Courtesy of Netflix © 2024
PROFILE

Η Νava Mau ένιωσε ότι κρατούσε το βάρος όλου του κόσμου παίζοντας στο Baby Reindeer

Η 32χρονη τρανς ηθοποιός, που εργάζεται παράλληλα και ως κοινωνική σύμβουλος επιζώντων σεξουαλικής βίας της LGBTQ κοινότητας, γνωρίζει ότι «το τραύμα αργά ή γρήγορα θεραπεύεται, η ανάμνηση δεν σβήνει όμως ποτέ».

Το Baby Reindeer στο Netflix είναι  η σειρά για την οποία μιλάνε όλοι -χωρίς υπερβολή- αυτή τη στιγμή. Όσοι την έχουν δει τη χαρακτηρίζουν ως την καλύτερη ή μία από τις καλύτερες σειρές της χρονιάς και ταυτόχρονα, μία ιστορία που σε διαλύει ψυχολογικά – «κάνει την ψυχούλα σου 7 κομμάτια, όσα και τα επεισόδιά της», όπως είπε και μία φίλη. Από την άλλη, όσοι -ελάχιστοι, μαζί τους κι εγώ- δεν την έχουν δει ακόμα φοβούνται ακριβώς αυτό το impact. 

Δεν χρειάζεται να έχεις πέσει θύμα stalking για να επηρεαστείς. Το γεγονός ότι πρόκειται για μία ιστορία σεξουαλικής παρενόχλησης και ψυχολογικής κατάρρευσης, που προκάλεσε έναν φαύλο κύκλο κακοποίησης, που έχει συμβεί στ’ αλήθεια αρκεί για να περάσει τη σκέψη και το συναίσθημα σε άλλο βάθος. 

Ουσιαστικά στο Baby Reindeer βλέπουμε πώς ένας ανερχόμενος κωμικός και μπάρμαν, ο Donny Dunn γνωρίζει τυχαία μία γυναίκα στην παμπ όπου δουλεύει και η ευγενική του χειρονομία να την κεράσει ένα τσάι τον οδηγήσει να ζήσει μία τραυματική, καταστροφική εμπειρία για τις προσωπικές του σχέσεις, τη δουλειά του, την ψυχική του υγεία. Επί 4 χρόνια, η γυναίκα αυτή έγινε η stalker του. Τον αποκαλούσε Baby Reindeer (Ταρανδάκι).

Ο Donny Dunn είναι η fictional εκδοχή του Richard Gadd, που υποδύεται τον ήρωα και είναι ο δημιουργός της μίνι σειράς, που είναι ουσιαστικά η τηλεοπτική μεταφορά του αυτοβιογραφικού θεατρικού του μονολόγου: όταν στα 20 και κάτι του χρόνια έπεσε θύμα stalking και δέχτηκε σεξουαλική επίθεση. 

Τη stalker στη σειρά ονόματι Martha Scott ερμηνεύει η Jessica Gunning, ενώ τη σύντροφο του Donny, Teri, που είναι τρανς και εργάζεται ως θεραπεύτρια (χαρακτήρας εμπνευσμένος από την πραγματική τρανς, που ο Gadd γνώρισε μέσω dating app και ερωτεύτηκε την περίοδο που έπεσε θύμα stalking) η Nava Mau. Η Mau είναι επίσης τρανς και κατά κάποιο τρόπο θεραπεύτρια. Εκτός από ηθοποιός, είναι και κοινωνική σύμβουλος επιζώντων σεξουαλικής βίας της LGBTQ κοινότητας.

Η Νava Mau ένιωσε ότι κρατούσε το βάρος όλου του κόσμου παίζοντας στο Baby Reindeer Courtesy of Netflix © 2024

Η ερμηνεία της έχει λάβει εξαιρετικά σχόλια. Πράγματι, η 32χρονη Μεξικανή είναι πολύ καλή, παίζοντας απλά και καθόλου φλύαρα. Ίσως, γιατί ένιωσε σαν να έπαιζε κατά κάποιο τρόπο τον εαυτό της σε ένα παράλληλο σύμπαν, όπως εξομολογήθηκε μιλώντας στο GQ

«Ενώ συμβαίνουν όλα αυτά γύρω της και μέσα στη συντροφική της σχέση, η Teri δεν αμφιβάλλει ποτέ για τον εαυτό της. Δεν είναι ένα τρανς άτομο που παλεύει να ανακαλύψει ποια είναι και να αγαπηθεί. Ερωτεύεται τον Donny, αλλά ξέρει ότι εκείνος δεν μπορεί να την ερωτευτεί το ίδιο για τους δικούς του λόγους, που δεν αφορούν εκείνη, μόνο τα τραύματά του. Δεν χάνει στιγμή την αυτοπεποίθησή της και αυτό είναι σπουδαίο αν με ρωτάς», υπογράμμισε. 

Η Νava Mau ένιωσε ότι κρατούσε το βάρος όλου του κόσμου παίζοντας στο Baby Reindeer Ed Miller/Netflix

Σε άλλη συνέντευξη, στο αμερικάνικο Marie Claire, ανέφερε ότι υπήρξαν στιγμές που αισθάνθηκε να κρατά το βάρος όλου του κόσμου παίζοντας στο Baby Reindeer. «Ένιωσα ένα αίσθημα μεγάλης ευθύνης πρώτον, γιατί η ιστορία είναι αληθινή και αυτό από μόνο του προϋποθέτει πολύ φροντίδα και δεύτερον, γιατί ο ρόλος γράφτηκε από κάποιον που είχε γνωρίσει και αγαπήσει μια τρανς γυναίκα στ’ αλήθεια, δεν ήταν αποκύημα της φαντασίας». 

Ο ρόλος της Teri είναι ο πιο αναγνωρίσιμος της Nava Mau.

Ηθοποιός, σεναριογράφος και παραγωγός, ήταν στο πρωταγωνιστικό καστ της σειράς του HBO, Generation (2021). Το 2019, έγραψε, σκηνοθέτησε και έπαιξε στην ταινία Walking Hour, όπου μια νεαρή τρανς γυναίκα δημιουργεί μία ρομαντική σχέση με έναν στρέιτ άντρα. 

Έχει επίσης σκηνοθετήσει επεισόδια της queer σειράς, Hidden Canyons και ήταν η παραγωγός του ντοκιμαντέρ Disclosure του Netflix για τα δικαιώματα των τρανς ηθοποιών στο Χόλιγουντ.

Η ίδια ποτέ δεν θεώρησε την υποκριτική ένα πιθανό επάγγελμα για εκείνη. Κι όμως, έγινε. «Όταν ήμουν έφηβη δεν έβλεπα κανένα άτομο σαν εμένα στα μέσα ενημέρωσης, κανένα σε ηγετική θέση, στο σχολείο, στην ίδια μου την οικογένεια με το οποίο θα μπορούσα να σχετιστώ όσον αφορά την ταυτότητα του φύλου μου».