GAME OF THRONES

Game of Thrones, ‘Unbowed, Unbent, Unbroken’: U-Turn

Όσα είδαμε στο 6ο επεισόδιο της 5ης σεζόν “Game of Thrones”.

Στο 6o επεισόδιο της 5ης σεζόν, η Άρυα συνεχίζει την εκπαίδευσή της, η Σάνσα βιώνει μια πολύ δύσκολη στιγμή, ο Τζέιμι κι ο Μπρον καταφθάνουν στο στόχο τους, κι ο Τύριον με τον Τζόρα έχουν μια ατυχή συνάντηση. Ακολουθούν spoilers για το επεισόδιο “Unbowed, Unbent, Unbroken”.

Κάθε Δευτέρα βράδυ μέσα από τα κανάλια Novacinema προβάλλονται τα καινούρια επεισόδια της σειράς σε prime time, καθώς και στις 4 τα χαράματα ταυτόχρονα με την πρεμιέρα στην Αμερική και το ΗΒΟ. Και κάθε Δευτέρα αργά το βράδυ, θα είμαστε εδώ για να συζητάμε, περιμένοντας τα δικά σας σχόλια.

ΑΛΛΑ ΟΧΙ ΣΠΟΪΛΕΡΣ. Όποιος κάνει σπόιλερ να ξέρει πως τον κρίνουν ακόμα κι οι Λάνιστερς.

***

Το προηγούμενο επεισόδιο ήταν μακράν το αγαπημένο μου στη σεζόν κι αυτή τη φορά ο Τζέρεμι Ποντέσουα επιστρέφει ως σκηνοθέτης, φωτίζοντας πάλι επιβλητικά τις σκηνές του και εστιάζοντας πάλι με περίτεχνο τρόπο στα πρόσωπα των ηρώων και στο τρόπο που η Ιστορία κρύβεται μες στις ματιές τους και πίσω από τα χαρακτηριστικά τους. Είναι από τους καλύτερους σκηνοθέτες που είχε η σειρά μέχρι σήμερα, αλλά είναι κρίμα που ένα από τα δύο του επεισόδια έπρεπε να είναι το αποψινό.

Υπάρχουν σαφώς πάντοτε φορές που οι αργοπορημένες εξελίξεις ή τα εμπόδια που συναντούν οι πρωταγωνιστές, είναι αυτό ακριβώς που δίνει στη σειρά τον συναρπαστικό της χαρακτήρα, όμως ο συνδυασμός όλων στο ίδιο επεισόδιο δίνει κάπως μια αύρα δυσχέρειας, ένα γενικευμένο “ουφ, ας προχωρήσουμε λίγο”. Δεν αμφιβάλλω πως αυτό θα συμβεί. Ως τότε, ας ρίξουμε μια ματιά στο σημερινό επεισόδιο, και το πώς πολλοί χαρακτήρες υποχρεώθηκαν σε επιτόπου στροφές και επίπονα πισωγυρίσματα.

Πρόσωπο με πρόσωπο

Το επεισόδιο ανοίγει με την Άρυα, η οποία δεν εμφανίστηκε καθόλου στο περασμένο, αφήνοντάς να υποθέτουμε πως όλο αυτό τον καιρό βασικά σκούπιζε. Με το δίκιο της λοιπόν αρχίζει κάπως να τα παίρνει που κανείς δεν της λέει ποία η φάση, παρά την αφήνουν να σκουπίζει, σα να επρόκειτο περί κομμένης σκηνής από το “Karate Kid”.

Ύστερα από έντονες αντιπαραθέσεις με τον Τζάκεν (ΧΑΣΤΟΥΚΙΑ! ηρέμησε ρε φίλε λίγο) και με την άλλη κοπέλα του Σπιτιού, η οποία της αφηγείται ένα backstory-παραμύθι εμπνευσμένη λογικά από τον Τζόκερ του “Dark Knight” ( ο Τζάκεν είναι μεγάλος φαν του Νόλαν), η Άρυα το πιάνει επιτέλους το νόημα. Δεν είναι πια η Άρυα, και όταν ένας πατέρας φέρνει την άρρωστη κόρη του εκλιπαρώντας, η Άρυα της δίνει δηλητηριασμένο νερό και σκαρώνει κι εκείνη ένα επιτόπου ψεύτικο backstory. Πρόοδος!

Ο Τζάκεν συμπεραίνει από αυτό πως η Άρυα είναι, ας πούμε, 63% εκεί. “Δεν είσαι έτοιμη να γίνεις Κανένας, αλλά είσαι έτοιμη να γίνεις κάποιος άλλος”, της λέει ενώ την έχει οδηγήσει ΣΤΗΝ ΠΙΟ CREEPY ΑΙΘΟΥΣΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ, όπου κάθε ράφι είναι γεμάτο με άλλα πρόσωπα.

Χαίρομαι που προσπεράσαμε αυτό το ενδιάμεσο προφανές στάδιο της ‘εκπαίδευσης’ της Άρυα. Ήταν προφανές ότι θα φτάναμε σε αυτό το σημείο, και γενικά το να βλέπεις έναν χαρακτήρα να κουράζει τον άλλον (και το κοινό) δεν είναι και το πιο συναρπαστικό πράγμα στον κόσμο. Υπάρχει λόγος που το training montage στις ταινίες είναι πάντα αυτό ακριβώς, μοντάζ, και όχι εκτεταμένες, διαδοχικές σκηνές που παρεμβάλλονται στις υπόλοιπες εξελίξεις της ιστορίας.

Balls!

Στο μεταξύ το δίδυμο της συμφοράς συνεχίζει το χαρωπό του ταξίδι προς το Μερίν. Ανάμεσα σε απορίες του στυλ ‘και δηλαδή τι νομίζεις ότι θα πετύχεις;’ και ‘συγγνώμη, είσαι μουρλός; θες να βάλεις μια Ταργκάριεν στο θρόνο;’, ο Τύριον ενημερώνει τον Τζόρα, άθελά του, και για την κατάσταση του πατέρα του, ο οποίος δεν είναι πια μαζί μας. Άβολο, αλλά γλυκιά η στιγμή που ο Τύριον καταλαβαίνει πως είπε περισσότερα από όσα ο Τζόρα γνώριζε. Μπορεί να υπάρξει buddy action-comedy και σε αυτό το ζευγάρι;

Θα το μάθουμε σύντομα, καθώς το ταξίδι τους φυσικά και δεν έρχεται χωρίς απρόοπτα. Συναντούν πλοίο πειρατικό αραγμένο, με τους πειρατές να έχουν αράξει πίσω από τα βράχια περιμένοντας πότε ο Τύριον κι ο Τζόρα θα τους έπαιρναν χαμπάρι. Τους συλλαμβάνουν, κι ενώ είναι έτοιμοι να σκοτώσουν τον Τύριον και να πουλήσουν τα αμελέτητά του (επειδή αυτό μάλλον είναι κάτι που συμβαίνει στο Έσος και το Γουέστερος), όμως ο Τύριον αποδεικνύει για ακόμη μια φορά πως δεν ήταν τυχαία η ψυχή του θρόνου των Λάνιστερ.

Από τη μία, πείθει τους πειρατές να τον κρατήσουν ζωντανό γιατί οι έμποροι δε θα πιστέψουν ότι κοτζάμ πέος είναι νάνου (ηρέμησε δικέ μου), και από την άλλη τους πείθει να ταξιδέψουν όχι στο Σότις Βαλάντις όπως αρχικά σκόπευαν, μα στο Μερίν, όπου η Ντενέρις έχει ανοίξει ξανά τις αρένες κι άρα μπορεί να μοσχοπουλήσουν εκεί τον Τζόρα που είναι τρελός μαχητής.

Να σημειωθεί πως αρχι-πειρατής είναι ο Μίστερ Έκο του “Lost”, οπότε πραγματικά θα έπρεπε πια να έχει μάθει να μην καταπίνει αμάσητο ό,τι του λένε οι ξένοι για να τον μανιπουλάρουν. (Ο Αντεγουάλε Ακινουόγιε-Αγκμπάχε έπαιζε και στο προσωπικό μου λατρεμένο “Pompeii” δίνοντας μια από τις κορυφαίες αθλιότερες ερμηνείες των ‘10s. Αξίζει να δεις αυτή την ταινία για πολλούς λόγους -ο Τζον Σνόου ενάντια στο Ηφαίστειο! Η λάβα! Το φινάλε! Ο Κίφερ Σάδερλαντ σε φεστιβάλ bad acting!- και ο Μίστερ Έκο είναι από τους κορυφαίους.)

Από ό,τι φαίνεται, παρά το εμπόδιο των πειρατών, το δίδυμο της συμφοράς θα καταφέρει να φτάσει απείραχτο στο Μερίν. Αλλά από ετούτη τους τη στάση κρατάμε την απολαυστική τους συζήτηση για τη Ντενέρις. Γιατί τέτοιο σκάλωμα, ρώταγε ο Τύριον τον Τζόρα, “εεε να μωρέεεε οι φωτιές… οι δράκοι… χεχ, ξέρεις!” ο άλλος. Ναι, ΟΚ. Ο Τύριον δεν πειθόταν τόσο εύκολα. “Άρα οι δράκοι είναι το θέμα, όχι η κοπέλα.” και “Είσαι σίγουρος πως όλο αυτό το πακέτο είναι καλή ιδέα για να κυβερνήσει το Γουέστερος;” και “οι Ταργκάριεν είναι διάσημοι για την τρέλα τους.” Ο Τζόρα δεν απάντησε ιδιαιτέρως σε κάτι από αυτά, οπότε φαντάζομαι ο Τύριον με τη Ντενέρις θα έχουν αρκετές απολαυστικές στιγμές να μοιραστούν όταν με το καλό αυτό το ταξίδι φτάσει στο τέλος του.

Τον Βάρυς μην ξεχάσουν μόνο.

Νύχτα γάμου

Αν ξοδεύω τόση ώρα στις Misadventures του Τύριον και του Τζόρα είναι επειδή πραγματικά δεν έχω πάρα πολλή όρεξη να μιλήσω για αυτό που συμβαίνει στο Γουίντερφελ. Η Σάνσα έχει περάσει όλη τη σειρά υπομένοντας τον έναν ψυχανώμαλο μετά τον άλλον, θανάτους συγγενών, το να βλέπει τον Ρόμπιν να ‘ξιφομαχεί’, τελοσπάντων μη τα συζητάμε, δύσκολα χρόνια.

Πάνω που πίστεψε (κι εμείς) πως αρχίζει να βρίσκει τα πατήματά της, με τον Μπέιλις να προσφέρει μια πιθανή σανίδα σωτηρίας, συμβαίνει αυτό. Τη νύχτα γάμου, ο Ράμσεϊ την βιάζει, σε μια ιδιαίτερα επίπονη σκηνή που (ατυχώς) κλείνει το επεισόδιο. Της σκίζει τα ρούχα και την ρίχνει μπρούμυτα στο κρεβάτι. Ακόμα πιο ενοχλητικά, η κάμερα στη συνέχεια κόβει στον Ρηκ/Θίον ο οποίος έχει αναγκαστεί να γίνει μάρτυρας αυτού του γεγονότος (όπως κι εμείς).  Είναι σαν η σειρά να θέλει εκείνη τη στιγμή να αποστασιοποιηθεί από μια δραματουργική επιλογή της (δηλαδή ένας ακόμα βιασμός ως ανάπτυξη ιστορίας), δείχνοντάς μας πως το ακόμα μεγαλύτερο δράμα είναι του Θίον (και το δικό μας) που αναγκαζόμαστε να το παρακολουθήσουμε.

Τελοσπάντων.

Νωρίτερα η Μυράντα Με Ύψιλον έχει επισκεφθεί τη Σάνσα για να την κάνει μπάνιο και να της πετάξει χαλαρές απειλές καθώς τη σφουγγαρίζει, το οποίο ως στρατηγική είναι τουλάχιστον περίεργο, αλλά από την άλλη τη λένε Μυράντα Με Ύψιλον οπότε δεν είχα και πολύ υψηλές προσδοκίες. Η Σάνσα είναι σε φάση “εδώ είναι το σπίτι μου κουκλίτσα μου και δε θα με τρομάξεις εσύ και το Ύψιλόν σου, τώρα στρίβε γιατί θέλω να αράξω στη μπανιέρα λίγο ακόμα”. Δύναμη.

Ελπίζω να έχει ακόμα ψυχικά αποθέματα η Σάνσα μετά από μια ακόμα (τη χειρότερη όλων) παραβίαση που υποχρεώνεται να υποστεί στο όνομα ενός θρόνου που δεν αποζήτησε ποτέ της.

Are You Now Or Have Your Ever Been

Στο μεταξύ η νυφίτσα ο Μπέιλις είναι στο King’s Landing και μηχανορραφεί με τη Σέρσεϊ, εξασφαλίζοντας την αυριανή του μέρα σε περίπτωση που δεν πάνε όλα όπως τα περιμένει. Προειδοποιεί τη Σέρσεϊ για την κατάσταση όπως εξελίσσεται στο Βορρά, με τους Μπόλτον και τη Σάνσα και τον Στάννις που κατεβαίνει, και της δίνει έτοιμο σχέδιο αντεπίθεσης πριν προλάβει να οργανωθεί όποιος βγει θριαμβευτής από τον επερχόμενο πόλεμο εκεί στα ψηλά. Για αντάλλαγμα θέλει τον Βορρά δικό του.

Το αν εννοεί αυτό που λέει ή αν είναι μπλόφα δεν έχει σημασία. Η ουσία είναι πως έχοντας καταφέρει να τοποθετηθεί ως στρατηγικό πλεονέκτημα για όλες τις αντιμαχόμενες πλευρές, ουσιαστικά εξασφαλίζει το Γουίντερφελ (και την εύνοια του οποιοδήποτε καταλήξει στο θρόνο) για τον εαυτό του– και για την Σάνσα, υποθέτω. Ενδιαφέρον.

(Η Σέρσεϊ βέβαια του ζητάει το κεφάλι της Σάνσα ως αποδεικτικό στοιχείο, αλλά κάτι μου λέει πως ο Μπέιλις θα καταφέρει να δουλέψει γύρω από αυτό το ζητούμενο.)

Στο μεταξύ μια άλλη άφιξη έχει ακόμα μεγαλύτερο ενδιαφέρον, καθώς έρχεται στο King’s Landing η θεά γιαγιά Ολένα, παρατηρώντας κατευθείαν ότι “μυρίζει σαν σκατά εδωπέρα”. Πολύ καλά τα λες Ολένα μου. Η γιαγιά είναι εδώ φυσικά επειδή κι αυτή είναι έξαλλη με αυτά που τραβάει ο Λόρας. Ανοίγει τα χαρτιά της άφοβα μπροστά στη Σέρσεϊ όμως εκείνη την παραπέμπει στην ακόλουθη δίκη. Στη δίκη, ο Σπουργιτότατος κατηγορεί τον Λόρας για ομοφυλοφιλία, βασικά, εκείνος αρνείται, η Μάρτζερι καταθέτει ως μάρτυρας επιβεβαιώνοντας το ψέμα, κι εκεί που είναι έτοιμοι περιχαρείς να φύγουν, ξαφνικά εμφανίζεται το αγόρι από το στάβλο(?) και καταθέτει εις βάρος του Λόρας.

Το αποτέλεσμα είναι ο Λόρας όπως κι η Μάρτζερι να συλληφθούν από τους φρενοβλαβείς πιστούς με τη Σέρσεϊ να κοιτάζει έχοντας ικανοποίηση παίχτη του “Survivor” που μόλις έκανε πετυχημένο blindside, και με την Ολένα να μην ξέρει με τι να πρωτογίνει έξαλλη. Η μεγάλη μούρη σε όλη αυτή την ιστορία είναι φυσικά ο Τόμεν, ο οποίος κυριολεκτικά δεν βγάζει λέξη κοιτώντας πανικόβλητος μια εδώ και μια εκεί. Φέρτε μας πίσω τον Τζόφρι;

Όλο αυτό το τσίρκο φαινομενικά ολοκληρώνει το ρουά ματ της Σέρσεϊ (είπαμε, η Μάρτζερι θα το μετάνιωνε το υφάκι της), όμως έχουμε ακόμα 6 επεισόδια, έχουμε τη γιαγιά Ολένα, και κυρίως έχουμε έναν οριακά ανεξέλεγκτο στρατό τυφλωμένων φανατικών σκοταδιστών να τρέχει στους δρόμους του King’s Landing ελέγχοντας ποιος κάνει τι στο κρεβάτι του. Καλύτερα να απελευθέρωνε η Ντενέρις έναν από τους έξαλλους δράκους της, παρά αυτό που έκανε η Σέρσεϊ. Δε θα έχουμε καλά ξεμπερδέματα.

Sky and Sand

Να κλείσουμε με κάτι σταθερά απολαυστικό;

Ο Τζέιμι κι ο Μπρον φτάνουν έξω από το κάστρο του βασιλιά στο Ντορν ντυμένοι σαν φρουροί και μισό λεπτό μετά βολτάρουν ανενόχλητοι στον κήπο. ΟΚ, ένιωσα εκεί λίγο σα να είχα χάσει κάποια ενδιάμεση σκηνή αλλά χάριν οικονομίας πες ότι το δεχόμαστε. Βλέπουν τη Μυρσέλα η οποία επιδίδεται σε ανεξέλεγκτο PDA με τον πρίγκιπα ΠωςΤονΛεν, κι ο Τζέιμι της αρπάζει το χέρι κι είναι σε φάση Κουνήσου, Φύγαμε! Η Μυρσέλα κοντοστέκεται, κι αν το πρώτο σου ένστικτο ήταν να πεις “ΤΕΛΕΙΩΝΕ ΚΟΥΚΛΑ ΜΟΥ ΦΥΓΕ” τότε δες το λίγο από την οπτική της, που καθώς ζούσε προτελευταίο κεφάλαιο ρομαντικού βίπερ, ξαφνικά ήρθε από το πουθενά ο Θείος “Μπαμπάκα!” Τζέιμι και την τραβάει για να φύγουν από αυτό τον, ειλικρινά, παράδεισο στον οποίο μένει.

Φυσικά όλη αυτή η συζήτηση δεν οδηγεί σε καλό, και ξαφνικά εμφανίζονται οι Sand Snakes από το πουθενά, για να σκοτώσουν τον Τζέιμι ή/και την Μυρσέλα, γενικά όπως τους προκύψει. Τότε σκάνε μούρη και οι φρουροί που λογικά 5 λεπτά πριν είχαν μαζευτεί όλοι πάνω από την ίδια τηλεόραση για να δουν το τρίποντο του Σπανούλη στη ΤΣΣΚΑ και δε τους είδαν να μπαίνουν. (Κανέναν από όλους αυτούς.) Τους συλλαμβάνουν όλους και, well, ευχαριστούμε για τη συμμετοχή Τζέιμι, αλλά η σούπερ κρυφή αποστολή μόλις απέτυχε.

Ο βασιλιάς θα έχει τώρα ένα μικρό ζόρι να το λήξει ησύχως το όλο διπλωματικό επεισόδιο.

*To Game of Thrones προβάλλεται κάθε Κυριακή στις 04:00 μετά τα μεσάνυχτα, ταυτόχρονα με την Αμερική, στα κανάλια Novacinema, με την prime time προβολή του επεισοδίου κάθε Δευτέρα στις 22.00. Με τον αποκωδικοποιητή εγγραφής NovaBox+ δε χρειάζεται καν να ξενυχτίσεις. Γράψε το επεισόδιο και απόλαυσε το με τον πρωινό σου καφέ.