά-Κρυφός Μπέιλις θα πάρει πίσω το Γουίντερφελ. Ήδη, πριν το τέλος του επεισοδίου, η ομάδα αποχωρεί από το Τείχος.

ΧΟΝΤΟΡ, ΧΟΝΤΟΡ, ΧΟΝΤΟΡ

Το επεισόδιο ήταν σχετικά λάιτ σε δράση στις πρωτεύουσες, με το King’s Landing να απουσιάζει πλήρως, υποθέτω μέχρι να μαζευτεί ο στρατός των Ταϊρέλ, και τη Μερίν να βρίσκεται σε μια αβέβαια ειρηνική κατάσταση μετά το μνημόνιο που επέβαλε στις γύρω πόλεις ο Τύριον.

Το μόνο αξιοσημείωτο αυτή τη φορά ήταν η παράξενη επιλογή του Τύριον να φωνάξει στο παλάτι μια συνάδελφο της Μελισάνδρης ώστε να βρεθεί ένας τρόπος να τονιστεί η ισχύς της Ντενέρις όσο αυτή ακόμα λείπει. Σε μια κίνηση αντίστοιχη εκείνης που έκανε η αδερφή του στο King’s Landing (αλλά δε βγήκε σε πολύ καλό), ο Τύριον βάζει τους θρησκευτικούς ηγέτες στο παιχνίδι, με τη συμμαθήτρια της Μελισάνδρης να συμφωνεί πως η Ντενέρις είναι η εκλεκτή και πως οι ιέρειες θα το περάσουν το μήνυμα στο λαό.

Θα έχει ενδιαφέρον: Η Μερίν, έξω ακόμα από τον ‘πολιτισμό’ του King’s Landing, ελέγχεται ακόμα από τις ιέρειες του Lord of Light. Η ισχύς της Καλίσι και η επικείμενη επίθεσή της στο Γουέστερος ίσως κρύβει και μια πτυχή μάχης θρησκειών, της παλιάς με την τωρινή, επικρατούσα. Ως τότε βέβαια οι περισσότεροι παραμένουν σκεπτικοί, όπως ο Βάρυς που είναι σε φάση ότι ωραία τα λέει η ξαδέρφη της Μελισάνδρης εδωπέρα αλλά “remember Stannis lol”. Βέβαια η άλλη τον σταματάει στην ψύχρα θυμίζοντάς του πώς ευνουχίστηκε, σίγουρα ένα πράγμα που θα έκανε και τον πιο λαλίστατο των λαλίστατων να σταματήσει και να πάρει μια ανάσα.

ΧΟΝΤΟΡ ΧΟΝΤΟΡ: ΧΟΝΤΟΡ ΧΟΝΤΟΡ ΧΟΝΤΟΡ

Μιλώντας για πέη, πώς μας φάνηκε η ιστορική στιγμή που το ‘Game of Thrones’ μας έδειξε για πρώτη φορά αντρικά γεννητικά όργανα; Ανάμεσα στις πολλές διακρίσεις του επεισοδίου μετράμε πλέον και Το Πρώτο Πέος Του Γουέστερος.

Ανάμεσα στις διακρίσεις ωστόσο δεν συμπεριλαμβάνεται και η ικανότητα της θεατρικής ομάδας που κόβει βόλτες την επαρχία και παίζει μια σαχλή εκδοχή των γεγονότων στο King’s Landing κατά την έναρξη της σειράς. Τι, ο Μάρκος Σεφερλής ήταν απασχολημένος;

Η Άρυα παρακολουθεί την φρικτή θεατρική εκδοχή του θανάτου του Βασιλιά Μπομπ και του θανάτου του Νεντ Σταρκ, επειδή η αποστολή της είναι η εκτέλεση της ηθοποιού που παίζει τη Σέρσεϊ. Δε μπορώ παρά να σκεφτώ αν στην πραγματικότητα όλο αυτό είναι μια ακόμα δοκιμασία, τύπου να δούμε αν θα αντέξει να βλέπει αυτό το πράγμα που εκχυδαϊζει έτσι την ιστορία της οικογένειάς της. Αν η Άρυα είναι όντως πια Faceless τότε σίγουρα δε θα έχει ιδιαίτερη συναισθηματική εμπλοκή, όμως φυσικά και η Άρυα έχει, και φυσικά δεν εκτελεί την αποστολή της, επιστρέφοντας στον Τζάκεν με θεωρίες και απόψεις.

Σημειώνουμε εδώ ότι το στόχο της Άρυα παίζει η φοβερή Έσι Ντέιβις του ‘Babadook’ και τον Ιζεμπάρο, τον Σεφερλή της υπόθεσης, παίζει ο Ρίτσαρντ Ε. Γκραντ, ένας από τους σπουδαίους υποτιμημένους Άγγλους ηθοποιούς της εποχής μας (του κλασικού ‘Withnail and I’ κι επίσης από σπόντα Doctor και περιστασιακός αντίπαλός του στο ‘Doctor Who’).

Η πλάκα είναι ότι ακόμα κι εδώ το επεισόδιο ήταν γενναιόδωρο σε αποκαλύψεις και backstory: Πριν γίνουν όλα αυτά, η Άρυα μαθαίνει από τον Τζάκεν την αληθινή προέλευση των Faceless Men, σκλάβοι στη Βαλύρια που επαναστάτησαν απέναντι στους αφέντες τους και μετακινήθηκαν στο Μπράαβος. Άλλο ένα μικρό κομμάτι που βοηθάει στο χτίσιμο της συναρπαστικής ιστορίας του κόσμου της σειράς, πολύ πριν τον Βασιλιά Ρόμπερτ.

ΧΟΝΤΟΡ, ΧΟΝΤΟΡ ΧΟΝΤΟΡ

ΟΚ άρα υποθέτω αυτό που συμβαίνει στα Iron Islands μας ενδιαφέρει;

Ευτυχώς δεν έχουμε ασχοληθεί πάρα-πάρα πολύ, αλλά τώρα φτάνουμε σε ένα σημείο που η ιστορία αυτή μοιάζει έτοιμη να μπλεχτεί με τις πιο κεντρικές της σειράς, και ιδίως της Ντενέρις. Έτοιμη εντάξει, όχι όπως λέμε την επόμενη βδομάδα, αλλά υποθέτω δε θα αργήσει πάρα πολύ.

Η Γιάρα διεκδικεί το θρόνο, οι Σοφοί είναι σε φάση λολ αφού είσαι κορίτσι, η Γιάρα τους κοιτάει έξαλλη και αποφασισμένη, ο Θίον παρεμβαίνει και στηρίζει Γιάρα, και όλα μοιάζουν έτοιμα. Επειδή ξέρεις, το να δώσεις το θρόνο σε μια αποδεδειγμένης δύναμης πολεμίστρια είναι παράλογο μέχρι να μιλήσει υπέρ της ο πιο ανίκανος άνθρωπος των Εφτά Βασιλείων που απλά τυχαίνει να είναι άντρας.

Τελοσπάντων, επειδή φυσικά ο Θίον είναι ο μεγαλύτερος γκαντέμης του σύμπαντος, με το που στηρίζει τη Γιάρα εμφανίζεται από το πουθενά ο Γιούρον ο οποίος διατυμπανίζει ότι σκότωσε το βασιλιά επειδή κοιτάχτε πού μας έφερε και ότι το θρόνο πρέπει να τον πάρει αυτός επειδή έχει τρελό πρόγραμμα: Θα πάρει τον φοβερό στόλο του βασιλείου, θα τον προσφέρει στη Ντενέρις, θα την παντρευτεί επειδή είναι γαμάτος, και έτσι θα κατακτήσει το Γουέστερος. Ε ΔΕ ΤΟ ΕΛΕΓΕΣ ΤΟΣΟ ΚΑΙΡΟ ΡΕ

“Ρε σπάω το κεφάλι μου, πώς θα κυριεύσουμε το Γουέστερος”

“Ψήθείτε να παντρευτώ τη Ντενέρις! Έχει δράκους.”

“ΑΥΤΟΣ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΕΙΝΑΙ ΙΔΙΟΦΥΙΑ”

Όσο οι Σοφοί είναι απασχολημένοι με το να πνίγουν τον Γιούρον επειδή έτσι παίρνει το χρίσμα (…ok), η Γιάρα κι ο Θίον κάνουν κάτι πιο πρακτικό: Φεύγουν από το χώρο ενώ κανείς δεν κοιτάει και κλέβουν το μισό στόλο. Και καλά έκαναν κιόλας γιατί ο Γιούρον μετά τη βάπτισή του αποφάσισε πως θα ήταν καλή ιδέα να τους σκοτώσει αλλά εκείνοι είχαν ήδη φύγει. Δεν πτοήθηκε βέβαια, διέταξε όλοι να σταματήσουν ό,τι κάνουν και να αρχίσουν να χτίζουν νέο στόλο.

Ο τύπος έχει σχέδιο.

ΧΟΝΤΟΡ…

Ωραία, κι αφού ξεμπερδέψαμε με τους Γκρέιτζοϊ, ας πάμε στην ουσία.

Φαινόταν πως κάτι κατακλυσμικό θα συνέβαινε στο τέλος αυτού του επεισοδίου κρίνοντας από τον σχεδόν σπασμωδικό τρόπο με τον οποίο επιστρέφεαμε διαρκώς σε αυτό το στόρι. Συνήθως παίρνουμε μια σκηνή και μετά πάμε παρακάτω, άντε ίσως και μια δεύτερη, αλλά εδώ η δράση επιστρέφει στον Μπραν και τη σπηλιά με τρόπους απότομους, σχεδόν πανικόβλητους.

Το πρώτο τεράστιας σημασίας σημείο έρχεται καθώς ο Μπραν γίνεται μάρτυρας της δημιουργίας του αρχι-ζόμπι. Από τη μία δυσκολεύομαι να πιστέψω πως ακόμα δεν έχει επιστρέψει στον Tower of Joy, αλλά από την άλλη αρχίζει εδώ να γίνεται πραγματικότητα αυτό που υποθέσαμε όταν αρχίσαμε να καταλαβαίνουμε τις δυνάμεις του Μπραν και το πώς λειτουργούν. Που θα πει, σύντομα όλη η ιστορία του Γουέστερος θα ήταν στη διάθεσή του. Ε, και ιδού.

Τον Night’s King λοιπόν βλέπουμε πως τον δημιούργησαν τα ίδια τα Παιδιά, καρφώνοντας έναν στρατιώτη με dragonglass. Τα παγοζόμπι ήταν δημιουργίες τους σαν βοήθεια στον πόλεμό τους με τους πρώτους ανθρώπους, ένα κεφάλαιο της ιστορίας του Γουέστερος που γενικά μοιάζει να έχει πάρα πολύ ζουμί ακόμα. Αλλά σίγουρα, σε πρώτη φάση, το ότι δημιούργησαν αυτό τον εχθρό που τώρα τους απειλεί είναι μια δυνατή ιδέα. Αναρωτιέμαι τώρα που ξεκληρίστηκαν όλα τα παιδιά του δάσους αν θα δούμε τον Μπραν να ξαναβουτά σε αυτό το κομμάτι ιστορίας, αν θα δούμε σύντομα περισσότερα για αυτό τον πόλεμο της αρχαιότητας που κρίνει ακόμη το σήμερα.

Ο Μπραν συνεχίζει να ψαχουλεύει την ιστορία με τους walkers αλλά στο επόμενο όραμά του ο Night’s King όχι απλά τον βλέπει, αλλά τον αγγίζει κιόλας, το οποίο εκτός από ταιριαστά creepy στιγμή σημαίνει κατά τα φαινόμενα ότι οι walkers τώρα μπορούν να μπουν στη σπηλιά και να κυνηγήσουν τον Μπραν. Αυτό επισπεύδει τις όποιες διαδικασίες εκμάθησης σκόπευε ακόμα να πραγματοποιήσει ο Μαξ φον Σίντοφ για το νεαρό μαθητή του. Συνδέονται ξανά για μια τελευταία φορά ώστε ο Raven να στείλει στον Μπραν κάθε τελευταίο byte πληροφορίας.

 

Είναι η κλασική σύνθεση, με τον ήρωα να προσπαθεί να προλάβει να κάνει τη ζημιά με το φλασάκι ενώ ο συνεργάτης του κρατάει τσίλιες απέξω ώστε να μην τους πιάσουν στα πράσα. Εδώ τα παιδιά είναι απέξω και προσπαθούν να καθυστερήσουν τους walkers από το να εισβάλουν στη σπηλιά, σε μια όμορφη σεκάνς μπλοκμπάστερ μάχης στο χιόνι. Αργά ή γρήγορα οι walkers είναι έτοιμοι να μπουκάρουν βέβαια, το οποίο οδηγεί στην απίστευτη ακόλουθη αλυσίδα γεγονότων:

Η Μίρα φωνάζει στον Μπραν, ο οποίος είναι ακόμα μες στο όραμα πως χρειάζονται τον Χόντορ για να τον πάρει μακριά από τη σπηλιά. Ο φον Σίντοφ, μέσα στο όραμα όπου ακούγονται οι φωνές της Μίρα, λέει στον Μπραν να της δώσει σημασία, κι αυτό που αποφασίζει ο Μπραν είναι να κάνει warg μες στον Χόντορ ώστε να τους κουβαλήσει. Δεν είμαι καθόλου σίγουρος πώς ακριβώς συμβαίνει αυτό, αλλά σε εντελώς διαισθητικό επίπεδο μου φαίνεται λογικό– επειδή στο όραμα που ζει τη δεδομένη εκείνη στιγμή ο Μπραν, είναι παρών ο νεαρός Χόντορ / Γουίλις, ο Μπραν κάνοντας warg στον Χόντορ στον έξω κόσμο έχει ως αποτέλεσμα να κάνει και στον μέσα, κατά κάποιο τρόπο γκρεμίζοντας το χωροχρονικό συνεχές του Χόντορ και κάνοντας τα πάντα μία στιγμή. Σα να αφαιρείς μια διάσταση από τον γύρω μας κόσμο, υπό μία έννοια.

Ενώ γίνεται αυτό οι walkers εισβάλουν και σκοτώνουν τον Μαξ φον Σίντοφ, αλλά τουλάχιστον έκανε εδώ περισσότερα από ό,τι στο ‘Force Awakens’. Αυτός τότε εξαφανίζεται από το όραμα αφήνοντας τον Μπραν μόνο του να τα βγάλει πέρα, χωρίς πείρα, και στο μέσο μιας αρρωστημένης κατάστασης πανικού. Η Μίρα τραβά τον Μπραν, ο οποίος βρίσκεται ακόμα στο όραμα, μακριά από το δέντρο, από την πίσω πόρτα. (Γιατί οι walkers δεν είχαν περικυκλώσει τελείως τη σπηλιά;) Ο Χόντορ τώρα, υπό την καθοδήγηση του Μπραν, κρατά την πόρτα κλειστή με τους walkers πίσω του. Η Μίρα, μες στον πανικό της να προλάβει να απομακρύνει τον Μπραν, φωνάζει στον Χόντορ “HOLD THE DOOR” κι ο Χόντορ αρχίζει να το επαναλαμβάνει διαρκώς, στο τώρα και στο τότε, ενώ τον σκοτώνουν οι walkers.

 

Καθώς ο Χόντορ πέθαινε κρατώντας την πόρτα κλειστή και επαναλαμβάνοντας την φράση, αφενός βούρκωσα γιατί χάναμε ηρωικά έναν αληθινό τιτάνα, αφετέρου ανατρίχιασαν κι οι κάλτσες μου όταν συνειδητοποίησα τι βλέπαμε: Όσο η φράση “hold the door” άρχιζε να συμπυκνωνεται σε έναν αναγνωρίσιμο ήχο, διαπιστώσαμε πως αυτό που βλέπαμε δεν ήταν απλά ένας μεγάλος θάνατος, αλλά και ταυτόχρονα ένα συγκλονιστικό origin story, πιο τραγικό κι από όλους τους θανάτους που μας έχει δώσει η σειρά μέχρι σήμερα. Με τις δύο χρονικές στιγμές πλέον ταυτόσημες για τον Χόντορ, και καθώς πέθανε σε μία από αυτές, ουσιαστικά όλη του η ζωή από εκείνο το σημείο κι έπειτα ήταν μια διαρκής εμπειρία θανάτου και προστασίας του Μπραν, ένα αέναο “hold the door”.

ΠΟΙΟΣ. ΤΑ ΣΚΕΦΤΕΤΑΙ. ΑΥΤΑ.

Ο Γουέις και Μπένιοφ είπαν μετά το επεισόδιο πως αυτό το origin story, αυτή η εξήγηση της όλης ύπαρξης του Χόντορ, ήταν κάτι που τους αποκάλυψε προφορικά ο Τζορτζ Ρ.Ρ. Μάρτιν σε μια από τις συναντήσεις τους και τότε κοιτάχτηκαν και αναφώνησαν “holy shit”. Holy shit indeed φίλοι μου. Είναι πραγματικά από τα πιο στενάχωρα πράγματα που έχουμε δει στην τηλεόραση εδώ και χρόνια. Δίνω ένα 17% ο Μάρτιν απλά να τους δούλευε βέβαια λέγοντας την πρώτη σαχλαμάρα που του ήρθε στο μυαλό επειδή πχ είχε συμβεί αυτό λίγες μέρες πριν (“και για πες, ο Χόντορ γιατί λέει χόντορ;” “α… εεεεε… χόοοοντορ…. χολντ… ντορ… ΝΑΙ ΧΟΛΝΤ ΔΕ ΝΤΟΡ, λοιπόν ακούστε να δείτε τι έγινε λολ”) αλλά δεν έχει σημασία, το αποτέλεσμα είναι πως ακριβώς στα μισά της σεζόν έχουμε μια φοβερή εξέλιξη για τη σειρά σε πολλά επίπεδα.

Ας αναλογιστούμε λίγο τις δυνάμεις του Μπραν, καταρχάς. Πριν 2 επεισόδια συνάντησε τον πατέρα του στο παρελθόν, του φώναξε κι εκείνος άκουσε. Τότε γράφαμε πως αυτό δε συνιστά απαραιτήτως αλλαγή του παρελθόντος όπως αρκετοί θεώρησαν, και πως μπορεί απλώς αυτή η αλληλεπίδραση Μπραν και Νεντ να συνέβαινε πάντα. Ο Μπραν δηλαδή δεν αλλάζει το παρελθόν, απλά παίζει τον προκαθορισμένο ρόλο του σε αυτό. (Και πάλι δηλαδή, ‘The Constant’.) Αυτό που συνέβη εδώ μοιάζει να επιβεβαιώνει αυτή τη θεωρία, καθώς ο Μπραν έπαιξε απλώς το ρόλο του στη δημιουργία του Χόντορ όπως τον ξέρουμε σήμερα. Δεν τον άλλαξε. Η παρέμβαση του Μπραν απλώς έκλεισε τον κύκλο.

Όμως πώς θα τον επηρεάσει το γεγονός πως ήταν σε warg μέσα σε κάποιον που πέθανε εκείνη την ώρα; Και τι θα γίνει με το download πληροφορίας από τον φον Σίντοφ; Τι σταματά τον Μπραν αυτή τη στιγμή από το να αλληλεπιδράσει με όλη την ανθρώπινη ιστορία;

Όσο για τον Χόντορ. Damn. Πόσο στενάχωρη μοίρα. Πώς θα ξαναπούμε “χόντορ” γελώντας;

Γενικά δηλαδή δε ξέρω πώς θα χαμογελάσουμε ξανά. Είναι τρελοί οι άνθρωποι.

 

Κάθε εβδομάδα, ο έκτος κύκλος Game of Thrones έρχεται στην οθόνη σου αποκλειστικά από τα κανάλια Novacinema. Κάθε νέο επεισόδιο προβάλλεται ταυτόχρονα με την Αμερική στις 04:00 μετά τα μεσάνυχτα της Κυριακής στα κανάλια Novacinema. Με τη νέα δυνατότητα εγγραφής γράψε το επεισόδιο και απόλαυσε το με τον πρωινό σου καφέ όποτε εσύ θες.