Eurokinissi Θωμάς Χρυσοχοϊδης
ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ

Η μοναδική τηλεοπτική σειρά που γυρίστηκε στο Ολυμπιακό Στάδιο

"Ποιος είναι ο κύριος Αλεξίου;" έγραφε μια διαφημιστική πινακίδα. Όλη η Αθήνα μαζεύτηκε στο Ολυμπιακό Στάδιο για να βρει απαντήσεις.

Ας γυρίσουμε πίσω στον Οκτώβριο του 1988. Το ΠΑΣΟΚ διάγει την δεύτερη τετραετία του στην κυβέρνηση, έχει ξεκάθαρα φθαρεί πολιτικά και μετράει μήνες μέχρι την εκκωφαντική πτώση του, με το ‘Βρώμικο `89’. Όμως η κοινωνική ευημερία των ’80s, όσο επίπλαστη κι αν φαίνεται σήμερα, είχε ‘γεννήσει’ αυτό το οποίο στα ’90s έγινε το lifestyle της άνεσης, της αφθονίας και του ‘ελληνικού ονείρου’, του διορισμού στο δημόσιο ή σε κάποια καλή δουλειά στον ιδιωτικό τομέα μέσω κάποιου πολιτικού ‘μεσολαβητή’. Κάπου εκεί ξεκινούσε η ιστορία του Αλεξίου.

Ποιος ήταν ο Κύριος Αλεξίου;

Ένας υπάλληλος της Εθνικής Τράπεζας, ετών 43, καλοπληρωμένος, με σπίτι στα προάστια, με τον ίδιο συνάδελφο – κολλητό φίλο επί 14 χρόνια, με τις ίδιες ρουτίνες στις βραδινές εξόδους με τη σύντροφό του (σινεμά – φαγητό), με την ίδια, παθιασμένη ζήλια για τον γείτονά του, ένα κινηματογραφικό σκηνοθέτη, λατρεμένο στους κοσμικούς κύκλους της Αθήνας. Ο Αλεξίου βαριέται να ξυπνήσει το πρωί για να πάει – ξανά – στο γραφείο, χαιρετάει από απόσταση τον λοβοτομημένο ‘γιάπη’ προϊστάμενό του, κάνει (μέτριο) φλερτ στις ίδιες συναδέλφους και νωρίς το απόγευμα κάνει τις ίδιες συζητήσεις με τη γυναίκα του, για το “πώς πήγε η μέρα στο γραφείο”. Ο κύριος Αλεξίου, μπορούμε με ασφάλεια να πούμε, πως ζει την ημέρα της μαρμότας, σε αθηναϊκό σκηνικό. Κάπου εδώ αξίζει να τονίσουμε πως έξω από το σπίτι του κυρίου Αλεξίου περνούσαν ακόμα και πρόβατα. Πόσο εξωτικό μέρος η Καλογρέζα του 1988!

Το αθηναϊκό Truman Show

O Αλεξίου βαριέται σε σημείο αυτοχειρίας. Πηγαίνει για ούζα και καφέδες με το συνάδελφο που δουλεύει δίπλα του, ενώ και τα βράδια βγαίνουν μαζί με τις γυναίκες τους. Τα παιδιά του έχουν διαρκώς νεύρα και του λένε με κάθε τρόπο πόσο τον μισούν που δεν βγάζει (περισσότερα) λεφτά, ώστε να κάνουν πιο άνετη ζωή. Ο Αλεξίου παράλληλα όμως, κοιτάει κρυφά, από το παράθυρό του, τον γείτονά του, ένα διάσημο σκηνοθέτη, και λαχταρά να ζήσει κάτι από τη ζωή του. Ξαφνικά βιώνει σοκ. Ζητάει από τη γυναίκα του να φύγει από το σπίτι. Παίρνει άδεια επ’ αόριστον από τη δουλειά του. Παίρνει μέσω ανάληψης και όλες τις οικονομίες του από την τράπεζα και πηγαίνει σε μια διαφημιστική εταιρεία. Ζητάει να του ενοικιάσουν το Ολυμπιακό Στάδιο “για μια προσωπική εκδήλωση”. Ζητάει να γεμίσουν την πόλη με αφίσες, τα ραδιόφωνα να παίξουν διαφημιστικά σποτ, όλοι να αναρωτιούνται “ποιος είναι ο κύριος Αλεξίου;”

 

Ξαφνικά, εκπρόσωποι πολιτικών κομμάτων τον πλησιάζουν, όμορφες γυναίκες θέλουν μια νύχτα μαζί του, αστυνομικοί κάνουν φύλλο και φτερό την ιστορία της ζωής του, μήπως και ανακαλύψουν κάτι ‘ύποπτο’. Ο Αλεξίου έχει πάρει το Ολυμπιακό Στάδιο και είναι έτοιμος να ανακοινώσει στους Αθηναίους – που τον λατρεύουν απ’ άκρη σ’ άκρη της πόλης πια – κάτι πολύ σημαντικό…

Το (σπουδαίο) καστ

Ο Γιώργος Πάντζας με ύφος που θύμιζε την αφέλεια (και την μελαγχολία) του Steve Carell στο ‘The Office‘, υποδυόταν τον τραπεζικό υπάλληλο Βασίλη Αλεξίου, η σταρ των ’80s, Τζένη Ζαχαροπούλου, ενσάρκωνε την γυναίκα του, ενώ ο Κωνσταντίνος Τζούμας έπαιζε πρακτικά τον εαυτό του, στον χαρακτήρα του glamorous σκηνοθέτη Δημήτρη Σπυρόπουλου. Στο πραγματικά εντυπωσιακό καστ της σειράς, συναντούσαμε τον Άλκη Παναγιωτίδη στο ρόλο του δαιμόνιου δημοσιογράφου Γιώργου Λεβεντάκου, τους Θεόδωρο Συριώτη – Καίτη Λαμπροπούλου στους ρόλους των πεθερικών του Αλεξίου, την Κάρμεν Ρουγγέρη στο ρόλο της Πόλυ, συναδέλφου του Αλεξίου και το γιο της, Βίκτωρα Κουλουμπή, ως ένα από τα δυο παιδιά του. Την κόρη του Αλεξίου (Μίνα) υποδυόταν η Εμμανουέλα Αλεξίου, μετέπειτα ‘κόρη’ του Χρήστου Βαλαβανίδη στους ‘Αυθαίρετους’, που είδαμε μέχρι και στο ‘S1NGLES 2’.

Τι ήθελε να μας πει ο Αλεξίου τελικά;

Ο Αλεξίου ανέβηκε στο πόντιουμ, κοίταξε με άγχος τον κόσμο που τον επεφημούσε, τους πολιτικούς, τους εργάτες, τους υπαλλήλους, τις γυναίκες που τον λάτρευαν, την γυναίκα του και τα παιδιά τους και ξεκίνησε να μιλάει. Ο Βασίλης Αλεξίου ανακοίνωνε σε όλο τον κόσμο πως…

Όχι, δεν θα στο πω. Ήταν η προσωπική του αλήθεια, κάτι πολύ μικρό αλλά σημαντικό, που ήθελε να μοιραστεί με όλους τους Αθηναίους, ακόμα και με το σκηνοθέτη Σπυρόπουλο, που λάτρευε να ζηλεύει τη ζωή του.

Η συνέχεια

Η σειρά αποτέλεσε παραγωγή του Νίνου Ελματζίογλου, με τους Νίκο Κουτελιδάκη – Βασίλη Νεμέα σε σκηνοθεσία και σενάριο αντίστοιχα και προβλήθηκε από την ΕΡΤ, τη σεζόν 1988-89. Αν και δεν έλειπαν οι υπερβολές και οι καρικατούρες (ο φίλος του Αλεξίου είναι εύσωμος, έχει νεύρα και τρώει συνέχεια), η ιστορία απείχε μίλια μακριά από τα ανάλαφρα προγράμματα εκείνης της εποχής. Στη συνέχεια, οι Κουτελιδάκης – Νεμέας μας χάρισαν την αμέσως επόμενη χρονιά τους ‘Αυθαίρετους’, μια σειρά που βασίστηκε στο ίδιο, γλυκόπικρο σατιρικό πνεύμα, που προοριζόταν να προβληθεί επίσης από την ΕΡΤ.

Τελικά, οι ‘Αυθαίρετοι’ έγιναν το πρώτο μεγάλο hit της ιδιωτικής τηλεόρασης, που είχε και ένα άτυπο sequel (!), το ‘Ελλάς Μπορείς να Προκριθείς’ (1991) αλλά και μια απόπειρα remake, με το ‘Πλάκας Μέλαθρον’, του 1992, με τους Χρήστο Βαλαβανίδη, Θέμη Μάνεση, Δημήτρη Πουλικάκο να πηγαινοέρχονται στο καστ των δυο σειρών. Η τηλεοπτική μαύρη κωμωδία πήρε τα πάνω της στα τέλη της δεκαετίας με σειρές όπως τα ‘Εγκλήματα’ και το ‘Τι Ψυχή Θα Παραδώσεις Μωρή’ που απέκτησαν τεράστιο φανατικό κοινό. Τελικά, το πάρτι του κύριου Αλεξίου στο ΟΑΚΑ είχε πολλούς και εκλεκτούς θαμώνες.

Ταινίες που έστειλαν έντρομους θεατές στο νοσοκομείο, κανίβαλοι, φουτουριστικές αιρέσεις, δαιμονισμοί που σπάνε τα στερεότυπα. Ποιες ταινίες τρόμου σού έχουν ξεφύγει; Μάθε για τις 13 πιο υποτιμημένες ταινίες τρόμου της δεκαετίας στο νέο επεισόδιο του POP για τις Δύσκολες Ώρες!