ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

Η Kaley Cuoco δεν φοβόταν τι θα έρθει μετά το ‘Big Bang Theory’

Μιλήσαμε με την πρωταγωνίστρια του απολαυστικού ‘Flight Attendant’ για την καριέρα μετά το τεράστιο σίτκομ χιτ , για την σημασία του να ακούς το ένστικτο, και για τον τρόμο του να ξυπνάς υπερβολικά νωρίς για να πας στη δουλειά.

Κοιτάζοντας πίσω στην ιστορία της τηλεόρασης καταλαβαίνει εύκολα κανείς πόσο πολύ μπορεί μια τεράστια κωμική επιτυχία να καθορίσει για πάντα μια καριέρα, από το καστ των ‘Friends’ μέχρι εκείνο το ‘Seinfeld’. Το να πας παρακάτω είναι, όχι φυσικά αδύνατον όπως έχει αποδειχθεί, αλλά πάντα μια πολύ μεγάλη πρόκληση.

Και στην περίπτωση της Kaley Cuoco που προέρχεται από ένα από τα πιο πετυχημένα σίτκομ της τελευταίας 20ετίας, το ‘Big Bang Theory’, η 35χρονη ηθοποιός αποφάσισε πως θα πάρει τη μοίρα της μετέπειτα καριέρας της, στα δικά της χέρια. Αντί να περιμένει πότε και πώς ο μαγικός Δύσκολος Επόμενος Ρόλος θα έπεφτε στα χέρια της, πήγε και τον δημιούργησε.

Στάμπαρε το ‘Flight Attendant’, ένα βιβλίο για μια αεροσυνοδό που μπλέκεται σε ένα μυστήριο φόνου, μια ιστορία μοιρασμένη ανάμεσα στις δραματικές και κωμικές στιγμές της κεντρικής της ηρωίδας και στο σασπένς του μυστηρίου. Δεν το διάβασε καν ολόκληρο, αλλά κατευθείαν ήξερε, ενστικτωδώς, πως αυτό θα ήθελε να είναι το επόμενο βήμα για αυτήν. Και, ειλικρινά; Είμαστε ενθουσιασμένοι που το πίστεψε, γιατί είχε δίκιο.

Το ‘Flight Attendant’ προβάλλεται αποκλειστικά στο Vodafone TV, το σπίτι της ΗΒΟ στην Ελλάδα. Νέα επεισόδια κάθε Παρασκευή.

Διατηρώντας από την πρώτη στιγμή κεντρικό δημιουργικό έλεγχο στο πρότζεκτ, διάλεξε συνεργάτες και το ανέπτυξε θεωρώντας πως ο ρόλος της Cassie ήταν ο τέλειος για αυτήν: Μια κοπέλα που δε θα πει όχι στην άγρια ζωή, που φλερτάρει, που το #ζει γενικότερα, αλλά κάποια στιγμή βρίσκεται παγιδευμένη και με τεράστια κενά μνήμης. Τώρα, πρέπει να ξετυλίξει η ίδια το κουβάρι του μυστηρίου την ώρα που όλες οι υποψίες πέφτουν πάνω της. Η σειρά (την οποία βλέπουμε με νέα επεισόδια κάθε Παρασκευή αποκλειστικά στο Vodafone TV) είναι ανάλαφρη, και αγωνιώδης, και φαν, και στυλάτη, και σέξι, και αστεία, και η Cuoco λάμπει στο κέντρο της καθώς περνά από κάθε πιθανό στάδιο πανικού και κατάρρευσης καταφέρνοντας κάθε φορά ίσα-ίσα να κρατιέται σε ένα κομμάτι.

Την βρήκαμε λοιπόν μέσω zoom για να μιλήσουμε μαζί της τόσο για τον πολύ φαν νέο της ρόλο, αλλά και για το βάρος του επόμενου βήματος μετά από μια επιτυχία σαν το ‘Big Bang Theory’. Η Kaley Cuoco απάντησε στις ερωτήσεις μας εξηγώντας μας την διαρκή άσκηση ισορροπίας και εγρήγορσης στην οποία βρίσκεται, αποκαλύπτοντας τις ηθοποιούς που θαυμάζει περισσότερο, αλλά και τον μεγαλύτερο τρόμο σε αυτό το νέο κεφάλαιο της καριέρας της: Τα ξυπνήματα στα χαράματα. Κατανοούμε.

****

Πάντα ήθελα πολύ να πάω στην Ελλάδα! Ελπίζω όταν μπορέσουμε να ταξιδέψουμε ξανά αυτό να είναι το πρώτο μου ταξίδι, θα ήθελα ΠΟΛΥ να πάω εκεί.

Ελπίζω να τα καταφέρεις.

Ναι… μια μέρα! Θα μας αφήσουν ξανά.

Ναι, είναι παράξενο να βλέπουμε ένα σόου σαν αυτό ενώ δεν μπορούμε να ταξιδέψουμε.

Ναι, και είναι τρελό ότι μπορέσαμε να κάνουμε γυρίσματα διεθνώς πριν τον Covid. Ήμασταν τυχεροί που κάναμε γυρίσματα σε Ρώμη και Ταϊλάνδη κυριολεκτικά λεπτά πριν ο κόσμος κατεβάσει ρολά.

Το τάιμινγκ πως ήταν; Καλύψατε ό,τι θέλατε;

Ναι, με έναν θαυματουργό τρόπο ναι. Κάναμε γυρίσματα εκτός σειράς, πρώτα κάναμε το φινάλε, στη Ρώμη, κάπου στο τέλος Ιανουαρίου. Το κλείσιμο ήρθε αρχές Μάρτη, αν δεν είχαμε πάει με αυτή τη σειρά δε θα είχαμε τη δυνατότητα να το γυρίσουμε.

Διασκέδασα πολύ βλέποντας τη σειρά και με την ισορροπία ανάμεσα σε διαφορετικούς τόνους. Πώς θα περιέγραφες εσύ τη σειρά στο κοινό;

[γελάει μόλις ακούει την ερώτηση]

Το ξέρω! Αν σου έλεγα πόσες συζητήσεις είχαμε γύρω από τη λέξη “τόνος” δε θα το πίστευες. Είναι πολύ λεπτή γραμμή, γιατί προφανώς συμβαίνουν σκοτεινά πράγματα στη σειρά, ο χαρακτήρας μου έχει βαθιά συναισθηματικά ζητήματα που δεν είναι για πλάκα. Αλλά αυτό που αγαπώ στο σόου είναι ότι υπάρχει μια ελαφρότητα, υπάρχουν στιγμές που γελάς δυνατά γιατί είναι τόσο παράλογο, δεν παίρνει τον εαυτό του ΠΑΡΑ πολύ σοβαρά, είναι ανάλαφρο φαν αλλά με σοβαρό υπόστρωμα, παίρνεις λίγο από όλα.

Η εμπλοκή σου από ό,τι καταλαβαίνω ήταν μεγάλη, ήσουν από την αρχή μέσα στο πρότζεκτ.

Ναι, έκανα option το βιβλίο 3 χρόνια πριν και έκανα την εκτέλεση παραγωγής, οπότε είχα εμπλοκή από την αρχή, έκανα όλο τον δύσκολο δρόμο ως αυτό το σημείο. Και το αγαπώ. Είχα τα χέρια μου μέσα σε όλα. Έχω συχνά κάποιο ένστικτο για συγκεκριμένα πράγματα και όταν είδα αυτό το βιβλίο μέσα μου έλεγα πως θα έκανε διασκεδαστική τηλεόραση, και πως αυτός ο χαρακτήρας παρότι trainwreck κάπως δε μπορείς να σταματήσεις να νοιάζεσαι, τι θα κάνει μετά. Περιέργως την ερωτεύεσαι. Πίστευα πως πολύς κόσμος θα διασκέδαζε.

Και τώρα με Covid πιστεύω πως είναι ό,τι χρειάζεται ο κόσμος, είναι φαν, σε βοηθάει να αποδράσεις από αυτή την καθημερινότητα, έχει όλα τα στοιχεία, και ήμουν περήφανη να είμαι εκεί από την αρχή, δημιουργικά, να το σμιλεύσω σε αυτό που έπρεπε να είναι. Η ομάδα μου επίσης είναι φανταστική και το σόου είναι γραμμένο πάνω στη φωνή μου. Δε μπορώ να κάνω πολλά γενικά χωρίς να προσθέσω την κωμική μου κλίση, οπότε είναι οπωσδήποτε γραμμένο πάνω σε αυτή τη φωνή μου.

Οπότε πάντα αναπτύχθηκε με τη λογική να πρωταγωνιστήσεις εσύ; Ή σε ενδιέφερε πρωτίστως να το αναπτύξεις και μετά βλέπουμε;

Όχι, πάντα θα πρωταγωνιστούσα. Όταν το έφερα στη Warner, επειδή είχα τα δικαιώματα και τους είπα πως πιστεύω πως θα βγει ένα καλό σόου από το υλικό, φυσικά η πρώτη τους ερώτηση ήταν “θα είσαι κι εσύ μέσα;”. Και είπα ναι, και ας το κάνουμε. Εγώ ήμουν από την αρχή. Ήταν μια συμφωνία-πακέτο, να το αναπτύξουμε και να είμαι μέσα.

Είναι ενδιαφέρον όμως να είμαι σε ένα σόου από την αρχή. Ως ηθοποιοί κάνουμε τη δουλειά μας και φεύγουμε και 6 μήνες μετά το βλέπουμε και λέμε “ωωω, οκ”. Ξέρεις. Ό,τι συμβαίνει από τη στιγμή που φεύγεις από το σετ μέχρι να το δεις στην τηλεόραση είναι μια τρέλα. Έχω μεγάλο σεβασμό για το τι συμβαίνει πίσω από την σκηνή, στο μοντάζ, στο να προσπαθείς να το φέρεις σε μια μορφή ώστε να γίνει το υλικό όσο καλύτερο γίνεται.

Σε σχέση με την ισορροπία τόνου που συζητάγαμε, μου αρέσουν κάποιες δουλειές της Suzanna Fogel της οποίας επίσης το ‘The Spy Who Dumped Me’ έχει μια τέτοια ισορροπία.

Ναι έχεις δίκιο, είναι φοβερή και όντως μπορεί να υφάνει μια γραμμή ανάμεσα στους τόνους στα πρότζεκτ της και να διατηρεί μια ελαφρότητα. Ήταν τρομερό να την έχουμε για τα 2 πρώτα επεισόδια γιατί αυτά πάντα θέτουν τον τόνο για όλη τη σειρά. Και τίποτα δεν είναι εύκολο σε μια σειρά αλλά αυτό είναι το δυσκολότερο.

Η Suzanna είναι φοβερή, είχαμε συναντηθεί μερικές φορές πριν το γύρισμα και της λέω πως δεν είμαι συνηθισμένη, δεν είμαι ηθοποιός της προετοιμασίας, πολλοί ηθοποιοί μελετούν και άλλοι ακολουθούν το κύμα, και ειδικά στην κωμωδία εμένα είναι κάτι που μου έρχεται πολύ φυσικά, μου αρέσει να το αφήνω πάντα να συμβεί εκεί, μες στη μέρα. Και μελετώντας το σενάριο άρχισα να αγχώνομαι, είναι διαφορετικό από ό,τι έχω κάνει ποτέ. Πρέπει να προετοιμαστώ διαφορετικά, να το κοιτάξω διαφορετικά;

Έκατσα λοιπόν με τη Suzanna και την ρώτησα. Και μου είπε, τι έχεις κάνεις στο παρελθόν που σε έφερε εδώ σήμερα; Και είπα πως είναι αυτός ο τρόπος, διαρκώς σε εγρήγορση, και αφήνω την καρδιά και το ένστικτο να με οδηγήσει. Και μου είπε: Τότε γιατί να αλλάξεις κάτι για αυτό το πρότζεκτ; Ήταν τόσο απελευθερωτική στιγμή, είπα έχεις δίκιο! Και δεν υπήρξε μετά άλλο σημείο όπου αμφισβήτησα τη διαδικασία μου, και η Suzanna με βοήθησε σε αυτό.

Μιας που ανέφερες την κωμωδία, γενικότερα ως επιλογή καριέρας το ‘Flight Attendant’ πώς έρχεται; Προέρχεσαι από ένα τεράστιο χιτ, από αυτά που καθορίζουν μια καριέρα. Τι βρήκες σε αυτό το πρότζεκτ που σκέφτηκες πως είναι το επόμενό σου βήμα μετά το ‘Big Bang Theory’;

Στα μάτια κάποιων ανθρώπων νομίζω ό,τι απόφαση κι αν έπαιρνα, το επόμενο βήμα μου μετά το ‘Big Bang’ πάντα δεν θα ήταν σωστό στα μάτια τους και θα με έκριναν. Αν διάλεγα σίτκομ θα έλεγαν γιατί κάνει πάλι σίτκομ. Δεν έχει σημασία. [γελάει] Το ‘Big Bang’ ήταν τόσο μοναδική κατάσταση, ασύγκριτη με άλλα πράγματα, και το έχω βάλει στο δικό του χώρο, δεν υπάρχει σύγκριση, αν προσπαθούσα να λειτουργήσω εξισορροπιστικά σε σχέση με το ‘Big Bang’ θα αποτύγχανα.

Οπότε δεν έψαχνα να βρω ένα αληθινά δραματικό κομμάτι. Μου αρέσει το δράμα και μου αρέσει να δείχνω ότι μπορώ να κάνω δράμα, αλλά ειλικρινά ήταν ένστικτο. Διάβασα αυτό το βιβλίο και έμοιαζε το σωστό πράγμα. Και έμοιαζε το σωστό πράγμα ειδικά μετά το ‘Big Bang’, γιατί δεν ήταν τόσο εκτός της περιοχής μου που θα νόμιζε ο κόσμος ότι έχω τρελαθεί, είναι κάτι που ξέρω ότι είμαι καλή σε αυτό. Για μένα ήταν σοφή επιλογή, αλλά για κάθε άνθρωπο που σε αγαπά υπάρχουν 10 που δεν σε αντέχουν. [γελάει] Οπότε έχω ΜΕΓΑΛΗ συναίσθηση της κατάστασης και ελπίζω ότι μερικοί από τους φανς του ‘Big Bang’ θα αποδεχθούν αυτό τον νέο χαρακτήρα.

Ποιο είναι το σημαντικότερο εργαλείο που σου έχει δώσει το να δουλεύεις τόσα χρόνια σε ένα σίτκομ σαν το Big Bang‘, ερχόμενη τώρα σε ένα είδος σαν αυτό;

Νομίζω ο γρήγορος ρυθμός, το να πρέπει να σκεφτείς επί τόπου. Στη διάρκεια του ζωντανού γραψίματος στα σίτκομ έχουμε σεναριογράφους να έρχονται κάθε λεπτό και να ξαναγράφουν τα αστεία, να γράφουν διάλογο επί τόπου. Κάτι με το οποίο πολλοί δραματικοί ηθοποιοί όταν έρχονται σε σίτκομ έχουν πρόβλημα. Σε ένα δράμα παίρνεις τα σενάρια και δεν αλλάζουν πολλά. Όταν έρχεσαι σε ένα σίτκομ πρέπει μπροστά στο κοινό να μπορείς γρήγορα και επί τόπου να πετύχεις ένα αστείο. Είναι ταλέντο και είναι ένας μυς που πρέπει να εξασκήσεις. Εγώ το εξασκώ για πολλά χρόνια αυτό.

Και φέρνοντάς το στο ‘Flight Attendant’, αυτός ο χαρακτήρας που παίζω έχει τόσο ταχύ ρυθμό, της συμβαίνουν τόσα πολλά που ήταν σχεδόν παρόμοιο με σίτκομ. Δεν υπάρχει χρόνος να σκεφτείς. Δεν καθόμουν ποτέ να σκεφτώ τι θα κάνω σήμερα. Πήγαινα στο σετ και επί τόπου… Δεν υπήρχε η “νύχτα πριν” για προετοιμασία, ήταν όλα πολύ γρήγορος ρυθμός. Οπότε απλά το άφησα να με καθοδηγήσει όπως έκανα για χρόνια στο ‘Big Bang’, άφηνα το φυσικό μου ένστικτο και τη φυσική μου αντίδραση να βγαίνει. Και κάπως έκανα το ίδιο με το ‘Flight Attendant’. Που πάει πάλι πίσω σε αυτό που είπε η Suzanna: Δεν θα αλλάξω το πώς κάνω πράγματα έχοντας ακολουθήσει αυτό τον τρόπο για τόσο καιρό.

Την ίδια στιγμή υπάρχουν πολλοί ηθοποιοί που έχουν καταφέρει να έρθουν από κάποια πολύ πετυχημένη κωμωδία και να πετύχουν όχι απαραίτητα μόνο στο δράμα, σα να είναι “καλύτερο”, αλλά γενικότερα να πετύχουν μια ισορροπία στην καριέρα τους. Έχεις ηθοποιούς που θαυμάζεις ως προς το τι έχουν πετύχει στην καριέρα τους;

Ως προς γυναίκες που ήρθαν από σίτκομ η μία είναι η Jennifer Aniston που αγαπώ και που είχε μια απίστευτη καριέρα. Και είχαμε μια παρόμοια κατάσταση, με το ‘Friends’ και το ‘Big Bang Theory’. Και μου αρέσει πάντα πως επίσης έμεινε σε αυτό που έγινε γνωστή, δεν ξέφυγε πολύ, ξέρει σε τι είναι καλή και το σέβομαι.

Και μετά η Julia Louis-Dreyfus είναι ένα άλλο απίστευτο παράδειγμα του πώς ήρθε από το, αγαπημένο μου σόου όλων των εποχών, το ‘Seinfeld’ και κατάφερε να κάνει αυτά τα φοβερά άλλα σόου και να είναι τόσο καταπληκτική. Οι άνθρωποι σκέφτονταν, πώς μπορείς ποτέ να ξεπεράσεις την Elaine; Αλλά με το πού πήγε… ακόμα και στο ‘New Adventures of Old Christine’, και μετά στο ‘Veep’, που είναι μια φοβερή κωμωδία, οι άνθρωποι ξέχασαν ποια ήταν η Elaine. Έγινε ένα εντελώς διαφορετικό άτομο.

Επίσης αγαπώ τις αποφάσεις της Regina King, αγαπώ, αγαπώ ό,τι κάνει, είναι φανταστικό παράδειγμα πρωταγωνίστριας στην τηλεόραση. Και η Nicole Kidman! Υπάρχουν όλες αυτές οι τεράστιες σταρ που κάνουν τηλεόραση, αυτή είναι η νέα εποχή που είμαστε. Με εμπνέει το να περπατήσω στη διαδρομή που έχουν δημιουργήσει για κάποια σαν εμένα και τώρα εγώ ελπίζω να θέσω ένα παράδειγμα για άλλες.

Είναι η σκηνοθεσία κάτι που έχεις στο μυαλό σου; Επειδή ανέφερες τη Regina King και με δεδομένο πως είχες μεγάλο ρόλο και στην ανάπτυξη του ‘Flight Attendant’.

Έχει πλάκα… μου το ρωτάνε πολύ, δεν με ενδιέφερε πολύ, αλλά επίσης δεν είχα ενδιαφέρον ούτε για την παραγωγή και τώρα έχω μανία. Και στο ‘Flight Attendant’ ήμουν στο σετ συχνά και έβλεπα τι γίνεται, και ένας συμπρωταγωνιστής με ρώτησε αν θα ήθελα να σκηνοθετήσω και είπα δεν πιστεύω πως θα ήμουν πολύ καλή σε αυτό. Γιατί ως ηθοποιός νιώθω πως μπορώ να βοηθήσω αλλά σαν σκηνοθέτης…. Δεν ξέρω τις κάμερες, δεν… Δεν ξέρω, αλλά είμαι λίγο πιο ανοιχτή από ό,τι πριν.

Το πρόβλημα είναι πως δεν είμαι νορμάλ ηθοποιός, δεν μου αρέσει να κάνω πρόβες, οπότε δεν θα δουλεύαμε ποτέ. Θα έκανα “ΕΠΟΜΕΝΟΟΟΟ” και “τα λέμε αύριο!”. [γελάει] Πολλοί άνθρωποι θέλουν σκηνοθέτη που θα μπει μέσα και θα δουλέψει τη σκηνή, εγώ θα ήμουν “εσύ πάς εκεί, εσύ πάς εκεί πίσω, τέλεια, έχω πλάνα για φαγητό μετά, πάμε λίγο, δεν θα το κουράσουμε”. Δεν ξέρω αν θα δούλευε για πολύ κόσμο αυτό αλλά είναι κάτι στο οποίο είμαι σίγουρα ανοιχτή.

Μοιάζεις πάντως να διασκεδάζεις πολύ κάνοντας αυτό το σόου και κάθε του διάσταση, όταν είναι αστείο, όταν είναι αγωνιώδες, όταν είναι περίπλοκο, ποιο είναι το πιο διασκεδαστικό κομμάτι τελικά;

Προς τα τελευταία επεισόδια που πραγματικά ξεσπά η Cassie, αφήνεται ελεύθερη και γίνεται κάποια που δεν αναγνωρίζω! Μου άρεσε να το κάνω αυτό και να αφήνομαι τελείως. Όταν δηλαδή φτάνει στον πάτο. Κι όσο δύσκολη κι αν ήταν η δουλειά το διασκέδασα, μου ήταν πολύ διασκεδαστικό το να μπορώ να εκφράσω έτσι τον εαυτό μου και να δείξω μια πιο σκοτεινή πλευρά της ηθοποιίας μου.

Και το πιο δύσκολο κομμάτι; Πέραν του να συντονιστούν τα πάντα καθώς εμφανιζόταν ο Covid.

Ειλικρινά, τα πρωινά ξυπνήματα. Έρχομαι από τον σίτκομ κόσμο που ρολάρουμε εκεί στις 10 και φεύγουμε στις 3 [γελάει], οπότε όταν άρχισα το ‘Flight Attendant’ βλέπει ότι ερχόμαστε στις 4 και λέω, γιατί να έρθω στις 4 το απόγευμα; Και ήταν πρωι!! Δεν το χωρούσε το μυαλό μου, ήταν σίγουρα πρόκληση. Μπορείς να προετοιμαστείς για αυτό, τι θα φας το βράδυ, να μην πιεις, να μας νωρίς στο κρεβάτι, δεν έχει σημασία, το σώμα σου δεν ξέρει πώς να είναι ξύπνιο στις 3.30 το πρωί.

Οπότε αυτό ήταν το πιο δύσκολο. Πέρα δηλαδή από το πόσο απίστευτη εμπειρία ήταν συνολικά. Ακόμα και μέσα από την κατάσταση με τον Covid, γιατί όλοι έκαναν τα πάντα σωστά εκεί.

Και τέλος πώς το βλέπεις για 2η σεζόν; Θα έβλεπα άνετα κι άλλο παρότι τελείωσε το βιβλίο, δεν χρειάζεται να είναι πάλι ίδια ιστορία…

[γνέφει καταφατικά]

Έχουμε πολλές ιδέες για 2η σεζόν. Καλύψαμε το βιβλίο και τώρα νιώθουμε πως ο χαρακτήρας μπορεί να πάει αλλού, να έχει ενδιαφέρουσα νέα ζωή και δουλειά και έχουμε πολλές ενδιαφέρουσες ιδέες για το πώς θα έμοιαζε κάτι τέτοιο. Το ελπίζουμε!

*Το ‘Flight Attendant’ προβάλλεται αποκλειστικά στο Vodafone TV, το σπίτι της ΗΒΟ στην Ελλάδα. Νέα επεισόδια κάθε Παρασκευή.